Vertraging in geluid met pc op tv en gebruik van versterker

Pagina: 1
Acties:
  • 444 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivosnivo
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 02-06 12:43
Hallo,

Ik heb in het verleden vrij veel versterkers gehad waarbij ik vertraging had van het geluid met het beeld als ik dingen van de pc afspeelde.
Ik had toen de pc aangesloten met hdmi naar de tv en de tv via hdmi met de versterker. Ook heb ik eens geprobeerd de pc aan te sluiten met hdmi naar de versterker en de versterker weer met hdmi naar de tv.
Dit was allemaal geen succes.
Momenteel heb ik een versterker via tulp en jack plug aangesloten. Maar ik wil beter geluid.
Als ik nu de pc aansluiten op de tv met hdmi. En een versterker koop met een optische ingang en die aansluit op de tv, moet het geluid dan synchroon lopen? Of dien ik een dac te kopen en die op de pc en versterker aan te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:14
Sinds een jaar of 10/15 ( als niet langer ) hebben TV's en Versterkers sync functies waardoor het synchroon loopt. ( handmatig en automatisch )

Welke TV en versterker heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivosnivo
Mijn tv is een Samsung qe65q60ratxxh, en de versterker die ik op het oog heb is een Marantz sr7500

Dat synchroon lopen is dat alleen via hdmi of ook via de optische ingang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:01

BCC

Bij oudere tv’s en versterkers inderdaad de optisch uit gebruiken - voor nieuwere HDMI arc

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivosnivo
Dus ik krijg geen vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theck88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-06 13:23

Theck88

If it's hard just KISS!

Wat bedoel je met beter geluid? Wat wil je bereiken? Stereo, surround, 5.1, 3.1?
Als het stereo betreft, 3.5 mm naar RCA gebruiken.
Als je naar 5.0/5.1 surround wil dan kun je een optisch kabel gebruiken.

Er zal dan geen vertraging optreden.

p.s. mocht je nog een receiver moeten kopen dan kun je beter voor een gaan met HDMI poorten. De SR7500 is een goede receiver, maar wel een oudje.

My computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Dit topic voelt behoorlijk dubbel met Beeld en geluid lopen niet synchroom op de tv. Vanwaar daar niet verder? Of reageren op de laatste post daar? Of de geprobeerde settings in dat topic besproken hier benoemen?

Waarbij de TS hier mij verwarrend overkomt. Lijkt, de TS lezende, alsof je alles met HDMI al hebt geprobeerd maar de receiver die je op het oog hebt is een ouder model. Welke merken en types receivers heb je gehad? Beeld en geluid naar de TV en dan de audio out van de TV gebruiken zou zonder delay moeten zijn maar in de TS stel je dat dit niet zo is.

Bovenstaande buiten de niet concrete wensen als "beter geluid" zoals.@Theck88 hierboven ook aangeeft. Merken en types van de aanwezige hardware en wensen specificeren zou dit topic mogelijk duidelijker maken.

[ Voor 15% gewijzigd door FeaR op 11-04-2024 11:45 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ivosnivo
Theck88 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 11:07:
Wat bedoel je met beter geluid? Wat wil je bereiken? Stereo, surround, 5.1, 3.1?
Als het stereo betreft, 3.5 mm naar RCA gebruiken.
Als je naar 5.0/5.1 surround wil dan kun je een optisch kabel gebruiken.

Er zal dan geen vertraging optreden.

p.s. mocht je nog een receiver moeten kopen dan kun je beter voor een gaan met HDMI poorten. De SR7500 is een goede receiver, maar wel een oudje.
Het enige voordeel met een optische kabel is dat je surround kunt doen? Ik ben nu niet tevreden over de klank van muziek, terwijl ik goede speakers heb dus ik dacht misschien ligt het aan de aansluiting met zo'n dun ouderwets koptelefoonstekkertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11-06 11:05

FeaR

In GoT we trust

Aangezien merken en types blijven ontbreken, er niet in wordt gegaan op wedervragen en dit topic mijns inziens nog steeds dubbel is met het vorige ga ik het sluiten.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.