Schuco schuifdeur en kiepdeur niet geschikt voor triple glas

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20-04 08:19
Pas nieuwe kunststof kozijnen laten plaatsen van het merk Schüco. We kwamen er behoorlijk snel achter dat de kozijnen met de verkeerde folie zijn geleverd en hebben dit direct op de mail gezet. Later kwamen we erachter dat er HR++ glas geleverd is i.p.v. het afgesproken triple glas.

Onlangs hebben we dit besproken met het bedrijf en zij gaven aan dat de schuifdeur en kiepdeur niet geschikt zijn voor triple glas vanwege het gewicht. Dit geeft problemen na een poosje met de scharnieren.

We hebben offertes opgevraagd bij meerdere bedrijven die Schüco kozijnen leveren en gevraagd om triple glas. Geen enkel bedrijf heeft aangegeven dat het gewicht problemen kan geven bij schuifdeuren, kiepdeuren, en kiepramen.

Nu ben ik benieuwd naar de ervaring van anderen met kunststof kozijnen + triple glas hebben in combinatie met een schuifdeur, kiepdeur en kiepramen? Herkennen jullie dit verhaal?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Diod
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 23:08
Wij hebben geen kiepdeur of schuifraam van Schuco, maar wel draaikiepramen van Schuco met triple glas. Dat kan gewoon hoor :)

Ons schuifraam is wel van aluminium, met triple glas. Op zich denk ik wel dat het met pvc ook kon, maar vond het zelf wat geruststellender uit aluminium, en het was qua uiterlijk ook wat mooier (maar dat is naast de kwestie).

Maar jij hebt dus buitenschrijnwerk besteld (en betaald) met triple glas en krijgt dubbel glas geleverd, zonder dat ze je dat vertellen of je daarvoor vergoeden, als ik het goed begrijp?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:40

Wish

ingwell

Even los van of die kozijnen het houden. Je bent een overeenkomst aangegaan met het bedrijf om kozijnen voorzien van triple glas te leveren en te plaatsen. Dat hebben ze niet gedaan. Dat mogen ze dan alsnog doen (en jij hoeft daar dan niet additioneel voor te betalen).

No drama

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TwingyTwingy
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 26-04 15:35
Wish schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:22:
Even los van of die kozijnen het houden. Je bent een overeenkomst aangegaan met het bedrijf om kozijnen voorzien van triple glas te leveren en te plaatsen. Dat hebben ze niet gedaan. Dat mogen ze dan alsnog doen (en jij hoeft daar dan niet additioneel voor te betalen).
Exact dit dus. Beloven = leveren, of ontbinding van de overeenkomst en de kosten op deze firma verhalen. Je kunt niet triple glas voor HR++ verkopen. Kennelijk namen ze je niet serieus en dachten hier wel mee weg te komen.

En als ze beweren dat triple niet kan, dan willen ze er vast wel Vacuüm inzetten om alsnog hun afspraken na te komen :*)

[ Voor 9% gewijzigd door TwingyTwingy op 19-03-2024 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
Diod schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:21:
Wij hebben geen kiepdeur of schuifraam van Schuco, maar wel draaikiepramen van Schuco met triple glas. Dat kan gewoon hoor :)

Ons schuifraam is wel van aluminium, met triple glas. Op zich denk ik wel dat het met pvc ook kon, maar vond het zelf wat geruststellender uit aluminium, en het was qua uiterlijk ook wat mooier (maar dat is naast de kwestie).

Maar jij hebt dus buitenschrijnwerk besteld (en betaald) met triple glas en krijgt dubbel glas geleverd, zonder dat ze je dat vertellen of je daarvoor vergoeden, als ik het goed begrijp?
Klopt, maar we hebben nog niet betaald. Toen het bedrijf bezig was met montage kwam ik erachter dat het HR++ glas is. Voorlopig ga ik er vanuit dat dit gewoon een fout is. Het bedrijf heeft goede reviews en meerdere huizen in de buurt aangepakt. Maar ik heb zo'n mijn twijfels of de draaikiepdeur en schuifdeur niet geschikt zijn voor triple glas.

