Ik heb hulp nodig bij het samenstellen van mijn toekomstige SFF desktop. Mijn laatste build dateert van 2006, dus ik moest wat opzoekwerk verrichten om het lijstje hieronder samen te stellen 
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk dagelijks gebruik, werk, films, gamen op MSI MEG 342C QD-OLED. Ik wil in de toekomst de mogelijkheid hebben om te spelen met AI LLMs (vandaar de voorkeur voor nvidia gpu).
Games a la genre: Rainbow Six, CS2, Civilization, eventueel VR in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
"Value for money", het moet niet te goedkoop zijn, ik zou er liefst enkele jaren voort mee willen. Een euro meer of minder maakt niet zoveel uit aangezien ik het kan inbrengen in mijn vennootschap. Maar 10-20% meer FPS vind ik dan weer een overkill voor de prijs van sommige GPUs/CPUs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn nieuw scherm - MSI MEG 342C QD-OLED
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur voor Fractal Terra, ik wil het dat makkelijker overdraagbaar is van mijn thuiskantoor naar de living en dat het iets wat een uitstraling heeft.
Voorkeur voor nvidia gezien de AI LLM mogelijkheden.
Geluidsproductie is ook niet onbelangrijk, ik had daarom PSUs uitgefilterd die daarin slechte reviews hadden.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritische kijk op mijn build + hulp bij vragen hieronder
Vragen
1. Welke GPU zou ik best kiezen? Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER X3 OC of ASUS ProArt GeForce RTX 4070 SUPER OC Edition 12GB GDDR6X.
Inno3D gezien de kleinere form factor of zijn er nog andere factoren? INNO3D - 297x126x42; vs PROART - 300x120x50
2. PSU: Gezien het feit dat Corsair sf750 moeilijk beschikbaar is twijfel ik nog tussen ASUS ROG LOKI SFX-L 750W en Phanteks Revolt SFX 850. De voorkeur gaat voorlopig naar Phanteks gezien de kleinere form factor. Of zou ik toch liever wachten op SF750?
3. CPU: ik heb voorlopig gekozen voor AMD 7600 (vs 7600x of 7700x), gezien de lagere warmteproductie en niet zo'n significante performance gain bij gaming. Of toch voor een betere CPU gaan gezien mijn use cases?
4. Nog andere, aan te raden componenten? Bv. fan duct?
alvast bedankt voor jullie reacties!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk dagelijks gebruik, werk, films, gamen op MSI MEG 342C QD-OLED. Ik wil in de toekomst de mogelijkheid hebben om te spelen met AI LLMs (vandaar de voorkeur voor nvidia gpu).
Games a la genre: Rainbow Six, CS2, Civilization, eventueel VR in de toekomst.
Wat mag het systeem gaan kosten?
"Value for money", het moet niet te goedkoop zijn, ik zou er liefst enkele jaren voort mee willen. Een euro meer of minder maakt niet zoveel uit aangezien ik het kan inbrengen in mijn vennootschap. Maar 10-20% meer FPS vind ik dan weer een overkill voor de prijs van sommige GPUs/CPUs.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Mijn nieuw scherm - MSI MEG 342C QD-OLED
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Voorkeur voor Fractal Terra, ik wil het dat makkelijker overdraagbaar is van mijn thuiskantoor naar de living en dat het iets wat een uitstraling heeft.
Voorkeur voor nvidia gezien de AI LLM mogelijkheden.
Geluidsproductie is ook niet onbelangrijk, ik had daarom PSUs uitgefilterd die daarin slechte reviews hadden.
Ga je overklokken?
Neen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Kritische kijk op mijn build + hulp bij vragen hieronder
Vragen
1. Welke GPU zou ik best kiezen? Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER X3 OC of ASUS ProArt GeForce RTX 4070 SUPER OC Edition 12GB GDDR6X.
Inno3D gezien de kleinere form factor of zijn er nog andere factoren? INNO3D - 297x126x42; vs PROART - 300x120x50
2. PSU: Gezien het feit dat Corsair sf750 moeilijk beschikbaar is twijfel ik nog tussen ASUS ROG LOKI SFX-L 750W en Phanteks Revolt SFX 850. De voorkeur gaat voorlopig naar Phanteks gezien de kleinere form factor. Of zou ik toch liever wachten op SF750?
3. CPU: ik heb voorlopig gekozen voor AMD 7600 (vs 7600x of 7700x), gezien de lagere warmteproductie en niet zo'n significante performance gain bij gaming. Of toch voor een betere CPU gaan gezien mijn use cases?
4. Nog andere, aan te raden componenten? Bv. fan duct?
alvast bedankt voor jullie reacties!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 199,- | € 199,- |
1 | Moederborden | ASRock B650I Lightning WiFi | € 209,- | € 209,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 SUPER X3 OC | € 669,- | € 669,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design Terra Grafiet | € 179,- | € 179,- |
1 | Casemodding | Noctua NA-FG1 120mm fan grills, 2 stuks | € 14,90 | € 14,90 |
1 | Processorkoeling | DeepCool AN600 | € 49,99 | € 49,99 |
1 | Ventilators | Noctua NF-A12x15-PWM, 120mm | € 21,- | € 21,- |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 116,90 | € 116,90 |
1 | Voedingen | Phanteks Revolt SFX 850 | € 208,89 | € 208,89 |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
Totaal | € 1.777,58 |