Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
We hebben hier een 6 jaar jonge HP Officejet Pro 8720
uitvoering: HP OfficeJet Pro 8720 AiO

Destijds gekocht vanwege de vele functies en relatief lage inkt/printkosten (zeker in combinatie met 123inkt).
Dit heeft ook altijd prima gewerkt, 1x leek 123inkt het kat en muis spel te verliezen, maar met nieuwere versies van hun huismerkinkt konden we lang verder.

Maar afgelopen week werkt geen enkele zwarte cartridge meer.
De printer ziet de cartridge, ziet dat die vol is, geeft aan dat we nog vele pagina's dus kunnen printen, maar een enkele minuten later geeft hij een error.
Deze varieert van "probleem me toevoersysteem", "probleem met printerbenodigheden" en de gele cartridge gaf zelfs een keer "Deze printer is niet ontworpen om continue inktsystemen te gebruiken".
De 3 kleurcartridges werken wel maar raken bijna leeg. (heb het idee dat deze afgelopen week plots in te printen pagina's enorm zijn gezakt).

Het gezeik van HP met hun printer wat betreft blokkeren van huismerkcartridges e.d. is mij zeer bekend.
Ik heb dus ook (automatisch) firmware updates al tijden geleden uitgezet.
Ten tijde van kopen van printer was dit gedoe van HP al bekend, maar niet zo erg als tegenwoordig.

123inkt heeft ons al aardig geholpen.
Eerst kregen we een nieuwe 957XL huismerk cartridge (stel dat de gebruikte 957XL een probleem had) en die werkte ook niet.
Toen een 953XL huismerk cartridge (iets kleiner en nieuwer, HP produceert de 957XL zwart niet meer, dus misschien lag het daar aan); werkt ook niet.
Vandaag een originele HP 953XL cartridge gekregen, werkt ook niet.

Maar goed; ik heb uiteraard op Google rondgezocht en komt vaak op neer dat je moet controleren op lekkende cartridges (heb ik gecontroleerd, lijkt me niet), de 4 cartridges wat heen en weer bewegen of de printer resetten (stekker 60 seconden eruit halen).

Heeft een Tweaker een idee wat het probleem wél kan zijn?

EDIT: het stomme toeval dat een familielid van ons met een oudere Officejet Pro deze week ook ineens de huismerkcartridges niet wilde accepteren (of iets in die trant) maar met een keer of wat herstarten en proberen wilde die wel weer verder.

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 05-04-2024 21:10 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Niemand? Heb namelijk het idee dat het niet dat huismerkt cartridges het probleem zijn, maar iets specifieks met het 'slot' van de zwarte inkt o.i.d.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nikeo
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18:40

Nikeo

Jawelles

Het probleem is dat het een HP-printer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woudtwe
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02:28
Ik kan alleen meegeven dat hier toners van 123inkt ook veel meer lekte dan de orginele bij een Xerox printer. Gebruikte altijd orginele, maar na aandringen van 1238nkt toch maar eens die van hun geprobeerd. Meteen de printer vervuild. Ze hebben het wel netjes schoongemaakt op hun kosten. Maar voor mij nooit meer namaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Het spijt me, maar hier heb ik weinig aan.

Ik weet dat het een HP printer is, maar dit probleem is nu spontaan ontstaan.
Daarnaast gebruiken wij al jaren zonder problemen 123inkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ondertussen ook nog de printkop handmatig gereinigd zoals op de site van HP staat
(deels onderdompelen in heet water).

Heeft ook niet geholpen; sterker nog; 2 van de 3 kleurcartridges geven nu ook aan dat ze leeg zijn (vanmiddag waren ze dat nog zeker niet).

We geven het dus op. Nu dus zoeken naar een nieuwe printer.
Kijken naar de modellen met inktreservoirs (gezien ons printgedrag). Helaas lijken er geen dergelijke modellen te zijn met duplex scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Of je investeert een keer goed en neemt een laser multifunctional. Gaat langer mee en is kwalitatief een stuk beter dan inktspuitertjes. De toner gaat lang genoeg mee dat het niet loont namaaktroep te gebruiken, wil je dat wel, doe het dan om en om, een keer huismerk en dan weer origineel.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
nelizmastr schreef op maandag 8 april 2024 @ 21:35:
Of je investeert een keer goed en neemt een laser multifunctional. Gaat langer mee en is kwalitatief een stuk beter dan inktspuitertjes. De toner gaat lang genoeg mee dat het niet loont namaaktroep te gebruiken, wil je dat wel, doe het dan om en om, een keer huismerk en dan weer origineel.
Ik ken geen kleurenlaserprinter (die tevens ook het liefst - duplex - kan scannen) met lagere printkosten per pagina dan zo'n tankprinter.
Ter vergelijking; deze 8720 deed officieel 3000 pagina's met een 957XL zwart cartridge.
De 123inkt huismerk versie had 30% meer inhoud en kost €30.

Een willekeurige Epson Ecotank (ET-2820) doet officieel 4500 pagina's en kost €7 (123inkt) - €10 (Epson)

Als ik wat willekeurige kleurenlasers vergelijk, kom ik op toners (zwart die zo'n 1000-3000 pagina's kunnen printen voor zo'n €60-90 per toner.

Die laserprinters printen dus duurder dan onze huidige HP en de tankmodellen zitten weer flink onder de HP qua printkosten.
En het gaat niet het hele jaar door, maar we hebben jaarlijks een aantal weken/maanden dat we zo enkele honderden pagina's per week printen.

