Opgelicht door gebruiker Gerarddejong

Pagina: 1
Acties:
  • 2.118 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techtrade Dordt
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 17-05 16:47
Goedemorgen,

Vorige week was ik op vraag en aanbod tot een overeenkomst gekomen met gebruiker Gerarddejong abn amro iban gelinkte naam *knip*om zijn videokaart over te nemen, een msi rtx 4080, voor het bedrag van 860 euro. Gezien hij al sinds 2019 geregistreerd was en 5 sterren had voor een recente deal dacht ik dat hij betrouwbaar zou zijn. Helaas heeft hij, inmiddels meer dan een week na het overmaken, bewezen dat zeker niet te zijn.

Na het overmaken kwam opeens een smoes dat het verzenden langer zou gaan duren. Ik heb hier in eerste instantie op toegezegd omdat hij aangaf dat zijn moeder opeens in het ziekenhuis lag. Echter 3 dagen later was er nog niks verzonden en had ik niks meer van hem vernomen. Wederom heb ik hem bericht en kreeg ik als antwoord dat het nog een dag of 2 zou duren. Dit heeft zich nog een keer herhaald tot voor mij op donderdagavond de maat vol was en hem vriendelijk heb verzocht het geld terug over te maken. Hier heeft hij niet meer op gereageerd en nu staat onderaan in onze chat dat zijn account deactief is.

Het lijkt nu dus zeker dat hij een oplichter is en er gewoon vandoor met mijn geld met voorbedachte raden en zonder intentie ook maar ooit iets te versturen.

Ik ga uiteraard aangifte doen maar wil dit ook met jullie delen zodat jullie deze persoon mogelijk permanent van jullie site kunnen verbannen zodat hij niet nog meer slachtoffers maakt.

Voor zover ik weet kunnen jullie prive chats inzien dus ik verwijs ook naar mijn prive chat met hem. Ik kan jullie het betaalbewijs aanleveren indien gewenst.

Ik hoop dat jullie misschien nog iets kunnen betekenen al begrijp ik dat de enige weg verder waarschijnlijk aangifte is?

Excuses voor de lange lap tekst en bedankt voor het lezen.

[ Voor 1% gewijzigd door Microkid op 09-04-2024 13:50 ]

Beste antwoord (via Techtrade Dordt op 09-04-2024 14:09)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het betreft hier inderdaad een oplichter. Aangifte doen is wat we dus adviseren.
Een extra mailtje is niet nodig, we hebben alle informatie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 08:46

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Schop een modje > Vraag & Aanbod feedback

Heb je How to - Help! Ik ben opgelicht!! gelezen?

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 06-04-2024 12:17 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Geen idee wanneer die aanvulling geplaatst is, maar blijkbaar is die eerste 5-sterren ook benadeeld:
Blijk achter af airpods pro 1e generatie te hebben ontvangen voor de prijs van tweede generatie. Wmb dus alles nu 1 ster.
En inderdaad, absoluut niet om te victom shamen, want je bent opgelicht en dat verdient niemand maar wees alsjeblieft meer voorzichtig. Voor zo'n bedrag ga je beter gewoon even langs en zie je hem in actie voordat je geld afgeeft. Tenzij je het geld gewoon kunt missen, natuurlijk. :P

[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 06-04-2024 12:23 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techtrade Dordt
Ik heb met de andere 5 sterren reviewer contact opgenomen nadat mij duidelijk werd dat het waarschijnlijk niet klopte. Hij heeft toen zijn product gecontroleerd en is er toen achter gekomen dat hij een inferieur product heeft ontvangen dan waarvoor hij betaald had.

Die aanvulling is dus pas vandaag geplaatst.

Verder begrijp ik dat ik te goedgelovig ben geweest. Echter is er wel nog een hoop communicatie geweest en heeft de persoon in kwestie ook nog foto's gestuurd op aanvraag en deze waren allen origineel of in ieder geval niet op Google terug te vinden.

Ik vind mijzelf niet zielig en zoek ook niet naar medelijden. Het is weer een wijze les met wat voor soort mensen we helaas ook leven. Er is inmiddels aangifte gedaan en zijn bank is ook op de hoogte en een onderzoek gestart. Goede kans dat dit voor hem nog een staartje gaat krijgen dus. Ik wilde dit vooral posten om jullie op de hoogte te brengen van deze gebruiker in de hoop dat hij niet op dit account danwel een ander op zijn IP verder kan gaan met deze praktijken.

Verder wil ik jullie graag bedanken voor jullie tijd en reactie.

@RobIII Moet ik nu alsnog een mail sturen naar de V&A redactie of is dat nu dubbelop gezien ik dit hier ook al heb gepost? Wil jullie geen extra werk opleveren.

[ Voor 6% gewijzigd door Techtrade Dordt op 06-04-2024 12:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:20

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

@pennywiser @5pë©ïàál_Tèkén @Epiphany Gelieve niet te reageren in V&A topics wanneer je zelf geen deel bent van het besproken issue.

@Microkid Wil jij hier verder naar kijken?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:21

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Het betreft hier inderdaad een oplichter. Aangifte doen is wat we dus adviseren.
Een extra mailtje is niet nodig, we hebben alle informatie.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Techtrade Dordt
Dank jullie voor het assisteren @Bor en @Microkid.

Dat is inmiddels gebeurd.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.