Vermoedelijk opgelicht Tweaker: kanton of niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 9.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:31
Hoi allen,

Ik ben vermoedelijk opgelicht door een Tweaker voor een vrij aanzienlijk bedrag (1000 euro).

Ik heb redelijke zekerheid dat degene die ik geld heb overgemaakt, ook de Tweaker in kwestie is. Geen katvanger dus.
Ook heb ik een woonadres.

Nu vraag ik me af of iemand ervaring heeft met een civiele procedure om terugbetaling af te dwingen.

Ik overweeg namelijk, indien reactie helemaal uitblijft, een civiele procedure aan te spannen tegen deze Tweaker.

Graag eventuele ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
En hoe ben je er zeker van dat dit adres ook daadwerkelijk bij de persoon en rekening hoort waarmee je denkt zaken gedaan te hebben? Nee, dat antwoord hoef je niet hier neer te zetten. Het is bedoeld om je er over na te laten denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 21:35
je kan altijd aangifte doen van oplichting en daarna proberen een proces te starten.
Als de politie tweakers vraagt om gegevens zal tweakers die geven. Ze zullen het echter niet aan jou als prive persoon geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:29
Bij mij liep het toen dood op de correcte NAW-gegevens verkrijgen van de bank. Er waren minder (denk ik?) dan 3 aangiftes met de naam+IBAN die ik had, waardoor de bank deze gegevens niet verstrekte aan mijn rechtsbijstand. Dus hoe zeker ben je inderdaad van de NAW?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Wat jij in dit geval hebt, als het oplichting is, is een verzendadres.

Daar kan dus prima iemand wonen die 'eerlijk' iets gekocht heeft en jij de persoon bent die dat heeft opgestuurd, de man in the middle is de oplichter in kwestie. Vrij vaak voorkomende methode, de persoon in het midden blijft vrijwel 'buiten' het hele plaatje omdat jullie beide denken met de 'echte' (ver)koper.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
SinergyX schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:22:
[...]

Wat jij in dit geval hebt, als het oplichting is, is een verzendadres.

Daar kan dus prima iemand wonen die 'eerlijk' iets gekocht heeft en jij de persoon bent die dat heeft opgestuurd, de man in the middle is de oplichter in kwestie. Vrij vaak voorkomende methode, de persoon in het midden blijft vrijwel 'buiten' het hele plaatje omdat jullie beide denken met de 'echte' (ver)koper.
Nee, dat is niet hoe ik denk het werkelijke adres te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
WouterL schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 23:51:
[...]

Nee, dat is niet hoe ik denk het werkelijke adres te hebben.
Je kunt om te beginnen een aangetekende brief met ingebrekestelling sturen naar dat adres wanneer je ook zijn naam weet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Ja, zijn naam op Tweakers komt exact overeen met de volledige naam die hij hier op tweakers al jaren geleden gebruikte, en ook overeen met het rekening nummer waarnaar ik geld heb overmaakt. Deze heeft hij in de loop der jaren aangepast (nickname) maar via een Google search heb ik in een quote nog zijn volledige naam kunnen achterhalen. Dat laat mij in ieder geval zien dat naam en account overeenkomen, en dat het niet gaat om een gehacked account. Ook bij succesvolle (recente deals) is het dezelfde naam waaraan geld is betaald, het blijft dan ook een vrij bijzonder incident.
Het gaat om een Tweaker met meer dan 35 referenties.

[ Voor 16% gewijzigd door WouterL op 10-04-2024 00:13 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Ook nog een mogelijkheid is met een bankoverschrijving van steeds 0,01 Eurocent er steeds aan te herinneren dat er nog een rekening openstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

Vraag ik me af: is de deal via Tweakers gegaan en is Tweakers al betrokken?
Want Tweakers is behoorlijk actief in het weren en (mee) aanpakken van oplichters.

