Volledige controle Alfen Eve Single Pro-line

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20-04 12:49
Ik heb sinds 2022 een Alfen Eve Single Pro-line laadpaal met load balancer.
Deze kocht ik via een D'ieteren garage in België.
De laadpaal zelf werd door EDI (Electric by D'ieteren) geplaatst.

Ik heb zelf geen controle over de laadpaal.
Als ik de load balancer waarde wil aanpassen moet ik steeds via de klantendienst gaan.
De meeste mensen die daar werken weten niet wat ze doen en daardoor moet ik soms meerdere dagen bellen om een simpele aanpassing gedaan te krijgen.
Vaak komt dat omdat ik dan eens het geluk heb een persoon aan de lijn te krijgen die zijn functie wel naar behoren kan uitvoeren.

EDI werkt met een abonnement systeem. Als je dat niet neemt is je laadpunt voor iedereen beschikbaar om te laden. Aangezien ik een oprit heb zonder poort is dat bijzonder lastig.
Sinds de laatste prijsverhoging vorig jaar heb ik dat abonnement opgezegd omdat ik het schandalig vind dat ik 9 euro per maand zou moeten betalen puur voor een slot op de laadpaal.

Zijn hier mensen met dezelfde laadpaal die weten hoe ik volledige controle kan krijgen over mijn laadpaal?
Ik hoop hem uiteindelijk te kunnen integreren in mijn Home Assistant setup maar eerst wil ik EDI uit het systeem gooien om te zien wat de opties nu eigenlijk zijn.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KRASH
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-04 14:35

KRASH

Juist ja...

Zit de paal al wel (bekabeld) aan je eigen netwerk gekoppeld? Dan zou je eens kunnen kijken met de Ace installer software, met een beetje gelukt draait je paal nog op de oude firmware die nog geen afzonderlijk wachtwoord vereist per paal. Anders zul je waarschijnlijk het wachtwoord van je paal zelf op moeten vragen bij de leverancier.

Wachtwoorden voor de Ace installer software zelf zijn wel online te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan2023
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 16:23

Jan2023

KISS

Ik zou beginnen met een bordje te plaatsen ,
" Prive terrein "

Dat moet toch genoeg zijn.
🤔

Amber 95 sinds 10 / 2023 en 9 x 365 Wp glas / glas solarwatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
KRASH schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:40:
Zit de paal al wel (bekabeld) aan je eigen netwerk gekoppeld? Dan zou je eens kunnen kijken met de Ace installer software, met een beetje gelukt draait je paal nog op de oude firmware die nog geen afzonderlijk wachtwoord vereist per paal. Anders zul je waarschijnlijk het wachtwoord van je paal zelf op moeten vragen bij de leverancier.

Wachtwoorden voor de Ace installer software zelf zijn wel online te vinden.
Er is geen bekabelde aansluiting op mijn netwerk. Hij is wel aangesloten op de digitale meter met de p1 poort.

Het probleem is vooral dat ik geen idee heb van hoe de laadpaal werkt. Je stelt namelijk al een belangrijke vraag. Hoe kan EDI communiceren met de laadpaal op afstand als deze geen internetverbinding heeft? Of heeft die een soort van SIM kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
Jan2023 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:45:
Ik zou beginnen met een bordje te plaatsen ,
" Prive terrein "

Dat moet toch genoeg zijn.
🤔
Haha. Ik zet hem gewoon volledig uit met de zekering als ik hem niet nodig hebt. Dat werkt ook goed. Maar ik voel me gewoon in het zak gezet als ik zie wat voor een slechte gebruikservaring ik heb vergeleken met andere laadpalen die bijvoorbeeld met een app komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

flippy

Alle rechten voorbehouden.

ik heb hetzelfde probleem al heb ik installatie via de leasetoko.

in de paal zit een sim en zo praat de "beheerder" met de paal.
er zit linksboven in de paal een RJ45 voor vast lokaal internet/netwerk.
daarmee kan je hem op het vaste net aansluiten zonder sim en kan je de ACE software gebruiken.
probleem is alleen dat je moet inloggen op de ACE met een pincode van de laapaal zelf, en die heeft de "beheerder" uit de doos gehaald voor deze bij jouw werd geinstaleerd.

voor zover het de paal aangaat is de beheerder de eigenaar, niet jij.

je moet de flyer met het wachtwoord krijgen van de "vorige" beheerder.

ik ben nog niet op de hoogte van een manier om het wachtwoord te resetten of een nieuwe te krijgen.

