SirMemeAlot schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 16:21:
Kijk nu eens bij je netwerkkaart, geeft die 1.0Gbps.
Even naar start gaan en daar Run intypen en programma openen. Dan vul je daar NCPA.CPL en druk je op enter. Als het goed is zie je dan al je netwerkverbinden en selecteer die van Ethernet en klik daar rechtermuisknop op en dan op status.
Zet voor de zekerheid ook nog eens de wifi adapter daar uit, klik erop met rechtermuis knop en klik op uitschakelen. Heb in het verleden wel eens meegemaakt dat PC zowel draadloos als bekabeld verbind en daardoor gekke snelheden liet zien. Gok in dit geval niet het probleem, maar het doet geen pijn om het te testen

Die staat inderdaad op 1,0 Gbps.
Wat ik zojuist wel ontdekte is dat het zwarte Glasvezel-kastje van KPN, daar brandt het lampje van Ethernet helemaal niet. Ik heb 3 lampjes, waarvan 2 groen branden. Maar de onderste, met Ethernet, brandt helemaal niet. Gewoon niks, nada, noppes, zilch.... (you get the drift ;-) ).
Ik lees net op KPN forum dat dit betekent dat de verbinding met de modem niet werkt. Terwijl ik daar al 2 verschillende kabels tussen heb gezet en ik wel internet heb (anders kon ik dit bericht ook niet typen haha).
[
Voor 13% gewijzigd door
supervinnie40 op 29-03-2024 16:35
]