Laadpaalproblematiek loopt de spuigaten uit

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11:23
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:18:
[...]

I know, maar ze doen niets. Het interesseert ze niet etc en dan?
Handhavingsverzoek indienen. https://www.rechtspraak.n...en/Handhaving-en-sancties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 00:40
Duke of Savage schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:19:
[...]

Dat is natuurlijk helemaal k-u-t. Ik vind dat de gemeente de verantwoordelijkheid heeft om de ruimte hier voor te creëeren.
Of ze zouden bij elke parkeergelegenheid de optie moeten bieden om je auto er op te kunnen laden. Maar als ze er verlengsnoeren in zouden bouwen heb je volgende week koperdieven die er mee weg rennen..
Ze 'dwingen' je hiermee naar verduurzaming. Immers zijn er steeds minder parkeerplaatsen etc.

@CyBeRSPiN Zeker niet van plan kosten te maken. Heb al €400 uitgegeven aan hogere laadtarieven. Ben juist aan het zoeken hoe ik de gemeente kan dwingen dit beter op te pakken.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Goeie! Alhoewel ik mij afvraag of ze gedwongen kunnen worden in de avond te controleren. Immers hebben ze daar helemaal geen personeel voor en dat doen ze normaliter ook niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Tja, wonen in de binnenstad heeft voor- en nadelen. Voordeel is zo'n hip koffietentje op de hoek ( :X ), nadeel is dat parkeren wat lastiger is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
evilution schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:26:
Tja, wonen in de binnenstad heeft voor- en nadelen. Voordeel is zo'n hip koffietentje op de hoek ( :X ), nadeel is dat parkeren wat lastiger is.
Koffietentje? I wish hahaha

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Laatst online: 11:23
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:24:
[...]

Goeie! Alhoewel ik mij afvraag of ze gedwongen kunnen worden in de avond te controleren. Immers hebben ze daar helemaal geen personeel voor en dat doen ze normaliter ook niet.
Dat is dan een probleem van de handhaving c.q. gemeente.

Het is wel een juridisch traject met vaak een lange adem. Waarschijnlijk legt de gemeente het verzoek naast zich neer (om de wel bekende redenen, geen tijd, geen prioriteit, geen personeel), maar daar kan je dan weer tegen in bezwaar. Een jurist/advocaat/rechtsbijstand maakt het wel makkelijker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:04

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:08:
[...]

Ook de politie al reeds 8 keer gesproken. Die lachen je nog net niet uit. Wij gaan niets doen meneer.
Dat is wel raar. Ik sprak de politie laatst over hetzelfde onderwerp, en die gaven aan dat als ik niet kon laden omdat er een brandstofauto op de laadplek stond, ze een bekeuring zouden komen uitschrijven.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
Microkid schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:30:
[...]

Dat is wel raar. Ik sprak de politie laatst over hetzelfde onderwerp, en die gaven aan dat als ik niet kon laden omdat er een brandstofauto op de laadplek stond, ze een bekeuring zouden komen uitschrijven.
Hier niet. Welke gemeente als ik vragen mag?

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 21-09 11:57
reactie op verwijderde reactie

Hoe vervelend dit ook is, TS @CryptoNL kan hier blijkbaar gewoon niks aan doen. Ik zou het lekker laten gaan, dat je dan tegen een hoger tarief moet opladen is vervelend maar misschien kun je in het weekend wel een keer op de gewenste plek opladen?

[ Voor 41% gewijzigd door We Are Borg op 12-03-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
Microkid schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:30:
[...]

De politie of de parkeerhandhaving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:17

CyBeRSPiN

sinds 2001

Geen officieel bord, maar je zou er wel iets bij kunnen plaatsen op een semi-amateuristische manier. Niet geschoten is altijd mis..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Joyous-P schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:32:
[...]

:O

[...]

Draai je ook voor de schade op?

Hoe vervelend dit ook is, OP kan hier blijkbaar gewoon niks aan doen. Ik zou het lekker laten gaan, dat je dan tegen een hoger tarief moet opladen is vervelend maar misschien kun je in het weekend wel een keer op de gewenste plek opladen?
Weekend al helemaal niet mogelijk. Sorry het gaat hier niet om een paar tientjes, maar op jaarbasis misschien wel €1.000 wat ik meer moet betalen door toedoen van een ander.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@CryptoNL staan er ook witte kruizen in de vakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joyous-P
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Geen officieel bord, maar je zou er wel iets bij kunnen plaatsen op een semi-amateuristische manier. Niet geschoten is altijd mis..
Je verwacht dat de personen die dit doen echt het bord lezen? Ik zou er nog vanuit willen gaan dat deze personen niet eens door hebben dat het een laadplek is. Niet elke laadplek (laad-parkeerplaats etc.) is enkel en alleen voor hybrides en elektrische auto's, bij sommige mag je ook met je benzine auto parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Joyous-P schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:36:
[...]

Je verwacht dat de personen die dit doen echt het bord lezen? Ik zou er nog vanuit willen gaan dat deze personen niet eens door hebben dat het een laadplek is. Niet elke laadplek (laad-parkeerplaats etc.) is enkel en alleen voor hybrides en elektrische auto's, bij sommige mag je ook met je benzine auto parkeren.
Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Parkeren is hier echt een probleem en mensen nemen het risico, want handhaving controleert nooit na 18:00 en dat weet echt iedereen.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:34:
@CryptoNL staan er ook witte kruizen in de vakken?
Nope

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-09 20:31
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:37:
[...]

Dat denk ik eerlijk gezegd niet. Parkeren is hier echt een probleem en mensen nemen het risico, want handhaving controleert nooit na 18:00 en dat weet echt iedereen.
Volgens mij zoek je een handhavingsverzoek?

En als motivatie zou je de laadkosten uitgesplitst mee kunnen sturen omdat je nu 400,- kosten maakt voor het niet beschikbaar zijn van een laadpaal doordat de gemeente daar niet op handhaafd. Dien je die als declaratie in, ook al is daar ongetwijfeld geen enkele grond voor om dat te doen.
Je kunt ook in de brief aangeven dat het bestuursorgaan een dwangsom moet betalen als het alsnog niet reageert op jouw verzoek.
^gebruik je de dwangsom om je compensatie te verkrijgen.

Probleem is dat je niet zozeer in hoeft te gaan op de situatie, maar op de verantwoordelijkheid van de gemeente. Hoe minder verhaal en minder gedoe, hoe beter. Parkeerplek wordt oneigenlijk gebruikt, jij wilt dat de gemeente daarop handelt.

Als ze de verkeerde bordjes opgehangen hebben en niet bereid zijn dat aan te passen is dat een beslissing waar je vervolgens weer mee aan de slag kunt - feitelijk niet jouw probleem.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Out of the box: hele, oude Canta oid kopen en die overdag op die plek zetten met een kabel om te laden. En dan in de avond omwisselen en de Canta op de stoep zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dan de gemeente verzoeken om dat te doen? maakt het iig wel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
jeroenkb schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:04:
Out of the box: hele, oude Canta oid kopen en die overdag op die plek zetten met een kabel om te laden. En dan in de avond omwisselen en de Canta op de stoep zetten
Leuk idee alleen waar laat ik die auto :D Er is geen plek

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:13:
[...]

Leuk idee alleen waar laat ik die auto :D Er is geen plek
Geen trottoir / stoep?

Volgens mij mag een Canta daar gewoon staan

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
jeroenkb schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:14:
[...]

Geen trottoir / stoep?

