Hallo!
Zoals de titel al zegt is mijn systeem nu 9 jaar oud en hoewel nog prima werkend, voelt het als tijd voor een nieuwe. Bijna al mijn pc's zijn SFF's geweest. En daar ben ik nu ook weer naar op zoek. Gewoon een redelijk kleine kast, met goede prestaties die lekker stil is. Qua upgraden ben ik er inmiddels wel achter dat ik dat niet echt doe, hooguit extra geheugen en de videokaart. Mijn scherm is vrij nieuw, en heeft een andere upgrade cyclus.
Dit is mijn huidige systeem:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik vooral voor browsen, film kijken, en wat grafische dingen zoals Photoshop en Inkscape. Qua gamen is het heel basic: digitale bordspellen, minecraft, DOTA, en heel af en toe meedoen met een shooter. Ooit hoop ik nog Fusion 360 onder de knie te krijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximale prijs, maar laten we zeggen max €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis gaan mee.
De videokaart ga ik overzetten en op een later moment upgraden.
De voeding wil ik over zetten als dat mogelijk is. Ik heb ook al wat stille casefans in mijn huidige pc die ik over zet. (Helaas gaat de 230mm niet passen)
Qua opslag gaat er wel wat mee, maar niet alles ( ik heb nu 2x 1TB HDD plus 1x 250GB SSD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het lijstje hieronder heb ik denk ik aardig de onderdelen bij elkaar. Ik zat lang te twijfelen over de kast, maar ik ben eigenlijk geen andere kast tegengekomen die redelijk compact is, en tegelijk een aardige videokaart kwijt kan. Elke andere kast waar ik over twijfelde was hoger.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel een afkeur van Gigabyte,vanwege matige garantie-praktijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede stille CPU koeler, dit is ook mijn grootste vraagteken, ik zat eerst aan een AIO te denken, maar volgens Linus-LTT zijn deze niet koeler of stiller, dus wat is dan het punt?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk dus 3 vragen:
-Past onderstaande allemaal bij elkaar?
-Is er een reden dat mijn PSU niet over te zetten is?
-Wat is de beste CPU-koeler oplossing in onderstaand systeem?
Eventuele andere tips wat betreft dit systeem (voordeligere onderdelen of zo) zijn ook welkom.
Thanks!
Zoals de titel al zegt is mijn systeem nu 9 jaar oud en hoewel nog prima werkend, voelt het als tijd voor een nieuwe. Bijna al mijn pc's zijn SFF's geweest. En daar ben ik nu ook weer naar op zoek. Gewoon een redelijk kleine kast, met goede prestaties die lekker stil is. Qua upgraden ben ik er inmiddels wel achter dat ik dat niet echt doe, hooguit extra geheugen en de videokaart. Mijn scherm is vrij nieuw, en heeft een andere upgrade cyclus.
Dit is mijn huidige systeem:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i5 4690S Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Moederborden | ASRock H97M Anniversary | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1070 Mini ITX OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | BitFenix Phenom Micro-ATX Wit | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | AOC U34G3XM/EU Rood, Zwart | € 279,- | € 279,- |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Ares F3-1333C9D-16GAO | € 36,32 | € 36,32 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power L8 530W CM | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 315,32 | |||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn pc gebruik ik vooral voor browsen, film kijken, en wat grafische dingen zoals Photoshop en Inkscape. Qua gamen is het heel basic: digitale bordspellen, minecraft, DOTA, en heel af en toe meedoen met een shooter. Ooit hoop ik nog Fusion 360 onder de knie te krijgen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximale prijs, maar laten we zeggen max €1000,-
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord en muis gaan mee.
De videokaart ga ik overzetten en op een later moment upgraden.
De voeding wil ik over zetten als dat mogelijk is. Ik heb ook al wat stille casefans in mijn huidige pc die ik over zet. (Helaas gaat de 230mm niet passen)
Qua opslag gaat er wel wat mee, maar niet alles ( ik heb nu 2x 1TB HDD plus 1x 250GB SSD)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In het lijstje hieronder heb ik denk ik aardig de onderdelen bij elkaar. Ik zat lang te twijfelen over de kast, maar ik ben eigenlijk geen andere kast tegengekomen die redelijk compact is, en tegelijk een aardige videokaart kwijt kan. Elke andere kast waar ik over twijfelde was hoger.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, wel een afkeur van Gigabyte,vanwege matige garantie-praktijken.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een goede stille CPU koeler, dit is ook mijn grootste vraagteken, ik zat eerst aan een AIO te denken, maar volgens Linus-LTT zijn deze niet koeler of stiller, dus wat is dan het punt?
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Eigenlijk dus 3 vragen:
-Past onderstaande allemaal bij elkaar?
-Is er een reden dat mijn PSU niet over te zetten is?
-Wat is de beste CPU-koeler oplossing in onderstaand systeem?
Eventuele andere tips wat betreft dit systeem (voordeligere onderdelen of zo) zijn ook welkom.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 9 7900X Boxed | € 375,02 | € 375,02 |
| 1 | Moederborden | ASRock B650M Pro RS | € 146,37 | € 146,37 |
| 1 | Behuizingen | Jonsbo D31 MESH Zwart | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 89,- | € 89,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2E6000Z36 | € 106,90 | € 106,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 550W | € 91,41 | € 91,41 |
| 1 | Solid state drives | Lexar NM710 2TB | € 109,90 | € 109,90 |
| Totaal | € 978,50 | |||
Thanks!
[ Voor 2% gewijzigd door Kec op 11-03-2024 12:56 . Reden: update van wenslijst ]