Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFanks1971
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 15-05 01:25
Goofy1978 schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:38:
Ik heb de Panasonic DP-UB450 gekocht prima ding, schakelt ook uit zichzelf naar DV of hdr10plus.
Analoge pre outs en apps heb ik niet nodig op de speler, en verder doet ie hetzelfde als de hogere modellen.
Loopwerk is ook stil en iets via USB/HD af spelen werkt wel, maar is nooit zo goed en snel dan een losse pc of nvidia shield ernaast te hebben.
Ook bij 4k spelers van 1000 euro zet je er beter nog een shield naast voor streaming van hd of usb :)
Excuses voor het uitgraven van deze thread, maar ik heb vandaag ook de UB450 binnengekregen en auto switchen lijkt niet te werken. Als DV op “aan” staat in de instellingen, dan worden HDR10 schijven ook in DV afgespeeld. Een dergelijke conversie wens ik niet. Zet ik DV uit, dan worden uiteraard DV schijven in normale HDR10 afgespeeld.

Was ik onder de foute veronderstelling dat de UB450 kan auto switchen tussen DV en HDR10? Of kan dit alleen tussen DV en HDR10+?
De player heeft de actuele firmware en is aangesloten op een Sony X90L
Op een concurrerend Amerikaans message board kom ik niet verder, daar willen ze meteen dat je de 820/824 koopt. HDR optimizer is mij echter niet 200€ meer waard.

Ik wil alleen zeker weten dat ik niks fout heb ingesteld of dat de player foutief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 21:44
PeterFanks1971 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:21:
[...]

Excuses voor het uitgraven van deze thread, maar ik heb vandaag ook de UB450 binnengekregen en auto switchen lijkt niet te werken. Als DV op “aan” staat in de instellingen, dan worden HDR10 schijven ook in DV afgespeeld. Een dergelijke conversie wens ik niet. Zet ik DV uit, dan worden uiteraard DV schijven in normale HDR10 afgespeeld.

Was ik onder de foute veronderstelling dat de UB450 kan auto switchen tussen DV en HDR10? Of kan dit alleen tussen DV en HDR10+?
De player heeft de actuele firmware en is aangesloten op een Sony X90L
Op een concurrerend Amerikaans message board kom ik niet verder, daar willen ze meteen dat je de 820/824 koopt. HDR optimizer is mij echter niet 200€ meer waard.

Ik wil alleen zeker weten dat ik niks fout heb ingesteld of dat de player foutief is.
Dv is beter dan hdr10, hdr10+ is wel gelijkwaardig aan Dv.
Bij de meeste spelers moet je zelf kijken wat er op de schijf staat en aanvinken wat je wil.
Heb je een LG tv die heeft geen hdr10+
Samsung heeft weer geen dv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFanks1971
Hallo. Ik ben bekend met de verschillende HDR formaten.
Mijn vraag had betrekking op auto switchen tussen DV en HDR10. Uit de oude post maakte ik op dat de UB450 wel automatisch ziet of de schijf DV heeft of enkel HDR10 en de correcte uitgave kiest. In de praktijk lijkt het erop dat mijn exemplaar, zolang DV op “aan” staat, DV ook bij HDR10 schijven afdwingt. Ik heb extra een Panasonic gekocht en geen Sony om niet handmatig te hoeven switchen. Op het Amerikaanse message board komen nu ook berichten binnen dat de UB450 dus inderdaad wel zou moeten autoswitchen.

Ik kan dus niet meer volgen of A) De UB450 zelf kan switchen tussen DV en HDR10 en B)Als hij wel zelf zou moeten schakelen, wat er met mijn exemplaar aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
En waarom zou je hdr10 willen boven dv?
Is toch gewoon beter dat ie vanzelf het betere formaat pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterFanks1971
Omdat de schijven die ik getest heb (NSM versies van Halloween II en III), tenminste als ik de cover en blu-ray.com mag geloven, only HDR10 hebben. Ik wil niet dat films zonder DV in DV afgespeeld worden. Heel simpel: films met DV>afgespeeld in DV, films zonder DV>afgespeeld in HDR10. Zo hoort het eigenlijk te zijn. Ik ben er wel op geattendeerd dat de informatie op de achterkant van verpakkingen en blu-ray.com niet altijd klopt. Dus ik zou bijv. Heat of Scarface moeten kopen. Dat zijn HDR10 (+) films. Die zouden dan bij mij, ik heb een Sony tv, in HDR10 afgespeeld behoren te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Hdr10 is basis idd dat is altijd aanwezig, dv en 10+ is extra.
Ik kan me niet voorstellen dat de speler upscaled naar dv als het niet op de schijf aanwezig is.
Ik heb een LG dus heb dv aangevinkt dat geeft de speler weer indien beschikbaar.
Het is een erg goede speler vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterFanks1971
Dankjewel voor je reacties. Ik rapporteer terug als ik een HDR10 film zie te bemachtigen van een wat grotere productie. Die Duitse speciale edities van Halloween zijn nogal obscuur, eventueel is de informatie op de cover fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
Als de tv zowel dv als hdr10+ kan weergeven vink je beiden aan in de speler.
Als beiden op een 4k schijf staan al is dat zelden, pakt ie 10+
Gewoon aanvinken wat de tv kan weergeven en nooit meer naar omkijken, mooi toch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:45

FeaR

In GoT we trust

Posts afgesplitst van Aankoopadvies 4k blu-ray speler
@PeterFanks1971 voor eigen problemen zijn eigen topics. Topics kicken om te kapen is niet de bedoeling.

[ Voor 41% gewijzigd door FeaR op 12-04-2024 05:49 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1