Goedemorgen,
ik heb gistermiddag een vrij groot zonnescherm aan de muur bevestigd. Afmeting is 5m breed met uitval 2,75m. Van het merk Verano, het weegt ook wat en is een vrij degelijke constructie volgens mij.
:strip_exif()/f/image/O4pHhvzLsvNQhSnSfw6uykJk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/07ru53OU4tsJVxZYQdlu4cYj.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter, zie ik wel scheurtjes in de bakstenen waar het in bevestigd is.
:strip_exif()/f/image/7DeDMtLjV0NyymFKt2nhz3eg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook in de baksteen bij de onderste bevestiging zie ik een scheur zitten:
:strip_exif()/f/image/AiLUjVCoQeA239SNl0kumazr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb M10 x 120mm schroeven met pluggen gebruikt (merk: Fisher). De gaten heb ik met een 10mm klopboor geboord.
Ook heb ik gemerkt dat sommige van de bovenste rij bakstenen aan die muur gewoon "los" zitten, je kunt ze bewegen.
Ik vraag me nu dus of of alles wel stevig genoeg is, of dat bij de eerst volgende windvlaag onder het scherm de boel los komt en ik met gaten in m'n muur zit.
* Moet ik dieper gaan boren, zodat de schroeven ook in de binnenmuur vast komen?
* Is het beter om het scherm wat lager te hangen? (bijv. 2 a 3 rijen lager, net boven het raam)
Graag jullie advies!
ik heb gistermiddag een vrij groot zonnescherm aan de muur bevestigd. Afmeting is 5m breed met uitval 2,75m. Van het merk Verano, het weegt ook wat en is een vrij degelijke constructie volgens mij.
:strip_exif()/f/image/O4pHhvzLsvNQhSnSfw6uykJk.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/07ru53OU4tsJVxZYQdlu4cYj.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter, zie ik wel scheurtjes in de bakstenen waar het in bevestigd is.
:strip_exif()/f/image/7DeDMtLjV0NyymFKt2nhz3eg.jpg?f=fotoalbum_large)
Ook in de baksteen bij de onderste bevestiging zie ik een scheur zitten:
:strip_exif()/f/image/AiLUjVCoQeA239SNl0kumazr.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb M10 x 120mm schroeven met pluggen gebruikt (merk: Fisher). De gaten heb ik met een 10mm klopboor geboord.
Ook heb ik gemerkt dat sommige van de bovenste rij bakstenen aan die muur gewoon "los" zitten, je kunt ze bewegen.
Ik vraag me nu dus of of alles wel stevig genoeg is, of dat bij de eerst volgende windvlaag onder het scherm de boel los komt en ik met gaten in m'n muur zit.
* Moet ik dieper gaan boren, zodat de schroeven ook in de binnenmuur vast komen?
* Is het beter om het scherm wat lager te hangen? (bijv. 2 a 3 rijen lager, net boven het raam)
Graag jullie advies!
[ Voor 10% gewijzigd door ZyKl0n_242 op 27-03-2024 10:42 ]