[ Voor 3% gewijzigd door marc181982 op 19-03-2024 20:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diod
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 25-04 23:08
marc181982 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:32:
[...]

Klopt, maar we hebben nog niet betaald. Toen het bedrijf bezig was met montage kwam ik erachter dat het HR++ glas is. Voorlopig ga ik er vanuit dat dit gewoon een fout is. Het bedrijf heeft goede reviews en meerdere huizen in de buurt aangepakt. Maar ik heb zo'n mijn twijfels of de draaikiepdeur en schuifdeur niet geschikt zijn voor triple glas.
Als je weet welk type, kan je soms op de technische fiches/brochures van Schuco wel vinden wat kan.

Sowieso niet ok, ongeacht wat wel of niet kan, dat je hier pas achterkomt bij de plaatsing imo.
Goed dat je nog niet betaald hebt in ieder geval.
Ik heb geen al te goede ervaring met mijn eigen ramenboer, dus ik raad je in ieder geval aan om zeker te zijn dat alles in orde is vooraleer je het saldo volledig betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
1) Kunststof met triple glas is een technische uitdaging. Daar zijn wij ook door schade en schande achter gekomen. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we in eerste instantie in zee gegaan met Profel. Pas nadat de order bij de fabriek geplaatst was, bleek dat deuren met triple glas niet mogelijk waren (terwijl dit wel geselecteerd kon worden in de bestelling). Had iets te maken met dat de combi kunststof plus extreem robuuste scharnieren (vanwege het gewicht van triple glas) technisch een bijzonder moeilijke is. Wij konden dus bij Profel niet krijgen wat we hebben wilden. We zijn naar Hebo uitgeweken (en die hebben ronduit lelijke maar erg degelijke scharnieren, ja).

2) Gelukkig heb je nog niet betaald.

Succes met deze vervelende situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
TwingyTwingy schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:25:
[...]

Exact dit dus. Beloven = leveren, of ontbinding van de overeenkomst en de kosten op deze firma verhalen. Je kunt niet triple glas voor HR++ verkopen. Kennelijk namen ze je niet serieus en dachten hier wel mee weg te komen.

En als ze beweren dat triple niet kan, dan willen ze er vast wel Vacuüm inzetten om alsnog hun afspraken na te komen :*)
Ik vraag me af tot in hoeverre je kan eisen dat de leverancier de kozijnen verwijderd na het ontbinden van de overeenkomst? Alles is per mail vastgelegd en handtekeningen staan op de offerte.

Voor vacuüm glas als alternatief zou ik meteen tekenen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• micky_
  • Registratie: Juni 2017
  • Niet online
marc181982 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:39:
[...]

Ik vraag me af tot in hoeverre je kan eisen dat de leverancier de kozijnen verwijderd na het ontbinden van de overeenkomst? Alles is per mail vastgelegd en handtekeningen staan op de offerte.

Voor vacuüm glas als alternatief zou ik meteen tekenen :D
Ik hoop van harte dat het vervolg van een leien dakje gaat.
In de paktijk valt dit tegen. Heb je een rechtsbijstandverzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
micky_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:37:
1) Kunststof met triple glas is een technische uitdaging. Daar zijn wij ook door schade en schande achter gekomen. Voor onze nieuwbouwwoning zijn we in eerste instantie in zee gegaan met Profel. Pas nadat de order bij de fabriek geplaatst was, bleek dat deuren met triple glas niet mogelijk waren (terwijl dit wel geselecteerd kon worden in de bestelling). Had iets te maken met dat de combi kunststof plus extreem robuuste scharnieren (vanwege het gewicht van triple glas) technisch een bijzonder moeilijke is. Wij konden dus bij Profel niet krijgen wat we hebben wilden. We zijn naar Hebo uitgeweken (en die hebben ronduit lelijke maar erg degelijke scharnieren, ja).

