Nieuwe (tank)printer, Canon of Epson of?...

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Onze printer heeft het opgegeven: product: HP OfficeJet Pro 8720 AiO;
zie topic: HP printer problemen met printerbenodigheden/toevoersysteem
Qua functionaliteit zat er alles op (duplex printen, scannen en kopiëren), op zich fijn in gebruik en qua inktkosten ging het ook wel, zeker i.c.m. 123inkt.
(En ja; ik weet alles over de praktijken van HP met hun printers :r )
Maar die werkt dus niet meer (zie bovenstaand topic).

Wat voor printer zoek ik?
Nu zoeken we dus (met haast) een nieuwe printer.
Een die kan duplex printen, automatische documentinvoer (ADF) en het liefst ook duplex scannen/kopiëren, maar dat laatste mag ook handmatig. (dus zelf even de papieren omslaan om achterkant te scannen/kopiëren); zolang het maar in 1 document/pdf terecht komt.
Dit alles in combinatie met lage printkosten.
Als ik de kapotte HP printer mag geloven hebben we de afgelopen 6 jaar gemiddeld 15 kantjes per dag geprint waarvan de ruwweg de helft in kleur.

Iedereen is qua printers al snel laaiend enthousiast over laser, maar dat is vooral het geval als je (heel) weinig print. Print je veel en/of regelmatig, dan loont een tankprinter meer; die print het goedkoopst per pagina.

Mijn zoektocht komt uit op de volgende printers. Alleen onderstaande printers van Canon en Epson kwamen er uit rollen na het filteren op duplex printen, ADF en tanksysteem. Tevens moesten ze goed beschikbaar zijn (veel Epson EcoTank printers staan wel met prijs in de Pricewatch, maar zijn niet/nauwelijks leverbaar).

Canon:
uitvoering: Canon Pixma G7050
uitvoering: Canon GX4050
uitvoering: Canon MAXIFY GX6050
uitvoering: Canon MAXIFY GX7050

Epson:
uitvoering: Epson EcoTank ET-15000
uitvoering: Epson EcoTank ET-3850
uitvoering: Epson EcoTank ET-4800
uitvoering: Epson EcoTank ET-4850
uitvoering: Epson EcoTank ET-4856
uitvoering: Epson EcoTank ET-5150
uitvoering: Epson EcoTank ET-5170
uitvoering: Epson EcoTank ET-5800
uitvoering: Epson EcoTank ET-5850
Epson heeft momenteel nog een cashback-actie waardoor van bovenstaande printers nog zo'n €40-50 af gaat.

Ik heb hier alle genoemde printers naast elkaar gezet: https://tweakers.net/pric...;1890212;1700604;1701884/

Over Canon:
Naar mijn weten kan alleen de GX7050 duplex scannen.
Weet iemand of je bij de andere Canon printers je zelf de pagina's kunt draaien en de printer er dan alsnog
een document/pdf van kan maken?
De G7050 heeft de hoogste printresolutie (4800 x 1200 dpi) de andere 3 zitten op 600 x 1200 dpi.
De goedkopere G7050 en GX4050 hebben de hoogste scanresolutie (1200 x 2400 dpi) en de duurdere GX6050 en GX7050 de laagste (1200 x 1200 dpi)

Canon inkt:
G7050: 6000 pagina's (zwart) / 7700 pagina's (kleur).
€24 voor een complete set (zwart en 3 kleur) van 123inkt of €36 origineel van Canon.
Voor de GX-modellen; 6000 pagina's (zwart) / 14.000 pagina's (kleur)
€62 voor een complete set (zwart en 3 kleur) of €100 origineel van Canon.

Over Epson:
Epson heeft een vracht EcoTank printers in de PW staan, maar de meeste zijn nauwelijks meer verkrijgbaar of ontbreken een ADF. Ook zijn ze allemaal al 3-4 jaar oud. Er lijken mij weinig recente modellen te zijn en de nieuwere zijn niet/nauwelijks te verkrijgen.

Naar mijn weten kan alleen de ET-5800 en ET-5850 duplex scannen, maar die zijn wel héél erg duur.
Weet iemand of je bij de andere Epson printers je zelf de pagina's kunt draaien en de printer er dan alsnog
een document/pdf van kan maken? Heb hier namelijk wel eens tegenstellende berichten over gelezen.

