Aankoopadvies 4k blu-ray speler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 00:33

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
Ik zoek een?
4k / Ultra / HDR / Dolby Vision / Atmos blu-ray speler

Wat is je budget?
~€150-€200.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Op het moment heb ik voornamelijk veel blu-rays en nog niet te veel ultra HD's maar die mogelijkheid moet er ook natuurlijk zijn. Daarnaast ook veel gewone dvd's van oude series/films etc.
Als ik nog de mogelijkheid zou hebben om iets via USB/HD af te spelen zou een bonus zijn maar goede video/audio play van dvd/blu-ray heeft voorkeur.

Wordt gebruikt met...

Sony 65X95J: uitvoering: Sony Bravia XR-65X95J Zwart
Samsung Q990B: uitvoering: Samsung Cinematic Q-series Soundbar HW-Q990B

Wat heb je zelf al gevonden?

LG UBK90: uitvoering: LG UBK90

Sony UBP-X800M2: uitvoering: Sony UBP-X800M2
Sony UBP-X700: uitvoering: Sony UBP-X700 (heeft wat kuurtjes?)

Extra vragen / informatie

Zijn er nog modellen/zaken waar ik niet aan denk of oplet en bovenstaande in te kort schieten?

Met als bovenstaande 2 als voorbeeld, de Sony speelt nog meer formaten af dan de UBK90 maar vraag me af hoeveel ik daar gebruik van zou maken. Nooit erg om te hebben maar hij is wat duurder.
UBK90 heeft ook automatische Dolby Vision selectie, nooit verkeerd om te hebben. En is wat goedkoper te vinden.

Tussen deze 2 leun ik dus redelijk naar de UBK90 omdat de X800M2 is nu nieuw te vinden voor €250+. Maar 2e hands (nog) wel onder de 200,-. Hoe interessant is die als de prijs dicht genoeg bij de UBK90 ligt?

Woon dicht bij de grens met Duitsland (ook familie in Duitsland) , dus bestellen in Duitsland is ook een optie, (~€170 voor de UBK90. Was gisteren nog in Nederland beschikbaar bij Amazon maar is nu verdwenen en naar €999,- gegaan (marketplace).

Nu er nog wat Black Friday sales en Cyber Monday acties gaande zijn zijn er misschien ook nog wat andere modellen welke potentieel interessant kunnen zijn mits de prijs ver genoeg zakt. Als iemand nog een model weet houd ik mij aanbevolen.

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-05 07:54

MeNTaL_TO

The future is not set

2e hands (of nieuwe) xbox one S of iets duurder series S geen optie?
Hebben iig beide UHD (4k) BR support en HDR en volgens mij kan je een One S redelijk goedkoop oppikken.

Zie er 1 staan op Vraag & aanbod voor 60 euro
categorie: Consoles

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
@MeNTaL_TO

Heb een Xbox S. Zou toch liever een stand alone player willen erbij.
Zit bijv geen Dolby Vision op (voor films). (en natuurlijk wat andere (kleine) voordeeltjes)

[ Voor 46% gewijzigd door The Chosen One op 27-11-2022 10:36 ]

Mijn LEGALE dvd collectie; (altijd onder constructie) http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/The%20Chosen%20One - - - - - - - - - Quietum Grandis: https://nl.hardware.info/usersystemen/28203/quietum-grandis---ryzen-2700x-game-pc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

https://www.whathifi.com/...ay-and-4k-blu-ray-players

Volgens mij is die nummer twee een prima optie. Zat er zelf ook even over te twijfelen maar volgens mij zat er op dat ding eerst geen Dolby Vision ondersteuning

Edit ; volgens mij schakelen die Sony’s niet automatisch naar HDR/DV.. Te kansloos voor woorden tegenwoordig

[ Voor 64% gewijzigd door Deruxian op 27-11-2022 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
@Deruxian Wat/welke is precies je aanrader? Als ik de lijst zie zie ik een €400,-, €800,- en €1000,- model. Sommige zonder DV en een model wat ik hierboven al genoemd hebt en een non-4k model.

(edit; je post is gewijzigd nu.)

Auto switchen zou idd wel leuk zijn maar als die spelers die het niet hebben nog een aantrekkelijke(re) prijs krijgen komende dagen zal dat geen dealbreaker zijn.

Enige wat ik van die UBP-X700 zie is bijv wat reviews hier; uitvoering: Sony UBP-X700
(haperingen, vastlopen, geen display, bugs etc)
En de prijs zit soms erg dichtbij de X800M2. Maar again, zien wat komende dagen bied kwa prijs.
Beetje wat ze hier ook zeggen; https://www.digitaltrends...ray-players/#h-9bUW9rakaa

[ Voor 66% gewijzigd door The Chosen One op 27-11-2022 11:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 18:45
Bij Sony moet je met de hand Dolby Vision inschakelen.
Oftewel dan moet je van een schijf weten of die Dolby Vision is en dan in het menu de functie aanzetten.

