/dev/null
code:
1
| cat /var/log/messages > /dev/lp |
Dit print gewoon de logfile uit, als je aleen gisteren wilt hebben zul je de logcleaner zo moeten instellen dat de /var/log/messages alleen die tijden bevat die je wilt printen.
Je kant het mooier maken met een grep naar datum, dan hoef je de logfilecleaner niet anders in te stellen.
rm -r *
en hoe krijg ik dat dan weer voor elkaarOp zondag 09 september 2001 12:51 schreef ralfbosz het volgende:
Je kant het mooier maken met een grep naar datum, dan hoef je de logfilecleaner niet anders in te stellen.
/dev/null
Verwijderd
ik weet het ook niet precies maar ... eerst datum ophalen en danOp zondag 09 september 2001 12:56 schreef I_Stealth_I het volgende:
[..]
en hoe krijg ik dat dan weer voor elkaar![]()
code:
1
| cat /var/log/messages | grep $datum -1 > logiles.gis |
of iets dergelijks ...
Laat cron gewoon een klein scriptje uitvoeren die het volgende doet:
Als je die 'var/log/messages' verandert in een '$1' kun je je logfile via de commandline opgeven.
Ik zou hem trouwens nog wat verder uitbreiden zodat ie even kijkt of het bestandje ook daadwerkelijk bestaat en anders een mailtje stuurt of zo.
code:
1
2
3
| $datum=`date "%b %e"` cat /var/log/messages | grep -e "$datum" | lpr |
Als je die 'var/log/messages' verandert in een '$1' kun je je logfile via de commandline opgeven.
Ik zou hem trouwens nog wat verder uitbreiden zodat ie even kijkt of het bestandje ook daadwerkelijk bestaat en anders een mailtje stuurt of zo.
"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"
hij geeft een error 
als ik gewoon in linux al date %b %e doe gaat ie al flippensUitvoer van commando /etc/prinlog.cron ..
date: invalid date `%b %e'
/etc/prinlog.cron: =: command not found
/dev/null
Rechts zie je drie van die knopjes zitten. Met de meest linkse kun je je post editten. Voor meer info kun je de FAQ lezenOp zondag 09 september 2001 23:06 schreef ezteok het volgende:
#!/bin/sh
datum=`eval date +%b%e'
cat /var/log/messages | grep ["$datum"] > /dev/lp
sorry typomoet in grep $datum zijn !
Mzzl en suc6
* MikeN zag dat je je vandaag pas hebt geregged
Waarom om dan niet direct je logs naar je printer sturen,
dat heeft ook nog als bijkomend voordeel dat er geen entries
gewist kunnen worden.
gewist kunnen worden.
Heb je de quote's goed ingetypt? Bovenstaande dingetje heb ik ff getest op openbsd en daar werkt het prima.Op zondag 09 september 2001 20:44 schreef I_Stealth_I het volgende:
hij geeft een error
[..]
als ik gewoon in linux al date %b %e doe gaat ie al flippens
Date %b %e werkt inderdaad niet. Er moet een plus voor staan: "date +%b %e" Let wel ff op dat die spatie er tussen wel belangrijk is, dat bepaald namelijk de layout van de datum, en in je logfiles staat die spatie er ook. Dus als je hem weg laat vind je nooit resultaten in je logfiles, of in ieder geval niet degene die wil vinden.
Overgens kan het best zijn dat date iets andere argumenten hebben wil in linux. man date vertelt je daar alles over
"Ore wa bakemono? Che, ore wa akuma da!"
Verwijderd
Yeps, dat snap ik dus ook niet helemaal.Op maandag 10 september 2001 09:20 schreef edm het volgende:
Waarom om dan niet direct je logs naar je printer sturen,
gewist kunnen worden.
Ik denk dat je dit om security redenen doet of niet
Wat heeft het dan voor nut, dat je dit via een cronjob wil gaan doen? Als het een ervaren cracker is, dan heeft deze dat zo omzeild.
Als je het meteen naar de printer stuurt, dan heb je sowieso de belangrijke passages van z'n inbraak op papier staan. Daar kan niemand meer iets aan doen
"man syslog.conf"
Ja idd. om sercurity redenen. Maar met het direct naar de printer sturen; Krijg ik dan van iedere handeling een velletje ? Lijkt me een beetje papier vern**kerijOp maandag 10 september 2001 19:16 schreef nelske het volgende:
[..]
Yeps, dat snap ik dus ook niet helemaal.
Ik denk dat je dit om security redenen doet of niet
Wat heeft het dan voor nut, dat je dit via een cronjob wil gaan doen? Als het een ervaren cracker is, dan heeft deze dat zo omzeild.
Als je het meteen naar de printer stuurt, dan heb je sowieso de belangrijke passages van z'n inbraak op papier staan. Daar kan niemand meer iets aan doen
"man syslog.conf"
(Er komt eind deze week een laser bak aan te hangen, dus dat word weer leuk configgen met Samba
/dev/null
Ik heb gister een bestand gemaakt prinlog.cron, deze heb ik in de cron.daily map gegooit. Vannacht kreeg ik een meeltje van root:Op maandag 10 september 2001 19:11 schreef thrax het volgende:
[..]
Heb je de quote's goed ingetypt? Bovenstaande dingetje heb ik ff getest op openbsd en daar werkt het prima.
Date %b %e werkt inderdaad niet. Er moet een plus voor staan: "date +%b %e" Let wel ff op dat die spatie er tussen wel belangrijk is, dat bepaald namelijk de layout van de datum, en in je logfiles staat die spatie er ook. Dus als je hem weg laat vind je nooit resultaten in je logfiles, of in ieder geval niet degene die wil vinden.
Overgens kan het best zijn dat date iets andere argumenten hebben wil in linux. man date vertelt je daar alles over
/etc/cron.daily/printlog.cron:
/usr/bin/run-parts: /etc/cron.daily/printlog.cron: No such file or directory
Maar dat kom waarschijnlijk door de ontbrekende spatie in de datum, denk je?
/dev/null
Nuh, dan kan hij een van de bins of files in het scriptje niet vinden.Op dinsdag 11 september 2001 07:13 schreef I_Stealth_I het volgende:
/usr/bin/run-parts: /etc/cron.daily/printlog.cron: No such file or directory
Maar dat kom waarschijnlijk door de ontbrekende spatie in de datum, denk je?
Je hebt vast nog wel ergens een oude matrix printer staan
niet? Die lijkt mij hier uitstekend geschikt voor.....
niet? Die lijkt mij hier uitstekend geschikt voor.....
Pagina: 1