turkeyhakan schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 07:50:
[...]
Spanningsvrij leek mij in deze ook zeker een goede inderdaad. Ik denk dat ik zelfs de kabels niet eens hoef te strippen. Die zijn namelijk al aangesloten op de huidige trafo. In principe gewoon loshalen en op de nieuwe trafo bevestigen?
Waarschijnlijk hoef je niets te strippen, maar het hangt er een beetje af van 'hoe diep' de (schroef)connector is van de huidige en nieuwe beltrafo.
De kabel moet er ver genoeg in zitten om goed contact te maken, het liefst zo ver mogelijk, dus indien nodig iets meer strippen.
Op het moment dat de kabel tegen de achterkant van de (schroef)connector zit, maar het koper nog buiten de module zichtbaar is, moet je juist weer het koper inkorten.
Op de zijkant van de module staat vaak een afbeelding, daar kun je de draad ook langs leggen.
Op deze afbeelding zie je bijvoorbeeld heel lichtjes: "12mm" staan in de rechterbovenhoek, maar vaak is het ook aangegeven met een 'pijltje' van een bepaalde lengte, dan kun je de draad daar langsaf leggen om te checken.
:fill(white):strip_exif()/f/image/rmBTtZKzU1S6TaOFRv7GNG1B.png?f=user_large)
Stroom komt altijd van onderen heb ik gelezen en aan de bovenkant verandert er namelijk niets (die kant gaat naar de deurbel).
Dit is mijn huidige trafo (foto van het internet). Hoe klik ik deze los? Of zit deze vastgeschroefd?:
Normaal gesproken is het vast geklikt op een 'DIN rail' en moet je met een platte schroevendraaier een vierkant lipje bewegen om hem los te klikken, zie bijvoorbeeld:
En zie deze fotos van de huidige unit:
Daar lijkt het wel op ja, dus een beetje afhankelijk van hoe vaak je last hebt van kinderen die belletje-lellen

De extra kabels worden vaak gebuikt om een bestaande installatie uit te breiden, maar gezien jij een bestaande module vervangt, zou je dat niet nodig moeten hebben.
[
Voor 23% gewijzigd door
Accretion op 27-03-2024 09:41
]