Volgens mij mag een Canta daar gewoon staan
Nope. Ik woon echt in de binnenstad dus dat hebben we niet.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb je de laadpaaleigenaar (aanbieder) al gecontacteerd ?
Mogelijk dat zij ook niet blij zijn, want er wordt nu niet of bijna niet geladen. Is voor hun ook een slechte investering en mogelijk hebben zij andere mogelijkheden om te escalering richting handhaving ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
ZeRoC00L schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:18:
Mogelijk dat zij ook niet blij zijn, want er wordt nu niet of bijna niet geladen. Is voor hun ook een slechte investering en mogelijk hebben zij andere mogelijkheden om te escalering richting handhaving ?
Goede tip. Ik ga dat eens navragen ( Vattenfall )

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psycho_Mantis
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 08:07

Psycho_Mantis

Wow. So Amaze.

jeroenkb schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:04:
En dan komen ze natuurlijk wel handhaven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeesterPieter
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 21-09 23:49

MeesterPieter

PnP Pinball

gewoon een verzoek doen voor nog meer laadpalen, deze zijn zo populair dat ze altijd bezet zijn

Volg HIER mijn Zelfbouw Flipperkast Build

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-09 22:33
Het is voor mij überhaupt nieuwe informatie dat zo'n EV-laadbord impliceert dat je er NIET met een benzineauto mag staan. Dat mogen ze ook wel eens communiceren. Een onderbord met "Wegsleepregeling voor niet-EV's" maakt in ieder geval dat je mensen informeert. Het lost alleen het onderliggende probleem van teveel auto's in de binnenstad niet op.

Kun je je niet verenigen met andere EV-bezitters in je buurt? Het lijkt me sterk dat je de enige bent die hier tegenaan loopt. Verenigd kun je meer bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je al een hele lange lange lange laadkabel?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:52
Duke of Savage schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:16:
In mijn persoonlijke mening vind ik het eigenlijk schofterig dat er reguliere parkeerplaatsen opgeofferd worden voor electrische autos om op te laden.

Het is niet dat mijn wegenbelasting of gemeentelijke belasting omlaag gaan doordat er minder parkeer faciliteiten zijn voor non-EV's.

Gebruik lekker je eigen parkeerplaats er voor, heb je die niet: tsjah. Andere mensen willen ook in de buurt van hun eigen huis kunnen parkeren.
Precies dit, voor mijn huis zijn 6 parkeerplekken waarvan er inmiddels 3 met oplaadpunt en nr 4 schijnt onderweg te zijn, ze komen van heinde en ver om hier op te laden en ik mag 4 straten verderop parkeren.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:35
Ach, hier in de wijk net zo'n drama en op zich snap ik het soms ook nog. Er zijn gewoon te veel auto's en te weinig paarkeerplekken. Zie wel vaker EV's rondrijden op zoek naar een laadplek. Soms staan zijn de laadplekken idd bezet door EV's, dat kan. Maar er zijn ook mensen die er totaal geen moeite mee hebben om hun benzine/diesel auto meerdere dagen op een laadplek te laten staan. Dat laatste is natuurlijk wel ronduit asociaal. Dan kom ik er met de hond langslopen en dan zie ik nog steeds zo'n ouwe schijt Touran op een laadplek staan.. voor de 3e dag achter elkaar. Zet 'm dan ff ergens anders neer als er plek is, en dat was er genoeg.

Door dit soort verhalen, zoals van de TS, had ik misschien niet gekozen voor een EV. Gelukkig heb ik een eigen oprit met eigen laadpaal.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 11:54
Als eigenaar van een benzineauto word ik er ondertussen ook simpel van de hoeveelheid laadpalen en de plekken die het kost. Het valt me op dat dit bij ons ook vaak de 'premium' plekken zijn. Als ik nu naar de supermarkt rij, zijn de plekken direct bij de deur voor gehandicapten, die ernaast voor ouders/kind en daarna de EV. Als benzinerijder zijn de eerste 6 plaatsten (waarvan de meeste vaak vrij zijn) voor mij niet toegankelijk.

Andersom zijn er geen plaatsen waar een EV niet mag staan. Dus genoeg EV's die op algemene plekken staan waardoor ik geen plek meer heb. Ik zou zelf ook graag naar een EV gaan, maar dat is nu financieel nog niet mogelijk.

Wat ik me wel nog afvroeg: Verzet jij je EV wanneer deze opgeladen is zodat een andere EV ook kan opladen? Anders ben je zelf ook toch wel deel van het probleem. Voor jouw probleem blijft het denk ik melden, melden melden. Foto's maken, dossier opbouwen en wijkagent erbij betrekken.

Misschien tijd om EV's draadloos op te laden en iedere parkeerplek een draadloos oplaadpunt te maken. Voor koperdieven moeilijker en geen onderscheid meer tussen EV en Fossiel... Zal nog wel toekomstmuziek zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CryptoNL
DutchJohnDoe schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:57:
Als eigenaar van een benzineauto word ik er ondertussen ook simpel van de hoeveelheid laadpalen en de plekken die het kost. Het valt me op dat dit bij ons ook vaak de 'premium' plekken zijn. Als ik nu naar de supermarkt rij, zijn de plekken direct bij de deur voor gehandicapten, die ernaast voor ouders/kind en daarna de EV. Als benzinerijder zijn de eerste 6 plaatsten (waarvan de meeste vaak vrij zijn) voor mij niet toegankelijk.

Andersom zijn er geen plaatsen waar een EV niet mag staan. Dus genoeg EV's die op algemene plekken staan waardoor ik geen plek meer heb. Ik zou zelf ook graag naar een EV gaan, maar dat is nu financieel nog niet mogelijk.

Wat ik me wel nog afvroeg: Verzet jij je EV wanneer deze opgeladen is zodat een andere EV ook kan opladen? Anders ben je zelf ook toch wel deel van het probleem. Voor jouw probleem blijft het denk ik melden, melden melden. Foto's maken, dossier opbouwen en wijkagent erbij betrekken.

Misschien tijd om EV's draadloos op te laden en iedere parkeerplek een draadloos oplaadpunt te maken. Voor koperdieven moeilijker en geen onderscheid meer tussen EV en Fossiel... Zal nog wel toekomstmuziek zijn.
Verzetten doen we als dat kan. Vaak zet je hem savonds pas aan de lader en dan zet ik niet de wekker om rond 04:00 uur mijn auto weg te halen nee, maar dat lijkt mij logisch.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-09 15:03
Koop / lease / regel een fossiele auto. Onpopulaire suggestie. Maar ik was er in jouw situatie niet eens aan begonnen (fyi ik rijd elektrisch, maar eigen laadpaal). Dat scheelt je een boel frustratie.

Dit is eigenljk je lot als EV rijder. Ga eens kijken op Facebook hoeveel mensen 'haat' hebben tegen EV's als reacties op EV nieuws van bijv. Autoweek. Ik kan de reactie van @DutchJohnDoe ook wel beamen, het zorgt er zelfs voor dat méér mensen afgunst krijgen.

Veel mensen geven gewoon geen fuck en zeker niet als er al een parkeerprobleem is. Ze zetten waarschijnlijk hun auto zelfs bewust neer op die plek. Handhaving heeft wel wat beters te doen.

[ Voor 7% gewijzigd door Dix0r op 12-03-2024 16:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@DutchJohnDoe dat die plekken dicht bij de ingang zijn is vaak puur omdat daar stroom aanwezig is om ze aan te sluiten. Ik zie ze ook liever verder weg om te voorkomen dat men “zogenaamd” gaat laden puur om dan mooi vooraan te staan (gebeurt ook bij de Efteling bijvoorbeeld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
CyBeRSPiN schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:17:
[...]

Ok. Dan doen heel veel gemeenten het beter door een expliciet onderbord erbij te plaatsen dat het enkel voor het opladen is.
Nee, dit is een nieuw bord. Vroeger was het onderbord verplicht. Met dit nieuwe bord niet meer. Gemeentes zijn juist alle dubbele borden aan het vervangen met het nieuwe bord om de dubbele situatie recht te trekken.

P met laadpaal -> alleen parkeren terwijl je laad.
Klaar met laden of niet laden = auto weghalen.
Handhaving is nog “losjes”.

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:04

YellowCube

Wait...what?

Het argument dat die "klote EV's!" een plek innemen toch een beetje onzinnig? Die mensen hadden sowieso een auto en 'm geparkeerd. Het valt nu alleen op dat anderen ook een auto hebben en 'm ergens parkeren (op een plek waar jij verdikkeme had kunnen staan!!)
Er zijn gewoon te veel auto's tov het aantal parkeerplekken.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:51
Hier is ook hetzelfde gezeik maar dan juist andersom, bij ons in de straat heeft de gemeente doodleuk ondanks meerdere aangetekende protesten tijdens het vergeving van de vergunning 2 laadpalen geplaatst en 4 van de 10 plekken voor EV gemaakt, terwijl er niemand in de directe omgeving een EV auto heeft.

