Toon posts:

Wat voor Set voor fl 2500 - 4500?

Pagina: 1
Acties:
  • 327 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zie ond.

Het wordt een set voor m'n ouders, dus het liefst alles in één.

vermogen: min 60 watt rms

Er moet een cdspeler, versterker, tuner en boxen bijzitten.
En het liefst ook nog een cassette-deck :( ;)

Dat was et zo'n beetje.

greetz,

dii

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 14:29 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Want ?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

bedoel je met alles in 1 dat het een geheel moet zijn, of gewoon dat de set moet bestaan uit alles van dezelfde merk/serie ?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
60 watt rms omdat het anders niet hard genoeg gaat in de woonkamer ;)

en het moet idd een alles in één set worden, boxen mogen eventueel wel los, maar dan moeten ze wel klein blijven.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Hoe bedoel je een alles in één set?
Ik zou zeker gaan voor losse componenten en de speakers al helemaal apart. Maargoed, met 2500 - 4500 kom je al een flink eind.
Moet het trouwens stereo worden of 5.1/6.1?
Hoe zit het met de speakers? Je gaf al aan kleine speakers, maar is hoogte een probleem? Moeten ze klein ogen of zit je vast aan een bepaalde maximale hoogte?

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Kijk eens bij Marantz voor Style Systems. Hier kan je er meer van vinden.

Kijk ook eens bij NAD voor de L40. Hier kan je van deze merk er wat over vinden.

Dit is wat ik kon vinden op het internet.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:57

Opa

Nu Multifocaal!

1 ding: vergeet die 60 Watt maar ff. Toevallig hebben de onderstaande modellen allebei precies 60 Watt maar daar moet je je niet op blindstaren.

Dit is ff bij elkaar gesprokkeld bij Richersounds.nl...

Versterker: Yamaha AX396 f 469
CD speler: Yamaha CDX396: f 389
Tuner: Yamaha TX492: f 369
Cassettedeck: Yamaha KX393: f 339
speakers: Yamaha NS200 f 879
platenspeler: Bush MTT1: f 129 (niet lachen, is prima apparaatje)

Grand total: f 2574 Plus nog f 100 aan speakerkabel. Ixos 607 low profile is plat en plakbaar, f 8 per meter bij Staffhorst.
En dit zijn dus allemaal beter dan gemiddelde componenten.

Gaan we naar de bovengrens:

Versterker: Sony TA FB940 f 979
CD-speler: Sony CDP XB930 f 679
Tuner: Sony ST SB920 f 549
cassettedeck: Yamaha KX393: f 339
Speakers: Mission 773E f 1499
Platenspeler: Bush MTT1: f 129

En dattis 4174 Heel wel geïnvesteerde piekjens. (4500 inclusief speakerkabel).

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op zondag 09 september 2001 16:37 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
60 watt rms omdat het anders niet hard genoeg gaat in de woonkamer ;)
Geloof me, als je echt 30 watt voluit hoort, ben je doof binnen een minuut...

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op zondag 09 september 2001 14:29 schreef debiel-in-inrichting het volgende:
Zie ond.

Het wordt een set voor m'n ouders, dus het liefst alles in één.

Er moet een cdspeler, versterker, tuner en boxen bijzitten.
En het liefst ook nog een cassette-deck :( ;)

Dat was et zo'n beetje.

greetz,

dii
Dit soort vragen stellen heeft geen zin. Mensen posten wat ze zelf hebben. Als je dat wil weten, kan je beter gaan zoeken naar topics waarin mensen hun hifi posten.

Beter kan je gaan luisteren en kijken in een winkel.

jij moet het kopen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Oke, allereerst, het is voor je ouders. Dat betekent, zover ik weet uit eigen ervaring, dat er geen flipperkast moet komen te staan. En ook geen 3-weg vloerstaanders. Maar iets stijlvollers, iets dat er goed uitziet en goed klinkt.

