Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 19:12
Hallo, ik pik even in op dit topic, om geen nieuw te hoeven aanmaken. Dit omdat ik met een soortelijk probleem geconfronteerd ben geweest, ditmaal wel op een Samsung Galaxy S10e.

Deze morgen heb ik vastgesteld dat er meer dan 4 jaar aan foto's verdwenen is van de µSD kaart van mijn telefoon. Ik heb gisteren nog foto's genomen, en bekeken in de Galerij-app. Vandaag echter dus alleen maar foto's van ten laatste 2019 (denk zelfs nog niet). Ook niks terug te vinden in de 'prullenbak'.

Gelukkig zijn normaal alle foto's en filmpjes gesynct met Google Foto's, maar da's natuurlijk een iets lagere kwaliteit (sowieso voor de filmpjes, van 4K naar full HD), dus op zich geen al te grote ramp. Ik zit me alleen nu suf te zoeken naar een mogelijke oorzaak.

De µSD kaart is nog vrij recent (Samsung 256 GB), en aangezien ik verder geen foutmeldingen krijg van corrupte bestanden, denk ik dat het daar niet kan aan liggen. Heb het kaartje ook al eens in m'n laptop gestoken, en ook daar is alles weg.

Ik verdenk eventueel Google Foto's zelf, maar dat lijkt me al ver gezocht? Bvb dat die app de foto's wist die gesynct zijn met de cloud? Ik heb niks aan de settingen in die app veranderd, dus het lijkt me al heel onwaarschijnlijk dat dat opeens 'aan' gaan staan is (+ niet alle foto's zijn gewist).

Heb voor alle zekerheid het kaartje uit de GSM gelaten en apart bewaard, morgen zie ik eens verder of ik met datarecovery software iets kan terug halen, maar ik vrees er beetje voor :(

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@dvraemdo ik heb je vraag afgesplitst vanaf 2023 foto's spoorloos van Huawei P30 lite, aangezien een nieuw topic de voorkeur heeft boven het kicken van het topic van iemand anders.