Ik heb een Itho Demandflow met een plenum, kleppen en sensoren. Ik heb de Demandflow kunnen repareren door er nieuwe condensatoren en trafo op te zetten maar hoe lang het ding het vol houdt is maar de vraag. Bovendien kost alleen de unit al meer dan 1000 euro. Ik zit te denken om zelf iets te bouwen. Heeft iemand informatie over hoe de kleppen te besturen? De kleppen zijn van het type DF-K en worden met een RJ11 connector verbonden met de Demandflow unit.
Heb je hier iets aan? Itho Daalderop - open source wifi control add-on module
Of omzeil je daarmee niet het onderdeel waar jij je zorgen over maakt?
Of omzeil je daarmee niet het onderdeel waar jij je zorgen over maakt?
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Bedankt voor je reactie. Ik gebruik deze add-on module maar ik kan alleen de Demandflow unit uitlezen en dit werkt goed. Het is ook goed te gebruiken om te begrijpen hoe de Demandflow unit het systeem (dus ook de kleppen) regelt. De module regelt echter niet de kleppen, dat doet de Demanflow unit. Als ik zelf iets moet maken dan moet ik hoe de interface (welke spanning op welk draadje) naar de kleppen is. Itho publiceert hiervover niets vandaar mijn vraag. Alternatief is meten maar als iemand dit al eens uitgezocht dan is dat iets makkelijker
OK, na lang zoeken niets gevonden hoe de itho kleppen werken. Ik heb 1 van de kleppen er af gehaald en wat metingen gedaan aan de stekker van de klep. In eerste instantie dacht ik dat het een spoel was die bedient kon worden door er spanning op te zetten. Dat werkte niet. De klep verder opengemaakt en het blijkt een stappen motor te zijn. Ik heb vervolgens met een ESP32, een drietal 74HC595 IC's en een hoop spulletjes van Ali een test opstelling gemaakt. Schema en ESP32 sketch zitten er bij. Dit alles is te vinden in mijn github repo: https://github.com/PeterLourens/demandflow/tree/main
Uiteindelijk zal ik een compleet systeem maken voor 12 kleppen, net als mijn huidig systeem.
Uiteindelijk zal ik een compleet systeem maken voor 12 kleppen, net als mijn huidig systeem.