Ik heb sinds een paar dagen een vreemd probleem. Mijn netwerkverbinding valt spontaan weg. Websites kunnen niet weergegeven worden. In 1e instantie kan ik niets zien aan mijn netwerkkaart. De IP instellingen staan goed, er is 'verbinding met het internet', maar een paar minuten later alsnog krijg ik de melding dat ik ineens niet meer verbonden ben met het netwerk. Andere pc's hebben het probleem niet dus het ligt niet aan het modem.
klikbaar

En het is ook niet zo dat de router offline is geweest, maar het modem zelf ook niet.

Het enige wat helpt is een "netwerk reset".
Wat ik tot dusver geprobeerd heb:
- De laatste LAN drivers voor mijn moederbord te installeren
- IP configuratie op "Automatisch" laten staan
- Draadloze media de interne IP nummers 192.168.178.2 tm 19 laten vrijhouden en de pc laten starten op 192.168.178.20 om te voorkomen dat een mobiel apparaat mijn vaste interne IP nummer inpikt.
Zou het aan mijn router kunnen liggen? Dat is een TP-Link AX5400 Wi-Fi 6 Router. Maar ik zie daar geen bijzonderheden. Firmware update van de router staat op automatisch.
Ik begrijp niet waarom de verbinding na een paar minuten na opstarten pc ineens wegvalt terwijl andere apparaten gewoon verbonden blijven.
klikbaar

En het is ook niet zo dat de router offline is geweest, maar het modem zelf ook niet.

Het enige wat helpt is een "netwerk reset".
Wat ik tot dusver geprobeerd heb:
- De laatste LAN drivers voor mijn moederbord te installeren
- IP configuratie op "Automatisch" laten staan
- Draadloze media de interne IP nummers 192.168.178.2 tm 19 laten vrijhouden en de pc laten starten op 192.168.178.20 om te voorkomen dat een mobiel apparaat mijn vaste interne IP nummer inpikt.
Zou het aan mijn router kunnen liggen? Dat is een TP-Link AX5400 Wi-Fi 6 Router. Maar ik zie daar geen bijzonderheden. Firmware update van de router staat op automatisch.
Ik begrijp niet waarom de verbinding na een paar minuten na opstarten pc ineens wegvalt terwijl andere apparaten gewoon verbonden blijven.
[ Voor 5% gewijzigd door Snowwie op 25-03-2024 19:47 ]