Eufy 2K Video deurbel: problemen met verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15-05 19:37
Mijn vraag
Ik heb een Eufy 2K Video deurbel en heb hier helaas problemen mee. Zo is in de live weergave het geluid niet constant, het wordt de hele tijd onderbroken om vervolgens weer terug te keren. Je zou eigenlijk gewoon constant geluid moeten hebben weet ik van een vriend die hetzelfde apparaat heeft.

In de live weergave zie ik ook telkens de KB/s enorm fluctueren met waarden tussen 3 en zeg 300.

Daarnaast valt de verbinding na zo’n 40 seconden ook weg in de live weergave.

Verder maakt de HomeBase 2 een krakend/storend geluid wanneer er iemand aanbelt. De ringtone is dus niet mooi vloeiend.

Voor mijn gevoel heeft het met het netwerk te maken. Het lijkt alsof de verbinding wordt geïnterrumpeerd of iets dergelijks.

Het netwerk is verder uitstekend en ook de Eufy app geeft aan dat de verbinding helemaal goed is. Echter heb ik toch deze problemen.

Zelf dacht ik misschien de router anders in te moeten stellen, maar heb geen idee wat dan precies.

Ik heb ook al een nieuwe Eufy set ontvangen maar zonder resultaat, exact dezelfde problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN Box 12 met 5.4 GHz die ik ook heb ingesteld op 2.4 waar ik verbinding mee maak (Eufy kan alleen op 2.4). Verder is de deurbel bedraad aangesloten op de standaard nieuwbouw trafo 8V.

Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing heeft! Met de Eufy support kom ik niet verder helaas. Zij willen dat ik hem weer ga retourneren maar ik vermoed toch echt dat de problemen ergens anders door worden veroorzaakt.

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 17-05 08:03
Ik sluit even aan als meelezer. Ervaar, al sinds aankoop, vergelijkbare problemen.
@gerbendg97 hoe snel heb je contact met een aanbellen? Dus als iemand op de bel drukt, dan op jij je ap op de telefoon je wordt verbonden. Dan staat er boven in beeld: "xx seconden since Doorbell ring" (o.i.d.) is dat een beetje rap?

[ Voor 59% gewijzigd door tcw82 op 12-04-2024 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boobwatcher93
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09-05 10:41
Het krakende geluid bij ringtone van Homebase heb ik ook eens gehad, reboot Homebase loste dit probleem destijds op (30 seconden Homebase stroomloos maken).

Ervaar je de verbindingsproblemen al vanaf de aankoop of pas sinds kort? Ervan uitgaande dat jouw Experiabox jouw modem, router en access point functie gebruikt (default), kun je een preventieve herstart van je KPN Experiabox V12 natuurlijk altijd proberen.

Als ik het goed begrijp heb je de Experiabox V12 op 2,4Ghz ONLY ingesteld voor WLAN. Dat raad ik je ten zeerste af aangezien dit een zeer drukke frequentieband is die al veel last heeft van interventie van andere apparaten (enkel kanalen 1,6 en 11 zijn niet overlappend kanalen). Zoals je aangeeft is de signaalsterkte van de Eufy deurbel uitstekend, dus mogelijk is er veel last van interventie. De meeste apparaten ondersteunen ook 5Ghz en doordat je deze hebt uitgeschakeld 'overbelast' je vermoedelijk het 2,4Ghz signaal. Het advies is dus om beide ingeschakeld te laten, het 2,4Ghz wordt dan enkel gebuikt door apparaten die geen 5Ghz ondersteunen.

Met de Wi-Fi analyzer app voor smartphones of Windows kun je eventueel inzichtelijk maken hoe 'druk' het is op bepaalde frequenties en kanalen van jouw eigen & omliggende draadloze netwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
Boobwatcher93 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:58:
Het krakende geluid bij ringtone van Homebase heb ik ook eens gehad, reboot Homebase loste dit probleem destijds op (30 seconden Homebase stroomloos maken).

Ervaar je de verbindingsproblemen al vanaf de aankoop of pas sinds kort? Ervan uitgaande dat jouw Experiabox jouw modem, router en access point functie gebruikt (default), kun je een preventieve herstart van je KPN Experiabox V12 natuurlijk altijd proberen.

Als ik het goed begrijp heb je de Experiabox V12 op 2,4Ghz ONLY ingesteld voor WLAN. Dat raad ik je ten zeerste af aangezien dit een zeer drukke frequentieband is die al veel last heeft van interventie van andere apparaten (enkel kanalen 1,6 en 11 zijn niet overlappend kanalen). Zoals je aangeeft is de signaalsterkte van de Eufy deurbel uitstekend, dus mogelijk is er veel last van interventie. De meeste apparaten ondersteunen ook 5Ghz en doordat je deze hebt uitgeschakeld 'overbelast' je vermoedelijk het 2,4Ghz signaal. Het advies is dus om beide ingeschakeld te laten, het 2,4Ghz wordt dan enkel gebuikt door apparaten die geen 5Ghz ondersteunen.

