Alle sessies afgemeld

Pagina: 1
Acties:
  • 1.004 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-10 16:10
Hallo,

Het viel mij op dat al mijn ingelogde sessies waren afgemeld.
Dat is eigenlijk nog niet eerder voorgekomen. Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Zeer waarschijnlijk is er niets aan de hand, maar vond het wel verdacht genoeg dat ik het wilde melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Een sessie heeft een max duur. Misschien heel toevallig vorig jaar ook allemaal tegelijk ingelogd?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Oh, en: LA -> SB voor het geval er een bug is

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Thanks, ik twijfelde tussen LA en SB.
En wat je zegt zou kunnen kloppen maar onwaarschijnlijk, maar prima, als niemand anders er last van heeft zal het toch wel kloppen :)

Bedankt voor het snelle antwoord in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Ik heb sinds een week of 2 dat ik om de paar dagen automatisch afgemeld ben op meerdere devices ( Windows met Chrome en iPhone met Safari ).

Hiervoor kwam dit nooit voor, maar nu dus bijna elke dag.

Weet niet of het volgende handig is, maar ter info van verschillende keren de request ID's:
Request ID: Twk-eun-app3_283.2.3_1400564_660674a89096e1.03812330
Request ID: Twk-eun-app4_283.5.3_261748_660e47b33f4926.08949448
Request ID: Twk-eun-app3_283.7.1_982713_660f0e69196854.88088036

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik ben blij dat ik deze melding nog niet heb laten afgesloten want ook vandaag zijn er weer 3 sessies afgemeld.
Dit is best onhandig, kan er toch iemand kijken of er iets aan de hand is?

Misschien foutieve inlogpogingen oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitfighter
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 00:06

Bitfighter

To Switch Or Not To Switch

Bij normaal ingelogd blijven is dat max een jaar.

PSN ID: Bitplanet Wii Code:1486-5351-7096-1324 Mijn Spellijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Gebruik je speciale inlogopties, zoals ip-lock of verkorte sessieduur? Of wellicht dat de autofill van je browser daar iets van aanpast zonder dat je het door hebt?

Ik zie in onze logs wel dat het sessie-id van je cookie aan onze kant niet gevonden kon worden, maar veel meer logging is er op dit moment niet.

[ Voor 31% gewijzigd door crisp op 09-04-2024 19:09 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:14

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Wildy schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 13:53:
Ik heb sinds een week of 2 dat ik om de paar dagen automatisch afgemeld ben op meerdere devices ( Windows met Chrome en iPhone met Safari ).

Hiervoor kwam dit nooit voor, maar nu dus bijna elke dag.

Weet niet of het volgende handig is, maar ter info van verschillende keren de request ID's:
Request ID: Twk-eun-app3_283.2.3_1400564_660674a89096e1.03812330
Request ID: Twk-eun-app4_283.5.3_261748_660e47b33f4926.08949448
Request ID: Twk-eun-app3_283.7.1_982713_660f0e69196854.88088036
Wellicht dat je 'alle voorgaande sessies beeindgen' automatisch hebt aangevinkt bij het inloggen, dat was bij iemand laatst ook het geval (dat staat onder de opties die je kan uitklappen als je inlogt)

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
crisp schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 19:07:
Gebruik je speciale inlogopties, zoals ip-lock of verkorte sessieduur? Of wellicht dat de autofill van je browser daar iets van aanpast zonder dat je het door hebt?

Ik zie in onze logs wel dat het sessie-id van je cookie aan onze kant niet gevonden kon worden, maar veel meer logging is er op dit moment niet.
Ik heb net een ingelogde sessie opzettelijk afgemeld en daarbij alle voorgaande sessies beindigd.
Morgen zal ik weer eens op verschillende apparaten aanmelden en kijken wat er gebeurd. :)
edit: ik heb geen extra plugins. Het is wel overal Chrome en de Chromebrowser op iOS (iphone en ipad)
Verschillende pc's en op verschillende netwerken. (En een ingelogde sessie op VDI waarbij een hoop settings worden weggeschreven in een Workspace manager. Wellicht dat daar iets mis gaat?)

[ Voor 19% gewijzigd door Hennie-M op 09-04-2024 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12:26

3_s

Je zit toch niet per ongeluk in privé modus te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

@Hennie-M Ik zie dat je huidige sessie wel op IP is gelocked. Is dat bewust? En weet je zeker dat je met dat device altijd hetzelfde IP hebt?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hennie-M schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:17:
Het is wel overal Chrome en de Chromebrowser op iOS (iphone en ipad)
@crisp Was er een tijdje terug geen sessie-issue specifiek gerelateerd aan Chrome op iOS?
* Raven doet zoeken....
iOS 16 met Firefox inlog steeds kwijt op Tweakers , dat was iOS en Firefox specifiek zie ik nu.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennie-M
crisp schreef op dinsdag 9 april 2024 @ 21:54:
@Hennie-M Ik zie dat je huidige sessie wel op IP is gelocked. Is dat bewust? En weet je zeker dat je met dat device altijd hetzelfde IP hebt?
Ik ben mij er niet van bewust dat ik een sessie aan een ip heb gelocked? Is dat een setting bij het inloggen die ik nog niet gezien heb? Toevallig gisterenavond wel alles opnieuw aangemeld vanuit huis, dus alle logins zullen hetzelfde ip adres hebben.

Ik werk vandaag vanuit huis, heb wel een sessie gestart op een terminal server, dat is een ander ip adres.
Mijn laptop verplaatst zich regelmatig dus dat zou altijd een ander ip moeten zijn. Ik heb geen VPN in gebruik maar er worden wel vaker gekke bedrijfspolicies naar mijn laptop gestuurd dus zou ook niet staan te kijken als daar iets mee aan de hand is.

Ik kijk het nog even aan, laat morgen weten of er verbetering is na het bewust uitloggen van alle sessies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Hennie-M schreef op woensdag 10 april 2024 @ 09:56:
[...]

Ik ben mij er niet van bewust dat ik een sessie aan een ip heb gelocked? Is dat een setting bij het inloggen die ik nog niet gezien heb? Toevallig gisterenavond wel alles opnieuw aangemeld vanuit huis, dus alle logins zullen hetzelfde ip adres hebben.
Check de volgende keer dat je inlogt dan even de opties ("Inlogopties" openklappen). Sommige browsers willen dit nog wel eens onthouden als je het eerder had aangepast.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hennie-M
crisp schreef op woensdag 10 april 2024 @ 10:27:
[...]

Check de volgende keer dat je inlogt dan even de opties ("Inlogopties" openklappen). Sommige browsers willen dit nog wel eens onthouden als je het eerder had aangepast.
Ik heb dat inklap/uitklap stukje nog nooit gezien.. Bedankt! Ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wildy
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Vanmorgen weer afgemeld en nu even goed opgelet bij inloggen en mij was dat inklap/uitklap stukje ook niet opgevallen, daar stond bij mij dat de sessie aan mijn ip adres gelocked moest worden, wat IPv6 is en dus nogal vaak veranderd.
Ook stond aan dat alle andere sessies uitgelogd moesten worden.

Hierbij is mijn issue dus opgelost!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hennie-M
Ik heb het probleem ook niet meer.
dus wat mij betreft kan dit ook afgerond worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12:52

DaFeliX

Tnet Devver
Bedankt voor de terugkoppeling, ik sluit dan dit topic. Mocht je alsnog problemen ervaren, open dan gerust een nieuw topic.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.