We zijn bezig met verbouwplannen en willen hiervoor overwaarde opnemen.
Ik wil dit in een bouwdepot, omdat ik zo nog geen rente betaal over wat ik niet heb uitgegeven. Eerst was dit prima, tot de dag voordat de offerte kwam.
Nu komt de Rabobank met een regeltje waarin staat:
En die zeggen:
Dus nu zit ik dus vast. Wie heeft gelijk?
En nee ik kan niet ergens anders heen.
Ik wil dit in een bouwdepot, omdat ik zo nog geen rente betaal over wat ik niet heb uitgegeven. Eerst was dit prima, tot de dag voordat de offerte kwam.
Nu komt de Rabobank met een regeltje waarin staat:
Het laatste punt halen ze nu aan en het klopt inderdaad dat de waarde van het huis hoger is dan de geplande hypotheek. Maar we hebben, en krijgen ook NHG.Voor het bouwdepot gelden de volgende punten:
Wij openen alleen een bouwdepot voor je als je een nieuwe lening bij ons afsluit voor:
– aankoop van een nieuwbouwwoning;
– verbouwing van een bestaande woning als de lening voor deze verbouwing en de bestaande lening voor je woning in totaal meer is dan de waarde van je woning vóór de verbouwing (plus bijkomende kosten die je mag lenen);
- Energiebesparende voorzieningen (zie 7.7.
En die zeggen:
En uit de informatie van de Rabobank betreffende NHG"Als de woningwaarde in de huidige staat voldoende is, dan is een taxatierapport met de waarde van de woning na de verbouwing niet verplicht. Een specificatie van de werkzaamheden is dan ook niet nodig. In plaats daarvan gebruikt de consument een verbeter- of energiebespaarbudget. Als de totale lening binnen de 90% woningwaarde van de hybride taxatie valt, volstaat ook een verbeter- of energiebespaarbudget. Een bouwdepot is wel altijd verplicht."
Naar mijn idee mag de bank dus ons geen hypotheek met NHG verstrekken als het geen bouwdepot is. De Rabobank zegt dat het geen bouwdepot kan zijn gezien hun voorwaarden.Hoe krijg je Nationale Hypotheek Garantie? Wil je gebruik maken van Nationale Hypotheek Garantie? Dan moet je voldoen aan voorwaarden. De Stichting Waarborgfonds Eigen Woningen bepaalt deze voorwaarden. Meer informatie over deze voorwaarden vind je op www.nhg.nl.
Dus nu zit ik dus vast. Wie heeft gelijk?
En nee ik kan niet ergens anders heen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing