Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Americanos
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 18-11-2024
Hi allemaal,

Ik heb videokaart op het oog via marktplaats.

De kaart is nog gesealed, daardoor maak ik me zorgen over of het wel werkt. Had hem liever getest in een pc gezien natuurlijk. De verkoper oogt "legit", maar je weet het natuurlijk maar nooit. Betreft een Gigabyte gpu, die geven vgm wel garantie ook bij 2e hands.

Heeft iemand tips of een second opinion? Hoor het erg graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer Dean
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07:46
Waarom is er geen bon is het eerste wat ik me afvraag? Buiten dat: je kan producten natuurlijk ook opnieuw sealen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou het wel of niet doen :+

-Zonder bon is wel maf, is daar een reden voor?
-Heeft hij/zij een PC staan zodat je 'm kan testen?
-Ga je 'm thuis afhalen bij die persoon?
-Scheelt het veel geld?
-Vertrouw je het?
-Welke afwegingen heb je zelf gemaakt?

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27
@Americanos zonder bon zul je garantie moeten kunnen claimen bij de leverancier zonder die bon. Aangezien de twee jaar in is gegaan bij verkoop vraag ik mij af hoe je de aankoopdatum gaat bewijzen. De marktplaats aankoop telt niet, tenzij je het koopt met factuur van een winkel/verkooppunt.

Tis daarnaast natuurlijk apart om iets nieuws te hebben zonder bon, er zijn meer redenen te vinden die niet erg fris zijn dan logisch.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Americanos
Bedankt voor jullie reacties allemaal. Even een reply op @DaWizza

-Zonder bon is wel maf, is daar een reden voor? De gpu is een cadeau geweest voor zijn/haar verjaardag.
-Heeft hij/zij een PC staan zodat je 'm kan testen? Nee, want gesealed
-Ga je 'm thuis afhalen bij die persoon? Ja
-Scheelt het veel geld? Ja (gaat om een 4090 met nieuwprijs ~1950 en verkoopprijs meerdere honderen euro's eronder)
-Vertrouw je het? Ja
-Welke afwegingen heb je zelf gemaakt? Via gigabyte, volgens mij, kan je garantie krijgen zonder bon. Dan nemen ze wel de datum van productie aan. Daardoor vind ik het wel de moeite waard. De verkoopprijs lag bij de verkoper op een bedrag tussen de 1600-1700. De verkoper heeft geen reacties gehad op zijn advertentie voor zover ik kan zien, waardoor ik het kan aankopen voor nog een stuk eronder.

@NiGeLaToR Het betreft een hele nieuwe gpu, een 4090. Daardoor (als je garantie krijgt van gigabyte), is hij sowieso recent genoeg.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaWizza
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Als ik iets duurs kado krijg, krijg ik de bon erbij. De verkoper kan daar vast aan komen.

Succes met de keuze!

Oja, wat ik een keer gedaan heb met een gesealed product:

1) de koper legt het geld op tafel
2) de verkoper maakt het product open, indien mogelijk ook aansluiten in een computer (die er vast is)
3) als ie werkt: meenemen maar
4) als ie niet werkt, geld terug en doei

Spreek dat wel van te voren af.

[ Voor 58% gewijzigd door DaWizza op 25-03-2024 15:52 ]

SUZ-SWM80VA & ERSD-VM2D, 200L SWW, 5330Wp O 45°, 2870Wp W 45°, 820Wp Z 10°, Fresh-r on the wall compac WTW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 15:22
Americanos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:42:

-Zonder bon is wel maf, is daar een reden voor? De gpu is een cadeau geweest voor zijn/haar verjaardag.
-Heeft hij/zij een PC staan zodat je 'm kan testen? Nee, want gesealed
Twee dubieuze antwoorden van de verkoper.

1) Als iemand jou zo'n duur cadeau geeft, hoef je de bon er niet bij...
2) Hij heeft hem dus niet getest...(of juist wel en weet dat er wat mis mee is).
Ik zou er op aandringen dat hij getest kan worden, of zijn PC of in een PC die jij meeneemt...

Is dat geen optie, dan zou ik afhaken.

Als ik iets verkoop waar ik 100% van weet dat het goed is, mag je het van mij zonder problemen testen.

Advertentie is vrij makkelijk te vinden... 11 maanden actief op MP... Tsja...

[ Voor 4% gewijzigd door DeTjuk op 25-03-2024 16:00 ]

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Americanos
Heel erg bedankt voor het meedenken @DaWizza @DeTjuk

Ik durf het toch niet aan en ga voor een RX 7900 XTX, wel met garantie/testen etc. @DaWizza Dat proces had inderdaad gekund ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-05 15:22
Americanos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:58:
Heel erg bedankt voor het meedenken @DaWizza @DeTjuk

Ik durf het toch niet aan en ga voor een RX 7900 XTX, wel met garantie/testen etc. @DaWizza Dat proces had inderdaad gekund ook.
Is hier op V&A niks te vinden?