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Pietervs schreef op woensdag 10 april 2024 @ 07:54:
Vraag ik me af: is de deal via Tweakers gegaan en is Tweakers al betrokken?
Want Tweakers is behoorlijk actief in het weren en (mee) aanpakken van oplichters.
Ja Tweakers is betrokken maar natuurlijk geen partij.
En alles alles verder “klopt” wat kan Tweakers verder nog doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18:54
Via kadaster kun je in geval het een koophuis betreft de eigenaar opvragen. Kost iets van 10 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Opperhoof schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:04:
Via kadaster kun je in geval het een koophuis betreft de eigenaar opvragen. Kost iets van 10 euro.
3,50 ofzo, en ja ben ik van op de hoogte :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Nee

[ Voor 94% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 16:54

dragonhaertt

@_'.'

Volgens mij is het niet nodig om een civiele procedure te starten, maar kan je ook gewoon een incassobureau inschakelen?

Ik weet niet precies hoe dat werkt, maar daar kan je vast wat meer over vinden hier op het forum en/of via google.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Misschien handig om data te vermelden zoals hoelang je er al mee bezig bent en wanneer er voor het laatst gereageerd is?
Dit geeft een beter beeld over het tijdsbestek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:11:
Maak om de paar dagen 1 cent over met als opmerking oplichter, dat staat natuurlijk niet zo netjes op diegene zijn afschriften mocht bijvoorbeeld een hypotheek-verstrekker ze ooit in moeten zien.
Wat is dit nou voor raar idee 8)7 Een hypotheekverstrekker heeft maar een maand nodig, en dan nog, wat schiet de TS hier mee op?

@TS Gewoon even langsgaan om verhaal te halen? (Dit is geen oproep tot geweld, maar gewoon eens vragen hoe de vork in de steel zit?)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2024 08:29 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

Reinier

\o/

PP_Sound schreef op woensdag 10 april 2024 @ 00:19:
Ook nog een mogelijkheid is met een bankoverschrijving van steeds 0,01 Eurocent er steeds aan te herinneren dat er nog een rekening openstaat.
Je kunt geen 0,01 cent overmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Reinier schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:30:
[...]

Je kunt geen 0,01 cent overmaken
Natuurlijk kan dat wel, maar goed er is hier nog geen sprake van.

Zie hier voor een vergelijkbare ervaring van een medetweaker: *knip*

Het narratief eindigde met een verhaal dat er een derde partij betrokken bij zou zijn die verantwoordelijk was voor de verzending. En die zou ineens een ongeluk hebben gehad. Hierna radiostilte. Ik had dus een zeer vergelijkbaar verloop. Product zou direct zijn opgehaald door UPS (niet dus)

[ Voor 12% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:18 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• TvanW
  • Registratie: Augustus 2017
  • Niet online
WouterL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:34:
[...]

Zie hier voor een vergelijkbare ervaring van een medetweaker:

Het narratief eindigde met een verhaal dat er een derde partij betrokken bij zou zijn die verantwoordelijk was voor de verzending. En die zou ineens een ongeluk hebben gehad. Hierna radiostilte. Ik had dus een zeer vergelijkbaar verloop. Product zou direct zijn opgehaald door UPS (niet dus)
Nee 0,01 cent kan niet, 1 cent is het minste.

[ Voor 3% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 21:26
Ik zou andere voorgaande kopers vragen voor adres en rekeningnummers. Als verschillende oude kopers de adres bevestigen en ook de rekeningnummer dan weet je dat die persoon daar woont. Als de rekeningnummer niet dezelfde is dan weet je dat het niet dezelfde persoon is en mogelijk gehackt is. Of je doet idd de Iban naam check. Of voorletters en achternaam correct is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:28:
[...]

Wat is dit nou voor raar idee 8)7 Een hypotheekverstrekker heeft maar een maand nodig, en dan nog, wat schiet de TS hier mee op?
Dit idee is niet van mij maar van een mede-tweaker, hij kreeg uiteindelijk toch zijn geld terug, dus zo raar is dat idee niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Exor schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:40:
Ik zou andere voorgaande kopers vragen voor adres en rekeningnummers. Als verschillende oude kopers de adres bevestigen en ook de rekeningnummer dan weet je dat die persoon daar woont. Als de rekeningnummer niet dezelfde is dan weet je dat het niet dezelfde persoon is en mogelijk gehackt is. Of je doet idd de Iban naam check. Of voorletters en achternaam correct is.
Dat is uiteraard ook gebeurd, vandaar dat ik de naw heb. Het topic is niet voor het verkrijgen van de naw, die zijn bekend. Meer over de vervolgstappen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:28:
[...]