En voor een schijf die geen Dolby Vision is weer uitzetten.

Om die reden kan ik geen Sony speler aanraden.
Dat is gewoon een idiote constructie.

De LG UBK90 schakelt wel automatisch, is naar mijn smaak alleen wat luidruchtig.
Toch zou ik die boven de Sony kiezen.

Als je het geld er aan uit kan geven dan zou ik voor een Panasonic DP-UB824 gaan

Buy it nice, or buy it twice.
En even heel simpel gezegd, ik heb ieder van de genoemde spelers gehad en heb nu de Panasonic.

Dat was duur, switchen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 10-05 17:07
Ik zou sowieso geen LG Blu-ray speler kopen ivm de expertise die bij LG ontbreekt.

De genoemde Panasonic DP-UB824 is de beste keus, je kunt eventueel ook naar de DP-UB424 kijken. Laats genoemde maakt gebruik van dezelfde chipset maar is minder uitgebreid qua aansluitmogelijkheden/ ondersteuning. Wellicht voor jou de gulden middenweg.

*zet de upscaling op de Blu-ray speler uit, dit kan de X95J beter uitvoeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
Ik heb de Panasonic DP-UB450 gekocht prima ding, schakelt ook uit zichzelf naar DV of hdr10plus.
Analoge pre outs en apps heb ik niet nodig op de speler, en verder doet ie hetzelfde als de hogere modellen.
Loopwerk is ook stil en iets via USB/HD af spelen werkt wel, maar is nooit zo goed en snel dan een losse pc of nvidia shield ernaast te hebben.
Ook bij 4k spelers van 1000 euro zet je er beter nog een shield naast voor streaming van hd of usb :)

[ Voor 39% gewijzigd door Goofy1978 op 27-11-2022 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
De UB450 doet niet 'hetzelfde als de hogere modellen', de 450 heeft namelijk geen HCX processor aan boord.
Eigenlijk is de keuze dus de UB424 zonder Dolby Vision maar wel de dynamische tonemapping van de speler zelf of de 450 mét Dolby Vision. Van wat ik gelezen heb zou je met een OLED meer aan de 424 hebben (voor de normale HDR10 films) dan bij een LCD met de piekhelderheid die de X95J heeft ...
The Chosen One schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:54:
@Deruxian Wat/welke is precies je aanrader? Als ik de lijst zie zie ik een €400,-, €800,- en €1000,- model. Sommige zonder DV en een model wat ik hierboven al genoemd hebt en een non-4k model.

(edit; je post is gewijzigd nu.)

Auto switchen zou idd wel leuk zijn maar als die spelers die het niet hebben nog een aantrekkelijke(re) prijs krijgen komende dagen zal dat geen dealbreaker zijn.

Enige wat ik van die UBP-X700 zie is bijv wat reviews hier; uitvoering: Sony UBP-X700
(haperingen, vastlopen, geen display, bugs etc)
En de prijs zit soms erg dichtbij de X800M2. Maar again, zien wat komende dagen bied kwa prijs.
Beetje wat ze hier ook zeggen; https://www.digitaltrends...ray-players/#h-9bUW9rakaa
De Sony X700 is bijna de hele maand in de aanbieding geweest bij Amazon voor €104,99 (kreeg een bericht over een €5 coupon in het begin van de maand en kwam toen toevallig die speler al tegen dus voor €99,99 op de kop getikt). Had eigenlijk de 800M2 op het oog maar voor dit prijsverschil kon je de 700 niet laten liggen ...
(pas afgelopen week geleverd dus waarschijnlijk daarna meteen ook de aanbieding verlopen)
Voor de huidige prijzen in de pricewatch zou ik de 424 en X700 toch echt niet nemen, die horen eerder richting de 180 normale laagste prijs (in Duitsland tenminste) en met een beetje geluk nog wat lager in een aanbieding. (moet wel gezegd worden dat de beschikbaarheid heel wisselend is geweest het afgelopen jaar)
De 450 is overigens nooit in Nederland uitgebracht, wel in België wat waarschijnlijk verklaard dat alleen Art & Craft hem aanbiedt ...

Afgelopen weekend de eerste film op de X700 gekeken en drie keer raden ... hij is niet vastgelopen O-) (ligt schijnbaar aan oververhitting en bij mij lag er zelfs nog een draadloos toetsenbord bovenop die ik was vergeten weg te halen). Gehoord heb ik hem ook niet maar het was dan ook een actiefilm ...

Misschien tot eind januari wachten bij de BTW-dagen, de X800M2 was toen ~€215 maar op 'mysterieuze wijze' ineens 'op' ... (iirc).