Om met alle eerlijkheid te zeggen, ik weet niet hoe de volgende set klinkt. Ik heb het gewoon nog nooit gehoord. De receiver niet, de cd speler niet en de tapedeck al helemaal niet. Ik heb de set zelf niet, ook niet iets anders van H/K. Wel heb ik de grotere broer van de avr3000 gehoord, de avr7000. Echter was dat maar voor eventjes en dat noem ik geen luisteren. Maar aan een andere eis voldoet het mijn inziens in ieder geval wel, en dat is dat de boel er stijlvol uitziet. Daarbij komt ook nog eens dat ik er niet van uit ga dat deze set opeens slecht klinkt, harman/kardon kennende klinkt het gewoon goed. Dat is echter een subjectief gegeven dus je ouder zullen toch echt eerst zelf moeten gaan luisteren. Wie weet vinden ze het zes keer niks, dergelijke kansen zijn altijd aanwezig.

Maargoed, ik zeg dus niet dat de volgende opstelling de beste is, of 'vet' klinkt met een 'strakke bass'. Wat ik wel zeg is dat ik denk dat je ouders 'm wel mooi vinden. Bovendien is het bij vrouwen vaker zo dat wanneer het er goed uitziet het al best is. Ook dit zeg ik uit ervaring.

Harman/Kardon AVR 3000 (receiver) - fl.1199,-
specs
"Waarom een 5.1 receiver?" Nou, omdat je dan later kunt uitbreiden bijv. in het geval van de aanschaf van een DVD speler. "Is stereo niet beter dan?" Jawel, maar dat voordeel moet je afwegen tegen de optie om later te kunnen uitbreiden. Persoonlijk is mijn keuze dan snel gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://international.harmankardon.com/images/product_large/AVR3000.jpg

Harman/Kardon HD750 (cd-speler) - 565,-
specs

Afbeeldingslocatie: http://international.harmankardon.com/images/product_large/HD750.jpg

Harman/Kardon TD-420 tapedeck - fl.298,-

geen pics.

Kom je totaal uit op fl.2062,-
Reken daar nog bij fl. 438,- voor luidsprekerkabels én interlinks (plus overige accesoires).
Totaal: fl.2500,-

Nu heb je nog ca 2000,- over voor de speakers. Welke speakers ik aanraad? Geen enkele. Die moeten je ouder zelf gaan luisteren. En neem er de tijd voor, beslis niet in één dag. Sla de winkels over die wasmachines verkopen en verwacht ook geen helder advies van de verkopers bij Correct en dat soort zaken.

Waar je het spul zou kunnen halen:
Radio Roelandschap
Stassen (veel speakers, op afspraak)

Mijn Home Cinema in aanbouw

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:30
Op zondag 09 september 2001 23:50 schreef victorvo het volgende:
Gaan we naar de bovengrens:

Versterker: Sony TA FB940 f 979
CD-speler: Sony CDP XB930 f 679
Tuner: Sony ST SB920 f 549
cassettedeck: Yamaha KX393: f 339
Speakers: Mission 773E f 1499
Platenspeler: Bush MTT1: f 129

En dattis 4174 Heel wel geïnvesteerde piekjens. (4500 inclusief speakerkabel).
Je kan ook de FB940 en SB920 samen vervangen voor een STR-DB930/940 receiver scheelt je 400 piekies ofzo, en heb je gelijk DTS etc., TV erop aansluiten en pa en ma zijn helemaal happy :)

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
HEhehehehe, een alles in 1 set voor F2500,- tot F4500,-?
Hehe, denk niet dat die gemaakt worden. De duurste alles in 1 set die ik ken kost F1999,-

He topicstarter, bedoel je echt alles in 1. Of alles zelfde merk. Ik bedoel, je ouders weten toch wel hoe ze 2 kabeltjes van de cd speler naar de versterker moeten laten lopen, en hoe ze speakertjes op je versterker plugt?

En die ene met zijn Yamaha, waarom alles Yamaha. Alsof Yamaha overal beste in is, pff.