Ervaringen hier met tech gerelateerde spullen is 10x beter dan op MP. Zeker als je een verkoper hebt met veel verkopen en ervaringen.

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Op het doos staat het serienr etc, kan je daarmee bij de fabrikant niet navragen of er nog garantie is en zoja tot wanneer?

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:32
@Americanos Afspreken dat je de kaart gegarandeerd koopt als die werkt, dus wel eerst testen aangezien er geen factuur aanwezig is.

Voor de verkoper zou dat geen probleem moeten zijn aangezien de kaart zou moeten werken en als dat zo is je de kaart gegarandeerd koopt.

[ Voor 34% gewijzigd door Nopheros op 25-03-2024 16:11 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een videokaart van €2000 voor je verjaardag krijgen of 'gewonnen bij een wedstrijd' zijn toch wel de standaard Marktplaats perikelen _O- Dat betekent dat de daadwerkelijke herkomst niet het daglicht mag zien.

Gigabyte Nederland verwijst overigens voor garantie (vrijwel) altijd naar de plek van aanschaf, doen geen directe zaken meer met consumenten. Factuur is essentieel. Asus wil nog wel eens consumenten zonder factuur helpen met garantie vanaf datum productie obv serienummer.

Zou persoonlijk dit soort schimmige advertenties overslaan.

[ Voor 13% gewijzigd door stin00 op 25-03-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Nopheros schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:11:
@Americanos Afspreken dat je de kaart gegarandeerd koopt als die werkt, dus wel eerst testen aangezien er geen factuur aanwezig is.

Voor de verkoper zou dat geen probleem moeten zijn aangezien de kaart zou moeten werken en als dat zo is je de kaart gegarandeerd koopt.
Afspreken is niet altijd gelijk aan doen. M.a.w. verkoper kan wel zeggen dat hij hem terugneemt maar wat als hij dat niet doet? Met dit soort bedragen zou ik ook voorzichtig zijn als koper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22:32
Gadgeteer schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:45:
[...]

Afspreken is niet altijd gelijk aan doen. M.a.w. verkoper kan wel zeggen dat hij hem terugneemt maar wat als hij dat niet doet? Met dit soort bedragen zou ik ook voorzichtig zijn als koper.
Denk dat je op de verkeerde reageert, ik zei niets over verkoper en terugnemen door hem/haar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:23
Americanos schreef op maandag 25 maart 2024 @ 15:42:

-Scheelt het veel geld? Ja (gaat om een 4090 met nieuwprijs ~1950 en verkoopprijs meerdere honderen euro's eronder)
Nogal een verjaardagscadeau 🤣🤣
Welke 🙈koopt een cadeautje van bijna 2k voor iemand die geen (game)pc heeft. En dan kun je de gever toch nog steeds vriendelijk bedanken en de bon vragen om te ruilen?
Dubieus verhaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kortgeleden was er een vergelijkbaar topic... Duur V&A product "nieuw in doos" "zonder garantie"

Dit topic heeft exact dezelfde strekking, misschien die eens doorlezen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
Nopheros schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 08:48:
[...]

Denk dat je op de verkeerde reageert, ik zei niets over verkoper en terugnemen door hem/haar.
Ik reageerde wel op de juiste. Had je post echter overduidelijk niet goed gelezen |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfbt
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:02
stin00 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 16:15:
Een videokaart van €2000 voor je verjaardag krijgen of 'gewonnen bij een wedstrijd' zijn toch wel de standaard Marktplaats perikelen _O- Dat betekent dat de daadwerkelijke herkomst niet het daglicht mag zien.

Gigabyte Nederland verwijst overigens voor garantie (vrijwel) altijd naar de plek van aanschaf, doen geen directe zaken meer met consumenten. Factuur is essentieel. Asus wil nog wel eens consumenten zonder factuur helpen met garantie vanaf datum productie obv serienummer.

Zou persoonlijk dit soort schimmige advertenties overslaan.
Grotendeels met je eens, al moet ik wel toevoegen dat ik wel eens een Tablet heb gewonnen bij de Postcodeloterij. Deze heb ik ook doorverkocht en de koper vroeg een factuur/bon etc. Hier heb ik echt serieus veel tijd moeten insteken om iets te bemachtigen wat er op leek. Volgens medewerkers van Postcodeloterij was de originele winstbrief genoeg om de tablet bij defect terug te sturen. Ik denk dat ik zo'n 3 a 4 uur aan de lijn/mail verkeer heb moeten voeren voordat er iets kwam. ( en je zou denken dat postcodeloterij wel vaker met zulke stukken zit)
Pagina: 1