Nu komen dus onbezonnen EV rijders van overal uit de wijk bij ons parkeren terwijl de bewoners van de straat 3, 4 of zelfs 5 straten verderop moeten gaan parkeren omdat de gemeente het nodig acht om die palen te plaatsen. Dit terwijl er tegenover de straat een parkeerhaven aan een lopende weg met meerdere winkels zijn waar men deze palen ook had kunnen plaatsen. *knip* dit valt gewoon onder vandalisme en dat hier aanmoedigen willen wij hier niet

[ Voor 31% gewijzigd door Touchdomex op 12-03-2024 16:14 ]

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

Salv schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:10:
Hier is ook hetzelfde gezeik maar dan juist andersom, bij ons in de straat heeft de gemeente doodleuk ondanks meerdere aangetekende protesten tijdens het vergeving van de vergunning 2 laadpalen geplaatst en 4 van de 10 plekken voor EV gemaakt, terwijl er niemand in de directe omgeving een EV auto heeft.

Nu komen dus onbezonnen EV rijders van overal uit de wijk bij ons parkeren terwijl de bewoners van de straat 3, 4 of zelfs 5 straten verderop moeten gaan parkeren omdat de gemeente het nodig acht om die palen te plaatsen. Dit terwijl er tegenover de straat een parkeerhaven aan een lopende weg met meerdere winkels zijn waar men deze palen ook had kunnen plaatsen.

*knip*
Wat een sneuheid.

[ Voor 26% gewijzigd door Touchdomex op 12-03-2024 16:14 . Reden: Quote aangepast ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Het is natuurlijk belachelijk dat gemeentes laadplekken creëren, maar geen parkeerplaatsen extra terugplaatsen voor de benzine automobilist. Oftewel op deze manier dwingen ze je naar EV.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:16:
[...]

Het is natuurlijk belachelijk dat gemeentes laadplekken creëren, maar geen parkeerplaatsen extra terugplaatsen voor de benzine automobilist. Oftewel op deze manier dwingen ze je naar EV.
Omdat je nu verderop moet parkeren?

Ben je overigens ook boos als iemand uit je straat een tweede auto koopt of heeft?
Moet de gemeente daar voor compenseren?

Zoals ik zei: ik vind het onzinnig om hier specifiek voor naar EV’s te kijken.

[ Voor 22% gewijzigd door YellowCube op 12-03-2024 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maubaan
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 04-09 11:46
er zijn opties om een parkeer vlak te vragen bij de gemeente, geen idee of dit ook iets is binnen jou gemeente (gereserveerd voor nummerbord xxx) zoiets. normaal voor minder valide personen maar misschien kunnen ze een uitzondering voor elektrisch maken gezien het zn probleem is.

verzoeken tot een afgesloten parkeer vlak voor alleen elektrische auto's? inchecken met je laad pas?

I9-9900K | Asro Z390 PHANTOM GAMING 9 Z390 | GiBy8GB D6 RTX 2070 Windforce 8G | Corsair RM550X (2018) 550W ATX24 | Cooler Master ML120L RGB | Corsair Vengeance LPX 32 GB | NZXT H500

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
[...]

Tuurlijk niet.

De discussie wel zuiver houden.

De totale parkeerdruk verandert niet in een wijk als 1 van de bewoners van een ICE naar een BEV overstapt.

Aantal auto's blijft gelijk.

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10:27

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

DutchJohnDoe schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 15:57:
Als eigenaar van een benzineauto word ik er ondertussen ook simpel van de hoeveelheid laadpalen en de plekken die het kost. Het valt me op dat dit bij ons ook vaak de 'premium' plekken zijn. Als ik nu naar de supermarkt rij, zijn de plekken direct bij de deur voor gehandicapten, die ernaast voor ouders/kind en daarna de EV. Als benzinerijder zijn de eerste 6 plaatsten (waarvan de meeste vaak vrij zijn) voor mij niet toegankelijk..
Heel veel andere mensen worden er al jaren simpel van dat iedereen het een godgegeven recht vind een auto te bezitten, overal parkeer opties te hebben en het liefst zo min mogelijk te betalen voor benzine en belasting. Maar ondertussen ademen we wel allemaal die dampen van de gezamenlijke uitlaten in. Maar dat hoort niet in deze vergelijking thuis zeker? De EV rijder 1) betaalt veel meer voor de auto 2) betaalt straks ook nog extra voor de belasting en 3) stoot nul komma niks schadelijke dampen uit zodat jouw kinderen straks net iets minder rotzooi in de longen hebben en daar doet de EV rijden ook net even wat meer moeite voor.

Jij bent binnen 5 minuten weer weg bij het tankstation maar een EV heeft die luxe niet en heeft gewoon over de band genomen meer tijd nodig om te laden, het is niet zo vreemd dat we allemaal een duit in het zakje doen in een poging de wereld net even een tikkeltje groener te maken.

De gemiddelde parkeerplaats offert misschien 2 tot maximaal 10 (als het een grote is) parkeerplaatsen op voor elektrische auto's, vaak nog niet 5% van het totaal, en daar ga jij dan over zeuren. Dan moet je al helemaal niet meer naar Amsterdam willen rijden waar ze tot doel hebben de komende jaren tientallen procenten van de parkeermogelijkheden permanent weg te halen!

OT: Ik heb geen beeld bij de situatie en of je met een langere kabel uit kan maar inderdaad, blijven drukken op de handhaving desnoods met (dreiging van) dwangsommen erbij. Jij houd je prima aan de regels en afspraken, dan mag je dat ook van anderen en de gemeente / handhaving verwachten. Ik zou ook gewoon consequent briefjes onder de wissers gaan steken en aangifte blijven doen van de kentekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
YellowCube schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:19:
[...]

Omdat je nu verderop moet parkeren?

Ben je overigens ook boos als iemand uit je straat een tweede auto koopt of heeft?
Moet de gemeente daar voor compenseren?

Zoals ik zei: ik vind het onzinnig om hier specifiek voor naar EV’s te kijken.
Ik rij zelf EV he ;) Het is een FEIT dat ze 1 plek weghalen en er geen nieuwe plek voor terugplaatsen oftewel zo wordt het parkeerprobleem alleen maar groter.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Ik rij zelf EV he ;) Het is een FEIT dat ze 1 plek weghalen en er geen nieuwe plek voor terugplaatsen oftewel zo wordt het parkeerprobleem alleen maar groter.
Nee. Zoals iemand hierboven ook opmerkt. Het aantal auto’s blijft gelijk. Waarom moeten ze dsn een extra plek aanbrengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:22:
[...]

Heel veel andere mensen worden er al jaren simpel van dat iedereen het een godgegeven recht vind een auto te bezitten, overal parkeer opties te hebben en het liefst zo min mogelijk te betalen voor benzine en belasting. Maar ondertussen ademen we wel allemaal die dampen van de gezamenlijke uitlaten in. Maar dat hoort niet in deze vergelijking thuis zeker? De EV rijder 1) betaalt veel meer voor de auto 2) betaalt straks ook nog extra voor de belasting en 3) stoot nul komma niks schadelijke dampen uit zodat jouw kinderen straks net iets minder rotzooi in de longen hebben en daar doet de EV rijden ook net even wat meer moeite voor.
Eigenlijk niet reageren... Maar, ik ben zelf EV-rijder en het toch niet helemaal met je eens.

Inderdaad, de uitstoot in de directe omgeving waar de auto gebruikt wordt is nihil. Maar voor de productie is er wel zoveel meer energie nodig dat de uitstoot in de nabijheid van die productieplekken vele malen hoger is. Daar nog latende of het uberhaupt alleen CO2 is wat er bij de productie uitgestoten wordt.

Daarbij, jij bent toevallig een particuliere EV-rijder waarbij de kans misschien iets groter is dat het uit een idealisme wordt gedaan, bij de zakelijke rijders is het overgrote deel verplicht vanuit de werkgever of gemotiveerd door de lage bijtelling. Kijkende naar mezelf vind ik het een heerlijk concept, doe ik het uit een financieel oogpunt en is de lagere uitstoot een mooie bijvangst.