Met de Wi-Fi analyzer app voor smartphones of Windows kun je eventueel inzichtelijk maken hoe 'druk' het is op bepaalde frequenties en kanalen van jouw eigen & omliggende draadloze netwerken.
Bedankt voor het uitgebreide antwoord!

Ik ervaar de problemen al sinds de aankoop. Vervolgens dus de set geretourneerd en een nieuwe set gekregen, maar met dezelfde problemen. Het lijkt dus onwaarschijnlijk dat het aan de set zelf ligt, daarom dacht ik zelf aan connectieproblemen.

Overigens heb ik de HomeBase al meerdere keren afgekoppeld, hetzelfde geldt voor de Experiabox. Zonder resultaat helaas. Ik blijf niet constant geluid ervaren in live weergave, gekraak van de HomeBase bij aanbellen en het wegvallen van de connectie tijdens kijken in live weergave.

Volgens mij staat zowel 2.4 als 5.4 ingeschakeld en maakt enkel Eufy van 2.4 gebruik (omdat dat niet anders kan).

Zie onderstaand mijn instellingen:

<knip>prive info

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wKs517mK2WLI2TYSL5SMLa4vBNk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hYta6y8oMZZhFb1f4jzuveKe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GuY1KzNFb4pExW70duALa4dBbsc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dvuNy6uymv3doeFoaydHJx4j.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3up_bl3t8cK4OfyumKla4YxzWr4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YlGwEB43lqDhGsBaOHWererM.png?f=fotoalbum_large

Enig idee of ik hier wat aan moet / kan aanpassen?

[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 18-06-2024 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
tcw82 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 11:29:
Ik sluit even aan als meelezer. Ervaar, al sinds aankoop, vergelijkbare problemen.
@gerbendg97 hoe snel heb je contact met een aanbellen? Dus als iemand op de bel drukt, dan op jij je ap op de telefoon je wordt verbonden. Dan staat er boven in beeld: "xx seconden since Doorbell ring" (o.i.d.) is dat een beetje rap?
Dat gaat redelijk rap inderdaad. Wat ik wel merk is de vertraging tussen aanbellen en het klinken van de HomeBase chime. Je hoort dus buiten al dat er wordt aangebeld en dan volgt daarna pas de HomeBase. Deze problemen had ik trouwens niet met mijn Eufy 1080p battery doorbell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boobwatcher93
De KPN Experiabox WLAN instellingen zijn correct, zowel 2,4Ghz als 5Ghz zijn ingeschakeld.

De Eufy deurbel zelf is niet verbonden met het internet, deze communiceert via een 2,4Ghz verbinding met de Homebase en deze communiceert naar het wereld wijde web. Kun je de Homebase eens via LAN aansluiten om te testen of dit de verbindingsproblemen oplost? Je moet dan wel rekening houden dat de homebase niet te ver of door te veel obstakels heen moet tot aan de deurbel, zie connectiviteitstest in Eufy app Homebase > algemeen >verbinding > Wifi-signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
Boobwatcher93 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 12:38:
De KPN Experiabox WLAN instellingen zijn correct, zowel 2,4Ghz als 5Ghz zijn ingeschakeld.

De Eufy deurbel zelf is niet verbonden met het internet, deze communiceert via een 2,4Ghz verbinding met de Homebase en deze communiceert naar het wereld wijde web. Kun je de Homebase eens via LAN aansluiten om te testen of dit de verbindingsproblemen oplost? Je moet dan wel rekening houden dat de homebase niet te ver of door te veel obstakels heen moet tot aan de deurbel, zie connectiviteitstest in Eufy app Homebase > algemeen >verbinding > Wifi-signaal.
Bedankt voor je reactie. De HomeBase is al sinds het begin met een ethernet kabel aangesloten. Ook getest met WiFi, maar geen enkel verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boobwatcher93
Goed om te weten dat de Homebase via LAN is aangesloten (LAN is altijd sneller en stabieler dan WLAN).

Indien je de verbindingsproblemen ook ervaart op een andere apparaten met de Eufy app, kun je concluderen dat het aan de verbinding tussen de deurbel en Homebase ligt. Verder is duidelijk dat de afstand oftewel signaalsterkte niet de oorzaak is, zodende lijkt interventie door andere draadloze signalen in het 2,4Ghz spectrum (wat resulteert in package loss) de boosdoener.

