Cinewall

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 28-04 13:32
Goedemorgen,

Ik ga een Cinewall laten maken echter vind ik een uitsparing voor mijn subwoofer niet mooi.
Ik zou graag 2 plafondspeakers voor de Cinewall willen plaatsen, echter draadloos/bluetooth is denk ik geen optie vanwege vertraging qua beeld/geluid, dus moet ik een kabel gaan trekken.

Heeft iemand dit eerder gedaan en wellicht advies qua speakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:57

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ga je een verlaagd plafond maken?

Kun je niet beter 'in wall' speakers toepassen; of is dat juist wat je niet mooi vindt?

Je krijgt dan dat de speaker 'naadloos' in je muur zit, i.p.v dat je een nis krijgt waar een losse speaker in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Ja, er komt een verlaagd plafond in want er komen ook overal spotjes te hangen.

De in wall speakers vind ik inderaad niet mooi, maar dat is mijn mening.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-05 07:53
Neem wel even volgend topic door voordat je dit gaat doen en dan vooral m.b.t. de manier van plaatsen:
Cinewall subwoofer en soundbar dreunen door bij buren?

Dergelijke ellende is heel onprettig!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmazter
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 13:11
Zijn de plavond speakers de links en rechts voor vervangers?

Zo ja dan is dat niet aan te raden.
Klinkt voor geen meter.
Doe je alleen als het echt niet anders kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Ik wil er 2 aan de voorkant en 2 aan de achterkant hangen met ingebouwde versterkers.

40 watt per stuk dus 160 watt in totaal in een ruimte van 30m2.

[ Voor 28% gewijzigd door Bryanvdhoef op 26-03-2024 12:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:03
Ik heb 2 plafondspeakers in mijn keuken. Dat zijn geen lullige units, maar vrij prijzige Dali Phantoms (K-60) en ik zou dat absoluut niet aanraden voor een ruimte waarin geluid echt belangrihjk is. Voor wat achtergrondmuziek gaat het wel, maar de verdeling van geluid in de ruimte is niet te vergelijken met speakers waarin de woofers verticaal geplaatst zijn. Afhankelijk van waar je in de ruimte bent klinkt het echt anders.

Mocht je het toch gaan doen dan zou ik gaan voor passieve speakers samen met een receiver. Achter de units maak je een dichte backbox waar je speakerkabels naar toebrengt. De rest van de ruimte vul je met steenwol of ander dempend materiaal. Als het qua geluid tegenvalt kun je altijd nog overschakelen naar gewone luidsprekers. De units in het plafond gebruik je dan als hoogtespeakers in een mooie atmosopstelling :*)

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
En bijvoorbeeld een speaker achter de tv in de Cinewall?

Ik zie bijvoorbeeld bij deze cinewall dat er ook geen speakers zichtbaar zijn, alleen die in het plafond.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8HMNbqUSMHZb5bckWMZ33fIO1LM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Zk2cLYOC0UU0WvWTL24zf4a6.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:06

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Een draadloos systeem zelf maken zonder vertraging is zeker mogelijk, ik heb er wel eens een opstel over geschreven hier:

DexterDee in "Draadloze speaker setup i.c.m Onkyo receiver"

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Voor sfeer geluid zijn plafond inbouw speakers prima.
Is het voor film kijk dan naar muur inbouwspeakers van een goed merk B&W enz of neem vloerstaanders die kan je ervoor zetten naast te tv icm een cinewall ook erg mooi dan kan je de center laten inbouwen of middels een beugel aan de muur laten hangen.

Als je het echt minimalistisch wilt dan kan je ook een soundbar overwegen die kan je heel makkelijk inbouwen, de subwoofer zet je ergens achterin in de woonkamer op een strategische plek.

