advies aanschaf,aanleg zonnepanelen op schuurtje
Wil graag beginnen met zonnepanelen op dak van schuur. In de toekomst wordt de schuur uitgebreid en wil daar ook graag panelen op. mogelijk later ook op het huis zonnepanelen
Mijn plan tot zover
2 zonnepanelen landscape richting oost west op schuur met micro omvormers.
Panelen , twijfel tussen Denim 480 wp n-type 1909 mm x 1134 mm of Jinko 440 tiger n-type 1762x1134.
Micro omvormer waarschijnlijk enphase, type?
zag ook omvormers die per 2 panelen gingen, misschien is dat wat?
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GrDDmsG28vaMSyrFmorAwrQ1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/5vhPKIBSv5pHcsqtmm1mGOLe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8i2bbClSQqvVxQqbOOSLDrgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZlS48D2lracwIKgjQZ16p6vU.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Wat denken jullie van bovenstaande?
hebben jullie nog advies kwa hoe te leggen, portrait of landscape, orientatie, aantal panelen? micro omvormer ? welk montage materiaal? heb een voorkeur voor oostwest icm dynamisch contract. schuur loopt enigszins af.
Beschikbare ruimte
dak van schuur is 1,96m x 2,5m , deel schuur later aan te bouwen is 2,1m x 2,55m
dak loopt af, zie foto. Huizen bestaan uit twee woonlagen. Tuin is op oosten gericht, met klein tikje richting zuid.
Schaduw
behalve van huis van buren aan overkant en eigen huis, geen. in toekomst mogelijk van kleine boom.
Jaarverbruik
1100kwh, verwarm woning en water op gas , woningcorporatie is dit jaar woning klaar maken of aansluiten om te verwarmen met duurzame energie bronnen. dus mogelijk veranderd dit. krijg nog geen duidelijkheid verder van hun.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A , slimme meter
Budget en doel
EUR 500 , Doel is om eigen verbuik omlaag te brengen om zo icm met overstappen naar dynamisch of vast energie contract, mijn financiele lasten aan energie omlaag te brengen.
Ervaring op doen met zonnepanelen.
Wie gaat het uitvoeren
zelf met hulp,advies van vrienden met enige ervaring.
Bijhouden van de data
belangrijk
Reeds verkregen offertes
geen
Regio
Haarlem, Noord-Holland
Update;
Bedankt voor alle reacties tot zover!
Op dit moment zou ik elke maand 60 euri kunnen besparen als ik mn energie contract ergens anders afsluit.
Er wordt me dan alleen een boete opgelegd ivm opzeggen van paar honderd euro.
Nu is mn verbruik al wat omlaag en wil zonnepanelen dus gebruiken om de boete nog meer te verlagen. Dat zou voor nu al top zijn. Een simpele manier om 2 panelen op het schuurtje te knallen binnen korte tijd wordt the way to go.
Er is geen stroom buiten.
Twijfel om voor een plug en play setje te gaan met stekker stopcontact of zelf zoiets samen te stellen.
Montage op het dak of oostwest landscape met goedkope of tweedehands montage dingen.
Of iets simpels voor plat op het dak monteren , evt aan oostkant kant iets hoger om ze op 0 graden te krijgen.
Wil graag beginnen met zonnepanelen op dak van schuur. In de toekomst wordt de schuur uitgebreid en wil daar ook graag panelen op. mogelijk later ook op het huis zonnepanelen
Mijn plan tot zover
2 zonnepanelen landscape richting oost west op schuur met micro omvormers.
Panelen , twijfel tussen Denim 480 wp n-type 1909 mm x 1134 mm of Jinko 440 tiger n-type 1762x1134.
Micro omvormer waarschijnlijk enphase, type?
zag ook omvormers die per 2 panelen gingen, misschien is dat wat?
Foto's
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/GrDDmsG28vaMSyrFmorAwrQ1.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/5vhPKIBSv5pHcsqtmm1mGOLe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/8i2bbClSQqvVxQqbOOSLDrgd.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ZlS48D2lracwIKgjQZ16p6vU.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn vraag
Wat denken jullie van bovenstaande?
hebben jullie nog advies kwa hoe te leggen, portrait of landscape, orientatie, aantal panelen? micro omvormer ? welk montage materiaal? heb een voorkeur voor oostwest icm dynamisch contract. schuur loopt enigszins af.
Beschikbare ruimte
dak van schuur is 1,96m x 2,5m , deel schuur later aan te bouwen is 2,1m x 2,55m
dak loopt af, zie foto. Huizen bestaan uit twee woonlagen. Tuin is op oosten gericht, met klein tikje richting zuid.
Schaduw
behalve van huis van buren aan overkant en eigen huis, geen. in toekomst mogelijk van kleine boom.
Jaarverbruik
1100kwh, verwarm woning en water op gas , woningcorporatie is dit jaar woning klaar maken of aansluiten om te verwarmen met duurzame energie bronnen. dus mogelijk veranderd dit. krijg nog geen duidelijkheid verder van hun.
Huidige elektriciteitsaansluiting
3x25A , slimme meter
Budget en doel
EUR 500 , Doel is om eigen verbuik omlaag te brengen om zo icm met overstappen naar dynamisch of vast energie contract, mijn financiele lasten aan energie omlaag te brengen.
Ervaring op doen met zonnepanelen.
Wie gaat het uitvoeren
zelf met hulp,advies van vrienden met enige ervaring.
Bijhouden van de data
belangrijk
Reeds verkregen offertes
geen
Regio
Haarlem, Noord-Holland
Update;
Bedankt voor alle reacties tot zover!
Op dit moment zou ik elke maand 60 euri kunnen besparen als ik mn energie contract ergens anders afsluit.
Er wordt me dan alleen een boete opgelegd ivm opzeggen van paar honderd euro.
Nu is mn verbruik al wat omlaag en wil zonnepanelen dus gebruiken om de boete nog meer te verlagen. Dat zou voor nu al top zijn. Een simpele manier om 2 panelen op het schuurtje te knallen binnen korte tijd wordt the way to go.
Er is geen stroom buiten.
Twijfel om voor een plug en play setje te gaan met stekker stopcontact of zelf zoiets samen te stellen.
Montage op het dak of oostwest landscape met goedkope of tweedehands montage dingen.
Of iets simpels voor plat op het dak monteren , evt aan oostkant kant iets hoger om ze op 0 graden te krijgen.
[ Voor 10% gewijzigd door Wijnandvo op 09-04-2024 14:25 ]