@TS Gewoon even langsgaan om verhaal te halen? (Dit is geen oproep tot geweld, maar gewoon eens vragen hoe de vork in de steel zit?)
Dit is niet zo’n gek idee hoor. Als je elke dag 1 cent overmaakt met de mededeling “oplichter” erin dan heeft iemand in zijn rekeningoverzicht een enorme berg “puin” waar ie zelf ook gek van wordt. Kost je nog geen 4 euro per jaar. En een hypotheekverstrekker heeft inderdaad alleen de laatste maand nodig, maar als je dit elke dag doet dan is dus ook die maand “vervuild” met al die 1ct berichtjes. Of ze daar wat van vinden is een tweede overigens, want zij zien natuurlijk alleen afzender en bedrag, niet de omschriiving. Maar voor de ontvanger is het ook gewoon irritant, al die regels op zijn overizcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 25-09 15:03

VDV

WouterL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:00:
[...]

Als er meerdere Tweakers zijn die benadeeld zijn door deze verkoper, kan 'ie alsnog (tijdelijk) verbannen worden om er in ieder geval voor te zorgen dat 'ie er niet verder mee kan gaan.
Dat het niet om een hack gaat, maar om een plotselinge overgang van legitieme V&A handel naar oplichting, maakt niet zo veel uit daarin.

Helpt jou helaas niet, maar je medetweakers worden dan in ieder geval niet opgelicht door dit persoon, en kan deze niet nog meer geld gaan proberen in te harken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:42

Reinier

\o/

[...]

offtopic:
1 cent of 0,01 euro dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:22
Het makkelijkste lijkt mij zelf gewoon even contact opnemen met de persoon in kwestie en verhaal halen, voordat je denkt aan allerlei (juridische) tijdrovende procedures. Soms kan dat meer opleveren. En met verhaal halen bedoel ik niet meteen met een knokploeg bij de voordeur verschijnen, maar gewoon even rationeel en pragmatisch het gesprek aan gaan met diegene, desnoods neem je even een goede vriend of familielid mee. Misschien levert dat meer op.

[ Voor 9% gewijzigd door Cheezborger op 10-04-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:39
Waarom bel je idd niet gewoon even aan? En waarom vermoed je dat je opgelicht bent? Geen reacties meer?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49

Kheos

FP ProMod
Valorian schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:51:
[...]

Dit is niet zo’n gek idee hoor. Als je elke dag 1 cent overmaakt met de mededeling “oplichter” erin dan heeft iemand in zijn rekeningoverzicht een enorme berg “puin” waar ie zelf ook gek van wordt. Kost je nog geen 4 euro per jaar. En een hypotheekverstrekker heeft inderdaad alleen de laatste maand nodig, maar als je dit elke dag doet dan is dus ook die maand “vervuild” met al die 1ct berichtjes. Of ze daar wat van vinden is een tweede overigens, want zij zien natuurlijk alleen afzender en bedrag, niet de omschriiving. Maar voor de ontvanger is het ook gewoon irritant, al die regels op zijn overizcht.
buiten zeer voor de hand liggende verklaringen tov de hypotheekverstrekker zoals "da's een vergissing", da's een kwaaie ex", da's een boze buurman waarmee ik ruzie heb" kun je ook gewoon een nieuwe rekening openen en klaar is Kees. Als je dan nog eens een paar mensen oplicht heb je het op einde van het jaar een mooi zakcentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheos schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:35:
[...]

buiten zeer voor de hand liggende verklaringen tov de hypotheekverstrekker zoals "da's een vergissing", da's een kwaaie ex", da's een boze buurman waarmee ik ruzie heb" kun je ook gewoon een nieuwe rekening openen en klaar is Kees. Als je dan nog eens een paar mensen oplicht heb je het op einde van het jaar een mooi zakcentje.
Een hypotheek of kredietverstrekker moet inzage hebben in je laatste bij en afschrijvingen, dat gaat dus niet niet werken met een nieuwe rekening, daar staat immers niets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kheos
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:49

Kheos

FP ProMod
Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:40:
[...]