Alle Epson printers hebben dezelfde printresolutie (4800 x 1200 dpi) behalve de ET-4800 (5760 x 1440 dpi) en de ET-5800 (4800 x 2400 dpi)
Alle Epson printers hebben dezelfde scanresolutie (1200 x 2400 dpi)

De ET-1500 is oud (2020) en kan A3-printen, maar is vreemd genoeg niet niet/nauwelijks groter dan de andere modellen.
De ET-5150 en ET-5170 hebben compleet ander uiterlijk, waar de ADF/scanner boven de printer hangt; zitten geloof ik in het kantoorsegment.

Epson inkt:
De ET-15000, ET-3850, ET-4850, ET-4856 gebruiken dezelfde 102 serie inktflessen; 7500 pagina's (zwart) en 6000 pagina's (kleur)
€22 voor een complete set (zwart en 3 kleur) van 123inkt of €36 origineel van Epson.

De ET-4800 de 104 serie inktflessen; 4500 pagina's (zwart) / 7500 (kleur)
€27 voor een complete set (zwart en 3 kleur) van 123inkt of €38 origineel van Epson.

De ET-5150, ET-5170, ET-5800 and ET-5850 gebruiken de 113 serie inktflessen; 7500 pagina's (zwart) / 6000 (kleur)
€36 voor een complete set (zwart en 3 kleur) van 123inkt of €58 origineel van Epson.

TLDR:
Kan iemand mij helpen hier een keus in te maken?
Een printer met een dergelijk tanksysteem lijkt me voor ons de best keus (laagste printkosten); helaas moeten we dan inleveren op duplex scannen/kopiëren.
€550 voor de Canon of €700/800 voor de Epsons is belachelijk veel.
Maar als de andere printers ook gewoon (d.m.v. ADF) een stapeltje papieren kan dubbelzijdig kan scannen/kopiëren en in 1 document/pdf kan opslaan als we deze handmatig moeten omdraaien, is dat geen probleem.

Wat mij wel opvalt is dat de Canon printers over het algemeen een flink lagere printresolutie en lagere scanresolutie hebben dan de Epson printers.
De Canon en Epson printers printen ruwweg evenveel per fles inkt, maar de Epson flessen kosten ongever de helft van de Canon.

Er zijn verder nog wat kleine (theoretische) verschillen zoals printsnelheid, formaat van printer, (touch)screenformaat, grootte van de papierlade maar die lijken mij niet echt heel belangrijk.

Zijn er andere belangrijke zaken die ik moet weten voor aanschaf? Kwaliteit van de printers of printkwaliteit?
Gebruiksgemak (zoals hoe het dubbelzijdig scannen/kopiëren gaat) of andere onbekende kosten?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ik ben ondertussen verder aan het onderzoeken maar het wordt er niet duidelijker op, en wat ik vind wordt ik alleen maar negatiever over.

Ik lees dat sommige (goedkoopste) Epson EcoTank printers niet eens kunnen duplex printen?

Er zijn dus Epson EcoTank printers met ADF, maar ik heb diverse Epson handleidingen doorgelezen en ik lees nergens iets over de optie om hiermee (handmatig) dubbelzijdig te kopiëren of scannen?
Wel ergens een review dat de persoon eerst de ene kant scant, dan papieren omdraait en de andere kant scan om vervolgens in de (sterk verouderde?) Epson software handmatig de pagina's in de juiste volgorde moet zetten? Dit lijkt me wel heel erg ouderwets.

