Externe CarPlay / Android Auto Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 14:25

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
Al enkele jaren speel ik met het idee om mijn "oude auto" op een manier te voorzien van "Apple CarPlay". Een aantal jaar geleden staakte ik deze zoektocht uiteindelijk omdat een 'Double DIN' oplossing in mijn auto geen oplossing was en ik het helemaal niet zag zitten om m'n volledige console te laten verbouwen. Daarbij vond ik een begin prijs van ca. €400,- eigenlijk wel te hoog voor iets dat ik eigenlijk niet echt nodig had.

De TikTok algoritmes doorzagen dat ik eigenlijk nog altijd iets van CarPlay in m'n auto wilde, en zo wordt ik momenteel bestookt door video's van o.a. @CarPlayNederlandd en @By-Lisa. Tegenwoordig is er klaarblijkelijk een after market externe optie om op een soort van "TomTom" manier een scherm middels een zuignap te bevestigen. Het lijkt hier echter te gaan om een Dropshipping achtig product wss afkomstig van Ali Express of een van de andere Chinese resellers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NhCGFYS64TdCWknu8wGsjW9wiSI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/iAoa8vdNugEz1wdpjDCf9fW4.jpg?f=user_large

Grofweg zie ik zo gauw 2 opties, de normale vanaf ca. €80,- en de "Pro" / "Premium" (10.26" Widescreen) variant vanaf ca. €100,- (deze lijkt van Carpuride (W103), maar geen idee of zij dan weer een soort Whitelabel Constructie bedacht hebben). Echte reviews zijn er niet te vinden aangezien al dat soort accounts een connectie lijken te hebben met de betreffende webshops.

Vaak is het out of the box al mogelijk het geluid via AUX, BlueTooth en FM naar je Autoradio te streamen en beschikken ze (voor een meerprijs) ook over een Achteruitrij Camera. Deze te brede featureset stemt me toch weer enigszins sceptisch.

Is er iemand met ervaring met een van deze producten?
- Gaat het echt om slechts 2 producten, of zit er een wezelijk verschil qua Soepelheid van de UX, Firmware Upgrades en ondersteuning bijv. bij de verschillende aanbieders / "merken"?
- Betreft het echt "Native" Apple CarPlay (/ Android Auto) ondersteuning, of is er bijv. een soort 3th party "CarPlay App" bij betrokken waardoor alles net niet lekker werkt.

Ik ben zelf enkel en alleen van plan om het te gebruiken voor de "Apple" CarPlay functionaliteit, Dashcam en andere zaken heb ik (denk ik) niet nodig. Maar iets van een garantie dat het met de komende updates van Apple werkt is wel fijn. Zonde als het gelijk bij de volgende major release niet meer werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door JunkieXP op 08-04-2024 14:31 ]

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06-05 13:05
Ik heb 2 van die units bij Ali gekocht: 1 losse en 1 inbouw.
De losse draaide linux (geen idee welke) en de ingebouwde Android.

Die losstaande(linux) had minder goede hardware dan de ingebouwde(android) maar was wel een stuk stabieler. Het was prima bruikbaar maar niet altijd even vloeiend. Mijn auto verbond ik dan via bluetooth met die unit. Bediening via het stuur werkte niet bij mij.

De ingebouwde android unit is echt een drama. Carplay gaat via ZLINK en dat is altijd maar gokken of het werkt. Soms verbindt hij niet, soms wel maar dan stottert alles (inclusief geluid), soms loopt hij helemaal vast en soms werkt het perfect.
Voordeel is wel dat stuurbediening werkt omdat hij als radio vervanger ingebouwd is. Je levert wel enorm in op geluidskwaliteit met zo'n Ali ding; hier heb ik een losse versterker voor gekocht.

Als ik weer 1 zou kopen had ik een losse gekocht die op linux draait en snellere hardware/beter scherm heeft.
Wil je toch inbouwen? Dan zou ik kijken of je een 2DIN radio van een goed merk kan kopen met Carplay ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Getest
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:15
Met oog op de zomervakantie ben ik ook wel benieuwd naar de ervaringen van externe Apple CarPlay schermen. Op Amazon zijn er een hoop te vinden, vrijwel allemaal van Chinese afkom. Ik heb nog niet echt serieuze reviews gevonden en tot nu toe ook op Tweakers weinig over te vinden. Zijn er mensen met ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 21:23
Ben ook wel benieuwd. Apart dat het hier niet echt van de grond wil komen. Ik heb hier nu ook een viertal te liggen om even uit te proberen maar het valt me op dat ze allemaal wel verschillen. Vooral de UI is overal anders. Veelal zijn ze te groot dus ik wil binnenkort ook nog even een 7" proberen want volgens mij is dat groot zat.
Hopelijk komt dit topic snel op gang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrunner
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-05 23:28
Zelfde verhaal hier. Wij hebben een (relatief) oud autootje die we willen upgraden en overwegen ook een dergelijk oplossing. Zal sowieso even updaten hier als we iets hebben gefixed, denk met een week ofzo.

