PTT kast in meterkast verwijderen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
Vreemde kastjes in de meterkast. We zijn er dol op.

Nu zit in mijn meterkast een klein kastje van de PTT, ik vermoed een soort verdeelstation (tweeling installatie?) voor 2 telefonie aansluitingen (1 heb ik boven gevonden, de andere zou wel beneden hebben gezeten maar die kan ik nergens terugvinden).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X6djBsRMFhefnThK10IEhr3D6HE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hY6HPIOWnyP1ym2N7wJAcVkv.jpg?f=fotoalbum_large

Nu wil ik overstappen naar glasvezel en heb ik wat ruimte nodig in de meterkast, kan ik dit kastje gewoon weghalen?

Beste antwoord (via Tehh op 27-10-2021 17:13)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:57

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

https://www.jvanschaikcon...um/ptt/telefoon/index.htm
Bouwjaar
november 1972
functie
twee toestellen op een lijn. Bij het oppakken van een toestel wordt het andere toestel uitgeschakeld.
8)

Wise enough to play the fool

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Laatst online: 25-09 13:36

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Zo, die is oud......

Ziet er uit als een isra punt, en gezien de koper niet meer werkt kan deze er wel uit ja

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

Dit lijkt op een omschakeling, zodat je nooit twee telefoons tegelijk kan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
KatirZan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:44:
Zo, die is oud......

Ziet er uit als een isra punt, en gezien de koper niet meer werkt kan deze er wel uit ja
Hebben die ISRA punten niet altijd zo'n dikke blauwe kabel met wat wit en rood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tehh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:56:
[...]

Hebben die ISRA punten niet altijd zo'n dikke blauwe kabel met wat wit en rood?
Lijkt een eerdere versie van een Ultravox, ofterwijl meerdere eenlijns naar multilijn. In dit geval lijkt het mij dus wel een ISRA.

Maar wat je niet gebruikt kan je verwijderen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
KatirZan schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:57:
[...]

Lijkt een eerdere versie van een Ultravox, ofterwijl meerdere eenlijns naar multilijn. In dit geval lijkt het mij dus wel een ISRA.

Maar wat je niet gebruikt kan je verwijderen :)
Ik ben het eens met je laatste zin, ik was een beetje onder de indruk van dit topic op het kpn forum waarop staat dat je een ISRA punt niet zelf zou mogen verwijderen.

Ik zie trouwens nog een topic waarop staat dat je het prima mag verwijderen. Leuk zo'n KPN forum.

Ik schroef het kastje wel van de muur. De kabel laat ik wel in de meterkast / kruipruimte liggen.

[ Voor 19% gewijzigd door Tehh op 26-10-2021 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KatirZan

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Tehh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Ik ben het eens met je laatste zin, ik was een beetje onder de indruk van dit topic op het kpn forum waarop staat dat je een ISRA punt niet zelf zou mogen verwijderen.
Uiteraard wil KPN/PTT dit zelf doen, want dat levert geld op.
Ze kunnen hier alleen lastig over doen op het moment dat dit kastje het bezit van KPN zou zijn, wat waarschijnlijk niet het geval is.

Een afgesloten kast betekend dat ze geen enkel signaal krijgen, in het uiterste kan je natuurlijk gewoon je kabeltje laten hangen :)

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SampleUser
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:47
Tehh schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 12:59:
[...]

Ik zie trouwens nog een topic waarop staat dat je het prima mag verwijderen. Leuk zo'n KPN forum.

Ik schroef het kastje wel van de muur. De kabel laat ik wel in de meterkast / kruipruimte liggen.
Ik heb zelf KPN gebeld, gezegd dat ik geen gebruik (meer) wil maken van mijn ISRA punt, dat ik erken dat er kosten zitten aan het herinstalleren van een verwijderd ISRA-punt, en daarna gevraagd of ik zelf die kabel mag doorknippen. Na wat doorgeschakel zei iemand van de tweedelijns dat dat toegestaan is.

Uiteindelijk hoefde het punt hier niet verwijderd te worden, maar mocht dat in de toekomst wel zo zijn heb ik iig mij ingedekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
SampleUser schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:04:
[...]

Ik heb zelf KPN gebeld, gezegd dat ik geen gebruik (meer) wil maken van mijn ISRA punt, dat ik erken dat er kosten zitten aan het herinstalleren van een verwijderd ISRA-punt, en daarna gevraagd of ik zelf die kabel mag doorknippen. Na wat doorgeschakel zei iemand van de tweedelijns dat dat toegestaan is.

Uiteindelijk hoefde het punt hier niet verwijderd te worden, maar mocht dat in de toekomst wel zo zijn heb ik iig mij ingedekt...
Ik erken dat ook allemaal wel, dus ik lift wel mee op jouw dekking ;)
Ik maak ook nog wel even een fatsoenlijke foto zodat ik kan zien welke kleurtjes waar aangesloten zijn. Alleen rood en blauw komen 2x voor, dus zo veel mogelijkheden zijn er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
SampleUser schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:04:
en daarna gevraagd of ik zelf die kabel mag doorknippen. Na wat doorgeschakel zei iemand van de tweedelijns dat dat toegestaan is.
Het beste is om niks door te knippen maar alles netjes los te schroeven en de koperen uiteinden te isoleren, bv met pvc tape of een kroonsteen.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MjQEu5hJIJt38b30Vm6ou6HuMxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/G4gOdDQyj3lqTDMfaPUPfWRO.jpg?f=fotoalbum_large

Zojuist alles netjes losgeschroefd. Dit stond op de achterkant. Juni 1973 komt overeen met het bouwjaar van deze woning.

Zoekende op het woord 'relais schakelaar' kom ik wederom bij het kpn forum terecht. Dit kastje kan kosteloos geretourneerd worden aan KPN.

Voor de mensen die (terecht) linkschuw zijn, dit is het adres waar de apparatuur van KPN naartoe kan (is gratis want antwoordnummer):

KPN

Antwoordnummer 10119

2400VB Alphen aan den Rijn

[ Voor 11% gewijzigd door Tehh op 26-10-2021 13:26 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +4 Henk 'm!

• teacher

teacher

Dysgaf!

https://www.jvanschaikcon...um/ptt/telefoon/index.htm
Bouwjaar
november 1972
functie
twee toestellen op een lijn. Bij het oppakken van een toestel wordt het andere toestel uitgeschakeld.
8)

Pagina: 1