[ Voor 23% gewijzigd door flippy op 21-03-2024 19:56 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
Ik heb contact opgenomen met Alfen in de hoop dat zij me verder zouden kunnen helpen maar ze zeggen enkel dat ze b2b werken en dat een particulier geen “service beheerder” kan zijn.

Ze raden me aan een andere reseller te zoeken die het beheer van de laadpaal wil overnemen. Ik heb ook zelf een zaak dus in principe kan ik het daar ook overnemen maar ik heb me al genoeg verbrand aan hun louche praktijken. Dat vertrouw ik dus niet.

Ik ben zonet eens gaan kijken of ik een poort zie voor een internet aansluiting maar ik vrees dat ik daarvoor de lader eerst van de muur zal moeten halen…

Wat een maffia zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

OGrasmachien schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:47:
Ik heb contact opgenomen met Alfen in de hoop dat zij me verder zouden kunnen helpen maar ze zeggen enkel dat ze b2b werken en dat een particulier geen “service beheerder” kan zijn.

Ze raden me aan een andere reseller te zoeken die het beheer van de laadpaal wil overnemen. Ik heb ook zelf een zaak dus in principe kan ik het daar ook overnemen maar ik heb me al genoeg verbrand aan hun louche praktijken. Dat vertrouw ik dus niet.

Ik ben zonet eens gaan kijken of ik een poort zie voor een internet aansluiting maar ik vrees dat ik daarvoor de lader eerst van de muur zal moeten halen…

Wat een maffia zeg.
neem eerst contact op met EDI dat je het wachtwoord moet hebben van de paal. anders heeft de rest ook geen zin.
als je die hebt kan je hem via de vaste kabel aan je netwerk hangen en bedienen via HA en de ACE. daa kan je hem ook lokaal programmeren op passen zodat hij alleen de passen vreet die jij autoriseert.

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 21-03-2024 21:50 ]

wat een geheim agent toch allemaal niet moet doen om incognito op zijn werk te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
OGrasmachien schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 21:47:

Wat een maffia zeg.
Heb je toevallig een email adres met een domein wat niet gmail of hotmail is? Dan jezelf gewoon voordoen als bedrijf en zeggen dat je het wachtwoord wilt hebben. Zo heb ik het ook gekregen. Dan kan je een B2B account maken en met hun servicedesk babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OGrasmachien
Goede voorstellen.
Stel dat ik er in slaag om het wachtwoord te verkrijgen en de paal te verbinden met een internet kabel, gaat de ACE software de laadpaal dan opnieuw installeren van scratch?
Mijn voornaamste zorg is dat ik dan alsnog met een soort van abonnementskost geconfronteerd word om hem te beheren of kan dat volledig lokaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powergrim
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:35
OGrasmachien schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:22:
Goede voorstellen.
Stel dat ik er in slaag om het wachtwoord te verkrijgen en de paal te verbinden met een internet kabel, gaat de ACE software de laadpaal dan opnieuw installeren van scratch?
Mijn voornaamste zorg is dat ik dan alsnog met een soort van abonnementskost geconfronteerd word om hem te beheren of kan dat volledig lokaal?
Nee hoor, als je een Laptop of wat dan ook met een kabel direct verbind kan je met de Ace Service Installer de instellingen van je paal bekijken zonder te rewriten. Ook bepaalde settings kan je aanpassen zonder een volledige rewrite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

OGrasmachien schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 09:22:
Goede voorstellen.
nee, met de ACE kan je hem volledig lokaal bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert77
  • Registratie: Januari 2025
  • Laatst online: 24-03 09:28
Beste OGrasmachien, wij hebben sinds kort een Alfen Eve Single Pro-line, na installatie kunnen wij niet meer laden dan 3,5kw (wij hebben 3 fasen). Balancering zit erop. Zou jij mij kunnen helpen wat jouw waarden zijn bij installatie herstarten in de myeve app en hoe jouw geavanceerde instellingen zijn ingesteld. Volgens de installateur is alles goed geïnstalleerd en de verkopende partij zegt dat het apparaat correct werkt en de problematiek bij de instellingen op de myeve app het probleem is. Alvast bedankt voor je hulp. Mvgr., Robert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:12
Ik heb hetzelfde probleem als @OGrasmachien. @flippy @KRASH

Half juli loopt mijn zakelijk leasecontract af en
komt er geen andere zakelijk leasecontract voor in de plaats. 5 jaar geleden is er een laadpaal geplaatst, de Alfen Even single pro line, die vanaf half juli van mijzelf is.

