Ik heb een 3 fase (16A) laadpaal waarmee ik mijn auto op 11 kW kan laden. i.v.m. beperken van teruglevering van mijn zonnepanelen zou ik graag mijn laadvermogen soms willen verlagen om het verbruik wat uit te smeren. Via de software/app van mijn auto kan dat niet.
Ik kan natuurlijk een 1-fase laadkabel aanschaffen zodat ik maar met 1-fase laad. Maar ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om een schakelaar te plaatsen in de voedingskabel van de laadpaal (bijv in de meterkast) waarmee ik 2 fasen afschakel om zodoende ook met 1 fase te laden. Dat lijkt me een stuk handiger als steeds van laadkabel wisselen. Misschien een heel stom idee dus als het complete onzin is hoor ik het ook graag
maar ik ben benieuwd wat er mogelijk is! andere ideeën zijn ook welkom.
Geen klussen, eerder DEI of MOB => schopje naar DEI
Ik kan natuurlijk een 1-fase laadkabel aanschaffen zodat ik maar met 1-fase laad. Maar ik vroeg mij af of het ook mogelijk is om een schakelaar te plaatsen in de voedingskabel van de laadpaal (bijv in de meterkast) waarmee ik 2 fasen afschakel om zodoende ook met 1 fase te laden. Dat lijkt me een stuk handiger als steeds van laadkabel wisselen. Misschien een heel stom idee dus als het complete onzin is hoor ik het ook graag

Geen klussen, eerder DEI of MOB => schopje naar DEI
[ Voor 7% gewijzigd door Septillion op 14-03-2024 15:05 ]