De enige tank printers (die niet €1000+ kosten) waarvan ik enigszins zeker ben dat deze duplex printen en dubbelzijdig kunnen scannen/kopiëren (duplex of handmatig) zijn de Canon GX7050 en Epson EcoTank ET-5800 en ET-5850.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-06 16:42
Waarom kijk je naar inktjet printers? en niet naar laserprinters?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
GarBaGe schreef op woensdag 10 april 2024 @ 15:36:
Waarom kijk je naar inktjet printers? en niet naar laserprinters?
->
Piet91 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:31:
Iedereen is qua printers al snel laaiend enthousiast over laser, maar dat is vooral het geval als je (heel) weinig print. Print je veel en/of regelmatig, dan loont een tankprinter meer; die print het goedkoopst per pagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ondertussen heb ik de keuze teruggebracht naar de volgende printers:

https://tweakers.net/pric...;1890212;1700604;1701884/

uitvoering: Epson EcoTank ET-5800
uitvoering: Canon GX4050
uitvoering: Canon MAXIFY GX6050
uitvoering: Canon MAXIFY GX7050

De weggevallen printers (t.o.v. eerste vergelijking) kunnen niet duplex printen, hebben geen mogelijkheid voor duplex/handmatig dubbelzijdig scannen of zijn vergelijkbare modellen met meer onnodige features.

Wat mij na lááng vergelijken iets duidelijk is geworden:
De Epson ET-5150 kan handmatig dubbelzijdig scannen (je moet dus zelf halverwege de stapel originelen omdraaien) maar het is mij niet 100% duidelijk of de Epson software deze zélf automatisch in de juiste volgorde zet (ik lees soms dat je ze zelf nog moet ordenen in onhandige/verouderde software).
De Canon GX4050 en GX6050 kunnen blijkbaar ook handmatig dubbelzijdig scannen en zet de pagina's wel in de juiste volgorde. (Dit blijkt uit deze review; misschien (als ze nog op Tweakers zitten) kunnen @yordw en @adj1 dit hier bevestigen?) Canon MAXIFY GX6050 review door yordw
De GX4050 is nieuwer dan de GX6050 maar ook lager gepositioneerd; belangrijkste verschillen is iets lagere printsnelheid, iets kleinere ADF en een 3e invoerlade voor harde papieren/karton.
GX4060 heeft dus niet echt belangrijke voordelen.

De ET-5800 en GX7050 doen aan duplex scannen en voldoen dus eigenlijk aan alle eisen/wensen, maar zijn wel enorm duur; respectievelijk €650 (incl. cashback) en €550-580).

De Epson inkt (~€36 123inkt / €58 origineel) kost ongeveer de helft van de Canon inkt (~€62 123inkt / €100 origineel) en gaat ruwweg evenlang mee (hoewel Canon bijna het dubbele aantal pagina's geeft voor kleur t.o.v. Epson).

TLDR:
De ET-5170 (€340) zou dus geschikt kunnen zijn (en goedkoopst zowel qua aanschaf als inktkosten) maar het is niet duidelijk of deze (qua software) bij dubbelzijdig scannen de pagina's automatisch in de juiste volgorde plaatst.

Zo niet; dan volgen de GX4050 (€360) en GX6050 (€470) die dit wel (handmatig) kunnen, maar dus duurdere inktkosten hebben.

De ET-5800 en GX7050 doen alles, maar extreem duur in aanschaf.

[ Voor 12% gewijzigd door Piet91 op 11-04-2024 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:18
Tja de kassa moet ergens rinkelen. Bij aanschaf van de inkt, of bij aanschaf van het apparaat.

Kwestie van een excel maken met daarin een rekensom tussen aantal prints, prints per toner, kosten per toner kosten printer, kosten per pagina en vervolgens het verbruik en dan kijken wat de TCO voor 3 -5 jaar is.

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
sdk1985 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:56:
Tja de kassa moet ergens rinkelen. Bij aanschaf van de inkt, of bij aanschaf van het apparaat.
True, maar met ons printgedrag kijken we dus meer naar de lagere inktkosten dus gaat printerprijs inderdaad (flink) omhoog.
Kwestie van een excel maken met daarin een rekensom tussen aantal prints, prints per toner, kosten per toner kosten printer, kosten per pagina en vervolgens het verbruik en dan kijken wat de TCO voor 3 -5 jaar is.
Dit probeer ik ook te doen, maar het gaat bij het begin al onhandig omdat bepaalde functies niet duidelijk door de fabrikanten worden aangeven.
In mijn geval dus de mogelijkheden van dubbelzijdig scannen.

