Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wosterlee
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Beste medetweakers,

Op mijn Huawei P30 lite (Android) ben ik ineens een hoop foto's van dit jaar kwijt. Het gaat om foto's en ook videos die ik met de camera genomen heb. Ze zitten ook niet in de 'onlangs verwijderd sectie', daar zitten wel andere in die ik bewust heb verwijderd. Laatste 'recentie foto dateert nu van 19 februari 2023. Nu was het zo dat als ik een foto nam, de telefoon deze ook niet opsloeg en 'in het niets' verdween.

De telefoon slaat de foto's op een SD kaartje in de telefoon van 64GB. Die zat nog niet vol. Ik gebruik geen cloud service, dus ik heb geen back up.

In mijn zoektocht naar een oplossing heb ik net de SD kaart even uit de telefoon gehaald en in mijn laptop gestoken, daar is hetzelfde probleem. Foto's van na 19 februari worden niet gevonden.

Nu steek ik net de SD kaart terug in de telefoon, en waarachtig, nu slaat hij wel de genomen foto's weer op. Neemt niet weg dat ik nog steeds de foto's kwijt ben van 2023. Het is sneu want mijn 1e kindje is geboren in mei en ik ben een boel foto's kwijt nu. (mijn fout snap ik).

Iemand nog ideeen?

Beste antwoord (via Wosterlee op 26-12-2023 20:29)

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat ze er wel opgestaan hebben?
Je zou kunnen kijken in het datarecovery topic, maar als je er daarna al wat opgeslagen hebt zal het heel lastig worden om er nog wat bruikbaars af te halen...

Zelf heb ik de P30 lite ook, en heb ook wat issues gehad met verschillende geheugenkaarten. Ik gebruik daarom ook de interne opslag van 128GB om de foto's op te slaan.
Accretion schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:20:
[...]

Ook dat kan falen, zorg alsnog voor een backup.
En daarnaast de online backup van Google Photo's ;)

[ Voor 20% gewijzigd door fm77 op 24-12-2023 18:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Wellicht wat programma's downloaden waarmee je bestanden terug kan halen. Geen idee of dat iets laat zien, maar het is beter dan niets..

Voortaan Google photos als back-up aanzetten. Heb ik ook gedaan.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik neem aan dat ze er wel opgestaan hebben?
Je zou kunnen kijken in het datarecovery topic, maar als je er daarna al wat opgeslagen hebt zal het heel lastig worden om er nog wat bruikbaars af te halen...

Zelf heb ik de P30 lite ook, en heb ook wat issues gehad met verschillende geheugenkaarten. Ik gebruik daarom ook de interne opslag van 128GB om de foto's op te slaan.
Accretion schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:20:
[...]

En daarnaast de online backup van Google Photo's ;)

[ Voor 20% gewijzigd door fm77 op 24-12-2023 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 06-05 20:39

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

fm77 schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:17:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickname55
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-04 22:18
Knamix schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:05:
Voortaan Google photos als back-up aanzetten. Heb ik ook gedaan.
Is Google foto's echt een backup? Als de foto's om onbekende reden plots van het toestel verdwenen zijn, worden ze dan ook niet bij Google verwijderd?

Euhm... \n ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 08:25
Nickname55 schreef op zondag 24 december 2023 @ 18:31:
[...]

Is Google foto's echt een backup? Als de foto's om onbekende reden plots van het toestel verdwenen zijn, worden ze dan ook niet bij Google verwijderd?
Nee want ze worden in de cloud opgeslagen.

Google photos vraagt ook (na het uploaden van de foto's in je galerij) of de foto's van je telefoon verwijderd mag worden zodat er ruimte vrijkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-05 20:06

DarkSide

theres no place like ::1

idd even kijken naar iets van Recuva en duimen dat er nog iets te herstellen valt.

Verder idd iets van Google Photos gaan gebruiken.
Vind het zelf echt gewoon heerlijk dat ik geen zorgen hoef te maken over mijn photo's
Mijn telefoon kan resetten of een nieuwe kan kopen en dat al mijn foto's er weer zijn.

Het kost je wel geld (de basis 15gb is zo vol)
Maar een google One abbo is nu ook weer niet zo veel voor 100gb.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wosterlee
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 19-11-2024
Bedankt voor de reacties!

Ik heb via Minitool Power Date Recovery alle foto's teruggevonden. Er zijn een paar filmpjes verloren gegaan, maar ik ben blij dat ik het gros weer teruggevonden heb.
Pagina: 1