Een hypotheek of kredietverstrekker moet inzage hebben in je laatste bij en afschrijvingen, dat gaat dus niet niet werken met een nieuwe rekening, daar staat immers niets op.
zoals al gezegd: die hebben maar een maand nodig, dus dan moet je maar een maand wachten.
of je hebt een rekening die je gebruikt om mensen op te lichten naast je echte rekening die je gebruikt voor kredietverstrekker. Da's allemaal toch niet zo moeilijk?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Wat een ver gezochte gedachten zeg, als of een fraudeur dit soort oplichtingen doet met zijn eigen dagelijkse rekening, die gebruikt daar natuurlijk een aparte rekening voor, niet 1 waar mee hij een hypotheek of lening aan gaat vragen, typische Tweakers reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheos schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:50:
[...]

zoals al gezegd: die hebben maar een maand nodig, dus dan moet je maar een maand wachten.
of je hebt een rekening die je gebruikt om mensen op te lichten naast je echte rekening die je gebruikt voor kredietverstrekker. Da's allemaal toch niet zo moeilijk?
Je hebt helemaal gelijk, een hypotheek-verstrekker gaat akkoord met een net geopende rekening…

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• WouterL
Het hypotheek verhaal draagt niet bij aan het topic, graag OT blijven aub :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
olafmol schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:30:
Waarom bel je idd niet gewoon even aan? En waarom vermoed je dat je opgelicht bent? Geen reacties meer?
Het is nogal een ritje, maar misschien gaat dat inderdaad wel gebeuren ja. Voor wat betreft het vermoeden tot oplichting check een paar post naar boven op het profiel van deze tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietervs
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Pietervs

is er al koffie?

WouterL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:00:
[...]

ik heb daar (gelukkig) geen ervaringen mee, maar ik begreep dat Tweakers actief meezoekt/denkt met het opsporen van mensen die zich misdragen. Bijvoorbeeld logging van IP adressen en advertenties veilig stellen of zo?

edit: dit topic dacht ik aan: How to - Help! Ik ben opgelicht!!

[ Voor 8% gewijzigd door Pietervs op 10-04-2024 10:22 ]

Pvoutput 3.190 Wp Zuid; Marstek Venus 5.12 kWh; HW P1; BMW i4 eDrive40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-09 11:20
[...]

Zie hier voor een vergelijkbare ervaring van een medetweaker:

Het valt mij op dat over het algemeen deze verkoper altijd een goeie beoordeling heeft gehad en dan ineens dit soort praktijken gaat uithalen. Verder zie ik ook dat recentelijk (5 april) zijn profiel nog gewijzigd is. Misschien toch mogelijk dat het gaat om een gehackte account?

[ Voor 2% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ijsklont schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:55:
[...]

Het valt mij op dat over het algemeen deze verkoper altijd een goeie beoordeling heeft gehad en dan ineens dit soort praktijken gaat uithalen. Verder zie ik ook dat recentelijk (5 april) zijn profiel nog gewijzigd is. Misschien toch mogelijk dat het gaat om een gehackte account?
Nee, naw komt overeen met het rekeningnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goudvis
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:34

Goudvis

'Hallo buurman! Ik ook hier?'

Per wanneer speelt dit?

M.a.w.: o.b.v. waarvan concludeer je dat dit oplichting is en niet een ongeluksvogel betreft met een burnout, twee zieke en hulpbehoevende ouders, ofwel iemand voor wie dit een 'oh ja, dat ook nog'-kwestie is?
De combinatie van 'eigen gegevens gebruiken' en 'moedwillig oplichten' is zodanig zeldzaam dat mijn reflex is om de verklaring in vergezochte factoren te zoeken.

Al zou bovenstaand een verklaring zijn van de Tweakers radiostilte, maakt het nog geen excuus natuurlijk. Communicatie is key, zeker met (online) zakendoen. :)

Die loslopende kat - houd 'm lekker binnen (de tuin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
Gaat volgens mij om dit product wat per 2 april te koop is aangeboden en per 3 april het laatst gewijzigd is.