De ET-5150 is aantrekkelijk vanwege zowel de prijs van de printer als de prijs van inkt maar onduidelijk qua dubbelzijdig scannen. Dat hoeft van mij niet eens duplex (automatisch) te gaan; als het maar wel handmatig mogelijk is en software op je PC dan automatisch de pagina in de juiste volgorde zet.
Ik lees dat de software van Epson dat kan, maar ik weet niet hoe handig dat programma werkt.

Ik lees ook bijvoorbeeld over de gratis uitvoering: NAPS2
Als die werkt met de Epson, dan kunnen we wel eenvoudig dubbelzijdig scannen; dat programma kan pagina's (automatisch) ordenen lees ik in reviews.

Van de genoemde Canon's weet ik dus dat hun meegeleverde software pagina's automatisch op volgorde kan zetten na (handmatig) dubbelzijdig scannen, dus daar zou ik geen andere software voor nodig hebben.
Maar ja; daar zijn de inktprijzen ruwweg het dubbele.

Ik neig dus nu naar de ET-5150 (lage inktkosten en dubbelzijdig scannen i.c.m. bijv. NAPS2) of de
GX4050 (hogere inktkosten en dubbelzijdig scannen met Canon's eigen software).

Duplex scannen zijn we niet nodig, maar het is zo raar dat ze zelfs handmatig dubbelzijdig scannen zo moeilijk of zelfs onmogelijk maken. Daar moet je dus eigenlijk meteen 2x zoveel betalen voor de ET-8500 en GX7050.

[ Voor 4% gewijzigd door Piet91 op 11-04-2024 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:07
Wat als je printer + scanner gescheiden zou kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
manzonderdas schreef op donderdag 11 april 2024 @ 21:45:
Wat als je printer + scanner gescheiden zou kopen?
Ik hou in m'n achterhoofd om onze oude HP Officejet Pro 8720 ergens op zolder te zetten zodat we die bijv. nog eens kunnen gebruiken willen we duplex scannen. Maar dat is wel een behoorlijk ding om voor die paar keer per jaar in huis te houden.

Dus het zou mooi zijn als een nieuwe printer ook 'gewoon' dubbelzijdig kan scannen. Als dat handmatig zou moeten geen probleem, als het maar de pagina's kan ordenen op volgorde.
Dat lijken deze 5 allemaal te kunnen, 't is alleen een beetje de vraag hoe gemakkelijk dat gaat.
NAPS2 is dan misschien een backup software als de software van Epson/Canon niet zo goed/makkelijk is.

Het is dus nu meer; Epson versus Canon qua (bouw)kwaliteit enzo. Of andere (merk-afhankelijke) eigenaardigheden die je niet in vergelijkingstabellen en reviews vind.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 11-04-2024 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Piet91 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:31:

Als ik de kapotte HP printer mag geloven hebben we de afgelopen 6 jaar gemiddeld 15 kantjes per dag geprint waarvan de ruwweg de helft in kleur.
Ik heb helaas geen advies voor je voor de juiste printer. Maar je streept de laser optie wel erg snel af, en ik lees niet echt waarom precies. :)
Ik vind (gemiddeld) 15 kantjes per dag best veel voor een inkjet printer.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel je in die 6 jaar hebt uitgegeven aan inkt?

*edit*
Ik zie nu ook je andere topic. Ik had geen idee dat de prijzen zo ver uit elkaar liggen...
Piet91 schreef op maandag 8 april 2024 @ 22:22:
[...]

Ter vergelijking; deze 8720 deed officieel 3000 pagina's met een 957XL zwart cartridge.
De 123inkt huismerk versie had 30% meer inhoud en kost €30.

Een willekeurige Epson Ecotank (ET-2820) doet officieel 4500 pagina's en kost €7 (123inkt) - €10 (Epson)

Als ik wat willekeurige kleurenlasers vergelijk, kom ik op toners (zwart die zo'n 1000-3000 pagina's kunnen printen voor zo'n €60-90 per toner.

Die laserprinters printen dus duurder dan onze huidige HP en de tankmodellen zitten weer flink onder de HP qua printkosten.
En het gaat niet het hele jaar door, maar we hebben jaarlijks een aantal weken/maanden dat we zo enkele honderden pagina's per week printen.

