E-learning oplichting

Pagina: 1
Acties:
  • 1.155 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Meneer aard
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:37

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Wellicht moet ik me hier niet mee willen mengen, maar ik wil een oproep plaatsen voor tweakers algemeen.

Vanuit mijn beroep, als adviseur welke dagdagelijks aanschuift bij ondernemers om te adviseren rondom digitalisering lijkt het me nu een warme kans om toch even in te mengen.
Daarnaast ben ik al vele jaren actief op tweakers en voor mij was zaken doen op tweakers altijd the place to be. Marktplaats etc skippen, gewoon op tweakers.

Echter het wordt wel een beetje een tweede martkplaats. Malafide praktijken vinden vaak plaats en zijn jammer genoeg meer regel dan uitzondering.
Natuurlijk gaan er veel redflags , zoals hierboven de foto`s. Die zijn zeer onscherp, wat al toch enige wantrouw oproept.

Hoeverre is het mogelijk dat tweakers gewoon een relatief simpele e-learning online zet om fraude te herkennen!
ik ben bereid hier aan mee te werken, om te kijken hoe we met elkaar tweakers weer een veilige thuishaven kunnen vormen voor vertrouwd handelen in electronica (en andere subjects)

Als de wereld vergaat; Ja dan zijn alle mussen dood:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
Jazeker. Overigens alle respect voor de mensen die er aan deel hebben genomen; maar ik denk dat het wellicht doeltreffender is om korte 1 min video of voice over e-learning neer te zetten.
Gezien de grootte van tweakers, en toch de naam die in de loop der jaren aan dit plaform is komen te hangen als zijnde belangrijk platform.

Nu zie je redelijk veel eendags vliegen voorbij komen,op het forum maar ook op V&A. Snap dat je niet iedereen wilt ontnemen om te gaan werken met bepaalde restricties maar wellicht op deze manier veiliger maken om een laagdrempelige e-learning ter beschikking te stellen om ook het maatschappelijke belang om cyber awearness te promoten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Omni
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

Omni

Waf.

Van dit topic kreeg ik een deja-vu.

Het is inmiddels bijna 8 jaar geleden dat ik vrijwel exact dezelfde suggestie deed per DM aan @zeef, toen ik nog vol enthousiasme anderen wilde redden maar ook vooral zo naief was dat ik dacht dat zoiets zou helpen.

Het is niet de bedoeling om integraal DM's op het forum te zetten, dus dat zal ik ook niet doen, maar het antwoord destijds is wat je nu waarschijnlijk ook zult krijgen van het beheer. En zo niet, zou mij dat hoogst verbazen.

In het kort: dat heeft weinig tot geen nut. Je bedoelingen zijn goed, uiteraard. Niemand wil opgelicht worden. Je gunt het ook niemand om opgelicht te worden. Iedereen heeft een hekel aan oplichters. In de praktijk echter zijn oplichters soms zo geraffineerd dat een platform, zij het Tweakers, zij het Markplaats, of enig ander particulieren-gericht platform er weinig meer aan kan doen.

Alles begint met zelf blijven nadenken. Bij twijfel zelf ophalen. Twijfel je ter plekke nog steeds, dan ook niet aankopen. Dat, of volledig bereid zijn het risico te nemen je geld kwijt te zijn. Ik draai zowel hier op het platform, als in de online handel an sich lang genoeg mee om te weten dat er altijd mensen in blijven trappen, de waarschuwingen niet zien, niet begrijpen, wegklikken, overslaan, naief geloven in de goedheid van een ander. Dat is de aard van de mens. Die verander je niet met welke waarschuwing dan ook.

Wil je goed doen voor een ander, dan is dat heel mooi. Mijn advies is echter dan vrijwilligerswerk bij je in de buurt te vinden en je lokale gemeenschap te helpen. Beter voor iedereen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
@Omni Dank voor je feedback / toelichting.

Ik had al enige nuance verwacht over dit onderwerp.
Op dit moment is het meer een constatering wat ik opgeworpen heb. Wat fijn dat jij dit initiatief in het verleden ook hebt genomen, jammer is wel dat hier niks mee gedaan wordt.
Het is ook wellicht een lastig onderwerp of discussie wanneer wil Tweakers zich er in gaan mengen en oorzaak/ gevolg wat mogelijk kan spelen.

Jammer vind ik wel dat er weinig response vanuit modjes/ verantwoordelijke zelf komt op dit topic.
Begrijp heel goed dat iedereen zelf verantwoordelijk is, maar gezien het maatschappelijk belang zou dit wellicht ter overweging mee genomen kunnen worden.
Wil je goed doen voor een ander, dan is dat heel mooi. Mijn advies is echter dan vrijwilligerswerk bij je in de buurt te vinden en je lokale gemeenschap te helpen. Beter voor iedereen.
Dat zeer zeker, ben ook niet voor niets actief als voorzitter van onze lokale gym en turn vereniging. Mooie aanvulling en waar je ook waardering voor krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:12

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Beste @Meneer aard,

Dank voor je suggestie. We besteden op diverse plekken op Tweakers aandacht aan het veilig handelen op V&A. Zo is er het topic dat @RobIII al aanhaalde en hebben we momenteel een broadcast bericht boven V&A staan met links naar de V&A FAQ , Over: (Veilig) tweedehands handelen en de tip om 2FA te activeren. Ik denk dat dat voldoende is op dit moment.

Handelen op internet is altijd je eigen verantwoordelijkheid. Dat is op Tweakers niet anders.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer aard

Meneer aard

Porsche rulez!

Topicstarter
@Bor Dank voor je reply. Voor mij is dit hoofstuk afgesloten,

Topic mag opgeruimd worden,.