[ Voor 15% gewijzigd door fredkroket op 12-03-2024 16:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:45
YellowCube schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:25:
[...]

Nee. Zoals iemand hierboven ook opmerkt. Het aantal auto’s blijft gelijk. Waarom moeten ze dan een extra plek aanbrengen?
Omdat je EV niet mag blijven staan als hij niet laadt.
Als alle EV's in de buurt opgeladen zijn (kans is klein, maar stel) verlies je dus plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

IceTeaGX schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:27:
[...]

Als alle EV's in de buurt opgeladen zijn (kans is klein, maar stel) verlies je dus plaatsen.
Als er meer laadplekken zijn dan EV’s dan zal dat inderdaad gebeuren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 13:31
[...]

Een EV die is volgeladen mag er gewoon blijven staan. Of het wenselijk is kun je het over hebben maar er is geen wettelijke grondslag die het verbied om een volgeladen EV op een laadplaats te laten staan. Daar kun je wat van vinden maar in mijn ogen altijd nog minder asociaal dan je ICE op een EV plaats parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
[...]

Exact

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
[...]

Over het algemeen is er ook geen extra plek om parkeerplaatsen te maken.
Bij inrichting van wijken is alles zo volgebouwd dat er maar 1,2 (ofzo, maar in ieder geval net iets meer dan 1 auto) per huis wordt ingetekend. Zeker in bij rijtjeswoningen, zonder eigen parkeerplaats op eigen grond, heb je al snel te weinig parkeerplaatsen. En over het algemeen is er gewoonweg geen extra ruimte voor parkeerplaatsen.

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-09 09:57
Snelste weg van de minste weerstand: Wijkagent aanspreken.

Wijkagenten hebben vaak veel meer binding met de dagelijkse beslommeringen, en zullen daardoor veel meer geneigd zijn dit soort dingen op te pakken.

Weet niet waar je woont, maar vaak kan je deze ook appen of mailen voor een gesprek.
Even een handje ter begroeting en een kop koffie op de koude dagen doet veel goeds voor welwillendheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• reinier68
  • Laatst online: 18-09 13:34
[...]

De EV rijder
1) betaalt veel meer voor de auto
2) betaalt straks ook nog extra voor de belasting en
3) stoot nul komma niks schadelijke dampen uit zodat jouw kinderen straks net iets minder rotzooi in de longen hebben en daar doet de EV rijden ook net even wat meer moeite voor.
1. Onzin. De meeste EV rijders zijn lease, dus ze betalen niet veel. Degene die particulier kopen hebben nu nog iets meer budget nodig, maar waarschijnlijk zal dat verschil met een ICE ook veranderen.

2. Op dit moment hebben EV's juist een belastingvoordeel, een leasevoordeel (bijtelling) en aanschafsubsidie. Dus de EV rijder wordt op alle fronten gematst. Straks misschien wat minder, nou,het zal tijd worden.

3. Onzin. Stoot namelijk heel veel uit. Alleen niet in de nabijheid van de auto maar juist bij de productie van onderdelen, het transport ervan, het genereren van elektriciteit uit (bruin)kool. Maar ja, jij hebt vast alleen groene stroom .....
Fijn dat jij denkt schoon te zijn, maar op andere plekken vervuil je dus juist gigantisch. Maar ook bij je auto ivm veel hogere fijnstof uitstoot van je banden en extra slijtage aan het asfalt ivm het hoge koppel en het hogere gewicht.. Een ICE is tegenwoordig bijna geheel te recyclen, een EV daartegenin een heel stuk lastiger.

En dan de gevaarzetting. Waarom zet men palen bij een ingang? Als de boel in de hens gaat blokkeer je dus een doorgang. Of in een parkeerdek. Ik zou juist willen zien dat laadpunten zover mogelijk van de bebouwing worden neergezet. Gaat niet meteen je huis in de fik, brandweer kan er goed bi om de EV in een bak water te onder te dompelen. De uitstoot van een fikkende accu is niet echt heel gezond.

[ Voor 3% gewijzigd door reinier68 op 12-03-2024 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

nogmaals: dat is alleen zo als er meer laadplekken zijn dan dat er EV's zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-09 21:45
ZeRoC00L schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:37:
[...]

Over het algemeen is er ook geen extra plek om parkeerplaatsen te maken.
Bij inrichting van wijken is alles zo volgebouwd dat er maar 1,2 (ofzo, maar in ieder geval net iets meer dan 1 auto) per huis wordt ingetekend. Zeker in bij rijtjeswoningen, zonder eigen parkeerplaats op eigen grond, heb je al snel te weinig parkeerplaatsen. En over het algemeen is er gewoonweg geen extra ruimte voor parkeerplaatsen.
Dat klopt niet helemaal. Er worden al jaren heel bewust veel te weinig parkeerplaatsen in nieuwe wijken gebouwd, maar toen ik 10 jaar geleden een nieuwbouwhuis kocht was er wel degelijk rekening gehouden met "wat als er te weinig parkeerplaatsen zijn". Er stond in het koopcontract een optie om extra plekken aan te leggen, en ondanks dat het altijd vol stond zijn die plekken nooit gerealiseerd. Ik had destijds een eigen parkeerplek, dus ik had er weinig last van. Mensen met meer dan 1 auto waren allemaal de lul.

In de meeste wijken is er plek zat voor extra parkeerplaatsen, maar dan gaat het vaak wel ten koste een stukje groen. In mijn beleving is het een hele bewuste keuze om auto's zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, waardoor er permanent te weinig parkeerplaatsen zijn. Ik woon in Zwolle, hier zijn ze van plan om de binnenstad autovrij te maken. Succes met je kinderwagen, rolstoel of zware spullen, want je komt letterlijk niet meer bij je eigen huis. De wijk is al in opstand gekomen, maar zover ik weet gaat het plan tot nu toe gewoon door.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YellowCube

YellowCube

Wait...what?

BRAINLESS01 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:54:
[...]

Dat klopt niet helemaal. Er worden al jaren heel bewust veel te weinig parkeerplaatsen in nieuwe wijken gebouwd, maar toen ik 10 jaar geleden een nieuwbouwhuis kocht was er wel degelijk rekening gehouden met "wat als er te weinig parkeerplaatsen zijn". Er stond in het koopcontract een optie om extra plekken aan te leggen, en ondanks dat het altijd vol stond zijn die plekken nooit gerealiseerd. Ik had destijds een eigen parkeerplek, dus ik had er weinig last van. Mensen met meer dan 1 auto waren allemaal de lul.

In de meeste wijken is er plek zat voor extra parkeerplaatsen, maar dan gaat het vaak wel ten koste een stukje groen. In mijn beleving is het een hele bewuste keuze om auto's zo onaantrekkelijk mogelijk te maken, waardoor er permanent te weinig parkeerplaatsen zijn. Ik woon in Zwolle, hier zijn ze van plan om de binnenstad autovrij te maken. Succes met je kinderwagen, rolstoel of zware spullen, want je komt letterlijk niet meer bij je eigen huis. De wijk is al in opstand gekomen, maar zover ik weet gaat het plan tot nu toe gewoon door.
voor een ieder die geïnteresseerd is in de problematiek van de (auto-centrische) samenleving is dit wel een inzichtelijk boek:
Het recht van de snelste

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
@CryptoNL Ludieke modus: Je kan overwegen om een goedkoop maar zo echt mogelijk bordje te maken (bijvoorbeeld foto-afdruk op aluminium) met de tekst “alleen voor elektrische voertuigen” + een wegsleep-icoontje. Dat schrikt mensen misschien genoeg af. Veel mensen vinden de kleine kans op een boete immers een aanvaardbaar risico, maar weggesleept is een ander verhaal. Of het werkt, geen idee.