[ Voor 38% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Goudvis schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:39:
Per wanneer speelt dit?

M.a.w.: o.b.v. waarvan concludeer je dat dit oplichting is en niet een ongeluksvogel betreft met een burnout, twee zieke en hulpbehoevende ouders, ofwel iemand voor wie dit een 'oh ja, dat ook nog'-kwestie is?
De combinatie van 'eigen gegevens gebruiken' en 'moedwillig oplichten' is zodanig zeldzaam dat mijn reflex is om de verklaring in vergezochte factoren te zoeken.

Al zou bovenstaand een verklaring zijn van de Tweakers radiostilte, maakt het nog geen excuus natuurlijk. Communicatie is key, zeker met (online) zakendoen. :)
Een harde conclusie is nog niet getrokken. Het heeft er slechts alle schijn van. Vandaar de gekozen topic naam.
Dit speelt sinds eind maart/begin april. De verkoper verkocht het product, en toen verzending uitbleef veranderde het verhaal; er zou een derde persoon bij betrokken zijn. Hij stuurde een screenshot van een tiktok conversatie. De verzender zou 'in het ziekenhuis liggen'. Dit terwijl er eerder juist verklaard was dat het pakket al was opgehaald door UPS. Al met al een zeer ongeloofwaardig verhaal ;) Sinds toen is de communicatie ook gestopt.

[ Voor 20% gewijzigd door WouterL op 10-04-2024 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:27
Blubkens schreef op woensdag 10 april 2024 @ 11:40:
Gaat volgens mij om dit product wat per 2 april te koop is aangeboden en per 3 april het laatst gewijzigd is.
Dit schreeuwt toch gewoon oplichting?

Vage foto’s, rare verkoop reden en alleen ophalen. Hoeveel alarmbellen moeten er rinkelen…

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
TerminalNL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:25:
[...]

Vage foto’s, rare verkoop reden en alleen ophalen. Hoeveel alarmbellen moeten er rinkelen…
Had ook nog om extra bewijs gevraagd, mocht niet baten.

[ Voor 37% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
WouterL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:30:
[...]

Had ook nog om extra bewijs gevraagd, mocht niet baten.
Zo heb ik ook nog wel wat dozen van electronica liggen....

[ Voor 31% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Homeland schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:34:
[...]

Zo heb ik ook nog wel wat dozen van electronica liggen....
Tja, is ook zeker geen garantie nee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homeland
  • Niet online
WouterL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:35:
[...]

Tja, is ook zeker geen garantie nee. :)
Om toch nog meer on-topic te reageren:

Omdat het nog vrij recent is zou ik eerst een aangetekende brief sturen, mocht het een adres in de buurt zijn dan kan je ook nog langs gaan om een en ander te bespreken.

De Tweaker heeft een beste V&A historie met veel goede review maar er is nog een andere recente review die ook slecht is, mogelijk dat er recent dus iets mis is gegaan oid. Dan kan persoonlijk contact misschien snel tot een oplossing leiden, al is het maar een simpele betalingsregeling zodat jij je geld terug krijgt.

Vervolgstap is wel een kanton rechter maar ik zou eerst de mildere wegen proberen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hollandnick
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 15:29
sowieso met alle producten die hij heeft aangeboden is dit een heel discutabele tweaker. Lijkt eerder op een handelaar of alle producten zijn ergens van een vrachtwagen afgevallen. Zou anders niet weten waarom je anders meerdere zelfde producten in huis hebt om te verkopen, en merendeel allemaal geseald nieuw in doos.

Wat ook opvalt is dat je het eerst wel altijd thuis kon ophalen. Bij zowel jouw advertentie en die van de andere tweaker met een slechte review kan het opeens niet meer opgehaald worden. Bij de andere advertentie gaf die als reden aan dat hij niet veel thuis meer was. Zaakje stinkt i.i.g.

Als ik in jouw schoenen stond was ik al lang die kant op gereden ( maar ik heb dan ook een lease auto :P )

A hero need not speak. When he is gone, the world will speak for him

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
hollandnick schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:56:
sowieso met alle producten die hij heeft aangeboden is dit een heel discutabele tweaker. Lijkt eerder op een handelaar of alle producten zijn ergens van een vrachtwagen afgevallen. Zou anders niet weten waarom je anders meerdere zelfde producten in huis hebt om te verkopen, en merendeel allemaal geseald nieuw in doos.