De laadpaal is geplaatst door Awesems die ook het beheer heeft, tevens zorgen zij voor afrekening naar de werkgever. Voor beheer en afrekening betaal ik een maandelijks bedrag.

Ik heb contact met Awesems opgenomen wat de mogelijkheden zijn na half juli. Ze geven aan dat het beheer door Awesems kan doorlopen. Daarvoor dien ik een abonnement af te sluiten 120 euro en eenmalig 75 euro (bedragen excl. Btw). Daarnaast kan ik de lader zelf gaan beheren.

Het laatste heeft mijn voorkeur. Awesems gaf aan dat er nu software van Awesems op zit en die dient te aangepast voor de software van Alfen.

Als ik dit ga doen dan verstrekt Awesems de inloggegevens.

Blijkbaar dient aanpassing via ACE installer sofware te gebeuren d.m.v. een laptop die je aan de lader hangt.

Ik wil gebruik kunnen maken van plug & charge met eventueel een beveiliging dat niet iedereen gebruik kan maken van de lader. Ik heb een eigen oprit dus het laatste zal waarschijnlijk wel niet voorkomen.

Nu ben ik daar helemaal niet in thuis dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. 😊
Ik ben ook een beetje "huiverig" om dit zelf te doen met de gedachten dat ik de laadpaal helemaal niet aan het werk zal krijgen. 😇

Wellicht dat jullie me hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Dennis 1 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:11:
Ik heb hetzelfde probleem als @OGrasmachien. @flippy @KRASH

Half juli loopt mijn zakelijk leasecontract af en
komt er geen andere zakelijk leasecontract voor in de plaats. 5 jaar geleden is er een laadpaal geplaatst, de Alfen Even single pro line, die vanaf half juli van mijzelf is.

De laadpaal is geplaatst door Awesems die ook het beheer heeft, tevens zorgen zij voor afrekening naar de werkgever. Voor beheer en afrekening betaal ik een maandelijks bedrag.

Ik heb contact met Awesems opgenomen wat de mogelijkheden zijn na half juli. Ze geven aan dat het beheer door Awesems kan doorlopen. Daarvoor dien ik een abonnement af te sluiten 120 euro en eenmalig 75 euro (bedragen excl. Btw). Daarnaast kan ik de lader zelf gaan beheren.

Het laatste heeft mijn voorkeur. Awesems gaf aan dat er nu software van Awesems op zit en die dient te aangepast voor de software van Alfen.

Als ik dit ga doen dan verstrekt Awesems de inloggegevens.

Blijkbaar dient aanpassing via ACE installer sofware te gebeuren d.m.v. een laptop die je aan de lader hangt.

Ik wil gebruik kunnen maken van plug & charge met eventueel een beveiliging dat niet iedereen gebruik kan maken van de lader. Ik heb een eigen oprit dus het laatste zal waarschijnlijk wel niet voorkomen.

Nu ben ik daar helemaal niet in thuis dus vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. 😊
Ik ben ook een beetje "huiverig" om dit zelf te doen met de gedachten dat ik de laadpaal helemaal niet aan het werk zal krijgen. 😇

Wellicht dat jullie me hierbij kunnen helpen. Alvast bedankt!
toon volledige bericht
Zolang je de wachtwoorden krijgt voor de ace installer is het peanuts. Dan kan je alles verwijderen en doen wat ie wilt. Dan is het echt jouw laadpaal.
Vergeet niet die gsm module eruit te halen.

O ja, om erin te komen heb je een torx 20 nodig op een rateltje. Schoeven zitten aan de achterkant dus niet genoeg ruimte voor een schroevendraaier. Kan nog overwegen waard zijn om ding gewoon aan te sluiten op een netwerkkabel meteen....