Verder ben ik zelf overigens van het benzine-kamp en erger ik mij kapot aan de opoffering van vele plekken tbv EV in mijn wijk. Elke paal hier zorgt voor minimaal 12 meter (twee enorme plekken) waar geen benzineautos meer mogen staan, en omdat in het verlengde (tussen ev-plek en stoep/boom) soms ook te weinig ruimte is voor nog een normale auto blokkeert zo’n paal soms in praktijk de ruimte van 3-4 auto’s. Vervolgens staan die plekken 9 vd 10 keer leeg en rij ik zelf na 19:00 uur 3 rondjes door de wijk om vervolgens half op de stoep en eigenlijk onhandig voor anderen (dat mag dan weer wel hier) mijn auto kwijt te kunnen.

Wat mij betreft moeten we zsm naar een situatie met veel meer laadpalen maar zonder het verbod daar als non-ev te parkeren. Verder moeten gemeenten niet zo spastisch doen over mensen zonder oprit die middels kabel over/door steoep vanuit huis willlen laden. Sta dat gewoon toe, dat drukt alweer de parkeerproblematiek…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
[...]

Jij bent binnen 5 minuten weer weg bij het tankstation maar een EV heeft die luxe niet en heeft gewoon over de band genomen meer tijd nodig om te laden, het is niet zo vreemd dat we allemaal een duit in het zakje doen in een poging de wereld net even een tikkeltje groener te maken.

De gemiddelde parkeerplaats offert misschien 2 tot maximaal 10 (als het een grote is) parkeerplaatsen op voor elektrische auto's, vaak nog niet 5% van het totaal, en daar ga jij dan over zeuren. Dan moet je al helemaal niet meer naar Amsterdam willen rijden waar ze tot doel hebben de komende jaren tientallen procenten van de parkeermogelijkheden permanent weg te halen!

OT: Ik heb geen beeld bij de situatie en of je met een langere kabel uit kan maar inderdaad, blijven drukken op de handhaving desnoods met (dreiging van) dwangsommen erbij. Jij houd je prima aan de regels en afspraken, dan mag je dat ook van anderen en de gemeente / handhaving verwachten. Ik zou ook gewoon consequent briefjes onder de wissers gaan steken en aangifte blijven doen van de kentekens.
Wetend dat ik offtopic ga, wil ik me toch wel even verdedigen. Ik vind een auto bezitten absoluut geen recht. Lange tijd heb ik geen auto gehad en ging ik met trein en fiets naar het werk. Mijn huidige werkgever is helaas te ver om met de fiets te doen en OV ook niet mogelijk.

Zelf zou ik ook graag een EV willen, maar kan niet Leasen bij werkgever. Particuliere lease heb ik nog te veel vragen over om nu bij in te stappen. Dat ik een goedkopere auto rijd, is omdat ik niet de financiële middelen heb om een duurdere auto te kopen.

Buiten het feit dat EV ook een milieubelasting zijn (misschien niet direct zichtbaar) ben ik héél bewust bezig met een mooie toekomst voor m'n kinderen. Ik investeer in het groener maken van m'n woning en betaal extra voor biologisch geteeld eten bij een lokale boerderij. Verder ben ik bewust gaan werken in een sociale omgeving met maatschappelijk doel omdat ik het geluk van mensen belangrijker vind dan de winst van bedrijven (hier heb ik financieel op ingeleverd. Mijn idealen zijn belangrijker voor me). Het is dus niet zo dat ik niet met het milieu bezig ben omdat ik geen EV heb.

Het was absoluut niet mijn bedoeling om zeurderig over te komen. Ik denk dat het vooral goed is dat er eens gestopt word met het wij/zij denken rondom fossiel/EV en we gaan zoeken naar een werkbare oplossing voor iedereen. Maar dit haalt niet weg dat ik ook maar een mens ben en soms toch irritatie heb wanneer er weer een (te grote) electrische wagen een plekje kan claimen bij een laadpaal terwijl ik rond rij op zoek naar een plek.

Als ik in de auto zit en kijk hoe veel grote SUV's er rijden (EV én Fossiel) waar dan één persoon in zit vind ik het jammer dat OV geen optie voor me is. Eventueel carpoolen zou ik ook al fijn vinden. Voor nu rij ik in m'n kleine autootje tot ik een alternatief gevonden heb. (Ja, bewust een kleine auto om uitstoot te minimaliseren)

Misschien dat er in de toekomst met zelfrijdende auto's geen privé bezit auto meer nodig is. Dan laat je een auto voorrijden wanneer je hem nodig hebt en als je die niet nodig hebt kan die andere mensen vervoeren. Zo ver zijn we helaas nog niet.

On topic: is het niet mogelijk met langere stroomkabels te werken? (Serieuze vraag, weet niet wat hier de norm/wet over zegt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
Valorian schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:14:
@CryptoNL Ludieke modus: Je kan overwegen om een goedkoop maar zo echt mogelijk bordje te maken (bijvoorbeeld foto-afdruk op aluminium) met de tekst “alleen voor elektrische voertuigen” + een wegsleep-icoontje. Dat schrikt mensen misschien genoeg af. Veel mensen vinden de kleine kans op een boete immers een aanvaardbaar risico, maar weggesleept is een ander verhaal. Of het werkt, geen idee.

Verder ben ik zelf overigens van het benzine-kamp en erger ik mij kapot aan de opoffering van vele plekken tbv EV in mijn wijk. Elke paal hier zorgt voor minimaal 12 meter (twee enorme plekken) waar geen benzineautos meer mogen staan, en omdat in het verlengde (tussen ev-plek en stoep/boom) soms ook te weinig ruimte is voor nog een normale auto blokkeert zo’n paal soms in praktijk de ruimte van 3-4 auto’s. Vervolgens staan die plekken 9 vd 10 keer leeg en rij ik zelf na 19:00 uur 3 rondjes door de wijk om vervolgens half op de stoep en eigenlijk onhandig voor anderen (dat mag dan weer wel hier) mijn auto kwijt te kunnen.

Wat mij betreft moeten we zsm naar een situatie met veel meer laadpalen maar zonder het verbod daar als non-ev te parkeren. Verder moeten gemeenten niet zo spastisch doen over mensen zonder oprit die middels kabel over/door steoep vanuit huis willlen laden. Sta dat gewoon toe, dat drukt alweer de parkeerproblematiek…
Aanvullend op de OP: Er staan ook meermaals per week auto's op de invalide parkeerplaatsen ( 2 stuks ) Boete is €495 ofzo. Nog nooit een bekeuring gezien als ik langsloop :D

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
DutchJohnDoe schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:15:
[...]

Wetend dat ik offtopic ga, wil ik me toch wel even verdedigen. Ik vind een auto bezitten absoluut geen recht. Lange tijd heb ik geen auto gehad en ging ik met trein en fiets naar het werk. Mijn huidige werkgever is helaas te ver om met de fiets te doen en OV ook niet mogelijk.

Zelf zou ik ook graag een EV willen, maar kan niet Leasen bij werkgever. Particuliere lease heb ik nog te veel vragen over om nu bij in te stappen. Dat ik een goedkopere auto rijd, is omdat ik niet de financiële middelen heb om een duurdere auto te kopen.

Buiten het feit dat EV ook een milieubelasting zijn (misschien niet direct zichtbaar) ben ik héél bewust bezig met een mooie toekomst voor m'n kinderen. Ik investeer in het groener maken van m'n woning en betaal extra voor biologisch geteeld eten bij een lokale boerderij. Verder ben ik bewust gaan werken in een sociale omgeving met maatschappelijk doel omdat ik het geluk van mensen belangrijker vind dan de winst van bedrijven (hier heb ik financieel op ingeleverd. Mijn idealen zijn belangrijker voor me). Het is dus niet zo dat ik niet met het milieu bezig ben omdat ik geen EV heb.

Het was absoluut niet mijn bedoeling om zeurderig over te komen. Ik denk dat het vooral goed is dat er eens gestopt word met het wij/zij denken rondom fossiel/EV en we gaan zoeken naar een werkbare oplossing voor iedereen. Maar dit haalt niet weg dat ik ook maar een mens ben en soms toch irritatie heb wanneer er weer een (te grote) electrische wagen een plekje kan claimen bij een laadpaal terwijl ik rond rij op zoek naar een plek.

