Dank voor je reactie.Ronald schreef op maandag 18 maart 2024 @ 06:37:
Ja Amber heeft BUH in buiten unit.
De regel module is inclusief de buiten unit.
Nameplate vermogen moet je nooit naar kijken. Het wijkt positief en negatief af…
Dat zie je dus ook aan zowel de Amber serie als de Vaillant 55/6. Die laatste doet het beter dan de nameplate en dat is evengoed niet handig: voldoet de 6 en een beetje bij -10 kW die dat ding doet zo uit hoofd dan hoef je dus niet naar de 75/6 die fysiek een stuk groter is.
Moraal is dus: je hebt gedetailleerde specificaties nodig. Zoals het Mitsubishi data book graag.
En nog even de belangrijke opmerking: Kiwa heeft toegegeven dat ze de tests van de Amber fout uitgevoerd hebben, de nu gepubliceerde vermogen waardes zijn fout. De verwachting is dat het vermogen profiel naar boven bijgesteld zal worden
Mijn mening, Vaillant, Daikin, Mitsubishi electric geven een vermogen bij -7c/w35
De rest doet maar wat.
Vooral de ketelboeren. De Amber is echt belachelijk veel lager dan de type opgave.
Als ik dan de voorgestelde schema’s zie is dat logisch want dat is alleen maar met hybride.
De ketelboeren gaan nog steeds uit van hybride zodat ze een warmtepomp en ketel verkopen.
(En geef ze eens ongelijk)
Tis ook niet zo bij Amber dat het het alleen het type plaatje is. Er staat duidelijk op de site: de 6,5, 9 en 11 KW!
Dan kijk je naar de 9,5KW en heb je over bij -7C/35 slechts 5,5kw.
Dan mag het krap een 6kw heten eigenlijk.
:strip_exif()/f/image/dhSwxhlWZCk2Bn3d5QEG1Ru4.jpg?f=fotoalbum_large)
Was aan het berekenen met een ME Zubadan 8kw
Bij -10C 8,3KW
[ Voor 20% gewijzigd door Technician- op 18-03-2024 10:12 ]
:strip_exif()/f/image/2vkbwo4ptbHtoB0au3HtZf0G.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/eFCVBlvGqyCypfRFowdmbiqB.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/UIlUxU4H7Z6y3PCRbxZOXmmp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/8J78t6tsNzbdRWcDxJufYmDq.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FCnhX3eoEr0Iay3U8YjmMIRy.jpg?f=fotoalbum_large)