“Wietlucht” uit de meterkast

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-05 20:41
Ik zit met iets vreemds. Sinds een aantal maanden komt er een vreemde geur uit de meterkast en ook alleen echt de meterkast. Het lijkt een beetje op een wietlucht maar ik kan het slecht plaatsen.
  • In de kruipruimte ruik ik de geur niet. Gister een half uur onder het huis gelegen en nergens last van. Kruipruimte is droog en er is geen ongedierte te zien (op spinnetjes na)
  • De gaten aan de onderkant van de meterkast (rondom de electra hoofdleiding) heb ik dichtgemaakt met glaswol. Ja dit is niet ideaal
  • Loodgieter heeft de gasleidingen en gas meter met een apparaat ‘gesnift’, geen gaslek. Gasmeter zelf is overigens nog maar een half jaar oud en ik ruik deze geur niet sinds deze is vervangen
  • Vorige week is de volledige electra installatie vervangen, ook geen verbetering (je gaat gekke dingen denken)
Het enige wat ik mij zou kunnen bedenken is dat het uit de spouw komt. Er is aan die zijde – daar waar de meterkast zit in een andere hoek eind vorig jaar een kleine lekkage geweest.

Heeft iemand ervaringen hiermee of toevallig nog tips wat ik zou kunnen uitsluiten?

Buren kunnen het niet zijn. Aan die zijde geen buren (twee onder 1 kap)

[ Voor 3% gewijzigd door Joost1981_2 op 09-04-2024 16:31 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 24-05 01:39
Heb je buren? Daar al eens gevraagd?
Ik heb weleens een wietplantage onder mijn woning (appartement) gehad.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Kan ook nog vocht zijn (hoge luchtvochtigheid de laatste paar maanden) wat niet weg kan.
Je hebt wat gaten dichtgestopt, maar ventileert de meterkast nu nog wel?

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Meekoh schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:22:
Heb je buren? Daar al eens gevraagd?
Ik heb weleens een wietplantage onder mijn woning (appartement) gehad.
Heb de OP aangepast. aan die zijde hebben we geen buren. Het is 2-onder-1 kap. Thanx voor de suggestie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Yaksa schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 16:27:
Kan ook nog vocht zijn (hoge luchtvochtigheid de laatste paar maanden) wat niet weg kan.
Je hebt wat gaten dichtgestopt, maar ventileert de meterkast nu nog wel?
Zeker. Er zit een rooster aan de bovenkant. Daarom ruiken we het ook in de hal

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• HanM
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23-05 06:37
Heb je kinderen? Wellicht de stash van een van hen die je ruikt? Klinkt als een goede verstopplek.

[ Voor 20% gewijzigd door HanM op 09-04-2024 19:56 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-05 21:14

Barrycade

Through the...

Wat is het vocht niveau in je meterkast? Beetje afhankelijk van het materiaal van d meterkast maar denk dat je schimmel ruikt.

Niet toevallig ook opslag voor je aardappelen en uien? Wij hebben ook wel eens Funky geuren gehad vanuit onze trapkast bleek een ontsnapte ui te zijn geweest die In een hoekje lag te ontleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wat staat er in de voortuin? Toevallig geen Spaanskruid gecombineerd met Jasmijn ofzo? Ik ben in het verleden ook al eens "op zoek" geweest naar een kwekerij, maar op bepaalde tijden willen sommige kruiden ook weleens fors "stinken". Ik dacht op een gegeven moment dat ik naast een coffeeshop woonde..... maar dat was niet zo.

Hmmm.... then again... al een aantal maanden. In de winter stinkten die kruiden dus niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 09-04-2024 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
HanM schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:55:
Heb je kinderen? Wellicht de stash van een van hen die je ruikt? Klinkt als een goede verstopplek.
Nee geen kido's en mijn vrouw zegt dat ze het ook niet is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Joost1981_2 op 09-04-2024 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Barrycade schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:00:
Wat is het vocht niveau in je meterkast? Beetje afhankelijk van het materiaal van d meterkast maar denk dat je schimmel ruikt.

