Recent is mijn werklaptop gecrasht. Ik heb inmiddels een nieuwe, maar vroeg of ik de oude nog even mocht houden om te kijken of ik mogelijke privé-bestanden die er op staan nog kon redden. Dat was ok.
Als ik de laptop start (hp probook 430 g4, windows 10), komt hij niet verder dan het bootscherm, met een eeuwig draaiend circeltje. In het herstel menu heb ik vanalles geprobeerd:
- Opnieuw opstarten: werkt niet
- Opnieuw opstarten in safe mode: werkt niet (wederom het bootscherm met draaiend circeltje)
- Opstartherstel: werkt niet
- Updates verwijderen: werkt niet
- Systeemherstel: er is geen herstelpunt
- Bootrec in command promt: werkt niet.
Wat me wel lukt is om via het boot menu van HP toegang te krijgen tot mijn SDD waar een nieuwe versie van windows 10 op staat die ik kan installeren.
Nu is de vraag: als ik dit doe, blijven de bestanden op mijn harde schijf dan behouden?
Zijn er nog andere opties, zonder het opnieuw installeren van windows?
Dank alvast!
Als ik de laptop start (hp probook 430 g4, windows 10), komt hij niet verder dan het bootscherm, met een eeuwig draaiend circeltje. In het herstel menu heb ik vanalles geprobeerd:
- Opnieuw opstarten: werkt niet
- Opnieuw opstarten in safe mode: werkt niet (wederom het bootscherm met draaiend circeltje)
- Opstartherstel: werkt niet
- Updates verwijderen: werkt niet
- Systeemherstel: er is geen herstelpunt
- Bootrec in command promt: werkt niet.
Wat me wel lukt is om via het boot menu van HP toegang te krijgen tot mijn SDD waar een nieuwe versie van windows 10 op staat die ik kan installeren.
Nu is de vraag: als ik dit doe, blijven de bestanden op mijn harde schijf dan behouden?
Zijn er nog andere opties, zonder het opnieuw installeren van windows?
Dank alvast!