Modem verplaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• watahyahknow
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-08 11:04
klein vraagje in ongeveer dezelfde richting
ik heb nu nog steeds koper als aansluiting omdat mijn buren toegang weigeren om de glasvezel kabel naar boven te trekken , erg vervelend maar goed das een ander probleem

ik wil mijn modem een stuk verder weg zetten van mijn telefoonaansluiting voor een wat betere wifi kwaliteit
heb dit al met een lange telefoonkabel geprobeerd maar dit kost erg veel data snelheid en het signaal naar de modem valt vaak weg

is het mogelijk om via een zeer kort kabeltje (5 cm of zo ) van rj11(telefoon) naar rj45 (data) naar een glasvezel converter te gaan en van de converter naar een glasvezelkabel en deze daarna 20 meter verderop in de experia modem te pluggen of moet de modem worden omgezet omgezet zijn naar glasvezel om deze poort te laten werken ?

ik zit bij budget thuis , das het kpn netwerk

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:43
Je zet de WiFi op de Experiabox uit. Je legt 20m netwerkkabel van de Experiabox en daar sluit je een access point op aan. That's all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
@watahyahknow Het probleem van je buren zou je mogelijk kunnen omzeilen door de glasvezel over de gevel naar boven te brengen. Een (mooi) RVS gootje er overheen en klaar. Dan heb je wel glasvezel maar niet het gedoe met de buren.

Lost uiteraard je wifi probleem niet op, dat kun je het beste doen door wat hierboven is gezegd: een Accesspoint elders in je woning aansluiten met een netwerkkabel op de experiabox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor wat betreft je buren verdiep je even in de VVE bepalingen en of informeer eens bij de verhuurder eigenaar. Volgens mij kan dit niet zomaar tegengehouden worden, over het algemeen moet je wel zelf zorgen voor een loze leiding waar de kabel doorheen kan. Waar zit je meterkast? Meestal leggen ze tot aan de meterkast.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 18:06
Nee formeel dat kan niet.
De experiabox mag maximaal met zo'n 2m kabel aan het ISRA punt aangesloten worden anders zegt KPN bij problemen dat het niet volgens de voorschriften is.

Je kunt het uiteraard wel proberen en daar hoef je dus geen telefoonkabel voor te leggen.
Je kunt gewoon de bestaande netwerkkabel voor gebruiken plus RJ11 naar Rj45 converters of er direct RJ11's aanknijpen.

https://nl.aliexpress.com...%3Asearch%7Cquery_from%3A
https://nl.aliexpress.com...herSeller%7Cquery_from%3A

[ Voor 61% gewijzigd door Ben(V) op 12-03-2024 11:42 ]

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:24

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@watahyahknow ik heb je vraag afgesplitst vanaf Van glasvezel terug naar DSL, een los topic heeft de voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:10

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

watahyahknow schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 00:40:
klein vraagje in ongeveer dezelfde richting
ik heb nu nog steeds koper als aansluiting omdat mijn buren toegang weigeren om de glasvezel kabel naar boven te trekken , erg vervelend maar goed das een ander probleem

ik wil mijn modem een stuk verder weg zetten van mijn telefoonaansluiting voor een wat betere wifi kwaliteit
heb dit al met een lange telefoonkabel geprobeerd maar dit kost erg veel data snelheid en het signaal naar de modem valt vaak weg
Duidelijk. Illustreert ook waarom providers stellig zijn dat een modem bij het aansluitpunt hoort te staan.
is het mogelijk om via een zeer kort kabeltje (5 cm of zo ) van rj11(telefoon) naar rj45 (data) naar een glasvezel converter te gaan en van de converter naar een glasvezelkabel en deze daarna 20 meter verderop in de experia modem te pluggen of moet de modem worden omgezet omgezet zijn naar glasvezel om deze poort te laten werken ?
Een oplossing als dit noemt men RFoG (Radio Frequencies over Glass) en is in theorie te doen - sommige providers gebruiken het ook in bijzondere situaties - maar het werkt niet zoals je daar beschrijft.

Jij lijkt te denken dat de signalen over alle media hetzelfde zijn en converters passief zijn. Dat is niet zo, per technologie worden verschillende protocollen gebruikt en een "data naar glasvezel converter" is specifiek voor die technologie; de meeste zijn ofwel Ethernet bridges danwel PON ONT's. Die werken allemaal met enige vorm van digitale signaal. DSL werkt met analoge signalen, dus je zou een dedicated converter moeten hebben die de juiste analoge frequenties waarop jouw DSL-variant werkt (tegenwoordig doorgaans VDSL2, maar je geeft onvoldoende info om daar zeker van te zijn) analoog op glas zet en weer terug, en dat zowel in de up- als downstream (verschilledne frequenties per richting).

Technisch interessante klus, maar zeker niet iets wat kant en klaar beschikbaar is, om de simpele reden dat het a) erg duur is en b) volkomen onnodig binnenhuis omdat je gewoon zoals @EricJH zegt de modem op de beste plek (bij het ISRA-punt) kunt laten zitten en voor WiFi een AP op de beste plek daarvoor kunt plaatsen, met een simpele goedkope Cat6 netwerkkabel tussen de twee.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1