Betafunctie: Tweakers in het Nederlands

Pagina: 1
Acties:
  • 2.205 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Muz1ekje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-01 18:42
De automatische vertalingen zijn zeer verwarrend, zo stond er ‘neerladingen’ en kwam ik er via een InPrivate browser achter dat het ‘downloads’ zijn.

download: Fan Control 186

Eveneens in een artikel las ik nul dag wat zero-day had moeten zijn.

nieuws: Microsoft lost zeroday in Edge op en zegt dat Google van misbruik wist

Na het deactiveren van de betafunctie werd het nieuws weer begrijpbaar.

Ik heb geen actieve herinnering aan het activeren van deze bèta functie. Is dit 1 april of iets serieus :)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-05 12:25
Viel mij ook al op. Ik ben er ook helemaal mee eens om het Engels uit onze taal te halen. Alleen de namen van programma's vertalen is denk ik niet zo handig. Of jullie moet de namen van categorie: Smartphones ook veranderen dus:
  • Appel iTelefoon
  • Samsung Sterrenstelsel
  • Niets 2a
  • EenPlus Noord 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:47

de Peer

under peer review

[b]Muz1ekje schreef op maandag 1 april 2024 @ 21:34:[/. Is dit 1 april of iets serieus :)
Wat denk je zelf?

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:44
De site is sinds vanmorgen stuk bij mij. Ik zie ineens weer allemaal onnodige Engelse termen zoals "actieve topics", in plaats van "actieve onderwerpen"; "frontpage" in plaats van "voorpagina" en "bookmarks" in plaats van "bladwijzers".

Misschien ging "schootrekenaars" iets te ver maar op zich vond ik het een verfrissende feature functie en mag er van mij best wat Engels in de recycle bin blijven.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 15:41
Compuchip87 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:37:
De site is sinds vanmorgen stuk bij mij. Ik zie ineens weer allemaal onnodige Engelse termen zoals "actieve topics", in plaats van "actieve onderwerpen"; "frontpage" in plaats van "voorpagina" en "bookmarks" in plaats van "bladwijzers".

Misschien ging "schootrekenaars" iets te ver maar op zich vond ik het een verfrissende feature functie en mag er van mij best wat Engels in de recycle bin blijven.
Jij mag pas klagen als je nickchange is doorgevoerd. :+ RekenaarVerwerker87 klinkt best vlot..

[ Voor 3% gewijzigd door MuddyMagical op 02-04-2024 08:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Compuchip87 schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 07:37:

Prima. Jou keuze.

Instellingen betafuncties. Tweakers in nld
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pg8UDA29BcPoPPTULKepuj2cpIo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m2hHgQsdWYEC4d9ssuVBw0rD.jpg?f=fotoalbum_large

Net nog getest voor je. Werkt prima

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 17:15
Ik heb juist de vraag hoe ik dit weer terugdraai naar Engelstalig :)
Ik heb die slider al uitgezet in de settings, maar nog steeds NLse termen.

[ Voor 6% gewijzigd door segil op 02-04-2024 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
vermoedelijk cookies even verwijderen.
misschien even uit en inloggen
of nog even de troggel troggelen...

net getest voor je, van engels naar nld zonder problemen
van nld naar engels zonder problemen...
en dat een keer of 3

[ Voor 52% gewijzigd door jack zomer op 02-04-2024 09:14 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:27

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ondanks dat 1-april voorbij is... nog even een poging tot nog wat beter bekkende de taalvondsten:

Een andere neerladen -> Een andere binnenhaler
Jouw thuis voor tech -> Jouw honk voor tech

En ontbrekende vertalingen:

TV en home cinema -> TV en thuisbioscoop
Form Factor -> Bouwvorm
Vrm -> Spanningsregeling

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22:44
jack zomer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:13:
[...]

Prima. Jou keuze.

[Afbeelding]

Werkt inderdaad, dank! Al krijg ik nu ook de "schootrekenaars" en de "neerladingen" er weer bij, maar dat neem ik dan maar op de koop toe.

Ik zag trouwens nog wat ontbrekende vertalingen, is er een plek waar ik die kan melden?

[ Voor 7% gewijzigd door Compuchip87 op 02-04-2024 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 57411

Van mij mag'ie blijven, maar wellicht is het voor de rust in de reacties onder de artikels toch beter om de functie voor één keer voor iedereen standaard uit te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

jack zomer schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 08:13:
[...]