Ik kan me overigens voorstellen dat het voor Android soepeler werkt dan Apple. Iemand ervaring met het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-05 21:23
devrunner schreef op zaterdag 23 november 2024 @ 10:17:
Zelfde verhaal hier. Wij hebben een (relatief) oud autootje die we willen upgraden en overwegen ook een dergelijk oplossing. Zal sowieso even updaten hier als we iets hebben gefixed, denk met een week ofzo.

Ik kan me overigens voorstellen dat het voor Android soepeler werkt dan Apple. Iemand ervaring met het verschil?
Ik heb inmiddels deze (helaas niet meer leverbaar zag ik). En hij bevalt me wel goed. Moet wel zeggen dat de snelheid van je telefoon ook wel van invloed is. Het belangrijkste vond ik dat ik de achteruitrijcamera makkelijk kon aansluiten. En ik heb het gevoel dat de modellen met een dashcam er op ook een makkelijke plug en play achteruitrijcamera hebben. Bovendien heb ik hem altijd aan en dus niet aangesloten op het achterlicht.

Het soepeler werken dan apple kan ik niet zeggen, geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrunner
Wij hebben net deze besteld:

https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Over twee weken hebben we de auto ook. Ben benieuwd. Hebben zowel Android als Apple trouwens, dus dan zien we wel of t verschil maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

devrunner schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:45:
Wij hebben net deze besteld:

https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Over twee weken hebben we de auto ook. Ben benieuwd. Hebben zowel Android als Apple trouwens, dus dan zien we wel of t verschil maakt.
Oef, dit soort units staan op AliExpress voor ongeveer 1/3e van de prijs

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:04
-tom-562 schreef op zondag 24 november 2024 @ 22:54:
[...]

Oef, dit soort units staan op AliExpress voor ongeveer 1/3e van de prijs
En de reviews van de verkoper zijn ook niet top

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrunner
Klopt, hebben we ook over gedacht, maar toch bewust hiervoor gekozen. Onze hoop is dat deze net ff wat betere kwaliteit is. Iets minder lagged en iets robuuster aanvoelt.

Koffiedik kijken natuurlijk een voor t zelfde geld maakt het geen bal uit, maar we zullen zien.

Dit model specifiek overigens vanwege de afmetingen (wilden em niet te hoog) en de rear cam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mapuck
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 00:52
https://nl.shein.com/7-In...-45043539.html?mallCode=1

Deze hebben wij besteld en ik ben verrast hoe goed hij werkt. 10 inch vonden wij te groot,
Eenmaal verbonden pakt hij de telefoon nu automatisch, iedere keer wanneer je de auto start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devrunner
Ook nog even mijn ervaring van deze: https://www.amazon.nl/dp/...8126711_487805961_TE_item

Bevalt erg goed, zowel Android Auto als CarPlay werken lekker en snel zonder lag oid.
Dashcam is wmb een leuke gimmick, maar doen er niet zoveel mee. Is wel prima kwaliteit en komt snel tevoorschijn.
Achteruitrijcamera heb ik er nog niet opgezet maar ik verwacht eigenlijk dat het daar hetzelfde is.

We hebben trouwens bewust dit model omdat ie niet zo hoog is en je dan nog wat meer kunt zien van de weg.

Al met al erg tevreden mee. Of het het waard is ivm de goedkopere modellen weet ik niet. :)

[ Voor 10% gewijzigd door devrunner op 13-12-2024 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Ik heb een vergelijkbare voor 33 euro op Aliexpress gekocht :X Werkt overigens super

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Ik heb sinds een half jaartje onderstaande unit draaien (toen €52 voor betaald) bij gebrek aan bluetooth en AUX ingang. Werkt perfect via de FM Transmitter waarbij het geluid echt niet tegenvalt. Zelfs bellen kan. Dat werkt wel echt minder, omdat de microfoon van het apparaat slecht geluid oppikt (en ik dus moet schreeuwen bijna ;)) Verder doet hij precies wat hij moet doen, draadloos verbinden, prima audio uitsturen en stabiel zijn!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GfdaHO1h_P-Jf6UySgef-tk5B0M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yxJKDadoECUo9emr00y7vs5.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1