Niet toevallig ook opslag voor je aardappelen en uien? Wij hebben ook wel eens Funky geuren gehad vanuit onze trapkast bleek een ontsnapte ui te zijn geweest die In een hoekje lag te ontleden.
Ahh kijk.. Net gemeten. In de hal is het 60% in de meterkast 70%. Ik ga de deur gewoon eens een tijdje openzetten. Dit kan wat zijn. Dan is het denk ik toch vocht in de spouw. Verder geen etenswaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:04:
Wat staat er in de voortuin? Toevallig geen Spaanskruid gecombineerd met Jasmijn ofzo? Ik ben in het verleden ook al eens "op zoek" geweest naar een kwekerij, maar op bepaalde tijden willen sommige kruiden ook weleens fors "stinken". Ik dacht op een gegeven moment dat ik naast een coffeeshop woonde..... maar dat was niet zo.

Hmmm.... then again... al een aantal maanden. In de winter stinkten die kruiden dus niet.
Ik ruik het echt alleen in de meterkast, niet ergens anders en in de tuin. Wel grappig zo'n plantje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22:50
Joost1981_2 schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:13:
[...]Ahh kijk.. Net gemeten. In de hal is het 60% in de meterkast 70%. Ik ga de deur gewoon eens een tijdje openzetten. Dit kan wat zijn. Dan is het denk ik toch vocht in de spouw. Verder geen etenswaar.
Of ook een rooster in de onderkant van de deur, of een stukje van de deur afzagen. Dan heb je meer kans op een luchtstroming in de meterkast en dat zal de RV waarschijnlijk dalen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joey-
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-05 15:31
Ik heb bij mijn nieuwbouw woning hetzelfde probleem gehad afgelopen jaar. In de meterkast zit een sifon? als dat de naam is en na een tip heb ik daar een beetje water in gedaan en dat heeft het probleem bij mij verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Joey- schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 20:30:
Ik heb bij mijn nieuwbouw woning hetzelfde probleem gehad afgelopen jaar. In de meterkast zit een sifon? als dat de naam is en na een tip heb ik daar een beetje water in gedaan en dat heeft het probleem bij mij verholpen.
Wat bedoel je met sifon? Waarvan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joost1981_2
Update: Meterkast twee dagen open laten staan en geen luchtje meer. Dag dicht en de geur komt terug.
Zojuist een ventilatierooster in de onderkant van de deur geplaatst. De meterkast kende sowieso te weinig ventilatie en ik lees overal dat dit een verplichting is.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Squawk
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
Wij hebben dat ook eens gehad. Een soort wietlucht bij de meterkast. Bleek uiteindelijk een spitsmuis te zijn. Die staan er schijnbaar bekend om:

“De typische geur die spitsmuizen verspreiden, wordt veroorzaakt door hun muskusklieren. Deze geur wordt vaak beschreven als doordringend en kruidig en kan soms doen denken aan de geur van wiet of Spaanse kruiden.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
Squawk schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:01:
Wij hebben dat ook eens gehad. Een soort wietlucht bij de meterkast. Bleek uiteindelijk een spitsmuis te zijn.
Ja dat heb ik ook gelezen. We zien helemaal geen sporen van een muis of aangekloven eten en horen niks. De meterkast deur heeft de afgelopen dagen ook erg vaak opengestaan. Hoe ben je ze op het spoor gekomen?

[ Voor 8% gewijzigd door Joost1981_2 op 11-04-2024 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Joost1981_2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 18:39:
[...]

Ja dat heb ik ook gelezen. We zien helemaal geen sporen van een muis of aangekloven eten en horen niks. De meterkast deur heeft de afgelopen dagen ook erg vaak opengestaan. Hoe ben je ze op het spoor gekomen?
We woonden er nog maar net en op sommige dagen roken we het wel en op andere dagen helemaal niet. Ook in de meterkast, of elders in het huis, vonden we geen sporen van muizen. Toen we op internet lazen dat spitsmuizen deze geur afgeven, hebben we uiteindelijk de muis kunnen vangen. Toen hebben we ook meteen rondom het hele huis voor de zekerheid zogeheten bijenbekjes in de stootvoegen van de buitenmuren gestopt. Sindsdien nooit meer een muis gezien of geroken.