[ Voor 5% gewijzigd door flippy op 04-04-2025 07:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis 1
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 10:12
flippy schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 07:19:
[...]

Zolang je de wachtwoorden krijgt voor de ace installer is het peanuts. Dan kan je alles verwijderen en doen wat ie wilt. Dan is het echt jouw laadpaal.
Vergeet niet die gsm module eruit te halen.

O ja, om erin te komen heb je een torx 20 nodig op een rateltje. Schoeven zitten aan de achterkant dus niet genoeg ruimte voor een schroevendraaier. Kan nog overwegen waard zijn om ding gewoon aan te sluiten op een netwerkkabel meteen....
@flippy Bedankt voor je snelle reactie en tips!

Wat voor de ene peanuts is wat betreft ace installer is voor de andere wat lastiger ;) Zou handig zijn als iemand dat voor mij zou kunnen doen.

Netwerkkabel meteen meenemen is inderdaad slim. Moet even kijken hoe ik dat kan doen. Laadpaal zit aan de gevel en de bekabeling is ingegraven. Kan de laadpaal niet verbonden worden middels WiFi?
Edit: ondertussen gelezen dat in dit bouwjaar geen WiFi zit.

Als netwerkkabel niet lukt kan het benaderen dan via gsm module? Goedkoop prepaid kaartje of abonnementje daarvoor gebruiken. Is dit dan ook in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

Dennis 1 schreef op vrijdag 4 april 2025 @ 08:23:
[...]

@flippy Bedankt voor je snelle reactie en tips!

Wat voor de ene peanuts is wat betreft ace installer is voor de andere wat lastiger ;) Zou handig zijn als iemand dat voor mij zou kunnen doen.

Netwerkkabel meteen meenemen is inderdaad slim. Moet even kijken hoe ik dat kan doen. Laadpaal zit aan de gevel en de bekabeling is ingegraven. Kan de laadpaal niet verbonden worden middels WiFi?
Edit: ondertussen gelezen dat in dit bouwjaar geen WiFi zit.

Als netwerkkabel niet lukt kan het benaderen dan via gsm module? Goedkoop prepaid kaartje of abonnementje daarvoor gebruiken. Is dit dan ook in te stellen?
Ik zit mogelijk in hetzelfde schuitje, mede omdat Awesems flink achterloopt met betalingen. Als ik de Google Reviews mag geloven, zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring. Had jij daar ook last van?

In welke regio woon je? Misschien kan ik je helpen met de overstap.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Kip schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:15:
[...]

Ik zit mogelijk in hetzelfde schuitje, mede omdat Awesems flink achterloopt met betalingen. Als ik de Google Reviews mag geloven, zijn er meerdere mensen met dezelfde ervaring. Had jij daar ook last van?

In welke regio woon je? Misschien kan ik je helpen met de overstap.
bijna alle laadpaaltokos berekenen aan het einde van de maand en betalen pas 30 dagen later uit als je geluk hebt. de grote jongens zoals hijmans zijn bijna op de minuut hierop om maar maximaal rente te trekken.

[ Voor 10% gewijzigd door flippy op 14-04-2025 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kip
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Kip

flippy schreef op maandag 14 april 2025 @ 16:57:
[...]

bijna alle laadpaaltokos berekenen aan het einde van de maand en betalen pas 30 dagen later uit als je geluk hebt. de grote jongens zoals hijmans zijn bijna op de minuut hierop om maar maximaal rente te trekken.
Ben al jaren klant. De achterstand is langzaam opgelopen tot 6+ maanden in mijn geval. Het gaat dan om honderden euros. Ze zijn helaas ook niet transparant waardoor het komt.

Pardon my dutch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippy
  • Niet online

flippy

Kip schreef op maandag 14 april 2025 @ 17:07:
[...]

Ben al jaren klant. De achterstand is langzaam opgelopen tot 6+ maanden in mijn geval. Het gaat dan om honderden euros. Ze zijn helaas ook niet transparant waardoor het komt.
als dat gebeurt is het gewoon financeel wanbeleid. op die grond kan je ook contract opzeggen, immers geld tijdig betalen voor beide partijen.

Pagina: 1