[ Voor 36% gewijzigd door fm77 op 11-04-2024 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 22:32
Mijn eigen printer ben ik wel tevreden over, voldoet volgens mij aan de specificaties en is nog bij 2 winkels te koop en is een stuk goedkoper als je genoemde opties.

https://tweakers.net/pricewatch/1456570/canon-ts8350.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:16
Wat scannen betreft, weet niet of je vaak dingen kopieert of de glasplaat gebruikt? Maar zo niet, zou ik een documentscanner overwegen. Dingen zijn ook niet goedkoop, maar na de zoveelste kapotte multifunctional bij een klant en de zoveelste klacht over "hij scant traag" heb ik daar een Brother documentscanner neergezet. Single-pass duplex scannen, automatisch weghalen van blanco pagina's en direct naar een netwerkshare zonder tussenkomst van software, met een snelheid waar je Officejet 8720 jaloers op is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
fm77 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:12:
Ik heb helaas geen advies voor je voor de juiste printer. Maar je streept de laser optie wel erg snel af, en ik lees niet echt waarom precies. :)
Als ik naar de printkosten kijk. Als ik ga vergelijken wat toners kosten en de hoeveelheid pagina's die die toners kunnen printen, versus tankprinters, dan zijn de kosten van tankprinter per pagina veel lager.

Als ik even de meest populaire kleur en zwart/wit laser uit de PW pak; kosten de zwarte toners (origineel) zo'n €40-60 en zouden die zo'n 1200 pagina's printen.
Terwijl bijvoorbeeld de ET-5150 inkjet een flesje inkt (origineel) €18 kost en zo'n 7500 pagina's zou moeten printen.
Tuurlijk, alle 3 zullen deze aantallen niet halen; maar ook al zou het de helft zijn (zowel de toners als de inktjet) dan vallen deze tankprinters alsnog veel goedkoper per pagina uit.
Ik vind (gemiddeld) 15 kantjes per dag best veel voor een inkjet printer.
Ik ook, maar er is hier iemand die eenmaal veel print. En gemiddeld hè. Momenteel print hij heel erg veel (nou ja; nu de printer kapot is dus niets }:| ) maar andere momenten zullen we die 15 per dag niet halen.
Maar zeker wel wekelijks meerdere pagina's.
Heb je al eens uitgerekend hoeveel je in die 6 jaar hebt uitgegeven aan inkt?
Ik weet niet of ik dat wil weten. :P
Toen we deze Officejet uitzochten, bleek deze ook qua printkosten te wedijveren met lasers of zelfs goedkoper. Zeker i.c.m. 123inkt.
Maar HP is in de jaren sinds alleen maar consumentonvriendelijker geworden.
Zeker ook de laatste maanden (zoek maar eens op uitspraken van HP officials)
aljooge schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:24:
Mijn eigen printer ben ik wel tevreden over, voldoet volgens mij aan de specificaties en is nog bij 2 winkels te koop en is een stuk goedkoper als je genoemde opties.

https://tweakers.net/pricewatch/1456570/canon-ts8350.html
Om te beginnen al geen ADF. Daarnaast enorm dure inkt.
_JGC_ schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:34:
Wat scannen betreft, weet niet of je vaak dingen kopieert of de glasplaat gebruikt? Maar zo niet, zou ik een documentscanner overwegen. Dingen zijn ook niet goedkoop, maar na de zoveelste kapotte multifunctional bij een klant en de zoveelste klacht over "hij scant traag" heb ik daar een Brother documentscanner neergezet. Single-pass duplex scannen, automatisch weghalen van blanco pagina's en direct naar een netwerkshare zonder tussenkomst van software, met een snelheid waar je Officejet 8720 jaloers op is.
Wisselt, maar toch eigenlijk een functie die we niet willen missen.

Het is een beetje het beroerde dat duplex scannen al bijna op elke inkjet zit (zodra je boven bepaald prijsniveau bent), maar bij tankprinters een unicum is. Maar ja; andere verdienmodel bij die dingen.