Wat ook opvalt is dat je het eerst wel altijd thuis kon ophalen. Bij zowel jouw advertentie en die van de andere tweaker met een slechte review kan het opeens niet meer opgehaald worden. Bij de andere advertentie gaf die als reden aan dat hij niet veel thuis meer was. Zaakje stinkt i.i.g.

Als ik in jouw schoenen stond was ik al lang die kant op gereden ( maar ik heb dan ook een lease auto :P )
Ja, of hij dacht slim door te verkopen (en is zelf ook belazerd), of hij belazert zelf de boel. 1 van de twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Valorian schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:51:
[...]

Oplichter met een hyperlink (al dan niet verkort en leesbaar gemaakt) naar bijv. dit topic of een blogje met info.
Ik verwacht dat dit wel binnen de zorgplicht van een hypotheekverstrekker valt om dat dan even door te lezen bij een aanvraag.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

True schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:16:
[...]

Oplichter met een hyperlink (al dan niet verkort en leesbaar gemaakt) naar bijv. dit topic of een blogje met info.
Ik verwacht dat dit wel binnen de zorgplicht van een hypotheekverstrekker valt om dat dan even door te lezen bij een aanvraag.
Nee

[ Voor 15% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:22 ]

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Als je zijn adres hebt dan kan je toch even langsgaan in de avond? Stuk sneller en makkelijk dan een heel juridisch traject te starten.

Lang geleden was ik ook een keer opgelicht via Marktplaats en heb ik ook zijn adres achterhaald, gelukkig moest ik voor werk in de buurt zijn en ben ik in de avond langs gegaan. Bleek een jong van 15 jaar te zijn die mensen aan het lichten was, die ouders waren echt niet blij met mij voor hun deur. Heb toen gelijk het bedrag cash teruggekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 08:41:
[...]

Dit idee is niet van mij maar van een mede-tweaker, hij kreeg uiteindelijk toch zijn geld terug, dus zo raar is dat idee niet.
Neem dat verhaal maar met een korreltje of wat zout. De verklaring kwam toevalligerwijs pas na de suggestie, zoals er wel vaker ineens precies passende puzzelstukjes bestaan in dat soort situaties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

hollandnick schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:56:

Ik zou niet snel aanbellen bij een vermeend beroepsoplichter. Ik heb voor een paar tikken geen vrees, maar tegenwoordig is het snel andere koek bij dit soort tuig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
True schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:16:
[...]

Op een opgevraagd rekeningoverzicht ziet een dienstverlener alleen naam rekeninghouder + bedrag. Dus die hyperlink gaat niemand doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

FirePuma142 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:27:
[...]

Ik zou niet snel aanbellen bij een vermeend beroepsoplichter. Ik heb voor een paar tikken geen vrees, maar tegenwoordig is het snel andere koek bij dit soort tuig.
Ik zou daarom ook absoluut niet alleen gaan. ;)

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:46
mydogisgone schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:32:
[...]

Ik zou daarom ook absoluut niet alleen gaan. ;)
Nee

[ Voor 124% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoevaak worden mensen in elkaar geslagen die hun geld terug willen vrijwel nooit denk ik, oplichtings zijn eerder bang ontmaskerd of achterna gezeten te worden. En misschien is het gewoon omstandigheden kan je het gelijk bespreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blubkens
  • Niet online
TerminalNL schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:25:
[...]

Opzich als de doos geseald is dan kan je weinig laten zien. Maar op de onderkant kan je niet zien of hij nog nieuw in de doos zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Valorian schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:27:
[...]

Op een opgevraagd rekeningoverzicht ziet een dienstverlener alleen naam rekeninghouder + bedrag. Dus die hyperlink gaat niemand doorlezen.
offtopic:
Dat is zeker niet mijn ervaring, wij moesten recent veel meer opleveren. Volledig afschrift van alle betaalrekeningen op onze namen. En dan zie je die mededeling bij een betaling dus gewoon er duidelijk in staan.

