[Offerte] simpele airco voor twee kleine kamers

Pagina: 1
Acties:

• TwColHD
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 10:17
Goedenavond,

Ik wil deze zomer eindelijk wat koeler de nachten doorbrengen. Mijn situatie is redelijk simpel, ik heb twee kamers naast elkaar, een logeerkamer van 2 bij 3 en een slaapkamer van 3 bij 5. Beide kamers grenzen aan het balkon waar mooi een buitenunit kan staan of hangen.

Ik heb ook al twee offertes ontvangen, maar ze verschillen enorm, dus ik zoek wat hulp.

Offerte 1 biedt mij een HiSense 3.5 en 2.5 aan met 2 buitenunits. Voor een prijs van 3900,- incl installatie

Offerte 2 biedt mij een enkele Mitsui 4.0kW outdoor + 2x 2.5kW indoor. Voor een totaalprijs van 2250,- incl installatie.

Dat is nogal een verschil, en ook nog eens dat de goedkopere een multi-split unit is. Bedrijf 1 is een ZZP'er die mij is aangeraden die het alleen doet, bedrijf 2 is een wat groter bedrijf die ook heel veel goede reviews heeft.

Het zijn volgens mij niet echt A-merken, maar wat vinden jullie van de genoemde prijzen en de voorgestelde configuraties voor mijn situatie en kamergrootte?

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Offerte 1 is waanzinnig duur, daar kun je ook een A-merk zoals Daikin / Mitsubishi Heavy Industries voor laten ophangen met wat zoeken.

Offerte 2 is een mooie prijs, goedkoop zelfs denk ik. Wel een B/C-merk. Let je wel op het geluidsniveau van de buitenunit? Je wilt niet de buren tot last zijn: Lawaaige airco langs de erfgrens

Als je alleen wil koelen dan is offerte 2 prima, maar als je ook wilt gaan verwarmen dan zou ik iets als Daikin / MHI pakken, die werken voor dat doel toch beter (hoger rendement) en zijn binnen & buiten vaak ook stiller (vergelijk de datasheets/energielabels).

[ Voor 26% gewijzigd door ThinkPad op 20-03-2024 10:22 ]

• TwColHD
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-10 10:17
ThinkPad schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 10:20:
Offerte 1 is waanzinnig duur, daar kun je ook een A-merk zoals Daikin / Mitsubishi Heavy Industries voor laten ophangen met wat zoeken.

Offerte 2 is een mooie prijs, goedkoop zelfs denk ik. Wel een B/C-merk. Let je wel op het geluidsniveau van de buitenunit? Je wilt niet de buren tot last zijn: Lawaaige airco langs de erfgrens

Als je alleen wil koelen dan is offerte 2 prima, maar als je ook wilt gaan verwarmen dan zou ik iets als Daikin / MHI pakken, die werken voor dat doel toch beter (hoger rendement) en zijn binnen & buiten vaak ook stiller (vergelijk de datasheets/energielabels).
Bedankt voor de input! Ik ga dan definitief afhaken bij offerte 1. Geluidsniveau van de buitenunit heb ik helemaal nog niet over na gedacht, dus dat is een hele goede tip! Ik ga eens navragen bij partij 2 wat de meerprijs zou zijn om naar een wat 'beter' merk te upgraden. Thanks!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:27
Qua materiaalprijs kun je eens rondneuzen bij een webshop zoals https://aircoplazazwolle.nl/airconditioners bijv.