PTT kastje verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVsun
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 04-05-2024
In onze nieuwe woning midden in de woonkamer hangt een klein wit ptt kastje met een blauwe kabel vanuit buiten, aan de andere kant van het kastje zit geen kabel (dus hij wordt nu niet gebruikt?)
Nu hangt deze echt op een rot plek, midden in de woonkamer en willen we deze graag weg hebben, kan dat zomaar?
Ik dacht hem bij de muur af te knippen en dan naar buiten te trekken, daar oprollen/neerleggen en zand erover?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cffXIbJvV4X3zRJE4W4TQD1EyNw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t5aflROxtV1IfhoG1btc9S0D.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via DVsun op 08-04-2024 16:16)

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

DukeBox schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:01:
i.p.v. afknippen gewoon de isra netjes loshalen, en buiten weer netjes vast maken. Inwikkelen in iets dat beschermt (en niet vergaat). Je kan het dan altijd weer terug brengen in de originele staat voor het geval dat.
Als er vocht in de kabel trekt heb je kans dat deze steeds verder wegrot van binnenuit dus dat wil je voorkomen.
Inderdaad dit, aanvullend hierop; Zorg er wel voor dat de individuele aders ook getaped worden. Ik weet niet hoe problematisch het is dat die dingen sluiting maken, maar ik kan mij voorstellen dat dat eventueel voor problemen in de wijkcentrale kan zorgen. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18-09 18:32
Is gewoon een telefoonlijn lijkt me. Je kunt deze dus idd oprollen en wegwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:00
De ISRA aansluiting van KPN.
Als er al glasvezel ligt zou ik daar niet teveel zorgen over hebben, en je geen plannen hebt om ADSL te nemen. Die KPN aansluiting gaat toch vervallen, tzt gaat alles over naar glas. Zal heus nog wel wat jaren duren voordat het zover is, maar als je toch overgaat naar glasvezel dan kun je de oude PSTN lijn gerust weghalen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 18:47
Formeel mag dat niet en moet het via https://www.mijnaansluiting.nl/

Het is allemaal van KPN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06:23

timovd

Voorsprong door techniek

Ramon 73 schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:29:
De ISRA aansluiting van KPN.
Als er al glasvezel ligt zou ik daar niet teveel zorgen over hebben, en je geen plannen hebt om ADSL te nemen. Die KPN aansluiting gaat toch vervallen, tzt gaat alles over naar glas. Zal heus nog wel wat jaren duren voordat het zover is, maar als je toch overgaat naar glasvezel dan kun je de oude PSTN lijn gerust weghalen.
Als je glas hebt liggen van KPN, kun je niet eens meer een nieuwe xDSL-verbinding aanvragen.

[ Voor 1% gewijzigd door timovd op 04-04-2024 08:39 . Reden: zie reactie hieronder ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-10 18:47
timovd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:35:
[...]

Als je glas hebt liggen, kun je niet eens meer een nieuwe xDSL-verbinding aanvragen.
Dat zal dan wel glas van KPN moeten zijn lijkt mij. Ik heb geen KPN glas en kan gewoon nog ADSL bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Kalentum schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:30:
Formeel mag dat niet en moet het via https://www.mijnaansluiting.nl/

Het is allemaal van KPN
Ik zou zeker geen geld uitgeven aan zo'n onnozel klusje. Tuurlijk wil KPN daar wel even voor vangen, zou ik ook wel willen. Maar dat gaan we dus niet doen. :) In onze vorige woning zat dat ding ook gruwelijk in de weg. En met zowel Ziggo als glasvezel in de meterkast is dat ding volledig overbodig geworden.

Ik heb hem gewoon geopend en de aangesloten aders losgetrokken aan de binnenkant. Daarna inderdaad het ISRA-punt in een plastic zakje gedaan, de kruipruimte ingegaan en de kabel teruggetrokken en die netjes verpakt in de kruipruimte laten liggen. Ga je nooit meer wat van horen hoor. KPN wil er zelf het liefst ook zo snel mogelijk vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:07

Aganim

I have a cunning plan..

Kalentum schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:38:
[...]

Dat zal dan wel glas van KPN moeten zijn lijkt mij. Ik heb geen KPN glas en kan gewoon nog ADSL bestellen.
VDSL2, ADSL gaat je via KPN echt niet lukken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:49
Ik heb met een coax kabel deze opgerold een inbouwdoos gedaan, stuckapje eroverheen en mee laten stuccen.
Heb opgeschreven waar hij zit dus kan er altijd bij, mochten ik of de volgende bewoners toch Ziggo willen.