[ Voor 8% gewijzigd door True op 10-04-2024 13:55 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
https://www.lavg.nl/eerste-hulp-bij-online-fraude/ Iemand kwam met deze tip, waarschijnlijk wordt dat stap twee. Na aangifte natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20:22
[...]

Kijk programma's als BOOS, Kees van der Spek, Alberto Stegeman en Thijs Zeeman. Dan weet je genoeg.
Vaak heeft dat tuig in het echt helemaal geen grote bek maar allemaal zielige smoesjes. Een enkeling is misschien aggressief, maar dat is echt zelden. Hun aanpak is helemaal hetzelfde, de oplichter gewoon in prive sfeer aan de voordeur confronteren voor een simpel gesprek. Meer niet. Ik zou persoonlijk met een goede vriend of familielid gewoon aanbellen en het gesprek aangaan. Terug met dat geld of een goede uitleg als er sprake is van een scam of driehoeksoplichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FirePuma142 schreef op woensdag 10 april 2024 @ 13:25:
[...]

Neem dat verhaal maar met een korreltje of wat zout. De verklaring kwam toevalligerwijs pas na de suggestie, zoals er wel vaker ineens precies passende puzzelstukjes bestaan in dat soort situaties.
Ik geef alleen maar aan wat ik heb geconstateerd, dus ik lieg zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Cheezborger schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:19:
[...]

Kijk programma's als BOOS, Kees van der Spek, Alberto Stegeman en Thijs Zeeman.
Ik heb geen camera, noch breed bereik. Dat maakt nogal een verschil in houding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Verwijderd schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:21:
[...]

Ik geef alleen maar aan wat ik heb geconstateerd, dus ik lieg zeg maar?
Ik denk dat je niet goed gelezen hebt in de gauwigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janstam05
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 25-09 19:25
.

[ Voor 99% gewijzigd door Janstam05 op 10-04-2024 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Laatst online: 24-09 10:43
Heeft de tweaker niets opgestuurd of is het kwijtgeraakt het kostbaar pakketje ?

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Raoul.TLS schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:18:
Heeft de tweaker niets opgestuurd of is het kwijtgeraakt het kostbaar pakketje ?
Niks opgestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Nee

[ Voor 99% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:23 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Raoul.TLS schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:29:
Kak Ik ben een keer ook 2 Astaro's Firewall opgestuurd naar een Tweaker in Monaco.

Pakket kwijt Was in Andora beland en to missing in transit.

Moest Gast zijn 800 euro terug geven. (wilde geen gezeik hebben)
Na dik 2 maanden kreeg ik me geld terug van de verzekering van de zakelijke verzendede partij.

In jouw geval heeft die Niets opgestuurd en was niet niet van plan iets op te sturen.

Zou gast vriendelijk verzoeken geld terug te geven ..

Anders " geef je het uit Handen" en begin je via rechtsbijstand een civile procedure
als dat ej een kans geeft je geld terug te krijgen .

1000 euro is een hoop om het als Les geld te zien
Hoop geld inderdaad. Genoeg om er iig wat werk van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Als je rechtsbijstand heb dan kan je kijken of dit eronder valt.
Soms kiest de tegen partij eieren voor zijn geld en willen niet voor jouw proces kosten en schade opdraaien.

Of als ze bang gemaakt worden hoop ik dat ze dan geld terug geven

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Raoul.TLS schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:36:
Als je rechtsbijstand heb dan kan je kijken of dit eronder valt.
Soms kiest de tegen partij eieren voor zijn geld en willen niet voor jouw proces kosten en schade opdraaien.

