het voorbeeld van de makelaar komt hier steeds langskomen. maar ja een makelaar heeft wel degelijk verplichtingen naar de koper aangaande de advertentie die hij presenteert en is daar dus wel degelijk voor verantwoordelijk.
Ook het voorbeeld van de franchisers ik doe zaken met de franchiser rechtstreeks hij is degene die ook mij de service moet verlenen. Maar laten we dit voorbeeld eens doortrekken in Amazon/Bol.com stijl:
Ik koop wat bij de praxis in utrecht en kom daar voor garantie. Ja meneer gaat u maar naar het hoofdkantoor want wij zijn alleen maar een verkoopplatform de producten die u hier heeft gekocht staan hier wel maar worden door andere partijen aan u verkocht daar zijn wij niet verantwoordelijk voor. Hoe is dit niet fout en wat amazon doet ineens wel perfect goed?
Dus waarom partijen als Amazon en Bol.com dan niet?
En amazon handelt met meerdere eigen accounts op zijn eigen platform en dat laten ze duidelijk niet van te voren zien want dan staat er alleen maar amazon.
Kennelijk zitten hier wat die hard amazon fans die het allemaal wel best vinden maar ook blijkt uit genoeg andere reacties dat er mensen zijn die het helemaal niet zo duidelijk en best vinden. Het feit dat ik op amazon.nl bestel en ineens iets wat bij amazon besteld is moet retour sturen naar amazon spanje is toch wel vrij extreem te noemen. Kan amazon wel een retourlabel aanbieden maar nergens was mij duidelijk dat ik met een spaanse firma zaken deed. En daarbij genoeg voorbeelden dat juist door die verre locaties amazon niet aan de wettelijk terugbetaal verplichting van 14 dagen voldoet.
[
Voor 18% gewijzigd door
Verwijderd op 30-03-2024 21:37
]