Als ik in de auto zit en kijk hoe veel grote SUV's er rijden (EV én Fossiel) waar dan één persoon in zit vind ik het jammer dat OV geen optie voor me is. Eventueel carpoolen zou ik ook al fijn vinden. Voor nu rij ik in m'n kleine autootje tot ik een alternatief gevonden heb. (Ja, bewust een kleine auto om uitstoot te minimaliseren)

Misschien dat er in de toekomst met zelfrijdende auto's geen privé bezit auto meer nodig is. Dan laat je een auto voorrijden wanneer je hem nodig hebt en als je die niet nodig hebt kan die andere mensen vervoeren. Zo ver zijn we helaas nog niet.

On topic: is het niet mogelijk met langere stroomkabels te werken? (Serieuze vraag, weet niet wat hier de norm/wet over zegt).
Nee niet mogelijk. Straat voor mijn voordeur is gewoon een doorgaande weg waar auto's langsrijden

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:19
PS: ik kijk zojuist nog eens naar het genoemde bord van @CryptoNL en ik zie daar nergens aan dat het uitsluitend voor elektrische auto’s is. Hoe weet een benzineautogebruiker zonder onderbord dat hij daar niet mag parkeren? Natuurlijk heeft het er alle schijn van, maar of het echt verboden is conform wetgeving en een boete stand zou houden vraag ik mij oprecht af :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchJohnDoe
CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:16:
[...]

Aanvullend op de OP: Er staan ook meermaals per week auto's op de invalide parkeerplaatsen ( 2 stuks ) Boete is €495 ofzo. Nog nooit een bekeuring gezien als ik langsloop :D
Het vervelende voor je (wat ik zo lees) is dat het telkens andere auto's zijn. Je hebt dus niet met een paar bestuurders die je zou kunnen benaderen om uit te leggen wat het allemaal voor je inhoud. Ik weet niet of je al een officieel handhavingsverzoek hebt ingedient? lijkt me mee dat de gemeente dat minder makkelijk kan negeren (maar weet ik niet zeker).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:14
Duke of Savage schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:16:
In mijn persoonlijke mening vind ik het eigenlijk schofterig dat er reguliere parkeerplaatsen opgeofferd worden voor electrische autos om op te laden.

Het is niet dat mijn wegenbelasting of gemeentelijke belasting omlaag gaan doordat er minder parkeer faciliteiten zijn voor non-EV's.

Gebruik lekker je eigen parkeerplaats er voor, heb je die niet: tsjah. Andere mensen willen ook in de buurt van hun eigen huis kunnen parkeren.
Die mensen die openbaar moeten laden, moeten die dan de volgende dag hun baas bellen met de mededeling dat ze niet kunnen komen, omdat de dag ervoor alle plekken waren ingenomen door brandstofauto's?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruud060
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-09-2024
wees blij dat je je electrische vehicle überhaupt nog kunt opladen want een prime time laadverbod is hier en daar al realiteit.
Ik stoor mij aan electrische verhicles omdat ze absoluut niet milieuvriendelijk zijn en bovendien een groot brandgevaar opleveren.
Kunnen we daar eerst iets aan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:24
Valorian schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:19:
PS: ik kijk zojuist nog eens naar het genoemde bord van @CryptoNL en ik zie daar nergens aan dat het uitsluitend voor elektrische auto’s is. Hoe weet een benzineautogebruiker zonder onderbord dat hij daar niet mag parkeren? Natuurlijk heeft het er alle schijn van, maar of het echt verboden is conform wetgeving en een boete stand zou houden vraag ik mij oprecht af :)
Het RVV 1990 biedt hierover uitsluitsel.
Ook ‘benzineautogebruikers’ worden geacht de verkeersregels en borden te kennen. Link naar de wet staat hierboven in deze thread al vermeld.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 11:24
ruud060 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 18:43:
en bovendien een groot brandgevaar opleveren.
Kunnen we daar eerst iets aan doen?
Brandgevaar? Dus je denkt serieus dat een voertuig met een tank vol met licht ontvlambare brandstof minder brandgevaarlijk is?

[ Voor 25% gewijzigd door JTHZZ op 12-03-2024 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bvanham
  • Laatst online: 10:52
niet constructief

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 12-03-2024 19:10 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:De TS helpen met advies (binnen de wettelijke kaders) is uiteraard prima. Discussie over EV oplaadplekken die parkeerruimte innemen is off-topic. Ook de keuze van de TS om een EV te rijden helpt niet mee in de vraag.
Graag ontopic blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjakie66
  • Laatst online: 11:47
zie modbreak: dit is off-topic

[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 12-03-2024 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
snip, reactie op verwijderde reactie

[ Voor 90% gewijzigd door We Are Borg op 12-03-2024 20:29 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dhrto
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:58
Ze zouden als praktische oplossing bij elke laadplek een parkeerbeugel kunnen plaatsen, die pas omlaag gaat als je je laadpas aanbiedt en een sessie start. Een kleine extra ingreep bij het plaatsen van de palen zou ik zeggen. Waarschijnlijk zullen niet-EV-rijders over het algemeen niet zo'n pasje hebben.

zie modbreak: off-topic

[ Voor 51% gewijzigd door We Are Borg op 13-03-2024 06:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:25
@CryptoNL je zegt dat het pas gebeurd savonds later want dan is er geen handhaving meer ofzo. Waarom parkeer jij je auto er dan niet alvast als je uit werk komt?

het klinkt alsof je gemeente qua borden goed zit maar de handhaving helaas weinig prio geeft. Beste is een handhavingsverzoek EN contact met wijkagent/politie.

en jammer maar helaas: je hebt nul recht op het opladen bij een paal met een bepaald tarief. Het is lullig dat het zo uitkomt dat uitwijken duurder is maar het had net zo goed andersom kunnen zijn. Dan zou jij ook geen vergoesing betalen aan andere EV rijders die mss niet meer bij die goedkope paal kunnen omdat jij er al staat bijvoorbeeld. Dus die kosten zijn jammer maar ga je niks aan kunnen doen dus vergeet dat, het helpt je niet verder helaas.

dat het een stomme situatie is kan ik me goed voorstellen, helaas een bijkomend feit van steeds meer autos en ook in de binnenstad wonen. Daar is gewoon heel weinig ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 08:14
BRAINLESS01 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 21:40:
[...]

Niemand moet openbaar laden, iedere auto kan laden bij de verschillende (snel) laadpunten. Ja, dat kost extra tijd en moeite, maar als iemand met een benzineauto gaat tanken moet die er ook speciaal voor omrijden. Dit argument lijkt mij dan ook nutteloos, dan had je maar eerder/elders/onderweg moeten laden.
De aanleg van openbare laadpunten is een gemeentelijk besluit en die hebben besloten dat per x aantal aanvragen van elektrische voertuigen y aantal laadpalen moeten zijn. Voor bezwaren moet je daar zijn. Zolang die palen er zijn, heb je je te houden aan de wet en regelgeving die daarbij horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noslen
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 06:58
Je kan een sticker aanmaken voor een whatsapp groep en deze op de paal plakken? Samen sta je sterker tegenover de gemeente/boa/wijkagent/ICE eigenaar.
offtopic: In mijn buurt speelt dit probleem nu ook al. Ik merk dat er steeds meer EV's bijkomen maar het aantal palen niet hard genoeg meegroeit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peatsmoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
noslen schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 22:43:
Je kan een sticker aanmaken voor een whatsapp groep en deze op de paal plakken? Samen sta je sterker tegenover de gemeente/boa/wijkagent/ICE eigenaar.
offtopic: In mijn buurt speelt dit probleem nu ook al. Ik merk dat er steeds meer EV's bijkomen maar het aantal palen niet hard genoeg meegroeit.
Bij de meeste korpsen en gemeenten is er zo'n capaciteitsprobleem bij handhaving dat het handhaven van verkeersregels nauwelijks prioriteit heeft. Binnen de handhaving van verkeersregels heeft het handhaven van doelgroepen-parkeerplaatsen ook nog eens de laagste prioriteit. Je kunt wel een handhavingsverzoek indienen, maar in de praktijk ben je daar niet mee geholpen.
stylezzz schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:22:
[...]