Of als ze bang gemaakt worden hoop ik dat ze dan geld terug geven
Ja het gaat naar incasso als de aangifte is verwerkt door de politie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:46

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ondanks ik geen VA modje ben, zou ik eerst de tips doornemen in How to - Help! Ik ben opgelicht!!
En dan met name:
[q]Neem contact op met de V&A admins
2. Stuur de link naar de advertentie naar va@tweakers.net met een uitleg van de situatie. Ook al kunnen we niet bemiddelen, registreren we wel graag mogelijke problemen. Ga aub niet al na 1 of een paar dagen hier een topic aanmaken waarin je alles en iedereen beschuldigd. Ten eerste heb je nog geen bewijs, ten tweede staat het niet fraai richting de ander en ten derde willen we graag eerst even zelf op onderzoek uit gaan. Dergelijke topics zullen we derhalve sluiten.[/]

Die stap lijkt hier overgeslagen te zijn.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
Nee

[ Voor 99% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:23 ]

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WouterL
Outerspace schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:44:
Ondanks ik geen VA modje ben, zou ik eerst de tips doornemen in How to - Help! Ik ben opgelicht!!
En dan met name:

[...]

Die stap lijkt hier overgeslagen te zijn.
Dit topic is niet bedoelt als heksenjacht. Daarnaast is het wel degelijk gemeld bij een v&a moderator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
Ja ik heb een prima baan. Eet er geen boterham minder om. Maar toch erg zonde.

[ Voor 56% gewijzigd door Microkid op 10-04-2024 17:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janstam05
Hallo Tweakeraars,

Denk dat ik dan helaas gedupeerde nr1 ben 😀.
Ik had de advertentie voor de macbook van deze persoon gekocht, een iphone 14 twv 400euro.

Verhaal kort samengevat:
Dag 1.Telefoon gevonden , contact opgenomen extra fotos gevraagd en betaald. (Na het lezen van de goede reviews)
Telefoon zou de zelfde dag verstuurd worden: geen reactie van verkoper.
Dag 2. gevraag of het was gelukt ? Verkoper:helaas geen tijd gehad doe ik morgen.
Dag 3: gelukt? Verkoper: Ja verstuurd met postnl maar heb geen track and trace.
Dag 5: ik heb nog niks ontvangen heb je een update? : nee zal wel een keer komen.
Zelf contact opgenomen met postnl (geen pakketje van deze persoon onderweg naar mij)
Dag6: Kenbaar gemaakt dat ik contact had met postnl en dat er helemaal niks onderweg is: verkoper: Postnl weet niet hoe ze moeten zoeken.
Dag7: update ? Verkoper: sorry heb me vergist is met dhl verstuurd en getekend. ik: Uhh geleverd en getekend?? Ik heb niemand gezien en de 5 cameras rond mijn huis ook niet, en hoe kun je het checken zonder track and trace?
Dag 8 : stil
Dag 9: update? Verkoper: de gene die het pakketje op de post zou doen heeft een ongeluk gehad en zijn ribben gebroken ik wacht op een reactie van hem.
Dag 10&11 : stil

Melding gemaakt bij tweakers via bericht en aangifte online (uiteindelijk afgewezen) met als reden aangifte op bureau doen. (Dit ga ik dan deze week nog doen) .

Dan lees ik in deze topic dat het missende geld wel te overbruggen is. Dat klopt maar deze telefoon was b.v niet voor mij maar mijn zoon van 16 en zoals jullie allemaal weten verdien je dan niet echt super goed 😊. Aangezien ik actief ben op tweakers en niet mijn zoon en ik hem deze advertentie heb geadviseerd zijn de kosten natuurlijk voor mijn rekening. Maar het gaat mij voornamelijk om het principe en vooral dat deze persoon gestopt word!.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassiej19
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 10-09 15:38
Verbaasd mij ook wel dat sommige mensen hier adviseren er verder niet teveel mee te willen doen. Waar leg je de grens? 10? 11? 1.000? 1.001 ? 10.000?

In Principe moet zo'n oplichter voor de rest van zijn leven achtervolgd worden. Als iedereen het zou laten zitten wordt het wel erg interessant om mensen op te gaan lichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janstam05
Tja… maar had het kunnen weten Mula B en fake Rolex 😜.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n1EfQfgddEnky7gPolFbUMWnuY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/p38DNgTBzwLdua0j0BYNi1ge.webp?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vAHjv1D6ib6y-DYg6yT0pavk5xg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/WPIl5OZYA5S1L1sm5tmrTxFk.webp?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:48

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Wellicht is het eerst handig om eens af te wachten of je product nog komt. Daarnaast doen we hier niet aan naming & shaming en wordt er te veel off-topic gereageerd. Daarom dicht.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.