[ Voor 10% gewijzigd door Squawk op 13-04-2024 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Toch maar even muizenvalletjes gezet. Daarnaast eens kijken naar meer circulatie in de meterkast. Lucht blijft teveel in de meterkast hangen ondanks het ventilatierooster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:00

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Wij hebben dat ook eens gehad. Een soort wietlucht bij de meterkast. Bleek uiteindelijk een spitsmuis te zijn. Die staan er schijnbaar bekend om:

“De typische geur die spitsmuizen verspreiden, wordt veroorzaakt door hun muskusklieren. Deze geur wordt vaak beschreven als doordringend en kruidig en kan soms doen denken aan de geur van wiet of Spaanse kruiden.”
Dit inderdaad. Ook wij hebben een spitsmuis in onze vorige woning gehad en dachten ook een wietlucht te ruiken.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gysman11
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Kleinigheidje: de spitsmuis is beschermd. Het vangen of doden van de spitsmuis is strafbaar. Gif/vallen mogen dus niet....

Acties:
  • +53 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:33
gysman11 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 13:09:
Kleinigheidje: de spitsmuis is beschermd. Het vangen of doden van de spitsmuis is strafbaar. Gif/vallen mogen dus niet....
Dan was de val voor een gewone muis en is hij er perongeluk ingekomen.
Netjes begraven in de tuin en een klein gedichtje opgezegd.

Muis blijf uit mijn huis.
Het is er niet pluis.
Het was niet voor jouw maar je gaf niet thuis
:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23:23
Bepaald isolatiemateriaal of egalisatieplaten voor onder e.g. laminaat kunnen zijn gemaakt van hennep (niet de rookbare soort). Hebben ook een funky geurtje wanneer je ze ergens laat liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:00
Als je last hebt van muizen en je vangt/doodt per ongeluk een spitsmuis, hoe had je dat moeten weten en wie gaat daar achter komen, dan wel je ervoor straffen?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 17:18

Ankh

|true

Joost1981_2 schreef op donderdag 11 april 2024 @ 17:40:
[...]

Wat bedoel je met sifon? Waarvan?
Wij hebben een WTW in onze meterkast staan. Hier dus ook een sifon die zo nu en dan stinkt (in de meterkast).

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joost1981_2
Vrouw des huizes is begaand met dierenleed dus de valletjes zijn 'diervriendelijk'. Mocht het een (spits)muis zijn dan wordt het beestje ook weer vrijgelaten ergens anders (andere provincie als het aan mij ligt haha)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NEOeo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:19
Heb je spouwisolatie? Heb wel eens gehoord dat dit naar wiet gaat ruiken als dit een tijdje nat blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-05 14:04
Joost1981_2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 12:42:
Toch maar even muizenvalletjes gezet. Daarnaast eens kijken naar meer circulatie in de meterkast. Lucht blijft teveel in de meterkast hangen ondanks het ventilatierooster.
Pas op he. Volgende week geen topic dat nu je gang stinkt naar oude kaas. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:38

ErikKo

Rippie

Onze babykamer rook 's ochtends naar een enorme wietlucht. TIL dat dit wellicht door de spitsmuis komt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

Neopreen , heeft de geur van wiet dat kunnen kabels zijn maar ook bijvoorbeeld een wetsuite, handschoenen of lijm bijvoorbeeld

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
NEOeo schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:48:
Heb je spouwisolatie? Heb wel eens gehoord dat dit naar wiet gaat ruiken als dit een tijdje nat blijft.
Ja, het betreft een muur die op de begaande grond grenst aan de garage. Op zolder is daar een inpandig dakterras en daar hebben we een lekkage gehad. Ik weet zeker dat tijdens deze lekkage de spouwisolatie nat is geworden. Dit was eind november. De meterkast is uitpandig en zit eigenlijk in de spouw/garage. De electraleidingen gaan vanuit daar de spouwmuur en de kanaalplaten in. Omdat het dus een 'inpandig?' spouwmuur is op de begaande grond vraag ik mij erg af hoe deze aan zijn ventilatie komt. Ik kan geen bijenbekjes/stootvoegen ontdekken. De meterkast lijkt daarin de enige opening. Deze hypothese wordt versterkt door een hogere luchtvochtigheid in de meterkast (zodra de deur dicht is)

We hebben ook vier maanden geleden een muis in de keuken gehad (was zeker geen spitsmuis). We hebben nooit kunnen achterhalen hoe deze de woning in is gekomen.

