Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-08 12:07
Hallo Mede tweakers,

Ik kamp nu al maanden met een probleem waar ikzelf niet uit ga komen.

Ik heb nu al een tijdje mijn Oneplus 9 Pro en ben er erg tevreden mee maar als ik mijn vader bel dan hoor ik bij hem geen overgangstoon wat stront vervelend is (sorry voor mijn taalgebruik) ik heb al bij mijzelf gekeken VolTE uitgezet, alleen op 4G laten bellen meer dit helpt allemaal niet. Als ik anderen bel heb ik geen last, en mijn vader heeft hetzelfde probleem bij mij dat hij ook geen overgangstoon hoort bij mij maar wel bij anderen.

Ik zit op Android 14.0 en op update LE2123_14.0.0.202(EX01)

Bij mijn vader op de telefoon heb ik het ook al nagekeken maar hier ook VolTE uitgezet en op 4G gezet maar dit lost het ook niet op. Nu heeft de ouwe heer een nieuwe telefoon en zelfs op de nieuwe telefoon hebben wij hetzelfde probleem. Dus daarmee wordt uitgesloten dat het niet om een device issue gaat maar om een SIM issue?

Ik trek zowat de haren uit mijn hoofd om erachter te komen, mijn vader heeft zich er al bij neergelegd maar ik accepteer het niet want dit was voorheen nooit namelijk.

Weten jullie toevallig waar ik nog naar zou kunnen kijken of controleren?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:21
Bij welke mobiele provider zitten jullie?
En wat voor telefoon heeft je vader?
Dit om zo veel mogelijk informatie te verzamelen, en opties te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choastech
swhnld schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 00:05:
Bij welke mobiele provider zitten jullie?
En wat voor telefoon heeft je vader?
Dit om zo veel mogelijk informatie te verzamelen, en opties te weten.
Ikzelf zit bij KPN en mijn pa bij Youfone. Mijn pa heeft een xiaomi red note 12 pro recentelijk gekocht maar hij had dit ook met zijn vorige telefoon: Oneplus 5 8GB 265GB (dit is mijn vorige telefoon waar ik wel een overgangstoon had bij mijn vader)

Nog verdere informatie nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
Ok, beide zijn dus KPN netwerk. Wat zegt de KPN helpdesk als je het hun vraagt waarom je geen wachttoon hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choastech
swhnld schreef op dinsdag 2 april 2024 @ 10:31:
Ok, beide zijn dus KPN netwerk. Wat zegt de KPN helpdesk als je het hun vraagt waarom je geen wachttoon hoort?
Mij werd gevraagd om VolTE uit te zetten op mijn device en toen dat niet werken ook op mijn vaders device te doen, dit heeft het probleem niet verholpen daarna moest ik mijn netwerkinstellingen resetten dit vervolgens gedaan maar dit verhielp het probleem ook niet. Mij werd ook gevraagd of dit bij alle telefoonnummers gebeurd of bij alleen 1 en ik gaf aan dat dit tot nu toe alleen bij 1 telefoonnummer gebeurd.

vervolgens werd gevraagd of de devices de laatste android versie draaide en ik gaf aan dat de devices de laatste updates draaien van de fabrikant. en dat was het eigenlijk en kwam het eigenlijk op neer dat mijn telefoon het probleem is. *case closed* 8)

Echter zit ik nog steeds met het probleem en is het niet opgelost. Youfone hadden we ook geprobeerd maar kregen bijna gelijke vragen en toen zeiden ze dat we KPN moesten bellen omdat Youfone op het KPN netwerk zit. :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
Ja, dit is een netwerk probleem, je zou een andere simkaart kunnen aanvragen, of over op eSIM kunnen proberen.

Werkt dat ook niet, post dan een kort bericht in dit topic:
[KPN Mobiel] Ervaringen & Discussie - Deel 2
Geef daarbij het probleem en dat de helpdesk het ook niet weet. Hier lezen wat netwerk experts mee.
Pagina: 1