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

DVsun schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:23:
Ik dacht hem bij de muur af te knippen en dan naar buiten te trekken, daar oprollen/neerleggen en zand erover?
i.p.v. afknippen gewoon de isra netjes loshalen, en buiten weer netjes vast maken. Inwikkelen in iets dat beschermt (en niet vergaat). Je kan het dan altijd weer terug brengen in de originele staat voor het geval dat.
Als er vocht in de kabel trekt heb je kans dat deze steeds verder wegrot van binnenuit dus dat wil je voorkomen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +5 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:52

D4NG3R

kiwi

:)

DukeBox schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:01:
Inderdaad dit, aanvullend hierop; Zorg er wel voor dat de individuele aders ook getaped worden. Ik weet niet hoe problematisch het is dat die dingen sluiting maken, maar ik kan mij voorstellen dat dat eventueel voor problemen in de wijkcentrale kan zorgen. :+

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:11

DukeBox

loves wheat smoothies

@D4NG3R Dat kan gelukkig geen kwaad maar idd je wilt er ook niet verantwoordelijk voor zijn.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:37

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:47:
[...]

Ik zou zeker geen geld uitgeven aan zo'n onnozel klusje. Tuurlijk wil KPN daar wel even voor vangen, zou ik ook wel willen. Maar dat gaan we dus niet doen. :) In onze vorige woning zat dat ding ook gruwelijk in de weg.
Hier heeft KPN die gratis en voor niks weggehaald. Ook aangevraagd via mijnaansluiting.nl. Heel veel meer dan het kastje van de muur afhalen, de kabel terugtrekken en opgerold in de voortuin leggen deden ze overigens niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
rens-br schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:52:
[...]

Hier heeft KPN die gratis en voor niks weggehaald. Ook aangevraagd via mijnaansluiting.nl. Heel veel meer dan het kastje van de muur afhalen, de kabel terugtrekken en opgerold in de voortuin leggen deden ze overigens niet.
Ik vermoed dat ze administratief wel e.e.a. hebben gedaan :)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduropa
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-07 19:13
het koper-netwerk van KPN wordt uitgefaseerd, daar zijn ze al een tijdje mee beizg in gebieden waar al glasvezel ligt. Maakte je geen gebruik van het koper, dan heb je denk ik ook geen bericht gehad dat de lijn administratief al is opgedoekt / verwijderd.

Oftewel loshalen, aftapen en naar buiten trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-09 22:56

M2M

medicijnman

Ik zou 'm wel netjes aftapen en even in een doosje stoppen na het terugtrekken, maar het daarbij laten.

-_-

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-10 15:18
DVsun schreef op donderdag 4 april 2024 @ 08:23:
Nu hangt deze echt op een rot plek, midden in de woonkamer en willen we deze graag weg hebben, kan dat zomaar?
Ik dacht hem bij de muur af te knippen en dan naar buiten te trekken[…]
Ik vind het eigenlijk maar een rare gedachte…
Je vind dat dat kleine KPN kastje “écht op een rotplek” zit in de woonkamer, en wil deze koste wat kost met kabel en al weghebben….
maar je VEEL grotere glasvezelaansluitkast zit op precies dezelfde plek… En aangezien je die straks ongetwijfeld wél gaat gebruiken, komen daar nog veel meer kabels en apparatuur bij..

Waarom niet alleen dat KPN kastje loshalen, en de kabel gewoon binnen laten zitten en netjes vast tiewrappen aan de kabel die er toch al langs ligt bijvoorbeeld? Met alles wat er nog bij komt valt dat dan nauwelijk op. Het is altijd makkelijker te herstellen, en je hoeft niet buiten kabels te gaan opgraven en wegstoppen (die niet jouw eigendom zijn).

ALS je het toch helemaal weg wilt hebben, omdat het nu op zo’n rotplek zit, dan zou ik zeker ook meteen een aanvraag doen om je glasvezelaansluiting te laten verplaatsen, naar de meterkast of zo..
Of heb je dat al in de planning staan misschien?

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:18
Ik heb dit ook gehad inderdaad.. bij mij kwam hij via de kruipruimte dus daar terug geduwd.
Echter, wil je kpn nemen dan heb je weer een kastje nodig. Aangezien ik toch naar Ziggo ging nooit meer naar omgekeken en jaren later kwamen ze glasvezel leggen van KPN. Nu dus weer ziggo en KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-09 11:11
Ach, officieel moet je het aanvragen, maar bij ons heb ik zowel de telefoonlijn als coax simpelweg afgeknipt en buiten opgerold (na intapen individuele aders). Ik was bezig in de meterkast, en ik had de ruimte nodig voor andere apparatuur. De ISRA doosjes heb ik in de kast gelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:31

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

D4NG3R schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:06:
[...]