Beide zijn dus een mogelijkheid. Nu uitsluiten; de actie van muizenvalletjes is eenvoudig. De spouw wordt wat ingewikkelder.

De lucht is ook echt alleen in de meterkast te ruiken. Het is ook subtiel, ik ruik het behoorlijk en mijn vrouw niks. Daar speelt echter wel de bias dat ik er op gebrand ben om de oorzaak te achterhalen. Zodra de meterkast een uur openstaat ruik ik niks. Zodra de meterkast 2 uur dicht zit ruik ik het sterk (zodra ik deze opentrek).

[ Voor 8% gewijzigd door Joost1981_2 op 14-04-2024 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aomi
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 14-05 22:04

Zijn er, buiten de geur om, sporen/tekenen van die/de muis te vinden?
Ik heb soms in mijn bijkeuken ook een wietachtige lucht hangen. Ik dacht eerst dat het van onze schoenen(kast) af kwam. Maar ook als de schoenen er niet staan ruik ik het af en toe (zeker niet dagelijks en soms ook niet wekelijks).

Het zou best een muis kunnen zijn (hoekwoning, pal aan de straat waar ook de afvalcontainers wekelijks gezet worden) maar ik heb nog nooit iets gezien wat op muizen zou moeten duiden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Squawk
  • Niet online
Aomi schreef op maandag 15 april 2024 @ 02:55:
[...]

Ik heb soms in mijn bijkeuken ook een wietachtige lucht hangen. Ik dacht eerst dat het van onze schoenen(kast) af kwam. Maar ook als de schoenen er niet staan ruik ik het af en toe (zeker niet dagelijks en soms ook niet wekelijks).

Het zou best een muis kunnen zijn (hoekwoning, pal aan de straat waar ook de afvalcontainers wekelijks gezet worden) maar ik heb nog nooit iets gezien wat op muizen zou moeten duiden
In ons geval was vooral de geur een belangrijk signaal. Anderen horen weleens muizen lopen tussen het plafond, zien kleine langwerpige muizenkeutels, of bijvoorbeeld aangevreten verpakkingen van voedsel. Er is veel over te vinden op Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Het beestje doodt zichzelf in bepaalde omstandigheden. Had hij maar van de val of het gif af moeten blijven. :) Als het muisje "in het wild" iets doms doet, eindigt hij ook in de bek van een kat of de snavel van een roofvogeltje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zenomyscus
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-05 13:08
ErikKo schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:23:
Onze babykamer rook 's ochtends naar een enorme wietlucht. TIL dat dit wellicht door de spitsmuis komt.
Die muis maakt het erg gezellig met die kleine als ik het zo lees. Kinderen zijn erg gevoelig voor beinvloeding, dus als je niet uitkijkt heeft de kleine er binnenkort een verslaving bij. Tijd om hem te vangen! Dan gaat hij zijn administratie maar ergens anders doen en daar zijn wiet roken. Laat me raden, hij betaalt ook geen huur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:30

Theo

moederbord

Joost1981_2 schreef op zaterdag 13 april 2024 @ 15:42:
Vrouw des huizes is begaand met dierenleed dus de valletjes zijn 'diervriendelijk'. Mocht het een (spits)muis zijn dan wordt het beestje ook weer vrijgelaten ergens anders (andere provincie als het aan mij ligt haha)
Die grote lokdozen zijn niet enkel diervriendelijk, ze zijn ook mensvriendelijk en efficienter. Zo'n klem (met een blokje kaas erop) is best smerig en goor om te legen, zit ook vol als deze één muis heeft gevangen en werkt niet meer als deze af is gegaan.

Zo'n lokdoos van een paar euro werkt geniaal en kan ook meerdere muizen in één keer vangen. Ik heb soms ook 'last' van spitsmuizen in de garage, en onderstaand soort lokdoos werkt hier geniaal. (ik laat ze vaak weer in de tuin vrij omdat ze vaak ook jonkies hebben die afhankelijk zijn van hun moeder... Parallel wordt al het eten in hardplastic bakken opgeslagen waardoor er niks te halen is)

Protop: smeer er wat pindakaas in als lokmiddel!

