Ik heb een mini pc met een i5 7200t chip en windows 11. Het beeld en geluid loopt niet gelijk op de tv. Iemand een idee hoe dit kan of hoe ik dit kan aanpassen? Het is zowel met films zo als met dingen via de browser. Ik heb sinds kort een actieve displayport kabel naar hdmi maar dat heeft helaas niks geholpen.
Kijk eens in je TV of je daar niet een of andere beeldverbeteraar aan hebt staan. Die kunnen namelijk voor best wat vertraging zorgen. En met iets van 200ms ofzo is het al knap hinderlijk om naar te kijken.
Soms hebben TVs ook een PC modus, die het beeld gewoon 1 op 1 doorzet, dan weet je zeker dat er geen rare dingen meer tussen zitten die je beeld vertragen.
Soms hebben TVs ook een PC modus, die het beeld gewoon 1 op 1 doorzet, dan weet je zeker dat er geen rare dingen meer tussen zitten die je beeld vertragen.
Bedankt voor je antwoord, helaas heeft het niks geholpen en zitten die instellingen niet op mijn tv.
Zit ook niet op de tv,maar je moet dat instellingen bij het programma waarmee je afspeeld.
Ik weet via dat VLC player die functie sowieso heeft om de geluidsvertraging aan te passen
Ik weet via dat VLC player die functie sowieso heeft om de geluidsvertraging aan te passen
Wat is het merk en model van je tv?
Hoe is deze aangesloten op je pc?
Gebruik je de ingebouwde speakers van je tv of heb je er iets anders op aangesloten?
Of heb je speakers aangesloten op je geluidskaart?
Gebruik je de ingebouwde speakers van je tv of heb je er iets anders op aangesloten?
Alles kan stuk.
Het zit zeker wel in mijn tv ( LG OLED 4k en een LCD 4k versie van LG).freaky35 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:44:
Zit ook niet op de tv,maar je moet dat instellingen bij het programma waarmee je afspeeld.
Het lastige is dat niet elke fabriekant de zeflde woorden in het menu er voor gebruikt.
Wat je kan proberen is:
- De tv in "game" modes te zetten als die dat heeft. De meeste zetten dan bepaalde functies uit waardoor de
vertraging weg is.
- Handmatig de beeld verbeter functies uit zetten
- Handleiding bekijken of er iets geroepen word over het gebruik van een PC op de tv en welke instellingen het meeste geschikt zijn.
Als je het in een programma als VLC dit laat aanpassen dan los je de rest van de andere programma's nog niet op. Bijvoorbeeld als je youtube kijkt via de browser op de pc.
Verder:
Merk en type tv?
Ik vermoed dat daar het probleem niet zit want ik heb het bij alles. Elke browser en elke afspeler.freaky35 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:44:
Een samsung qe65q60ratxxhremco_k schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:46:
Wat is het merk en model van je tv?
Aangesloten via een active displayport naar hdmi
Ik gebruik de ingebouwde speakers van de tv. Als ik het via de digitale audiouitgang doe of via de hdmi naar m'n stereotoren dan loopt het helemaal ongelijk.
In game modus heb ik er nog steeds last van.geforce5_guy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 17:59:
[...]
Het zit zeker wel in mijn tv ( LG OLED 4k en een LCD 4k versie van LG).
Het lastige is dat niet elke fabriekant de zeflde woorden in het menu er voor gebruikt.
Wat je kan proberen is:
- De tv in "game" modes te zetten als die dat heeft. De meeste zetten dan bepaalde functies uit waardoor de
vertraging weg is.
- Handmatig de beeld verbeter functies uit zetten
- Handleiding bekijken of er iets geroepen word over het gebruik van een PC op de tv en welke instellingen het meeste geschikt zijn.
Als je het in een programma als VLC dit laat aanpassen dan los je de rest van de andere programma's nog niet op. Bijvoorbeeld als je youtube kijkt via de browser op de pc.
Verder:
Merk en type tv?
Heb je de optie om direct HDMI aan te sluiten naar je TV? Dan kun je uitsluiten of die displayport adapter zoveel vertraging veroorzaakt.
Pagina: 1