Ik kan het inderdaad ook van de andere kant bekijken: verkeerde kozijnen geleverd die niet geschikt zijn voor triple glas terwijl deze optie wel geselecteerd is. Ik heb geen kennis welke scharnieren geschikt zijn, maar zo te lezen heb je grotere scharnieren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4yuYU1pyatWhSCgrf3goRtbsm70=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/jCURHiVHGrJW8r4vFxXDOqYz.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
micky_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:43:
[...]

Ik hoop van harte dat het vervolg van een leien dakje gaat.
In de paktijk valt dit tegen. Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Geen rechtsbijstandverzekering, maar voorlopig ga ik er vanuit dat dit een fout is geweest en dat we er samen uitkomen. Zo niet, dan kan ik altijd verder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:11
micky_ schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 20:37:

1) welnee, dat is gewoon de normaalste zaak van de wereld inmiddels. Dat allerlei leveranciers er niet aan willen of achterlopen met hun kennis is weer wat anders. Ik had 10 jaar geleden als kunststof deuren met triple glas bij onze renovatie.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ollie1965
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:28

ollie1965

Op zoek naar energiebesparing

Als eerste.. balen, als tweede succes!!

Ja, er zijn kunststof leveranciers waarbij het kiep/draai gedeelte te zwak is, maar er zijn er ook waarbij het goed is.
In mijn vorige woning zijn gewoon kunststof kozijnen geplaatst (WERU in 2008) met triple glas Ug 0,5 met een dikte van 54mm. Na 12 jaar waren er nog geen problemen anders dan 1x nastellen na 1,5 jaar.

Maar controleer eerst nog eens je (getekende) offerte, mij is altijd geleerd dat als je naar iemand wijst er ook 3 vingers naar jezelf wijzen. Dat hoeft zeker niet het geval te zijn, maar even goed checken helpt want als er later iets boven water komt in het verdere traject verzwakt het je claim meestal.

Persoonlijk denk ik dat dit nog wel even gaat duren eer je eruit bent, maar de enige oplossing die ik zie (uitgaande van een juiste bestelling) dat de kozijnen eruit gaan voor exemplaren die wel triple aan kunnen en je triple glas krijgt. En als hij het zelf niet kan leveren dan laat hij het maar door een conculega doen als jij oke ben met de uitvoering en materiaal.

Deze kende je al?

Hoe meer ik weet, hoe meer ik weet dat ik te weinig weet

Dit , hierom en hierom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marc181982
ollie1965 schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 21:18:
Als eerste.. balen, als tweede succes!!

Ja, er zijn kunststof leveranciers waarbij het kiep/draai gedeelte te zwak is, maar er zijn er ook waarbij het goed is.
In mijn vorige woning zijn gewoon kunststof kozijnen geplaatst (WERU in 2008) met triple glas Ug 0,5 met een dikte van 54mm. Na 12 jaar waren er nog geen problemen anders dan 1x nastellen na 1,5 jaar.

Maar controleer eerst nog eens je (getekende) offerte, mij is altijd geleerd dat als je naar iemand wijst er ook 3 vingers naar jezelf wijzen. Dat hoeft zeker niet het geval te zijn, maar even goed checken helpt want als er later iets boven water komt in het verdere traject verzwakt het je claim meestal.

Persoonlijk denk ik dat dit nog wel even gaat duren eer je eruit bent, maar de enige oplossing die ik zie (uitgaande van een juiste bestelling) dat de kozijnen eruit gaan voor exemplaren die wel triple aan kunnen en je triple glas krijgt. En als hij het zelf niet kan leveren dan laat hij het maar door een conculega doen als jij oke ben met de uitvoering en materiaal.

Deze kende je al?
Eens, ik ken de link / topic. Heb ik eerder doorgenomen om alvast wat basis kennis op te doen voordat de offertes werden aangevraagd.

De getekende offerte is redelijk simpel:
HR++: nee
HR+++: ja
(met uiteraard paar andere opties zoals de kleur, aantal verdiepingen enz.)

Zoals ik het zie, het is aan de leverancier om de juiste kozijnen te leveren.

[ Voor 6% gewijzigd door marc181982 op 19-03-2024 21:37 ]

Pagina: 1