Maar probeer te vinden waar de spitsmuis (welke net als de vleermuis geen muis is) je woning binnenkomt, en dicht deze opening.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4wESUEjjFA81HqE644qF0kCa9n0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D6g40N1KobjWXXokaElYIT1b.png?f=user_large

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:32

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Heb je de meterkast wellicht met Flexa Powerdek gewit? https://radar-forum.avrot...xa-powerdek--t131129.html

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 09:12
Het kan ook een smeulende/hete automaat zijn waarvan de kabels niet goed vast geschroefd zijn.

Heb in mijn vorige woning ooit een vreemde geur uit de meterkast gehad, bleek dat de kabels van een van de automaten niet goed vastgeschroefd waren (een draad zat achter de kooi, waardoor die niet vast zat) en dit is warm geworden en gaan smeulen. Van buiten was niets te zien, totdat ik de kap van de meterkast haalde en de automaat aan de bovenkant vrijwel zwart was geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KcRp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 23:59
Ik heb bij een oud pand t.h.v. de entree een lucht ervaren die als wietlucht bestempeld kan worden, ik vond het meer een spuitjeslucht. Ik heb daar jaren mee geworsteld en van alles geprobeerd, maar de lucht bleef bestaan.

Toen het pand grondig werd gerenoveerd bleek een oude afvoer achter het stucwerk te zijn verborgen die nog een verbinding had op het riool. Dat was de oorzaak van die lucht. Bij een eerdere lekdetectie van het riool kwam dit niet naar voren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Desmoos
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-05 09:15
Wij hebben exact dezelfde stank. Bij ons werd het veroorzaakt door rottende brandnetels en veldmuizen in de spouw. Tijdje vallen gezet met pindakaas en na de 6de heel jaar geen last.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Aomi schreef op maandag 15 april 2024 @ 02:55:
[...]

Geen enkel spoor verder te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Haha, nee ik ga niet mijn meterkast witten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
OverSoft schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:33:
Het kan ook een smeulende/hete automaat zijn waarvan de kabels niet goed vast geschroefd zijn.
Oef dat is link. Hier is de groepenkast/meter volledig vervangen. De lucht was daarvoor al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
KcRp schreef op maandag 15 april 2024 @ 11:46:
Ik heb bij een oud pand t.h.v. de entree een lucht ervaren die als wietlucht bestempeld kan worden, ik vond het meer een spuitjeslucht. Ik heb daar jaren mee geworsteld en van alles geprobeerd, maar de lucht bleef bestaan.

Toen het pand grondig werd gerenoveerd bleek een oude afvoer achter het stucwerk te zijn verborgen die nog een verbinding had op het riool. Dat was de oorzaak van die lucht. Bij een eerdere lekdetectie van het riool kwam dit niet naar voren.
Nasty. Je brengt mij wel op een idee, Thanx! . In de garage hebben wij een wastafeltje. Geen idee waar de afvoer naar toe gaat. Dit binnenkort eens onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 20-05 07:11
Ik heb laatst ook last gehad van een behoorlijk sterke geur bij een stopcontact.
Bleek dat de draad niet meer goed vast zat en de isolatie was heel rustig aan het smeulen.

Gelukkig heb ik dat gevonden voordat mijn hele woning in de vlammen opging.

Ben je in de mogelijkheid om een warmtecamera te lenen van iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
cadsite schreef op maandag 15 april 2024 @ 15:18:
Ik heb laatst ook last gehad van een behoorlijk sterke geur bij een stopcontact.
Bleek dat de draad niet meer goed vast zat en de isolatie was heel rustig aan het smeulen.

Gelukkig heb ik dat gevonden voordat mijn hele woning in de vlammen opging.

Ben je in de mogelijkheid om een warmtecamera te lenen van iemand?
Dank voor je reactie. De geur hangt in de meterkast en de groepenkast en meter zijn vervangen. De geur was ervoor en erna. Kan je dit verklaren rondom een draad die niet meer goed vast zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
Heb het eens gevraagd aan de keurder op mijn werk.
Blijkbaar kan een vijs los raken door afwisselend een groot vermogen te trekken.
Dan krijg je uitzetting en krimp en na verloop kan de vijs los raken.

Dan is er minder contactoppervlak en dus meer weerstand en krijg je opwarming.