Volgens mij is het een relais wat zichzelf weer hersteld na enkele minuten. Of het speelt met de elektronische centrale helemaal niet meer. Vroeger heb ik ook eens kortsluiting gemaakt door de hoorn heel snel op/van de haak te halen, met een dode lijn als gevolg. Na een paar minuten kon ik weer bellen.

Verwacht niet dat je zomaar alle koper-abonnees in de wijkcentrale eruit gooit, en dat er een monteur naar de centrale moet bij het doorknippen. Als je het formeel wilt doen, laat KPN komen. Volgens mij zitten veel koper-abonnee's trouwens niet meer op de wijkcentrale, maar op een verdeelkast die weer op glasvezel zit, met een E-POTS's verbinding.

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 04-04-2024 12:56 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Oude KPN apparatuur mag je volgens KPN wél zelf weghalen, als je het maar opstuurt naar KPN...

PTT kast in meterkast verwijderen?

In mijn topic staat een antwoordnummer waar je het kastje naartoe mag (moet) sturen:
Tehh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:20:
[Afbeelding]

Zojuist alles netjes losgeschroefd. Dit stond op de achterkant. Juni 1973 komt overeen met het bouwjaar van deze woning.

Zoekende op het woord 'relais schakelaar' kom ik wederom bij het kpn forum terecht. Dit kastje kan kosteloos geretourneerd worden aan KPN.

Voor de mensen die (terecht) linkschuw zijn, dit is het adres waar de apparatuur van KPN naartoe kan (is gratis want antwoordnummer):

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaspermeul
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 04:30
Tehh schreef op donderdag 4 april 2024 @ 14:51:
Oude KPN apparatuur mag je volgens KPN wél zelf weghalen, als je het maar opstuurt naar KPN...

PTT kast in meterkast verwijderen?

In mijn topic staat een antwoordnummer waar je het kastje naartoe mag (moet) sturen:

[...]
Waar kan jij vinden dat dit weggehaald mag worden?
In jouw topic staat alleen 1 iemand die een keer een belletje heeft gedaan. De link naar het KPN forum gaat over oude apparatuur en niet over een aansluitpunt.

@DVsun Bel anders ook eens even de helpdesk en zeg dat je het aansluitpunt graag weg wil hebben. Of je dat zelf mag verwijderen of dat ze iemand kunnen laten langskomen.

[ Voor 13% gewijzigd door jaspermeul op 05-04-2024 01:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
jaspermeul schreef op donderdag 4 april 2024 @ 23:53:
[...]

Waar kan jij vinden dat dit weggehaald mag worden?
In jouw topic staat alleen 1 iemand die een keer een belletje heeft gedaan. De link naar het KPN forum gaat over oude apparatuur en niet over een aansluitpunt.

@DVsun Bel anders ook eens even de helpdesk en zeg dat je het aansluitpunt graag weg wil hebben. Of je dat zelf mag verwijderen of dat ze iemand kunnen laten langskomen.
Volgens mij staat dat erg duidelijk in mij laatste post uit mijn topic, hier de directe link naar het kpn forum waar een kpn medewerker zegt dat het ptt relais kastje terug gestuurd mag worden:
https://forum.kpn.com/vas...hakelaar-weggooien-491016

Edit: ik snap wat je bedoeld. Mijn topic gaat over een relais kastje, jouw opmerking over een aansluitpunt.
Het kastje van @DVsun ziet er hetzelfde uit als mijn kastje destijds, dus ik was er van uit gegaan dat het om een relais schakelaar ging.

[ Voor 13% gewijzigd door Tehh op 05-04-2024 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:37

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Tehh schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:10:
Volgens mij staat dat erg duidelijk in mij laatste post uit mijn topic, hier de directe link naar het kpn forum waar een kpn medewerker zegt dat het ptt relais kastje terug gestuurd mag worden:
https://forum.kpn.com/vas...hakelaar-weggooien-491016
Dat gaat over een kastje wat al jaren gedemonteerd is.

Het kan alsnog betekenen dat het officieel niet de bedoeling is om de aansluiting te demonteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Accretion schreef op vrijdag 5 april 2024 @ 07:30:
[...]

Dat gaat over een kastje wat al jaren gedemonteerd is.

Het kan alsnog betekenen dat het officieel niet de bedoeling is om de aansluiting te demonteren.
Tjah, ik denk niet dat de vraagsteller in dat KPN topic eerst een monteur heeft betaald om het kastje los te halen om het kastje vervolgens zélf in de kast neer te leggen.
Demonteren is niet zo moeilijk, paar schroefjes losdraaien en klaar.

De vraag is dan wat je met de kabel doet, maar die kan je gewoon in de kruipruimte mikken. In het ergste geval struikelt er een muis over.
Pagina: 1