CV ketel keuze voor niet al te best geïsoleerd huis

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ebk71
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:00
Post aangepast
Situatie:
Jaren 30 tussenwoning, deel dubbelglas, deel HR glas, geen vloer/muur isolatie en weinig isolatie dak.
1 nieuw aangebouwd deel, open naar huiskamer is wel geïsoleerd en heeft vloerverwarming.
Woonoppervlakte circa 110m2. 1 bewoner.

Er is hoognodig een nieuwe ketel nodig. Verschillende offertes gehad maar niemand had een duidelijk verhaal.
Afgezien van het feit dat installateurs af gaan lopen geven op een bepaald merk.

Isolatie maatregelen zijn nodig, alleen door de investering zal dat wellicht minimaal gedaan worden. Ik ben zelf niet de bewoner van het huis maar ik spring wel financieel bij. Nee, ik ben geen pandjesbaas :) Ik wil een ketel kiezen waar:
1. De bewoner plezier en hopelijk financieel voordeel van heeft
2. Die tegen een geringe meerprijs wel eventueel toekomstbestendig is en niet door een koper in de nabije toekomst er meteen weer uitgesloopt hoeft te worden.

Keuze:
Wat mij betreft gaat het om Intergas of Remeha

Intergas HRE 28-24 A vs. Remeha Tzerra Ace-Matic 28C Voor deze ketel volg ik ook dit topic: Zijn er problemen met de Remeha Tzerra Ace Matic CV-ketel?

Intergas Xtreme 30 vs. Remeha Calenta Ace 28C

Prijsverschil tussen de lagere en hogere types kom ik op ca. € 300,- ik vraag mij af of dat het verschil waard is. De intergas Xtreme komt als beste uit de consumentenbondtest, voor wat het waard is. En dan volgt de Tzerra ace. Maar een installateur zei dat je technisch de 2 niet mocht vergelijken.

Inmiddels heb ik de keuze beperkt tot een Intergas Xtreme 30 of Xtreme 24. Ik begrijp dat de 24 ook prima zelfs een slecht geïsoleerd huis kan verwarmen. Maar voor het prijsverschil in aanschaf kan ik net zo goed de 30 nemen. Wat ik nu het meest interessant vind is of de 24 aanzienlijk voordeliger gaat zijn dan 30 in gasverbruik. Na wat zoek werk lijkt het verschil gemiddeld genomen op maximaal 200 m3 minder uit te komen.

Dus wat is aan te raden?

[ Voor 12% gewijzigd door ebk71 op 25-03-2024 09:10 ]