[ Voor 18% gewijzigd door apis29 op 29-11-2022 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 06-05 17:16
@apis29 klopt idd dat de ub450 geen HCX processor heeft maar zoveel mis je daar niet aan.
De HCX processor kan contrast en hdr optimaliseren vooral bedoelt voor projectors die van zichzelf niet zo goed zijn als een top model televisie.
Puristen laten die functies uit en kijken zoals de film gemastert is in de studio, dus dat kan de ub450 prima weergeven.
Met een high end model tv of projector heb je de hcx processor dus niet nodig, enkel als je met een budget projector of tv films wil kijken is een heel dure blu ray speler met hcx wel handig lol.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Goofy1978 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 20:43:
@apis29 klopt idd dat de ub450 geen HCX processor heeft maar zoveel mis je daar niet aan.
De HCX processor kan contrast en hdr optimaliseren vooral bedoelt voor projectors die van zichzelf niet zo goed zijn als een top model televisie.
Puristen laten die functies uit en kijken zoals de film gemastert is in de studio, dus dat kan de ub450 prima weergeven.
Met een high end model tv of projector heb je de hcx processor dus niet nodig, enkel als je met een budget projector of tv films wil kijken is een heel dure blu ray speler met hcx wel handig lol.
De (top) tv's zijn ondertussen idd ook alweer wat verder mbt HDR weergave maar het ging wel verder dan alleen voor projectoren, het was/is een nuttige functie voor vrijwel alle tv's die niet in de buurt van minstens 1000 nits piekhelderheid komen (en niet over een eigen dynamische tonemapping functie beschikken of minder goed werkende) ... bij non-Dolby Vision materiaal (of HDR10+).
Maar zoals gezegd die X95J zit wel boven de 1000 dus hier minder van toepassing idd

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Why Panasonic UB9000's HDR Optimiser is Such A Killer Feature

[ Voor 3% gewijzigd door apis29 op 29-11-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 306567

@The Chosen One heb je inmiddels al een 4k speler gekocht? Ik heb zelf een series x en ps5 staan, alleen beide ondersteunen geen DolbyVision. Dus ik ben ook aan het rond kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Chosen One

The Chosen One

Zie signature!

Topicstarter
@Anoniem: 306567 Ik heb er net pas een aangesloten. Heb zoals ik zei meerdere spelers die hier boven staan in de gaten zitten houden. Pricewatch, marktplaats, Duitse websites/prijsvergelijker e.d. Bijna geen verandering in prijs of zelfs duurder.

Toen heb ik een LG UBK90 via V&A kunnen kopen (als reactie op mijn 4k speler gevraagd V&A) voor ~€110,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

The Chosen One schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 09:29:
@Anoniem: 306567 Ik heb er net pas een aangesloten. Heb zoals ik zei meerdere spelers die hier boven staan in de gaten zitten houden. Pricewatch, marktplaats, Duitse websites/prijsvergelijker e.d. Bijna geen verandering in prijs of zelfs duurder.

Toen heb ik een LG UBK90 via V&A kunnen kopen (als reactie op mijn 4k speler gevraagd V&A) voor ~€110,-.
En hoe bevalt de speler? Zie dat hij nieuw voor net boven de 200 gaat. Is nu gewoon plug and play met automatisch Dolby Vision /HDR in verbluffende kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Niet online
Deruxian schreef op zondag 19 februari 2023 @ 21:15:
[...]

En hoe bevalt de speler? Zie dat hij nieuw voor net boven de 200 gaat. Is nu gewoon plug and play met automatisch Dolby Vision /HDR in verbluffende kwaliteit?
Wat wordt er bedoeld met 'Dolby Vision/ HDR'? Zie boven ook 'volgens mij schakelen die Sony’s niet automatisch naar HDR/DV.. Te kansloos voor woorden tegenwoordig'. De Sony's schakelen niet automatisch over naar Dolby Vision nee maar HDR zeker wel. Dolby Vision is ook nog geen standaard iets bij schijfjes, volgens mij heb ik er nog geen enkele tussen zitten in wat ik tot nu toe heb gekocht (ook niet van plan een uitgebreide collectie aan te leggen, alleen wat favorieten en wat eye candy films misschien [zei ik aan het begin maar ondertussen ook wat extra's in de aanbiedingen meegepakt O-) ).
Laat niet weg, dat het inderdaad vreemd is dat ze het niet kunnen en een Panasonic en andere die ook op Mediatek draaien wel dus daar kan het iig niet aan liggen.

Zie hier twee lijstjes (zo te zien heb ik er twee maar nog niet aan toe gekomen die te kijken: Transfomers - The Movie en van een aanbieding It's a Wonderfull Life):
https://www.nextgenhometh...ision-uhd-blu-ray-movies/
https://forum.blu-ray.com/showthread.php?t=276448

Wat de X700 betreft, nu al een aantal films van over de twee uur op gekeken en geen enkele vastloper te rapporteren. Warm wordt ie al helemaal niet dus misschien hebben ze wat aangepast aan het model in de tussentijd ... (las ook nog dat triple layer schijfjes een probleem konden zijn dus wellicht daar nog eentje van oppikken. Edit: volgens deze lijst heb ik er iig al een paar van gekeken, Pacific Rim en Gatsby).

[ Voor 16% gewijzigd door apis29 op 22-02-2023 13:58 ]

Pagina: 1