“Wietlucht” uit de meterkast

Pagina: 1
Acties:
  • 19.038 views

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-04 23:19

Theo

moederbord

Joost1981_2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:42:
Vrouw des huizes is begaand met dierenleed dus de valletjes zijn 'diervriendelijk'. Mocht het een (spits)muis zijn dan wordt het beestje ook weer vrijgelaten ergens anders (andere provincie als het aan mij ligt haha)
Die grote lokdozen zijn niet enkel diervriendelijk, ze zijn ook mensvriendelijk en efficienter. Zo'n klem (met een blokje kaas erop) is best smerig en goor om te legen, zit ook vol als deze één muis heeft gevangen en werkt niet meer als deze af is gegaan.

Zo'n lokdoos van een paar euro werkt geniaal en kan ook meerdere muizen in één keer vangen. Ik heb soms ook 'last' van spitsmuizen in de garage, en onderstaand soort lokdoos werkt hier geniaal. (ik laat ze vaak weer in de tuin vrij omdat ze vaak ook jonkies hebben die afhankelijk zijn van hun moeder... Parallel wordt al het eten in hardplastic bakken opgeslagen waardoor er niks te halen is)

Protop: smeer er wat pindakaas in als lokmiddel!

Maar probeer te vinden waar de spitsmuis (welke net als de vleermuis geen muis is) je woning binnenkomt, en dicht deze opening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wESUEjjFA81HqE644qF0kCa9n0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D6g40N1KobjWXXokaElYIT1b.png?f=user_large

Nu met WP, PV, EV en PC

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.