Zit er ergens iets van verbinding verstopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
cadsite schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:26:
Heb het eens gevraagd aan de keurder op mijn werk.
Blijkbaar kan een vijs los raken door afwisselend een groot vermogen te trekken.
Dan krijg je uitzetting en krimp en na verloop kan de vijs los raken.

Dan is er minder contactoppervlak en dus meer weerstand en krijg je opwarming.

Zit er ergens iets van verbinding verstopt?
Ja dat snap ik maar ik snap de link niet in deze situatie. De geur ruik ik in de meterkast en alle electra is daar vervangen (op de hoofdaansluiting na maar die is opengemaakt ivm switch 1 fase naar 3 fasen). De geur was ervoor en na de vervanging. Dan is het toch onlogisch dat het aan de elektriciteitsvoorziening ligt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Ja, inderdaad.
Mijn excuses. Het spoor van een diertje dat ergens vast is komen te zitten lijkt me inderdaad veel logischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
cadsite schreef op maandag 15 april 2024 @ 16:50:
Ja, inderdaad.
Mijn excuses. Het spoor van een diertje dat ergens vast is komen te zitten lijkt me inderdaad veel logischer.
Top voor het meedenken! Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 23-05 14:09
Hoi Joost,

Ik heb hetzelfde gehad toen wij Tonzon isolatie hebben geplaatst.

Je raad het al ook in de meterkast, nu met ventilatie is het opgelost.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:16

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik had het hier in huis ook. Op een gegeven moment kreeg ik de vraag of de kruipruimte voldoende geventileerd was. Wat bleek: ik had een flinke vierkante plantenpot vlak voor een van de ventilatieopeningen gezet (dichtste bij de meterkast), waardoor de luchtstroom en dus de ventilatie daar minder was. Pot verzet, probleem zo goed als opgelost :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natural colour
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 15:27
Ik had in mijn vorige (flat) woning ook in de meterkast overlast van sigarettenrook van de bovenburen, alles bovenin in de groepenkast met Pur afgedicht, werkte perfect.

20x JA Solar 6.9KW; Fronius Symo 7.0; Panasonic 7H Mono; Atlantic Explorer V4; https://www.astrobin.com/users/naturalcolor/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Update: Geen spitsmuisjes kunnen vangen. Vallen blijven nog even staan maar ik denk dat dat het niet is. Door het ventilatierooster in de meterkast deur is de 'wiet' lucht ook niet zo sterk meer. Ik gok toch op vocht in de spouw. Ik ga verder op onderzoek uit. Desnoods boor ik een gat naar de spouw vanuit de garage om te meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Irdiwen
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 04-05 13:14
Je hebt niet toevallig een kokosmat daar in de buurt liggen? Die hebben wij en die ruikt elk voorjaar, maart-mei als de ochtendzon erop staat, naar wiet. (Ja, hij moet vervangen worden)

[ Voor 3% gewijzigd door Irdiwen op 20-04-2024 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1981_2
Irdiwen schreef op zaterdag 20 april 2024 @ 15:50:
Je hebt niet toevallig een kokosmat daar in de buurt liggen? Die hebben wij en die ruikt elk voorjaar, maart-mei als de ochtendzon erop staat, naar wiet. (Ja, hij moet vervangen worden)
Het.komt.echt.uit.de.meterkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
Ik heb afgelopen week een spitsmuis gevangen in het dak van onze dakkapel. Nog geen idee hoe hij daar kwam. Daar ga ik, zodra het lekker weer, even goed naar kijken.

De geur kwam uit de spotjes, toen ik deze eruit haalde vielen er allemaal keutels naar beneden. De geur rook niet echt naar wiet, maar heel muf. Heel lang lopen zoeken, nooit geluid gehoord of iets. Spitsmuizen blijven gelukkig niet en zodra het warmer is zijn ze buiten.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 20:36
Tip die ik van een ongedierte bestrijder kreeg: Een spitsmuis is geen muis maar familie van de egels/mollen. De spitsmuis is een insecteneter, als je hem met een muizenval wil vangen werkt dierlijk vet (denk aan reuzel/ossewit of vetspek) beter dan kaas etc.
(Pindakaas werkt overigens voor echte muizen honderd keer beter dan kaas zoals eerder al getipt in deze thread).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhr89
  • Registratie: September 2007
Haha ‘mijn’ spitsmuis liep toch af op de pindakaas. Had overigens niet verwacht dat het een spitsmuis was. Dus was eigenlijk opzoek naar een bosmuis.

