Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bepau
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 05-11-2024
Als iemand die totaal geen verstand heeft van deze zaken vraag ik jullie hulp :)

1. Ik heb nog nooit een pc gebouwd of zelf geopend (wel doe ik demontage/montage werk van airco units en andere koel/verwarmings installaties (inclusief kabelwerk). Is er bepaald gereedschap die ik nodig zou hebben om zelf een pc te bouwen buiten alledaags gereedschap en is het genoeg om "wat handig te zijn" om zelf een pc te bouwen of is er toch wat meer expertise nodig?

2. Alle onderdelen bestellen is hetgeen dat me het meest afschrikt daarom zou ik het mezelf makkelijker willen maken en alle onderdelen van 1 site bestellen, welke raden jullie me aan? (Belgie)

3. Alle mogelijke tips and insights zijn zeker en vast welkom, zoals ik al zei heb ik er (nog) geen verstand van.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen (nogal algemeen weet ik)

Wat mag het systeem gaan kosten?
Liefst rond de 1400euro ( als er echt goede prijs/kwaliteit upgrades zijn T.O.V. 1400 dan is 1600 de max)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Hoe de pc eruit ziet maakt mij niet uit, geluid en verbruik zijn mij ook minder belangrijk maar hoe lager hoe beter natuurlijk.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Een build met goede upgrade mogelijkheden

Alvast bedankt :)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:34
Je moet hier eerst een eigen opzetje maken maar zonder je exacte wensen te weten (resolutie bijvoorbeeld) lijkt me de onlangs verschenen bbg een goed startpunt.
[BBG][Q2-24] 1440p Game PC

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therazor
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:34
Als montagewerk je beroep is, dan moet een pc prima te doen zijn. Veel meer dan een normale kruiskop schroevendraaier zal je niet nodig hebben.

3650Wp 15gr ZO, Enphase iq8+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bepau
Alvast bedankt voor de reply.

Misschien is dat inderdaad wel de beste optie aangezien ik inderdaad niet echt exacte wensen heb momenteel.

Het zal zeker 8 Jaar geleden zijn dat ik nog eens games speelde op PC dus wil eigenlijk gewoon zeker zijn dat ik op zijn minst 'deftig' gerief heb voor eraan te beginnen :)

Zal het enkele dagen geven moesten er nog goede tips binnekomen maar op zijn minst weet ik nu wel al waar te beginnen [BBG][Q2-24] 1440p Game PC

thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:14
Vervang de GPU door een 7800XT, 7900 GRE of 4070 Super en je bent er.
De meeste onderdelen zijn wel beschikbaar bij Megekko.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bepau
Thx zal ik zeker bekijken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:58
mbv wenslijst kan je ook berekenen wat goedkoopste winkel is.
Daar kan je aangeven of je alles van 1 winkel, of goedkoopste combinatie incl verzendkosten wilt.

zet je hem zelf in elkaar? (is even gemakkelijk als lego + je moet even voorzichtig zijn dat je de onderdelen niet in je neus steekt waar dat bij lego wel kan). Gezien je ervaring met airco's moet dat wel lukken (die steek je ook niet in je neus neem ik aan ^^ ).

ps - ik heb net geleerd dat lego in een kind z'n neus past -.- geen aanrader.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bepau
Thx voor de info ivm wenslijst.

ps- ik heb hier alleen Duplo en deze past hier in niemand zijn neus :) een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bepau
Anton.net schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 00:02:
Vervang de GPU door een 7800XT, 7900 GRE of 4070 Super en je bent er.
De meeste onderdelen zijn wel beschikbaar bij Megekko.
uitvoering: ASUS TUF Gaming Radeon RX 7800 XT OC Edition 16GB GDDR6 deze dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:14
Bijvoorbeeld ja, al is die redelijk duur. De 7900 GRE's beginnen rond dat bedrag.
Pagina: 1