Wij hebben 5 jaar geleden een Whirlpool vriezer gekocht. Deze heeft altijd goed gewerkt, maar de laatste tijd vond ik het brood nogal zacht uit de vriezer komen. Dus ik heb een thermometer in de vriezer gelegd en deze geeft na een dag aan dat het ca -5C is. De vriezer staat in een nis met boven een opening van ca 10cm. Ik heb de vriezer eens uit de nis getrokken om te kijken of de radiator vuil was, maar deze is brandschoon. Deze is ook niet heel erg warm, in tegenstelling tot de compressor, die is te warm om comfortabel vast te pakken.
De vriezer heeft zo een week gestaan en toen was de temp gedaald naar zo'n -11C, maar nog niet de -18C die wel ingesteld hadden en de compressor wordt ook niet veel koeler. Ook als we de vriezer op -24C instellen wordt het niet veel kouder.. Nu is de vraag dus, koelt de vriezer niet omdat deze te weinig koelvloeistof in het systeem heeft, of deze de warmte in de nis niet kwijt kan, of omdat de compressor te warm wordt/is? Zou ik de compressor eens een paar uur moeten laten afkoelen en dan weer aanzetten? Of kan ik beter op zoek naar een nieuwe vriezer?
Zoiets is het:
De vriezer heeft zo een week gestaan en toen was de temp gedaald naar zo'n -11C, maar nog niet de -18C die wel ingesteld hadden en de compressor wordt ook niet veel koeler. Ook als we de vriezer op -24C instellen wordt het niet veel kouder.. Nu is de vraag dus, koelt de vriezer niet omdat deze te weinig koelvloeistof in het systeem heeft, of deze de warmte in de nis niet kwijt kan, of omdat de compressor te warm wordt/is? Zou ik de compressor eens een paar uur moeten laten afkoelen en dan weer aanzetten? Of kan ik beter op zoek naar een nieuwe vriezer?
Zoiets is het:

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 25-03-2024 11:55 ]
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD