Een kind kan de was doen, thanks voor de toelichting!Accretion schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:46:
Als je nieuwe trafo dezelfde maten heeft e.d, dan is het waarschijnlijk goed te doen.
Zorg wel dat je de installatie spanningsvrij maakt met de hoofdschakelaar.
Maak ook eerst een foto van de huidige aansluiting en dan kun je vervolgens de oude unit losschroeven en van de rails af klikken.
De nieuwe unit kun je er op klikken en alleen bij het aansluiten van de kabels even opletten dat je ze op de juiste punten aansluit.
Daarnaast moeten de kabeltjes ver genoeg gestript zijn, maar na het invoeren van de kabel moet er geen koper meer te zien zijn (maar het moet ook niet zo zijn dat hij klemt op de plastic van de kabel), hoeveel je moet strippen staat vaak op de e.o.a manier op de nieuwe unit.
De aansluitingen goed vast draaien en voor de zekerheid nog even kijken of het makkelijk lostrekt.
Pas nadat je de kap en alles er weer op hebt, de hoofdschakelaar er terug op zetten.
--
Of elektricien bellen
Spanningsvrij leek mij in deze ook zeker een goede inderdaad. Ik denk dat ik zelfs de kabels niet eens hoef te strippen. Die zijn namelijk al aangesloten op de huidige trafo. In principe gewoon loshalen en op de nieuwe trafo bevestigen?
Stroom komt altijd van onderen heb ik gelezen en aan de bovenkant verandert er namelijk niets (die kant gaat naar de deurbel).
Dit is mijn huidige trafo (foto van het internet). Hoe klik ik deze los? Of zit deze vastgeschroefd?:
/f/image/bGgDJFMIH1TuyBrHGMEKYcNX.png?f=fotoalbum_large)
En ik wil graag deze dan plaatsen:
- https://www.elektramat.nl/eaton-beltrafo-8-230v-1a-272480/
- https://www.elektramat.nl/eaton-beltrafo-8v-1a-1740298/
Wat is het verschil tussen deze twee? De één heeft extra kabels voor 50 cent meerprijs en een aan/uit knop?
[ Voor 19% gewijzigd door turkeyhakan op 27-03-2024 08:09 ]
:fill(white):strip_exif()/f/image/rmBTtZKzU1S6TaOFRv7GNG1B.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/VFw3nbUwIzsmljiTQdKg4B1D.png?f=user_large)
/f/image/ekhJbCluxLXo4XfGc7gG4eqw.png?f=fotoalbum_tile)
/f/image/4fB0e20YCcnhO34pKNsOWW99.png?f=fotoalbum_tile)