10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
is namelijk ook de inlog voor het gerbuik van de functies op de app lijkt mij
Fitbit is in 2019 overgenomen, dus dat ze dat uit faseren snap ik wel.
Als ik deze overname had geweten had ik wellicht niet voor de "fitbit" gekozen.
Google heeft tegenwoordig zoveel "links" naar wat-dan-ook dat zelfs wasmachines e.a. witgoed weten hoevaak jij wast en wanneer.
Begrijp mij niet verkeerd, ik ben geen wappie-of-wat-dan-ook, maar té ver doorschieten is té ver doorgeschoten.
Mócht... (en laten we hopen dat dit NOOIT gaat gebeuren..) dat er plots een lek is..
(niet heel onwaarschijnlijk als je leest van lekken bij flinke organisaties..)
dan ligt ALLES van je, bij /op verkeerde plekken.
Vandaar dat ik toch wel graag wat "dammetjes" wil hebben die 100% van elkaar gescheiden zijn.
m2C.
Ik moet dus alvast een alternatief voor fitbit gaan uitpluizen..
10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)
lol, zo lang hebben we ze nog niet, pak 1,5 jaar /2jaar, en 1x bericht, maar toen was het dus al te laat..Webgnome schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 13:46:
Heeft fitbit in de afgelopen 3 ~ 4 jaar niet een aantal mails gestuurd waarin die overname werd vermeld?
Je hebt dan de keuze om uit het Fitbit eco systeem te stappen of de koppeling met Google compleet te maken.
Heb zelf ook een Pixel telefoon, gmail etc. Was voor mij en mijn vrouw geen probleem om de koppeling te realiseren.
Snap dat mensen een aantal bedenkingen kunnen hebben maar bij de buren is het gras echt niet groener van Apple, Garmin bijvoorbeeld.
Los van de producten die verschillen van verschillende fabrikanten.
Iedereen moet zijn eigen keuzes hierin maken.
Wil je absoluut geen koppeling met Google dan rest je niets anders dan een ander product te kopen.
Super tevreden enzo...
Tot de overname door Google.
Hierdoor lijken de Fitbit producten ineens een stuk minder interessant geworden.
Ik ben overgestapt op een Garmin Vivoactive 5
Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD
Ik moet weer een nieuw (wensen) lijstje opstellen, en dit keer met de gebruikservaring van een smartwatch.
Ik zal jouw tip zeker in het lijstje opnemen!
Dat icm de negatieve spiraal waarin het bedrijf zich bevindt en steeds meer bugs die mijn dagelijks gebruik minder plesant maken(synchronisatie werkt alleen maar na forcekill van app, nieuwe app die erop achteruitgaat) heeft me een duw gegeven naar vivoactive 5.
Geen moment spijt, en een mooie upgrade in een fijnere ecosysteem
Ik verwacht eigenlijk ook dat fitbit binnenkort op de killed by google stapel ligt
/rant
Gaat zeker meetellen!
Meerdere accounts op één mobiel en dan koppelen.
Of is dat juist iets /een beperking van de huidige situatie?
Kan prima hoor, ik heb wel 3 verschillende accounts gekoppeld. Je kan per app gewoon wisselen tussen de accounts.Hansieo schreef op maandag 1 april 2024 @ 08:54:
Bedankt voor het idee @kastr0 maar ik dacht dat zoiets niet gaat werken met je mobiel.
Meerdere accounts op één mobiel en dan koppelen.
Of is dat juist iets /een beperking van de huidige situatie?
Als je bang bent dat Google te veel van je wil weten, wellicht is AsteroidOS dan iets voor je.Persoonlijk zie ik dit niet zitten omdat Gmail al zóveel wil "linken" ,
met natuurlijk de "garantie"dat niets van je prive gegevens gebruikt gaat worden.
(ahum, waarom willen ze dan van alles weten áls... ze er niets mee van plan zijn??
I could write a whole Wikipedia page why "nothing to hide" is bad reasoning, but I don't have to because it already exists.