In het screenshot van jouw WLAN instellingen van de Experiabox zie ik dat CHANNEL SELECTION op auto staat en dat de Experiabox kanaal 6 gebruikt op de 2,4Ghz frequentieband. Kanaal 6 is één van de 3 aanbevolen niet-overlappende kanalen voor 2,4Ghz. Doorgaans zijn WLAN apparaten 'slim' genoeg om het kanaal te selecteren welke het minst belast wordt, je zou dit toch eens handmatig kunnen wijzigen naar 1 of 11 om te kijken of dit verbetering oplevert. Via de app Wifi analyzer kun je zien hoe druk iedere frequentie/kanaal precies is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
Boobwatcher93 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:24:
Goed om te weten dat de Homebase via LAN is aangesloten (LAN is altijd sneller en stabieler dan WLAN).

Indien je de verbindingsproblemen ook ervaart op een andere apparaten met de Eufy app, kun je concluderen dat het aan de verbinding tussen de deurbel en Homebase ligt. Verder is duidelijk dat de afstand oftewel signaalsterkte niet de oorzaak is, zodende lijkt interventie door andere draadloze signalen in het 2,4Ghz spectrum (wat resulteert in package loss) de boosdoener.

In het screenshot van jouw WLAN instellingen van de Experiabox zie ik dat CHANNEL SELECTION op auto staat en dat de Experiabox kanaal 6 gebruikt op de 2,4Ghz frequentieband. Kanaal 6 is één van de 3 aanbevolen niet-overlappende kanalen voor 2,4Ghz. Doorgaans zijn WLAN apparaten 'slim' genoeg om het kanaal te selecteren welke het minst belast wordt, je zou dit toch eens handmatig kunnen wijzigen naar 1 of 11 om te kijken of dit verbetering oplevert. Via de app Wifi analyzer kun je zien hoe druk iedere frequentie/kanaal precies is.
Bedankt! Dan ga ik dat eens proberen. Is er toevallig een app die je kunt aanbevelen voor iPhone? Ik heb er nu eentje waar ik niets kan zien over de drukte op iedere frequentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
Boobwatcher93 schreef op vrijdag 12 april 2024 @ 14:24:

Ik moet ook de Bandwith handmatig selecteren als ik hem op kanaal 1 of 11 wil zetten. Moet ik hem dan op 20 MHz of 40 MHz zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
@gerbendg97 Zaterdag uit frustratie de zaak weer eens op nieuw aangesloten, dus alles gereset, home base (bekabeld aangesloten), de bel weer gereset (deze is ook aangesloten op de beltrafo), de hele zaak opnieuw gedaan inclusief de verbinding tussen home base en deurbel.

Dat heeft zeker iets gedaan. De reactie tijd van de ap op de telefoon is nu 5 seconden, waar dit voorheen meer dan 20 seconden was. (dat laatste is zo lang dat je dan meestal net de pakket bezorger weer ziet instappen en wegrijden). Maar er is meer voordeel behaald, de onderbrekingen/kraken in het geluid zijn ook verdwenen, het beeld en geluid lopen nu weer soepel.

Ik durf er nu eigenlijk niet meer aan te zitten. (wat natuurlijk achterlijk is). Naast dit topic had ik, ondanks beter weten, ook een vraagje bij Eufy zelf ingeschoten, die willen dan eigenlijk alleen maar een nieuwe opsturen, althans daar hinten ze op. Moest maar bewijs van aankoop, serienummers etc. doorgeven. De bel hangt er al een paar jaar, dus als ik de bon nog heb is dat waarschijnlijk reden van afwijzing door Eufy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-05 14:20
Wat is de afstand tussen de homebase en deurbel? Mogelijk een testen door hem dichterbij te plaatsen.

Ik vond de verbinding met de homebase 2 ook slecht, later een homebase 3 aangeschaft, ivm nieuw camera, daar de deurbel aangehangen, daar loopt die een stuk beter en sneller op. Nadeeln van de homebase 3 is dan weer dan die niet homekit ondersteund. (en waarschijnlijk ook nooit gaat doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tcw82
Ik zou het moeten nameten, maar als het 2 meter is, is het veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbendg97
tcw82 schreef op maandag 15 april 2024 @ 07:32:
@gerbendg97 Zaterdag uit frustratie de zaak weer eens op nieuw aangesloten, dus alles gereset, home base (bekabeld aangesloten), de bel weer gereset (deze is ook aangesloten op de beltrafo), de hele zaak opnieuw gedaan inclusief de verbinding tussen home base en deurbel.