Die "" Harman/Kardon HD750 (cd-speler) - 565,-" ziet er trouwens wel erg netjes uit ja. Hehe, een tapedeck: ) Nahja, kan het wel begrijpen hoor. Je ouders zullen nog wel een stel bandjes met de jaren 80 en 90 muziek hebben liggen :)

Wat die cd speler betreft, ik vind ze altijd eigenlijk wel prima klinken. Eentje van F400,- ofzo voldoet perfect aan de rest van het systeem wat je koopt lijkt me. Je kunt misschien hetzelfde type/merk nemen als de versterker, staat altijd wat netter. Maar ik zou zeker geen dure cd speler nemen, gewoon omdat het ZOVEEL beter niet klinkt. Die 200 piek extra kun je beter in je speakers steken, daar merk je gewoonweg veel meer van (algemeen gezien).

Ik post zo nog ff wat types, maar ik zou het geld ongeveer zo verdelen:

Versterker: F1000,-
CD speler: F400,-
Cassetedeck: F300,-
Tuner: F300,-
Speakers: F1500,- tot F2400,- (voor 2 stuks)
Kabels: F100,-

Zit je aan F3600,- tot F4500,-. Een mooie prijs voor een netjes systeem. Voor F1000,- heb je leuke speakers (voor F1200,- heb je heel leuke speakers, die Dynaudio Audience werd door JvS en Jag zeeer bewonderd).

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
Als je een alles in een set wilt moet je ff naar de Sony DVD/receiver/5.1 speakerset kijken. Die kost zo'n 1800. Als je toch voor betere gaat moet je het zelf samenstellen, je zult dan nl moeilijk een alles in een set vinden...

|Specs|

• Jag
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 10 september 2001 20:29 schreef Yokozuna het volgende:
HEhehehehe, een alles in 1 set voor F2500,- tot F4500,-?
Hehe, denk niet dat die gemaakt worden. De duurste alles in 1 set die ik ken kost F1999,-

He topicstarter, bedoel je echt alles in 1. Of alles zelfde merk. Ik bedoel, je ouders weten toch wel hoe ze 2 kabeltjes van de cd speler naar de versterker moeten laten lopen, en hoe ze speakertjes op je versterker plugt?

En die ene met zijn Yamaha, waarom alles Yamaha. Alsof Yamaha overal beste in is, pff.

Die "" Harman/Kardon HD750 (cd-speler) - 565,-" ziet er trouwens wel erg netjes uit ja. Hehe, een tapedeck: ) Nahja, kan het wel begrijpen hoor. Je ouders zullen nog wel een stel bandjes met de jaren 80 en 90 muziek hebben liggen :)

Wat die cd speler betreft, ik vind ze altijd eigenlijk wel prima klinken. Eentje van F400,- ofzo voldoet perfect aan de rest van het systeem wat je koopt lijkt me. Je kunt misschien hetzelfde type/merk nemen als de versterker, staat altijd wat netter. Maar ik zou zeker geen dure cd speler nemen, gewoon omdat het ZOVEEL beter niet klinkt. Die 200 piek extra kun je beter in je speakers steken, daar merk je gewoonweg veel meer van (algemeen gezien).

Ik post zo nog ff wat types, maar ik zou het geld ongeveer zo verdelen:

Zit je aan F3600,- tot F4500,-. Een mooie prijs voor een netjes systeem. Voor F1000,- heb je leuke speakers (voor F1200,- heb je heel leuke speakers, die Dynaudio Audience werd door JvS en Jag zeeer bewonderd).
Helemaal mee eens. Het is trouwens overdreven om te zeggen dat de Dynaudio heeel erg bewonderd werd door ons hoor, maar we vonden hem zeker wel mooi. En ik hou zeker wel van het Dynaudio geluid. De Dynaudio die ik en JvS samen beluisterd hebben is de Audience 122, een 2-weg vloerstaander:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/photo/aud/newaud/122.jpg

Ook een mooie, de Audience 52:

Afbeeldingslocatie: http://www.dynaudio.com/products/photo/aud/newaud/52.jpg

Maar Dynaudio is duur hoor. De 122 kost geloof ik zo'n 1200,- of 1500,- ps. En de 52 is ook iets van 800,- per stuk ofzo. En er zijn een hele hoop andere merken. Maar ik persoonlijk vind Dynaudio wel een van de mooie merken.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op maandag 10 september 2001 20:29 schreef Yokozuna het volgende:

<knip>

* Opa

Kijk, debieltje :P vroeg om "liefst alles in één". Dan dacht ik: Aha, hij wil alles met één afstandsbediening kunnen bedienen. Logisch, is ook handig. En toevallig zijn dit allemaal hoogst interessante componenten en 100 keer beter dan een midisetje. Alleen die spiekerts zijn te groot (zuilen)...
Het is idd zo dat een DTS receiver als de Sony STR..940 een aardige opstap is naar een evt surround systeem.

De verdeling van het budget die je hier geeft klinkt idd heel verstandig. Maar ook receiver voor 1300 ipv versterker + tuner kan dus.

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21:18

Metten

ik hou het graag simpel

Yokozuna: Er zijn wel degelijk duurdere alles-in-een systemen dan 2000 piek. Ik noem maar: Bang & Olufsen, Bose, maar bijvoorbeeld ook de 4500 POND kostende TAG McLaren Aphrodite.

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 11 september 2001 00:22 schreef Metten het volgende:
Yokozuna: Er zijn wel degelijk duurdere alles-in-een systemen dan 2000 piek. Ik noem maar: Bang & Olufsen, Bose, maar bijvoorbeeld ook de 4500 POND kostende TAG McLaren Aphrodite.
[Droom :z Modus]

"Mighty Aphrodite"

CD player with 24-bit/96kHz digital-to-analogue converter, RDS EON FM/AM tuner with 99 station presets, 50W per channel amplifier, TV and tape inputs, tape output, digital coaxial output, pre-amplifier output, headphone socket, TAGtronic Communication Bus, 16-bit Siemens 161RJ icro-controller, available in eight colours, measures: 500x122x327mm, weighs: 10.5kg

:9~ :9~ :9~
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/aphrodite.jpg

Voor die prijs krijg je wel de Caliope speakers er bij...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/TAGCALLI.jpg
Maar beter kan je voor £2995 de uitvoering zonder spiekerts kiezen en een paar leuke B&W CDM1NT er bij zetten... Hou je nog £500 in je zak ook...

[reality |:( Check]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:37

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op dinsdag 11 september 2001 00:55 schreef victorvo het volgende:

[reality |:( Check]
LOL :D

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Opa

Opa

Nu Multifocaal!

Op dinsdag 11 september 2001 01:02 schreef JvS het volgende:

[..]

LOL :D
Hmmm, I had a reality check, but it bounced... :P

Aanschouwt hier de Audio Note Ongaku. 27 hele Watts per kanaal, met 10 kilo aan zilverdraad er in verwerkt, een apparaat waarvoor sommigen in staat zouden zijn tot (lust)moord.

Kostie?

fluistermodus: hfl 200.000

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/ongaku.jpg

Het grootste nadeel (afgezien van de prijs) is dat hij genadeloos alle tekortkomingen van je CD's blootlegt.

Dus komt er een Wadia 860 CD speler voor 25.000:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/wadia.jpg

Een setje TAG McLaren F1 Avantgarde Speakers (f 50000)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/tagf1.jpg

En die kunnen natuurlijk niet met de eerste de beste kabels worden aangesloten: Ecosse Reference MA2 interconnect voor f 400 en Ecosse Reference MS 2.3 speakerkabel, f 80 per meter.

In de hoop uw avond niet al te zeer verziekt te hebben...
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/hypocrite.gifAfbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~heijx/hypocrite.gif

Verwijderd

Topicstarter
thanx, ik denk idd dat die harman/kardon spullen wel wat zijn, zal ff met m'n ouders gaan overleggen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Een vriend van mij heeft een Denon versterker + cd speler (weet zo geen typen) en 2 Quadral boxen gekocht...

Ik moet zeggen dat het erg goed klinkt, maar ik vind 4200,- toch wel wat veel daarvoor :)

Geef mij maar een Warsteiner.

Pagina: 1