Als je toch bezig bent met de hele verbouwing vergeet je openhaart dan niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TRsqOeI76ZEtQbTqZ8kVzDGcmXM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/V1b4zTMFi0456yWBdxmdh0As.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Axysd27XU8be5KGoSH7pISykEYQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S34y3x5TtY2xyaxqLeNDzAfZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qP__hCu5F0FVtwmdHjvWMva3WtA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fe3MUbnC9PEt5ZLC7Gv7WH4e.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/M-mRXDH6-u6YiDUTC7YJszzJ8Nw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IaLvetu4K0k42GRS9Jydjihx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
NicoHF schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 20:44:
Voor sfeer geluid zijn plafond inbouw speakers prima.
Is het voor film kijk dan naar muur inbouwspeakers van een goed merk B&W enz of neem vloerstaanders die kan je ervoor zetten naast te tv icm een cinewall ook erg mooi dan kan je de center laten inbouwen of middels een beugel aan de muur laten hangen.

Als je het echt minimalistisch wilt dan kan je ook een soundbar overwegen die kan je heel makkelijk inbouwen, de subwoofer zet je ergens achterin in de woonkamer op een strategische plek.

Zo minimalistisch mogelijk, dus het liefst ook zonder soundbar (zie afbeelding). Een speaker/soundbar (uit het zicht) achter de tv is dan ook geen optie denk ik?

Als je toch bezig bent met de hele verbouwing vergeet je openhaart dan niet.

Die heb ik inderdaad ook erbij op het lijstje.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
toon volledige bericht
Hier de afbeelding:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jLTXqq1zzRT3iAtSHYLJQfMI9Zc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/oQiRaHSF23VQdUYq8hH6q6cM.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Soundbar is alleen het overwegen waard als ik dezelfde breedte kan vinden als mijn tv c.a. 150 cm, anders heb je boven een tv, daaronder een smalle soundbar en daaronder weer een bredere haard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Ik zat ook nog te denken onze cinewall komt aan de linkerkant een meter vanaf de muur, wat als ik een inwall speaker laat inbouwen aan de zijkant zodat die niet in het zicht zit, maar wel geluid van voren?

[ Voor 32% gewijzigd door Bryanvdhoef op 27-03-2024 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Dit is gewoon geluid uit de TV. Werkt prima maar kwalitatief is dat niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Sethro op 27-03-2024 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Bryanvdhoef schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 09:44:
Ik zat ook nog te denken onze cinewall komt aan de linkerkant een meter vanaf de muur, wat als ik een inwall speaker laat inbouwen aan de zijkant zodat die niet in het zicht zit, maar wel geluid van voren?
Dit zou via reflectie moeten werken maar verschillende frequenties reflecteren op een andere manier. Je wilt een directe lijn hebben vanuit de speaker naar je oor vanuit de juiste richting.

Denk dat je moet accepteren dat geluid gewoon uit de TV komt of dat je speakers gaat zien. Soundbar zou dan nog een middenweg kunnen zijn maar ook daarvan is de kwaliteit niet geniaal.

[ Voor 26% gewijzigd door Sethro op 27-03-2024 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Ja true thanks, ik ga even op zoek naar plafondspeakers die tegelijk werken met het geluid uit de tv zelf. Geen idee of die er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Bryanvdhoef schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:01:
Ja true thanks, ik ga even op zoek naar plafondspeakers die tegelijk werken met het geluid uit de tv zelf. Geen idee of die er zijn.
Je zou ook kunnen zoeken naar speakers die iets toevoegen aan het design wat je zoekt.

Iets als een Beolab 18 als front en Beosound Shapes als rears om maar iets te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Thanks, ik ga kijken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Twee vloerstaanders aan de zijkanten dan heb je het beste geluid en staat nog goed ook.
Haal je witte speakers past er goed bij.
Zelf ben ik weg van het design van de B&W 804

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12:20

FeaR

In GoT we trust

Bryanvdhoef schreef op woensdag 27 maart 2024 @ 10:01:
Dat zal eerder aan de output van de TV liggen dan aan een bepaald merk/type speakers. Als in, de TV moet de optie hebben een output actief te hebben én de interne speakers. Let wel dat er mogelijk een beperking is in die setup. S/PDIF kan surround uitvoeren maar indien gecombineerd met TV speakers kan S/PDIF terugvallen naar 2.0 LPCM.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bryanvdhoef
Oke duidelijk, thanks voor alle reacties!
Pagina: 1