Misschien niet de netste oplossing. Maar persoonlijk heb ik een keer mijn auto zo neergezet dat de blokkerende ICE niet meer weg kon en ik mijn auto nog net aan de stekker kon hangen. Vervolgens een briefje onder de ruit van 'bel even 06 xxxxxx, ik moest laden. sorry' .... Waarschijnlijk word je dan 1 x vroeg uit je bed gebeld, maar daarna is het wel afgelopen.
Of je hebt twee hele diepe krassen langs beide zijkanten van je auto en de andere auto staat er de volgende ochtend nog steeds. (Praktijkvoorbeeldje, alleen betrof het daar een gehandicaptenparkeerplaats waarbij de bewoner een briefje onder de voorruit had geduwd dat hij op nr xx woonde).

[ Voor 33% gewijzigd door Peatsmoke op 13-03-2024 06:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyBeRSPiN

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Fr33z naja, iedereen heeft zich gewoon aan de plaatselijke wet- en regelgeving te houden. Als de gemeente bepaald heeft dat er speciale laadplekken zijn dan snap ik de frustratie van TS volkomen als er niet op (cruciale tijdstippen) gehandhaafd wordt.
Nu doe je alsof TS niet moet zeuren, maar dat slaat nergens op.

En ook voor bezoekers met een EV is dat wildparkeren irritant, want de laadpaal zal in de app als 2 vrije plaatsen tonen, om dan terplekke te moeten constateren dat er 2 foutparkeerders de boel blokkeren.
Leuk als je op bezoek bent van ver en je dacht daar voor de terugweg te kunnen bijladen.

Wordt tijd voor een opvoedcampagne om autorijdend Nederland te updaten met de laatste regels, want eigenlijk zou handhaving niet nodig moeten zijn.
Dat geldt dus ook voor mij, die tot voor kort nog niet wist dat er nieuwe borden zijn waarbij het onderbord niet meer nodig is om het een exclusieve laadplek te maken.

[ Voor 55% gewijzigd door CyBeRSPiN op 13-03-2024 17:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Ferdeltje schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 16:31:
Een EV die is volgeladen mag er gewoon blijven staan.
Daar ben ik het toch niet mee eens. Als ik de RVV erbij pak staat er; "Parkeergelegenheid alleen bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen".

M.i. moet de auto dan dus weg wanneer het laden is afgerond, al is dat om 3 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 07:37
TheBrut3 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:02:
[...]

Daar ben ik het toch niet mee eens. Als ik de RVV erbij pak staat er; "Parkeergelegenheid alleen bestemd voor het opladen van elektrische voertuigen".

M.i. moet de auto dan dus weg wanneer het laden is afgerond, al is dat om 3 uur.
Er zijn al diverse laadpasaanbieders die met 'blokkeertarieven' werken. Je betaald dan ook een bedrag per minuut dat je sessie duurt. Niet helemaal eerlijk aangezien je dan ook extra betaald tijdens het laden en niet als je de boel onnodig blokkeert. Maar goed, je auto een weekend aan de paal laten staan omdat je te lui bent om hem af te koppelen word een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het is al meerdere keren gezegd; dien een handhavingsverzoek in bij de gemeente. Probleem is alleen dat zíj de prioriteit bepalen en niet jij zelf. Maar goed, dan nog. Dan krijgen die auto's een bekeuring, en staan ze er nog steeds. Je zegt ook dat het telkens anderen zijn, dus wat hoop je hiermee feitelijk te bereiken?

Naar schadevergoeding o.i.d. kun je fluiten, dat jij duurder "moet" laden is niet de schuld en/of verantwoordelijkheid van de gemeente (= jouw stadsgenoten hè!). We hebben allemaal wel eens pech of krijgen niet onze zin. Dan kun je ook niet direct met een schadeclaim gaan lopen zwaaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Laatst online: 12:23

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Modbreak:Zoals eerder aangegeven: de TS wil graag advies welke wegen hij kan bewandelen mbt het oplaadprobleem. De keuze om ergens te wonen, hele boekwerken over jouw eigen ervaring zonder een advies voor de TS of op de man reageren: allemaal niet gewenst. Deze reacties zijn weggehaald

Graag ontopic blijven :)

[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 13-03-2024 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferdeltje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-08 13:31
TheBrut3 schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 18:02:
[...]

Alleen is de hoge raad (https://nos.nl/artikel/24...ipe-oordeelt-de-hoge-raad) het niet voor alle gevallen met jou eens. Alhoewel er ook een uitspraak van een lagere rechter is die wel een boete opleverde.

[ Voor 16% gewijzigd door Ferdeltje op 14-03-2024 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

CryptoNL schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 13:33:
[...]

Weekend al helemaal niet mogelijk. Sorry het gaat hier niet om een paar tientjes, maar op jaarbasis misschien wel €1.000 wat ik meer moet betalen door toedoen van een ander.
Die benzine auto mag daar niet staan. Maar tegelijkertijd heb jij ook geen enkel recht op die plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 11:37

FreakNL

Well do ya punk?

[...]

Nou rij ik benzine maar ik moet er niet aan denken dat we hier straks 100 parkeerplaatsen extra hebben omdat er 100 laadpalen gemaakt zijn. Ik woon niet graag op een landingsbaan…

Gewoon hybride doen en mondjesmaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

@CryptoNL Je noemt dat je graag wil dat de gemeente een bord ophangt. Met een beetje zoeken schijnt het dat je ook zelf verkeersborden kunt kopen voor eigen gebruik.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:00
Theo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:14:
@CryptoNL Je noemt dat je graag wil dat de gemeente een bord ophangt. Met een beetje zoeken schijnt het dat je ook zelf verkeersborden kunt kopen voor eigen gebruik.
Alleen is het geen eigen gebruik als je die borden op de openbare weg gaat monteren toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Homer-Simpson schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 08:17:
[...]

Alleen is het geen eigen gebruik als je die borden op de openbare weg gaat monteren toch.
Dat is inderdaad iets wat niet mag. Maar het kopen en bezitten van gekochte verkeersboren daar is niks mis mee. Een bordje kopen voor een paar tientjes en deze zelf plaatsen op de paal mag uiteraard niet..

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homer-Simpson
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 12:00
Theo schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:25:
[...]

Dat is inderdaad iets wat niet mag. Maar het kopen en bezitten van gekochte verkeersboren daar is niks mis mee. Een bordje kopen voor een paar tientjes en deze zelf plaatsen op de paal mag uiteraard niet..
Welk doel heeft het om een bord te kopen wat je niet gaat ophangen op de locatie waar het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
Homer-Simpson schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Welk doel heeft het om een bord te kopen wat je niet gaat ophangen op de locatie waar het probleem is?
Op Tweakers worden we verondersteld niet aan te zetten tot illegaal gedrag.

Nu is er een tip gegeven zonder die regel te overtreden ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PB-powell
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:29

PB-powell

Mr. Laziness

@CryptoNL misschien een idee om de wethouder die gaat over de energietransitie in de gemeente persoonlijk aan te schrijven?
Andere optie om de lokale media op te zoeken? Zwengel de discussie in het openbaar aan. Grote kans dat je een vergelijkbare discussie krijgt als hier, maar uiteindelijk straalt dit slecht af op de handhaving en B&W. Zij laten de boel escaleren en als burgers dit soort regels al aan de laars kan lappen, wat wordt dan de volgende stap waarin niet gehandhaafd gaat worden?

In de IT gaat alles automatisch, maar niets vanzelf | Marktplaats | YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Nu online

Theo

moederbord

Homer-Simpson schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:41:
[...]

Dit bord kun je bijv doneren aan de gemeente met de vraag of ze willen voldoen aan hun uitvoerende taak om een laadplaats met dit bord duidelijker te markeren.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08:36
Hier in Den Haag hebben alle laadplekken in de wijk (Bezuidenhout) een onderbord dat aangeeft dat de laadplek uitsluitend voor EV's is tussen 10:00 en 22:00. Daarbuiten is de plek ook beschikbaar als normale parkeerplek. Dit gaat eigenlijk meestal wel goed. Wellicht een optie om dit mee te geven aan de wethouder.

Then again, welk onderbord je er ook onder plakt, kruizen op de parkeerplek, zwaailichten of slagbomen, er zijn altijd debielen die hem er toch neerzetten en zeggen dat ze niets hebben gezien.

