Ik heb een vraagje over het verdelen van de groepen over een 3 fase aansluiting.
Als ik alles op een rijtje zet, kan het nog best een puzzel worden:
- Wasmachine - 9A
- Droger - 5A
- Vaatwasser - 9A
- Kookplaat - 2x16A
- Laadpaal - 16A
- Oven - 16A
- Combi-oven - 9A
- Quooker - 16A
Bij 1x35A, ben je volledig vrij in combinaties die je maakt. Nu naar 3x25A, maar dan toch even nadenken. Zou dit een goede/slimme keuze zijn?
Fase 1
16A - Laadpaal
16A - Oven
10A - Quooker
Fase 2
16A - Kookplaat
9A - Combi-oven
9A - Vaatwasser
Fase 3
16A - Kookplaat
9A - Wasmachine
5A - Droger
Zie ik iets over het hoofd?
Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Fase 1:
Verdeling is een beetje gedaan omdat we over de quooker geen controle hebben. Dus Quooker gaat soms gewoon verwarmen en als je kokend water gebruikt is dat ook direct 10A.
De oven gebruikt 16A in boost functie, maar zonder boost zit hij op 10A.
Laadpaal kan ook met gebruik oven even lager worden gezet.
Fase 2:
Kookplaat hebben we weinig controle over, ik weet niet hoe de kookplaat over de twee groepen verdeelt. Maar vaatwasser staat vaak 's nachts aan en niet tijdens het koken. Koken en over komt wel eens voor, maar niet heel vaak.
Fase 3:
Koken en wassen komt regelmatig voor, vooral in de weekenden draait de wasmachine en droger overuren.
Kookplaat enkel tijdens het koken en ik denk net dat hij vaak de volledige 32A pakt. Ik hoop dat hij het evenredig verdeeld over de groepen. Maar geen idee hoe Bora dat doet.
Wat denken jullie, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Naast deze grootverbruikers, heb je ook nog TV's, gameconsoles, verlichting, etc. etc.
Als ik alles op een rijtje zet, kan het nog best een puzzel worden:
- Wasmachine - 9A
- Droger - 5A
- Vaatwasser - 9A
- Kookplaat - 2x16A
- Laadpaal - 16A
- Oven - 16A
- Combi-oven - 9A
- Quooker - 16A
Bij 1x35A, ben je volledig vrij in combinaties die je maakt. Nu naar 3x25A, maar dan toch even nadenken. Zou dit een goede/slimme keuze zijn?
Fase 1
16A - Laadpaal
16A - Oven
10A - Quooker
Fase 2
16A - Kookplaat
9A - Combi-oven
9A - Vaatwasser
Fase 3
16A - Kookplaat
9A - Wasmachine
5A - Droger
Zie ik iets over het hoofd?
Moet ik nog ergens rekening mee houden?
Fase 1:
Verdeling is een beetje gedaan omdat we over de quooker geen controle hebben. Dus Quooker gaat soms gewoon verwarmen en als je kokend water gebruikt is dat ook direct 10A.
De oven gebruikt 16A in boost functie, maar zonder boost zit hij op 10A.
Laadpaal kan ook met gebruik oven even lager worden gezet.
Fase 2:
Kookplaat hebben we weinig controle over, ik weet niet hoe de kookplaat over de twee groepen verdeelt. Maar vaatwasser staat vaak 's nachts aan en niet tijdens het koken. Koken en over komt wel eens voor, maar niet heel vaak.
Fase 3:
Koken en wassen komt regelmatig voor, vooral in de weekenden draait de wasmachine en droger overuren.
Kookplaat enkel tijdens het koken en ik denk net dat hij vaak de volledige 32A pakt. Ik hoop dat hij het evenredig verdeeld over de groepen. Maar geen idee hoe Bora dat doet.
Wat denken jullie, hoe zouden jullie dit aanpakken?
Naast deze grootverbruikers, heb je ook nog TV's, gameconsoles, verlichting, etc. etc.