Heb elders online al gevonden dat de genoemde Epson ET-5850 en Canon GX7050 de goedkoopste tankprinters zijn die duplex scannen ondersteunen. De rest gaat al snel €1000+ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:16
@Piet91 Ik vind het nog een wonder dat je printer het zo lang uitgehouden heeft met 123inkt. Ik heb zo'n 50 van deze printers (en hun voorgangers) weggezet bij klanten, de klanten die hun geluk beproefden met goedkope inkt werden beloond met een verstopte printkop. Stuk voor stuk door 123inkt gebeld na het plaatsen van een bestelling voor originele inktpatronen en bij klachten konden ze alleen nieuwe namaakcartridges krijgen.

Deze printers waren destijds relatief goedkoop in aanschaf en qua printkosten konden ze concurreren met laserprinters die 2x zo duur in aanschaf waren. Helaas heeft HP de prijs van oudere cartridges met hoge capaciteit fors verhoogd omdat ze iedereen naar de instant ink abonnementen willen duwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@_JGC_ Ik moet zeggen dat 123inkt hier wel aardig goed geholpen heeft.
Toen probleem begon dachten ze goed mee en hebben ze verschillende keren, verschillende soorten inkt verstuurd om te kijken of dit het probleem zou oplossen.

Overigens gaven 123inkt (en ook de lokale winkel waar we de printer hebben gekocht) allebei aan dat 6 jaar ook wel vrij oud is voor een printer. Misschien ben ik ouderwets, maar ik vind dat niet echt. Maar helaas, dat zal wel de trend zijn tegenwoordig.

En inderdaad; relatief lage printkosten hadden deze HP's. Ik heb de prijzen zo niet voor me, maar die zijn geloof ik inderdaad gestegen en HP is inderdaad erg de verkeerde kant op aan het gaan/gegaan met hun printers.

Ik ga denk ik maar kijken of er significante nadelen aan de Epson printers zitten en zo niet, maar de knoop doorhakken. Denk dat het maar de ET-5150 moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oh, ik zal even een update geven; ondertussen staat sinds vorige week zaterdag onderstaande printer in huis:

De HP gaan we niet meer gebruiken voor printen. We twijfelen er aan om hem ergens op zolder o.i.d. te zetten voor als we eens serieus willen scannen, want dat is een van de zaken die de HP een (stuk) beter doet dan de Espon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelie66
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2024
Piet91,

Ik heb aandachtig dit topic doorgenomen aangezien ik dezelfde vraag heb.
Jij bent nu 21/2 maand in het bezit van de Epson printer, nu vraag ik me af hoe deze na een tijdje bevalt?
Ben je tevreden met de aankoop of had je toch liever voor de Canon gegaan.

Ik blijf nl aan het twijffelen aangezien de Epson ecotank et-5150 bij Consumentenbond gemiddeld scoort (7.0) tov de Canon Maxify GX6050 (7.7)

Ik ben heel benieuwd

Frank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
@Oelie66 Ik kan natuurlijk niet zeggen of de Canon beter zou bevallen want die hebben we immers niet kunnen uitproberen.

Tot nut bevalt de Epson wel aardig. Printen doet ie prima (al is papieruitvoer op die plek niet het meest handig), je kunt lang met inkt (we zijn nu zo'n 1700 pagina's verder en inkt is misschien met een kwart tot een derde gezakt. (in de printer dan; de flesjes hebben na de eerste vulling bij ingebruikname ook nog een restant in hun)

Kopiëren en scannen is wel een stap terug. Immers geen duplex kopiéren en scannen i.t.t. de vorige HP.
Maar met alternatieve programma's kun je hier wel enigszins omheen werken. (je voert dan handmatig de pagina's een tweede keer door de scanner en met het programma kun je ze evt. rangschikken).

[ Voor 7% gewijzigd door Piet91 op 21-07-2024 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oelie66
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20-12-2024
@Piet91 Bedankt voor je duidelijke uitleg.
Jammer genoeg weet ik nu nog niet wat ik wil. Maar dat is mijn probleem :).

Het niet dubbelzijdig scannen en kopiëren is voor mij niet zo`n issue, zou meer een nice to have zijn.
Ik blijf iig verder kijken en houdt zeker deze printer in gedachten.

Gr. Frank
Pagina: 1