[ Voor 23% gewijzigd door Sluuz op 14-03-2024 10:49 ]

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier68
  • Laatst online: 18-09 13:34
PB-powell schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 09:56:
@CryptoNL misschien een idee om de wethouder die gaat over de energietransitie in de gemeente persoonlijk aan te schrijven?
Andere optie om de lokale media op te zoeken? Zwengel de discussie in het openbaar aan. Grote kans dat je een vergelijkbare discussie krijgt als hier, maar uiteindelijk straalt dit slecht af op de handhaving en B&W. Zij laten de boel escaleren en als burgers dit soort regels al aan de laars kan lappen, wat wordt dan de volgende stap waarin niet gehandhaafd gaat worden?
En dan gaat de buurman meteen hetzelfde verzoek tot handhaving doen om van de laadpaal klevers af te komen. En dat handhavingsteam is al geïrriteerd geraakt door TS, dus zijn ze ineens veel beter gemotiveerd.
Gevolg: de TS mag om 3-4 uur 's nachts zijn auto gaan wegzetten (wat hij eerder aangaf niet te gaan doen), en anders handhaving (boete, wielklem, afslepen...).

En wat heeft de TS met zijn gezeur dan gewonnen... niets.
Boze buren, boze gemeente, boze handhaving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

reinier68 schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 10:57:
[...]

En dan gaat de buurman meteen hetzelfde verzoek tot handhaving doen om van de laadpaal klevers af te komen. En dat handhavingsteam is al geïrriteerd geraakt door TS, dus zijn ze ineens veel beter gemotiveerd.
Gevolg: de TS mag om 3-4 uur 's nachts zijn auto gaan wegzetten (wat hij eerder aangaf niet te gaan doen), en anders handhaving (boete, wielklem, afslepen...).

En wat heeft de TS met zijn gezeur dan gewonnen... niets.
Boze buren, boze gemeente, boze handhaving.
Ook bij laadpaalklevers moet worden opgetreden. Dan zal TS zijn laadmomenten beter/anders moeten plannen. Bijvoorbeeld al gaan laden met 40% ipv 20%, de auto om 22:30 weghalen ook al is ie nog niet helemaal vol, etc. Ik heb zelf, voor ik op mijn eigen oprit kon laden, ook wel eens de auto na 21 uur weggehaald bij de paal omdat ie vol was. En heb ik ook wel eens extra moeten rijden omdat mijn 'vaste' paal bezet was, gelukkig door een andere EV die aan het laden was.

Punt is dat er nu niet gehandhaafd wordt, beter is dan om consequent te handhaven ipv de boel de spuigaten uit te laten lopen. Ook als gemeente straalt dit slecht af op EV-bezitters die op bezoek komen bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
PB-powell schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:16:
[...]

Ook bij laadpaalklevers moet worden opgetreden. Dan zal TS zijn laadmomenten beter/anders moeten plannen. Bijvoorbeeld al gaan laden met 40% ipv 20%, de auto om 22:30 weghalen ook al is ie nog niet helemaal vol, etc. Ik heb zelf, voor ik op mijn eigen oprit kon laden, ook wel eens de auto na 21 uur weggehaald bij de paal omdat ie vol was. En heb ik ook wel eens extra moeten rijden omdat mijn 'vaste' paal bezet was, gelukkig door een andere EV die aan het laden was.

Punt is dat er nu niet gehandhaafd wordt, beter is dan om consequent te handhaven ipv de boel de spuigaten uit te laten lopen. Ook als gemeente straalt dit slecht af op EV-bezitters die op bezoek komen bv.
Ik denk dat er nog niet echt prioriteit van word gemaakt bij veel gemeentes, daarvoor is het gewoonweg nog 'te nieuw' deze overlast. Enige wat erop zit is klagen denk ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PB-powell

PB-powell

Mr. Laziness

stylezzz schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:18:
[...]

Ik denk dat er nog niet echt prioriteit van word gemaakt bij veel gemeentes, daarvoor is het gewoonweg nog 'te nieuw' deze overlast. Enige wat erop zit is klagen denk ik....
Dat blijkt inderdaad uit de vele klachten van TS waar niks mee gebeurt. Vandaar mijn suggestie om het of hogerop te zoeken (de wethouder) of de media op te zoeken. Want uiteindelijk straalt dit gewoon slecht af op de gemeente, hoe hoog de prioriteit nou eenmaal is. EV rijden en energietransitie zijn een hot topic en ik kan mij voorstellen dat de gemeente van TS niet zit te wachten op negatieve publiciteit hieromtrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
PB-powell schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 11:26:
[...]

Dat blijkt inderdaad uit de vele klachten van TS waar niks mee gebeurt. Vandaar mijn suggestie om het of hogerop te zoeken (de wethouder) of de media op te zoeken. Want uiteindelijk straalt dit gewoon slecht af op de gemeente, hoe hoog de prioriteit nou eenmaal is. EV rijden en energietransitie zijn een hot topic en ik kan mij voorstellen dat de gemeente van TS niet zit te wachten op negatieve publiciteit hieromtrent.
True true... Maar getuige de vele topics hierin speelt het niet alleen bij de TS in de buurt. Ach... vroeger kon je ook overal je auto parkeren tot de handhaving werd opgedragen om foutparkeerders te beboeten. later werd het zelfs geautomatiseerd met scan-autos. Kwestie van tijd tot er genoeg geklaagd word en er mensen in de gemeenteraden er een topic van maken. Het zou helpen als er raadsleden en wethouders ook last van ondervinden.... ;)

Zoals gezegd, veel mensen begrijpen het verschil tussen een laadplek en parkeerplek simpelweg niet. (of willen het niet begrijpen, want ik parkeer daar al 5 jaar etc. etc. ) De opkomst van EV's zorgt gewoon dat wel iets anders om moeten gaan met de auto in het dagelijks leven.

[ Voor 12% gewijzigd door stylezzz op 14-03-2024 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Niet online
ZeRoC00L schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 14:18:
Ben wel benieuwd of je hier iets mee gedaan hebt en wat de reactie was ?

Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06:56
Ferdeltje schreef op donderdag 14 maart 2024 @ 00:10:
Alleen is de hoge raad (https://nos.nl/artikel/24...ipe-oordeelt-de-hoge-raad) het niet voor alle gevallen met jou eens. Alhoewel er ook een uitspraak van een lagere rechter is die wel een boete opleverde.
Volgens mij is het bord van de TS incl bijbehorende omschrijving opgenomen in de RVV na die uitspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-09 18:47
Herkenbaar en heel vermoeiend.

Bij mijn vorige woning hadden we héél veel foutparkeerders in de straat. Zodanig dat de vuilniswagen er regelmatig niet langs kon. Dus ook de brandweer niet als dat nodig zou zijn...

Maar de straat lag net buiten het gebied met betaald parkeren dus en daar kwam de, gemeentelijke handhaving nooit. Politie vond het niet haar taak (hoe dan, er vindt een overtreding plaats...?).

Door handhavingsverzoeken in te dienen moet de gemeente gaan handhaven, of uitgebreid motiveren aan de indiener waarom handhaving niet mogelijk zou zijn. En beargumenteren dat het niet mogelijk is om elke week op een willekeurige avond even iemand langs te sturen is bijna niet te doen. Reken ook maar dat wanneer er een 4 a 5 keer boetes zijn uitgedeeld dat in de wijk rond gaat en 90% zich ineens wel kan gedragen.

Maar let ook op: jij mag op die plek alleen je auto opladen. Is je accu vol, dan moet je je auto elders neer zetten.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneWandelaar
  • Laatst online: 23-05 22:51
Landelijk nummer van politie bellen, melding blijven maken. Gemeentes lossen mbt dit probleem doorgaans niets op.
Pagina: 1 2 Laatste

Let op:
Het gaat om de vraag wat de TS kan doen mbt het oplaadprobleem (niet EVs die parkeren op de oplaadplek). Discussie over het nut van EVs, genoeg oplaadplekken in de stad, het potentiële brandgevaar van EVs en niet EVs: allemaal off-topic.