[ Voor 6% gewijzigd door Piet91 op 08-04-2024 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-09 22:27

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Piet91 schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 21:03:
We hebben hier een 6 jaar jonge HP Officejet Pro 8720
uitvoering: HP OfficeJet Pro 8720 AiO

Destijds gekocht vanwege de vele functies en relatief lage inkt/printkosten (zeker in combinatie met 123inkt).
Dit heeft ook altijd prima gewerkt, 1x leek 123inkt het kat en muis spel te verliezen, maar met nieuwere versies van hun huismerkinkt konden we lang verder.

Maar afgelopen week werkt geen enkele zwarte cartridge meer.
De printer ziet de cartridge, ziet dat die vol is, geeft aan dat we nog vele pagina's dus kunnen printen, maar een enkele minuten later geeft hij een error.
Deze varieert van "probleem me toevoersysteem", "probleem met printerbenodigheden" en de gele cartridge gaf zelfs een keer "Deze printer is niet ontworpen om continue inktsystemen te gebruiken".
De 3 kleurcartridges werken wel maar raken bijna leeg. (heb het idee dat deze afgelopen week plots in te printen pagina's enorm zijn gezakt).

Het gezeik van HP met hun printer wat betreft blokkeren van huismerkcartridges e.d. is mij zeer bekend.
Ik heb dus ook (automatisch) firmware updates al tijden geleden uitgezet.
Ten tijde van kopen van printer was dit gedoe van HP al bekend, maar niet zo erg als tegenwoordig.

123inkt heeft ons al aardig geholpen.
Eerst kregen we een nieuwe 957XL huismerk cartridge (stel dat de gebruikte 957XL een probleem had) en die werkte ook niet.
Toen een 953XL huismerk cartridge (iets kleiner en nieuwer, HP produceert de 957XL zwart niet meer, dus misschien lag het daar aan); werkt ook niet.
Vandaag een originele HP 953XL cartridge gekregen, werkt ook niet.

Maar goed; ik heb uiteraard op Google rondgezocht en komt vaak op neer dat je moet controleren op lekkende cartridges (heb ik gecontroleerd, lijkt me niet), de 4 cartridges wat heen en weer bewegen of de printer resetten (stekker 60 seconden eruit halen).

Heeft een Tweaker een idee wat het probleem wél kan zijn?

EDIT: het stomme toeval dat een familielid van ons met een oudere Officejet Pro deze week ook ineens de huismerkcartridges niet wilde accepteren (of iets in die trant) maar met een keer of wat herstarten en proberen wilde die wel weer verder.
Sorry even voor mijn taal, maar WTF, dit is precies wat ik wilde typen. Maar schijnbaar heeft een eigen topic geen nut meer.

Wij hebben een HP Pagewide Pro 477dw nogwattes en we hebben precies hetzelfde gezeik. Geen enkele zwarte cartridge werkt meer erin. Toen ik hoorde dat ze een en het ander willen blokkeren heb ik firmware updates ook uitgezet, maar de printer hangt gewoon aan het internet en zou me niks verbazen als ze alsnog een signaal naar printers hebben gestuurd.

Ik heb vanalles geprobeerd op een originele cartridge na dan, maar dat heeft ook geen nut dus. Dan maar een nieuwe printer halen, maar HP komt er nooit meer in. Wat voor apparaat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Yzord schreef op donderdag 11 april 2024 @ 22:08:
Sorry even voor mijn taal, maar WTF, dit is precies wat ik wilde typen. Maar schijnbaar heeft een eigen topic geen nut meer.

Wij hebben een HP Pagewide Pro 477dw nogwattes en we hebben precies hetzelfde gezeik. Geen enkele zwarte cartridge werkt meer erin. Toen ik hoorde dat ze een en het ander willen blokkeren heb ik firmware updates ook uitgezet, maar de printer hangt gewoon aan het internet en zou me niks verbazen als ze alsnog een signaal naar printers hebben gestuurd.

Ik heb vanalles geprobeerd op een originele cartridge na dan, maar dat heeft ook geen nut dus. Dan maar een nieuwe printer halen, maar HP komt er nooit meer in. Wat voor apparaat dan ook.
Echt precies hetzelfde, als in dezelfde errors in op het scherm van de printer/webinterface?
Zou wel toevallig zijn.
Zoals gezegd; familie van mij het een paar dagen voor ons ook problemen met huismerkinkt, maar weet niet of het dezelfde problemen waren. Bij hun werkt de printer nu wel weer, alleen weet ik het ook niet of dat met huismerk of originele inkt is.

En inderdaad; hier ook geen HP meer. Ben ook wel genezen.
Ik kijk nu naar een tankprinter; helaas verlies je dan vaak wel functionaliteit t.o.v. praktisch elke inkjet.
Iets simpels als duplex printen hebben ze vaak niet eens, laat staan duplex scannen.

sdk1985 in "Nieuwe (tank)printer, Canon of Epson of?..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FBFATA100
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-07 17:32
De topic-starter werkt met een HP Officejet Pro 8720, die HP 953XL inktpatronen gebruikt.
Ik begrijp dat niet alleen huismerk inktpatronen niet werken, maar ook originele HP geen soelaas bieden.

Werkten alleen huismerk inktpatronen niet dan kan misschien een firmware downgrade het probleem verhelpen.
Zoek een op downgrade HP953; ik vond daarmee op de website van Infotone.co.uk instructies om de firmware te downgraden (met link naar het daarvoor benodigd bestand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Oh, ik zal even een update geven; ondertussen staat sinds vorige week zaterdag onderstaande printer in huis:
uitvoering: Epson EcoTank ET-5150

De HP gaan we niet meer gebruiken voor printen. We twijfelen er aan om hem ergens op zolder o.i.d. te zetten voor als we eens serieus willen scannen, want dat doet die wel een stuk beter dan de Epson.
Pagina: 1