Dat heeft zeker iets gedaan. De reactie tijd van de ap op de telefoon is nu 5 seconden, waar dit voorheen meer dan 20 seconden was. (dat laatste is zo lang dat je dan meestal net de pakket bezorger weer ziet instappen en wegrijden). Maar er is meer voordeel behaald, de onderbrekingen/kraken in het geluid zijn ook verdwenen, het beeld en geluid lopen nu weer soepel.

Ik durf er nu eigenlijk niet meer aan te zitten. (wat natuurlijk achterlijk is). Naast dit topic had ik, ondanks beter weten, ook een vraagje bij Eufy zelf ingeschoten, die willen dan eigenlijk alleen maar een nieuwe opsturen, althans daar hinten ze op. Moest maar bewijs van aankoop, serienummers etc. doorgeven. De bel hangt er al een paar jaar, dus als ik de bon nog heb is dat waarschijnlijk reden van afwijzing door Eufy.
Klinkt goed, fijn dat het nu veel beter werkt! Ik heb inmiddels alleen al zo vaak de boel opnieuw aangesloten dat dat bij mij niet werkt.

Vorige week nog een nieuwe deurbel ontvangen van Eufy (daar sturen ze inderdaad erg op), zonder resultaat zoals verwacht.

Ze blijven zeggen dat dit een op zichzelf staand probleem is, dat kan ik mij eerlijk gezegd niet voorstellen. Ze lijken in ieder geval gewoon niet te weten wat het is.

Mijn deurbel is ook max. 2 meter verwijderd van de HomeBase. De HomeBase dichterbij plaatsen maakt ook geen verschil.

Al met al gewoon een zeer matig product met al dat gekraak en het slechte geluid. Daarnaast mist de deurbel ook regelmatig beweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HendrikJD
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Ik heb in het recente verleden ook problemen gehad, die min of meer vergelijkbaar waren. Hoewel het waarschijnlijk geen resultaat zal hebben wil ik je toch niet mijn oplossing onthouden. Ik heb de app van eufy volledig verwijderd van mijn mobiel. Dus niet via de normale manier via de appstore maar door via de instellingen/apps daar de app te verwijderen. Daarna opnieuw de app installeren. (Wel zorgen dat je je wachtwoord weet om in te loggen op je eufy account.) Na opnieuw instellen van je account met ww krijg je gewoon je oude app instellingen terug.

Heb je ook al eens bij familie of kennissen de spullen geprobeerd? Gewoon om te zien of het probleem daar ook optreedt? Dan kun je namelijk defecte homebase of deurbel/camera uitsluiten.

En ik merk dat ik eigenlijk iedere dag mijn mobiel moet opstarten omdat er na bepaalde tijd 'iets' de meldingen naar mijn mobiel stoort. Niemand weet waarom maar het helpt mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harbo
  • Niet online
Ik heb het volgende probleem. Elke 2x weken als de deurbel gaat, geluid op eufy homebase 3 deurbel gaat niet af. Pas als ik de HomeBase uit de stroom haal en weer terug zet dan doet hij via HomeBase ook.

De deurbel en homebase staan 1x meter van elkaar verwijderd. Enig idee wat hier probleem kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwin88!
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 25-07-2024
Goedenavond,

Ik heb zojuist de eufy bel geïnstalleerd.
Alles werkt in principe.
Alleen live beelden geeft die een foutmelding aan -204, en maakt geen verbinding.

Kan iemand mij daar mee helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gsxrrr
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 19:37
erwin88! schreef op woensdag 24 juli 2024 @ 21:30:
Goedenavond,

Ik heb zojuist de eufy bel geïnstalleerd.
Alles werkt in principe.
Alleen live beelden geeft die een foutmelding aan -204, en maakt geen verbinding.

Kan iemand mij daar mee helpen?
Ik heb gisteren dezelfde bel geïnstalleerd. Er moet waarschijnlijk nog een firmware update gedaan worden op de deurbel (niet de homebase dus). Via de app kun je dit doen. Bij mij ging dat niet soepel, uiteindelijk door de bel in de hand in beweging te houden pakte die uiteindelijk de update. Kan nu probleemloos de live beelden bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 20:14

racoon

mooowwww

Ik heb deze deurbel, zodra ik een video of schermafbeelding maak komt deze op mijn telefoon, klopt dat en hoe kan ik de ringtone aanpassen?

[ Voor 84% gewijzigd door racoon op 04-09-2024 14:52 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-05 13:10
Ik heb hier een collega met hetzelfde probleem: bij een KPN mobiele verbinding, met ZIGGO als internetprovider.

Op dezelfde telefoon (multisim) via Vodaphone werkt eea. wel.

Is dit wellicht een deel van de mogelijke oorzaak: dat de oorzaak gezocht wordt in de internet-aansluiting, maar dat die in werkelijkheid ergens ligt bij de mobiele provider ?
Pagina: 1