| PS5 PSN: Hitting-Apex89

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AzertyNL
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-05 20:36
Kuhr89 schreef op zondag 21 april 2024 @ 10:52:
Haha ‘mijn’ spitsmuis liep toch af op de pindakaas.
Ik geloof je meteen, de ongediertebestrijder zei me dat zij spitsmuizen nooit gericht vangen maar dat ze ze wel eens tegenkomen als bijvangst omdat ze toch een val ingelopen zijn. (Doen spitsmuizen ook aan vegetarische woensdag?) Of ze bij overlijden dan ook een mooi gedichtje voordragen heeft hij me niet verteld :+

Oh, en dit nog: Het dichtstoppen van gaten doen zij met van die grove stalen schuursponsjes (veel grover dan staalwol), misschien nuttig als glaswol niet lijkt te werken.

[ Voor 15% gewijzigd door AzertyNL op 21-04-2024 11:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:29
ken-dj schreef op zondag 14 april 2024 @ 09:30:
Neopreen , heeft de geur van wiet dat kunnen kabels zijn maar ook bijvoorbeeld een wetsuite, handschoenen of lijm bijvoorbeeld
Bedankt, dit lijkt bij ons de oorzaak te zijn. Twee grijze buitenkabels (een met aardlitze) in een rode mantelbuis welke sinds anderhalf jaar in de meterkast uitkomt.

Destijds de loze ruimte in de mantelbuis opgevuld met een tod, maar die lijkt nu verzadigd. Deze nu vervangen. Even afwachten of de geur nu weg is en dan eventueel dichtpurren

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1981_2
Nog steeds geen spitsmuizen en de lucht is inmiddels weg. Ik ga toch echt voor vocht in de spouwmuur. Volgende maand komt de aannemer om het lood te vervangen en ook bijenbekjes te plaatsen voor meer luchtcirculatie. We gaan het denk ik van het najaar beleven of het weg blijft.

Dank allen voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddragon66
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-03 10:50
Maanden overlast gehad 10 jaar geleden bij vijver renovatie stadspark. Stank kwam ook uit rioolputdeksel in de wijk. Suffe tante GGD meende dat wietplantage.Ik en gemeentelijke zeer ervaren rattenvanger minder overtuigd.het leek wel ergens op proefmonsterblaadje wietplantagegeur die ggd uitdeelt. Rattenvanger merkte opeens tunnels in tuin op, grasveld. We hadden samen al elk riooldeksel in gehele wijk stad met ons tweeen gelicht op jacht naar. Het bleken dus spitsmuizen te zijn . Beesten slapen in een huis, eten in huis ernaast en ontlasten in derde huis zeer punctueel getimed altijd op zelfde tijd.lijkt of stank uit spouwmuur of uit vloer of deurprofiel komt. Oplossing bijenroosters halen en in ventilatie openingen muren slaan met beleid, moeten nauw genoeg zijn, spitsmuizen wurmen zich door kleinste opening. Paar cruciale gaten afsluiten met losse prop. Die vind je herhaaldelijk op de grond weer terug, ten bewijze dat er nog ongedierte rondloopt.. doosjes gif niet werkzaam en stomme zet. Na paar weken beesten weg terug naar gereconstrueerd stadspark waar ze in eerste in instantie uit gevlucht waren. Ggd nodeloos wijk door laten meten op hoger energieverbruik bep adressen. Vanwege de Privacy geef ik niet exacte locatie waar dit plaatsvond. Ik enigste klager terwijl penetrante stank her en der in de wijk tot in praktijk huisarts toe straten verder. Jaren daarna taktiek gehandhaafd met roostertjes en paar gaten met losse proppen zodat ze eruit kunnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddragon66
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 26-03 10:50
Als het geen vast patroon is en stopt als politie, woningvereniging, of andere getuigen langskomen, dan is drugscriminelen eerder de oorzaak. Wiet stinkt niet meer zoetig als vroeger. Tegenwoordig heftige penetrante stank.
Pagina: 1