Prima. Jou keuze.

[Afbeelding]

Werkt inderdaad nog steeds.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sjQJV2HWNnASG1ySR9zCpxA8nDs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/VgRQsP28hqHfVJu9lCMKjlTY.png?f=user_large

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Ik heb het nog steeds aan staan. De scherpste kantjes zouden er van mij af mogen, maar al bij al is de webstek zo toch prettiger leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Wat ik me eigenlijk nog afvraag: Ik had gedacht dat op 2 april alles weer teruggedraaid zou zijn. Niet dus. Was het Wout ernst met zijn 42 dagen evaluatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

dmantione schreef op woensdag 3 april 2024 @ 09:02:
Wat ik me eigenlijk nog afvraag: Ik had gedacht dat op 2 april alles weer teruggedraaid zou zijn. Niet dus. Was het Wout ernst met zijn 42 dagen evaluatie?
Mijn Gmail doet het ook nog na 20 jaar, als dat een een april grap was dan ben ik benieuwd wanneer ze het gaan vertellen ;)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Mij zou het niet uitmaken, wel past niet alles even lekker :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DgnHLp332R9yn-4y9RoC86TlWpw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/lXKpeG7UxlK6LTkeCEgOtgj4.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Als we aan Dirk in "Missende vertaling" enige rechten mogen ontlenen dan lijkt het erop dat deze feature voorlopig nog wel blijft. Lijkt me een mooie stage-opdracht om deze verder te verfijnen zodat bepaalde leenwoorden die geen 1:1 Nederlandse variant hebben (zoals update of computer) wel in het Engels blijven en de namen van software e.d. ook niet worden aangepast, en dan ook de nog missende dingen als 'postreminder' onderaan en 'bookmark' bij specifieke reacties Nederlands te maken.

Ik had het niet verwacht, maar ik ben het er toch mee eens dat dit wel serieus wat heeft. Het is niet echt rustiger omdat er ook veel ruis mee ontstaat in de huidige vorm, maar het trekt alles toch wel een beetje samen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Dit kan toch niet hoor:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QfTe0HqSPO_pL3qgnxzL2dVCEQ8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/y2mbUZQTeyS6BaB4srAUuNgS.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:35
Ik moest ook even op mijn kalender kijken, maar het is toch echt 4 april. Ik dacht even dat tweakers helemaal van het padje af was met hun vertalingen. Ik had de .plan van 1 april even gemist, maar zag dat er via dit topic toch een slider keuzeoptie in het optie menu was... gelukkig...

*aangepast, excuus

[ Voor 9% gewijzigd door Senaxx op 04-04-2024 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:21

Yucon

*broem*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:58

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Oon schreef op donderdag 4 april 2024 @ 09:06:
Als we aan Dirk in "Missende vertaling" enige rechten mogen ontlenen dan lijkt het erop dat deze feature voorlopig nog wel blijft. Lijkt me een mooie stage-opdracht om deze verder te verfijnen zodat bepaalde leenwoorden die geen 1:1 Nederlandse variant hebben (zoals update of computer) wel in het Engels blijven en de namen van software e.d. ook niet worden aangepast, en dan ook de nog missende dingen als 'postreminder' onderaan en 'bookmark' bij specifieke reacties Nederlands te maken.

Ik had het niet verwacht, maar ik ben het er toch mee eens dat dit wel serieus wat heeft. Het is niet echt rustiger omdat er ook veel ruis mee ontstaat in de huidige vorm, maar het trekt alles toch wel een beetje samen.
Ik kan geen enkele garantie geven over de levensduur van deze functie. ;)

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Kom op mensen, een beetje gepaste humor mag toch wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:43

Zeror

Ik Henk 'm!

Precies dat moet natuurlijk spellenverwerker zijn. 8) :+

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dmantione

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Het blijft gissen of er behoefte is aan taalsuggesties om de functie verder te verbeteren, maar ik zou dan zeggen, speelverwerker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:57
Ik Ben zo aan het genieten van deze taalkunst. Ik heb de beta-feature nog geen seconde uit gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 7Sins
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03:57
Nou zeg... En toen was ie weg :'( zomaar al jullie moeite in de prullenbak gesodemieterd

[ Voor 45% gewijzigd door 7Sins op 05-04-2024 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:49

jelle.

Product Owner
De 1 aprilgrap is inmiddels weer verwijderd/uitgezet, zie ook Missende vertaling. Doe ik deze op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.