ITHO Daalderop CVE S ECO ventilatiebox, wat is auto stand?

Pagina: 1
Acties:

• D_Duck
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 12-08-2024
Vandaag is er een ITHO Daalderop CVE S ECO ventilatiebox geinstalleerd (zonder afstandsbediening), ik ben nog op kantoor, dus heb hem zelf nog niet geprobeerd maar ik vraag me het volgende af.

Monteur meldde dat de MV standaard in auto-stand staat.
Maar betekent auto-stand nu dat hij altijd draait (iets hoger dan stand 1), of betekent auto-stand dat hij ook geheel uit kan staan? (als er geen vocht gemeten wordt).

Het is een MV box met gewone stekker ipv perilex (drie-standenschakelaar gebruiken we niet meer).
Ik heb de installateur via telefoon gemeld dat ik graag gebruik wil maken van een philiphs HUE slimme stekker. Zo deed ik dat in verleden ook. Dus de gewone stekker van de MV box zit in de HUE slimme stekker.
Dus via de philips hue bewegingssensoren in badkamer, toilets, gaat de mechanische ventilatie aan, en weer uit.

Als auto-stand betekent dat hij geheel uit staat als er geen vocht gemeten wordt dan zou dat betekenen dat ik niks aan de HUE koppeling heb, want dan gaat hij niet aan als we naar wc gaan.

De monteur gaf aan dat hij het eerlijk gezegd niet zeker wist, en dat we het mogen proberen, mocht het niet werken dan komt hij er een gewone perilex stekker aanzetten (die aansluiting hebben we nog).

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Draait altijd.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• D_Duck
Super, dank je voor snelle antwoord. Ben ik weer gerust.

Monteur gaf ook aan dat hij niet kon beloven dat hij het jaren volhoudt, dus of de printplaten het trekken als stroom door HUE slimme stekker zomaar aan en uit gezet wordt.

Heeft iemand deze combi ook toevallig?

Ik moet eerlijk toegeven dat mijn oude MV box (17 jaar oud), eruit klapte na 1 jaar bovengenoemde koppeling met HUE (maar had zelf de perilex stekker doorgeknipt en via zwaarste draad gekoppeld aan een gewone stekker). Kan ook zijn dat de box gewoon aan einde van levensduur zat natuurlijk.

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
17 jaar moauw dan mag je niet klagen :-)

maar je nieuwe box kan je ook via RF aansturen.. mogelijk dat je hem beter daarmee kan gaan aansturen.. ? moet je alleen even het topic hier op GoT zoeken voor de mogelijkheden.

dan kan je bv bij WC gebruik ook zeggen dat die ipv "laag stand" optoert naar middel / hoog met tijdfunctie etc

404 Signature not found

• D_Duck
@SMSfreakie Ja dat zou beter zijn.

Maar na enkele zoekopdrachten duizelt het, geen idee hoe ik dat moet doen.

Offtopic: hoe ging dat vroeger dan? Opgegroeid in gewoon rijtjeshuis zonder MV, maar als ik de topics over RF lees heb ik het idee dat ik allang dood had moeten zijn wat CO2 betreft etc?

Ik heb 3 kids, wil graag het beste maar heb er niet veel verstand van.
Als ik de MV via HUE bewegingssensoren aanstuur, en de tijdsduur gewoon wat langer zet, is er toch ook genoeg ventilatie? (ook als de HUE sensor de electriciteit/MV geheel uitzet).
Met 5 mensen in huis is er altijd wel iemand die telkens naar wc of badkamer gaat, en dan staat dat ding aan voor laten we zeggen 30 min, als ik dat zo zou instellen.

[ Voor 18% gewijzigd door D_Duck op 15-04-2024 20:18 ]

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
hoe dat vroeger ging... veel meer natuurlijke ventilatie door kieren en naden.. maar tegenwoordig blubberen we elke kier dicht... waardoor die natuurlijke ventilatie weg is

Itho Daalderop - open source wifi control add-on module deze bedoelde ik

[ Voor 22% gewijzigd door SMSfreakie op 15-04-2024 20:20 ]

404 Signature not found

• D_Duck
@SMSfreakie Dank voor de link, dit is al duidelijker. Ik ga het bestuderen.
Pagina: 1