Hallo, kunnen jullie helpen bij het samenstellen van een nieuwe gaming desktop die ik aansluit op een bestaande 5.1 geluidsinstallatie en beamer? Na meer dan 7 jaar begint mijn huidige desktop (zelf samengesteld op basis van Best Buy Guide ;-)) games zoals Hogwarts Legacy met moeite op laagste instellingen te draaien. Meer info hieronder!
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Graag speel ik volgende games (de laatste releases in de series) op hoge instellingen vlotjes: Horizon Forbidden West, Assassin's Creed, Call of Duty, Dead Space, Doom, Fallout, Far Cry, Hogwarts Legacy, ... Liefst blijft dat ook zo voor de komende 5 jaar of langer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 1300 euro eindigen, maximum 1500 euro. Ik heb mijn desktops altijd zelf geassembleerd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis, projector (BenQ W1070) en geluidsinstallatie (Denon AVR-X1700H met 5.1 speakers), NAS (DS216play Synology, 1,8 TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende performant gamesysteem binnen budget met compatibele hardware onderdelen (5.1 geluid) (zie eerder). 2 TB schijfruimte in desktop (naast NAS).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet passen in de bestaande kast. De ruimte die voorzien is meet 58 cm x 56 cm x 37 cm. De desktop moet aan te sluiten zijn op de router via netwerkkabel (geen WiFi nodig).
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het nieuwste/snelste/beste gamesysteem op basis van hierboven graag met een woordje uitleg :-)
Eventueel kan gestart worden van de lijst die ik heb op basis van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2240330
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen. Graag speel ik volgende games (de laatste releases in de series) op hoge instellingen vlotjes: Horizon Forbidden West, Assassin's Creed, Call of Duty, Dead Space, Doom, Fallout, Far Cry, Hogwarts Legacy, ... Liefst blijft dat ook zo voor de komende 5 jaar of langer.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou graag rond de 1300 euro eindigen, maximum 1500 euro. Ik heb mijn desktops altijd zelf geassembleerd.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Toetsenbord en muis, projector (BenQ W1070) en geluidsinstallatie (Denon AVR-X1700H met 5.1 speakers), NAS (DS216play Synology, 1,8 TB)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een voldoende performant gamesysteem binnen budget met compatibele hardware onderdelen (5.1 geluid) (zie eerder). 2 TB schijfruimte in desktop (naast NAS).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het systeem moet passen in de bestaande kast. De ruimte die voorzien is meet 58 cm x 56 cm x 37 cm. De desktop moet aan te sluiten zijn op de router via netwerkkabel (geen WiFi nodig).
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het nieuwste/snelste/beste gamesysteem op basis van hierboven graag met een woordje uitleg :-)
Eventueel kan gestart worden van de lijst die ik heb op basis van https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2240330
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | AMD Ryzen 5 7500F Tray | € 179,- | € 179,- |
1 | Moederborden | ASRock B650M-HDV/M.2 | € 125,02 | € 125,02 |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 SUPER 12G VENTUS 2X OC | € 666,- | € 666,- |
1 | Behuizingen | Antec NX100 Zwart | € 35,35 | € 35,35 |
1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 29,55 | € 29,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3038F16GX2-FX5 | € 119,90 | € 119,90 |
1 | Voedingen | Thermaltake Toughpower GF3 - 850W Zwart | € 134,- | € 134,- |
1 | Solid state drives | Lexar NM710 1TB | € 62,90 | € 62,90 |
Totaal | € 1.351,72 |